Blog >> audio
Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.
Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.
Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)
Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.
A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.
Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.
Hirtelen ötlettől vezérelve hétvégén bekábelezzük az SW-t, kicseréljük a gyári - kiváló minőségű - hangszórókat, belepróbáljuk a garázsban pihenő Audison SRx4 erősítőt, illetve a 2 mélyláda egyike is helyet foglal a csomagtartóban ha minden igaz.
Zselé cartárs ajánlására, aki korábban autóhifiben utazott, Audio System MX165 Plus szett, illetve MXC 165 koaxális páros kerül be.
Az erősítőt még BeeGee-től vételeztem, a GT-je eladása után.
A mélysugárzók DLD, illetve ha jól emlékszem MacAudio márkájúak.
Hogy a rendszer pontosan hogyan fog összeállni, illetve, hogy mit hajt majd az erősítő és mit nem, az holnap fog kiderülni :)
A lista egy elemmel kevesebb lett.
A gyári hangszóró kikerült,helyette
-Mac Audio MP-2.16 (előre)
-Mac Audio Mobil Street 16.2 (hátra)
Bár a csipogók beszerelése még hátravan. Nem passzol a gyári helyett...
A gyári fejegység maradt.
Egyelőre. XD
Ma megint piszkáltuk picit a hifit, bár inkább látványilag, mint hangzásilag. :-) Már régóta terv volt (az előző autómnál is), hogy kapjon egy védő rácsot a mélynyomó a csomagtartóban. Az előző kocsimnál végül ebből nem lett semmi, de most viszont bekerült ez is a helyére. Stílusosan, ha már minden Vibe (na jó, a fejegységet leszámítva), akkor legyen ez is Vibe! Ma be is lett szerelve, és azon túl, hogy praktikus, még jól is néz ki. :-)
Megpróbáltuk beszerelni a kormány-távirányító adaptert, és ez majdnem sikerült is, míg egy kis technikai problémába nem ütköztünk. Erre pénteken térünk majd vissza. :-)
Meglett az erősítő helye. Szerintem egy nagyon igényes beépítés született, hála a Fanat-X csapatnak. Készült egy konzol, ami le lett kárpitozva, a kábelek el lettek dugva, minden a helyén van. A hangzás is be lett állítva, kész a rendszer. Szépen szól, tiszta a hangzás, és ereje is van. Úgy érzem, hogy kifogástalan lett. :-)
Ja, és még maradt bőven hely is a csomagtartóban. :-)
Régóta tervben volt már a gyári Bose lecserélése, mert valahogy sosem nyerte el maximálisan a tetszésemet. Régi ismerősként a Fanat-X csapathoz fordultam segítségért, akik egy szerintem kedvező ajánlattal álltak elő. Egy komolyabb rendszert akartam, mint ami a 146-osomban volt, nagyjából felvázoltam az elképzelésemet, és végül egy full Vibe Audio rendszer lett a dologból, mely a következő részekből áll:
- Vibe BlackAir 12 MK II+ subwoofer (30-cm-es mélynyomó, 1600W terhelhetőség, 550W RMS, 89Db érzékenység, 20Hz-1500Hz frekvenciatertomány, 4 ohm),
- Vibe Slick A4 erősítő (4x150W, vagy 4x250W 2 ohm, vagy 2x500W RMS teljesítmény, 20 - 20.000Hz frekvencia átvitel, 98dB jel / zaj viszony, beépített LP / HP szűrők, 4 csatornás, 650W max. összteljesítmény, 55 - 5500Hz között állítható frekvencia vágás, 0-18dB bass boost 45Hz-en),
- Vibe BlackAir 6 (120W folyamatos, 360W max. terhelhetőség, 90dB érzékenység, 60 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es mélyközép hangszóróval szerelt 2 utas hangszóró szet),
- Vibe Slick 60 hangszórók (80W folyamatos, 240W max. terhelhetőség, 91dB érzékenység, 54 - 25.000Hz frekvencia átvitel, 4 ohm impedancia, 16,5cm-es átmérőjű 2 utas koaxiális hangszóró).
A rendszer majdnem 100%-osan be van szerelve, még az erősítő helyét kell pontosan megtalálni, mert a jelenlegi elhelyezés átmeneti. Valamint a hangzáson még erőteljes finomítás szükséges. De ha elkészül, akkor azt hiszem egy elég jó cucc lesz... :-)
Végre beszereltem egy fejegységet (Kenwood KDC W 7531) és egy első szettet (Rainbow)
Az örökölt erölködő+ láda kombóban a mélynyomó hangja pont olyan nem volt amilyet szeretek, így kicseréltem egy JBL CS 1204-esre. A zárt ládában nagyon szépen szól, igazi telt mélyeket sugároz, klasszikusoktól techno-ig elég széles skálán hallható a jelenléte :)
Hosszas nézelődés után szűkítettem egy négyes listát a szóba jöhető fejegységekről. USB port megléte szükséges feltétel volt, és 35K-nél többet sem igen szerettem volna fizetni érte. Ezek alapján kinéztem a Pioneer DEH4000 UB-t, míg az élet teljesen mást hozott. A boltban végül a Sony - CDX-GT420U és a Clarion - DB288RUSB maradt, mint két fő vetélytárs. Ugyanazon a hangrendszeren a bolti demo cd-t és több, általam vitt zenét is kipróbálva a Clarion hangja általában szimpatikusabb volt (volt olyan zene, ahol a Sony nekem jobban szólt). Árkülönbség nem lévén, a Clarion mellett szólt az is, hogy a dizájnja sokkal jobban illik a 64-es belteréhez, ellene a kissé elbonyolított menürendszere, így végül a Clarion mellett döntöttem.
Elégedett vagyok vele.