Blog >> 164

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-16

Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.

Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya

Óraállás: 117300

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-04

Ma végre sikerült lerendezni a futóművel kapcsolatos teendőket. Tegnap reggel elvittem Szigethyékhez. Kora délután kiderült, hogy a nagykerben balos helyett jobbos lengőkart kaptam /nincs benne politika/. Balos viszont nincs sehol. Aztán valahol mégis, de 30K. Ráadásul utángyártott. Na, akkor szilentezünk 6600-ért, lerendeltem, este 8-ra mentem érte a Meteorba. Viszont a jobbost lengőkart megtartottam, jó lesz az még :) Reggel vittem az újonnam megszerzett cuccokat Szigehyékhez, akik délutánra elkészültek. Most már olyan, mint amilyennek lennie kell. Ferieke pedig nemsokára itt van, és elviszi a nagyszerviz további mutatványaira, meg műszakizni, zöldkártyázni. Hullanak a Deákok.

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-02

Lassan mindent megvettem, ami előreláthatólag kell majd a hétvégébe, sőt jövő hétbe nyúló nagyszervizhez.
Vezérműszíj, szíjfeszítő, olaj, váltóolaj, Prestone hűtőfolyadék, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, szelepfedél-tömítés, üzemanyagszűrő, gyertyák, lengőkar, toronycsapágyak. Egy kézifékkötél is esélyes még, majd kiderül. A generártort és az önindítót szintén megnézetem, ezeket nem olyan egyszerű különben sem leszedni, ha meg a vezérműszíj miatt úgyis szét kell bontani a kocsit, akkor egy füst alatt ez is meglesz. Kérdéses még az akkumulátor is, remélem annak a cseréjét még pár hónapig elodázhatom.
Holnap reggel kezdek a futóművesnél, aztán péntek reggel Ferike elviszi, és megcsinálja a többit, elintézi a műszakit és a zöldkártyát.

>> Szerviztolyaasch // Alfa 90 2,4 TD // 2008-04-25

Egyebkent koszonom szepen mindenkinek a segitseget. A szinte 0 erteku valaszok amit a kerdeseimre kaptam bebiztositott arrol, hogy a regebbi alfak mar nem is szamitanak itt semmit, hogy sz*rtok a dizelesekre meg azokra szegenyebb retegekbol szarmazo, valamint felvideki emberkekre mint en. Ugy latom, hogy nem vagytok jobbak mint a tobbi forumozo. Akinek nem millios erteku autoja van vagy nem valami kulonlegesseggel all elo, az mehet a francba. Ugyhogy kosszoepen :-(

>> Szerviztolyaasch // Alfa 90 2,4 TD // 2008-04-24

Na, ha már a motorcserénél vagyunk megejtettem a 90-esem másfél éve esedékes motorcseréjét is. Mivel szegénykét tobb mint egy évre számuztem a garazsba mert nem volt sem alkatreszem sem idegzetem hozzá, hogy belefogjak (tudniillik az elso motorjat a kedves sogornom az elmezavaros pasijaval megfozte, a masodikat pedig miutan betettem ra kellet jonnom, hogy gagyi) hat most megesett rajta a szivem es osszeraktam. 4 napi barkacsolas, karomkodas utan sikeresen megdugoztam, kicsereltem az elso huvej tomitogyuruit, adtam neki hegesztett hfejeket meg egy rahedli szilikont, megkapta a regi 164-es motorjanak szivattyujat es alternatorat ugyhogy most jelenleg gurul. De van egy rossz erzesem, hogy a hengerfejeken valamellik mikrorepedeses, valamelliken atenged a kipufogoszelep, valamellik hengerben gyenge a kompresszio a pumpa meg tuladagol. Na szoval lesszen ezzel meg baj ugy latom, de mar pofogott. Kene adni neki meg egy uj aksit, csak mar nincsen lovetta a dologhoz. Majd legkozelebb. Asszem hosszu ido utan annak is orulok, hogy mar megy.

>> Autóápolásfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-04-20

Tegnap kinn jártam doki164Q4-nél, és felszereltük /azaz ő, mert én csak a szám tátottam/ a színhelyes bronz első díszléceket. Lucrezia most már szépen néz ki :)
A szerelés már csak azért is volt megnyugtató, mert tudtam, hogy törve volt az eleje, de azt nem, hogy mennyire. Amit láttunk, az alapjén semmi komoly nem történhetett, szerkezetileg teljesen ép, gyári állapotú, valószínűleg csak a lökhárító, a lámpák és a gépháztető sérülhetett, illetve valamennyire a bal első doblemez. Rozsdának nyoma sincs sehol.
Viszont egyelőre nem tudtuk megszerelni a kesztyűtartó zárat, ahhozalkatrész kell majd, de legalább láttuk, mi a helyzet.

