Blog >> elektromos
Marklar kollégától végre sikerült beszerezni egy jobbos e-tükröt. Eddig manuális volt (nem gyárilag, de már így vettem). Pesze a "leveszem, forrasztom, felrakom" elgondolás kicsit bonyolultabbra sikerült, mivel a tükörlap fordítva volt felszerelve a konzolra (nemtom ehhez mennyit kell inni), így egyik irányba megakadt a keretbe. Így, csak le kellett szedni a tükörlapot és gondoltam, akkor már megvizslatjuk, mitől mozog az a tükör. :)
A '90-es évek elején élt Olaszországban egy fess fiatalember, nevezzük mondjuk Alessandronak. Öltözködése és stílusa minden bizonnyal kifogástalan volt. De - ahogy ez az életben már csak lenni szokott -, életszínvonalának fentartásához pénzre volt szüksége. Szülei tudták ezt, ezért középiskola után beiratták a Politecnico di Torino-ba, azon belül a Dipartimento di Elettronica szakra, "a mérnök az jó szakma!" felkiáltással. Alessandro barátunk az egyetemen se törődött sokat tanulmányaival, de mivel - mint az említettem - szimpatikus, megnyerő fiatalember volt, minden vizsgán átvergődte magát.
Diploma után hamarosan talált is magának állást: az Alfa Romeo elektromos tervezői részlegének egyik mérnöke lett. Munkája nem érdekelte különösebben, az autók formátervezésért viszont annál jobban rajongott - naná, hiszen az itt készülő modellek ihletője minden esetben egy-egy bájosabb asszisztensnő szép orcája, vagy csinos feneke volt.
Főnőkei elől is sikeresen titkolta hogy szinte semmit nem ért az elektronikához, viszont lelkedése annál jobban imponált nekik. Ezért hamarosan egy részleg élén találta magát: '92 körül ő lett az új GTV elektromos rendszerének felelős tervezője.
Alessandro persze nem törődött sokat a feladatával, sokkal szívesebben nézegette, ahogy az agyagszobrászok keze alatt lassan eléri végleges formáját a GTV. Néha be kellett számolnia a vezetőség előtt, hogyan is áll a részlege; persze a vezetők is gyakran szunyókáltak ezeken a megbeszéléseken, tehát soha nem bukott le.
Hát valahogy így történhetett, hogy a világ egyik legszexibb autója a világ egyik legösszebarmoltabb és legostobább elektromos rendszerével került piacra.
Alessandro. Barátom. Enged meg nekem, így tizenakárhány év távlatából.
Ajókurvaanyád.
A 155 egyik típushibája, hogy kb. 15 évesen (...) a csomagtartóba befutó kábelköteg egy-egy darabja megtörik, elszakad, és ez mindenféle elektromos hibákhoz vezethet. Lehet, hogy nem ég mondjuk a ködlámpa, vagy nem nyitja a csomagtartót a belső nyitó, vagy kialakulhat komolyabb zárlat is.
A dolog elméletileg egyszerűen javítható, de a gyakorlat azért kicsit macerásabb, mert hozzáférni nem könnyű. Nekiestünk mi is egy vasárnap délelőtt, és 3 óra altt sikerült kicserélni a rossz vezeték-szakaszokat. Így újra nyílik belülről a csomagtartó, és eltűnt a ködlámpa-hiba visszajelzés a műszerfalról, nem beszélve a tolatólámpa hülyeségéről.
Szóval minden újra remek!