>> Szerviztolyaasch // Alfa 164 2,5 TD // 2008-04-11

2008 március havában teljesen tele lett a hocipom az eddigi VM84 A motorommal. Sikeresen szereztem a haver apósától egy 155-os VM-et ami már elektronikusan vezérelt!Hurrá! Nem lesz tobb idegeskedes, hogy telen beindul-e vagy sem. Hát Jani barátommal nekiálltunk, kibontottuk a 155-osbol a motort (karboflex rulezz). Ráakasztottouk a régi váltómat (ez volt az elso szamu hiba) mert a sajatjaval nem ment volna be, mivel nem ultek a 1/2 tengelyek valamint a motor szilentblokkjainak tartói. Kb másfél hét munka utáni fáradságos, éjszakába nyúló szerelgetéssel sikerult is betenni a motort, váltostul meg mindenestul. Sikerult bekotni az elektronikus gázpedált, az EGR-t, nagy nehezen elfért a turbó is, meg a levego hutoje. Sikerult bekotni a fekpedal es a kuplung pedál jeladóját, a kis bosh dobozkat is meg a hozza tartozo egyeb dolgokat. Osszeraktuk, feltoltottuk folyadékokkal, beinditottuk és .... teljes csod! A motor ossze-vissza jár, dogledezik, nincs alapjarat egyszoval bukta. Egyeb keresgélés, méregetés és nézegetés után Jani barátom aki egyébként gépész mérnok rájott, hogy a kedves kis vezerloegyseg a fordulatszammero ill. az elso porlaszton talalhato jelado segitsegevel hangolja a motor befecskendezeset. Mivel a lendkerek nem ugy lett visszarakva ahogyan az kell (mivel a regi valto ment rá) és a válto blokkban máshol helyezkedik el a jelado helye, valamint a jeladó jelkarakterisztikája is más, ezáltal a kocsi ossze - vissza vezerelte sajat magát. Megette a fenne. átméregettuk, átszámolgattuk majd ementálivá furtuk a váltoblokkot, hogy sikeruljon vhogy osszehozni a dolgokat - mindhiába. Ugyhogy most kergetek egy kinyomotányért ill. kinyomocsapagyat a 155-os válltojára, mehet ki a régi válltó, valahogy bele kell varázsolni a saját váltóját és lehet, hogy igy talan mukodni fog - remélem. Majd meglátjuk - vagy nem. mindenesetre elfáradtam mint a kutya, 2 hete 3-4 órákat alszom, ugyhogy egyenlore szuneteltetem a szerelest.

>> Egyébfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-31

Egy alapos mosás és tisztítás után beszereltem az új audió fejegységet, és az autó kész volt az első hosszabb útjára. Barátainkhoz mentünk Pécsre. A szokásos Kecskemét-Dunaföldvár-Szekszárd-Pécs útirányt választottuk. Odafelé komótosan ballagtunk, mindenhol próbáltam "jogosítványon belül" autózni, ez a gyakorltaban 130 km/h-t jelentett, visszafelé egy kicsit sietősebbre vettük. Az autó jól alapvetően jól muzsikált. Nagyobb sebességnél is csendes, nem zörög, nyiszog, a motor és a turbó szép csendbes morajlással teszi a dolgát. A komolyabb emelkedőkön pedig meghökkentően parádézik, még 5-ösben is nagyon komolyat gyorsul. 2-3-4-es fokozatban pedig büntet.
A problémákról:
A futómű javítását nem lehet sokáig halogatni, a bal első lengőkar már kukára érett, és azt érezteti is, leginkább a nyomvályúkban. Egy termosztát-csere is esedékes, a motor kissé túlhűtött országúton, csak 70 fokot mutat a műszer a kívánatos 85-90 helyett. Ez fogyasztásban jelenthet akár egy liter pluszt is. Apropó, fogyasztás, még nem tankoltam vissza, de a mutató állasa alapján 12 l /100 km-t saccolok, se nem jó, se nem rossz, mindenesetre ez lesz a kiindulási alap. Nem ártana még az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a gyertyakábeleket is átnézni, az előző gazda elmondása alapján lassan esedékes lenne.

>> Tuning és extrafobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-31

Hosszas nézelődés után szűkítettem egy négyes listát a szóba jöhető fejegységekről. USB port megléte szükséges feltétel volt, és 35K-nél többet sem igen szerettem volna fizetni érte. Ezek alapján kinéztem a Pioneer DEH4000 UB-t, míg az élet teljesen mást hozott. A boltban végül a Sony - CDX-GT420U és a Clarion - DB288RUSB maradt, mint két fő vetélytárs. Ugyanazon a hangrendszeren a bolti demo cd-t és több, általam vitt zenét is kipróbálva a Clarion hangja általában szimpatikusabb volt (volt olyan zene, ahol a Sony nekem jobban szólt). Árkülönbség nem lévén, a Clarion mellett szólt az is, hogy a dizájnja sokkal jobban illik a 64-es belteréhez, ellene a kissé elbonyolított menürendszere, így végül a Clarion mellett döntöttem.
Elégedett vagyok vele.

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-03-27

Késő délután hívott Attila /a szerelő/, hogy készen van Lukrezia. Gyorsan el is szaladtam érte, és valóban, teljesen kisimult a motor járása. Nem is volt nagy baj, a pillangószelep tengelyének volt valami beállítási problémája, illetve a kompjuter teljesen rosszul értelmezte a lambda-szonda jeleit. Ezért is volt, hogy miután lehúztam a szondát és a fűtését, sokkal jobban vezethető volt a kocsi, de persze nem tökéletes. A hangolás után ezen egy reset és újratanítás segített.
Most már tényleg olyan az autó, mint lennie kell: erős, rugalmas, kultúrált járású, és már 1700 táján fel lehet váltani. Szinte hangtalanul siklik, mint egy vitorlás, csupán némi gumihanggal kevert háttérzaj szűrődik be, miközben épp csak hallható a V6-os motor sejtelmes morajlása. Végre itt az igazi 164-érzés. Heuréka!
Addiktív.