Blog >> tesztvezetés

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2013-12-11

Ferrari múzeum látogatás ,Ferrari tesztvezetés .A hazafele úton egy kis kitérő Velencébe.Ez volt az én évvégi benzingőzös kirándulásom :)

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-09-21

Ma megvolt "A nap". Teszteltük a nagyon új, legkisebb Alfa Romeot.

Szenzációs!!!

Csak ennyit mondhatok. Pozitív csalódás ez a kis kocsi! Húz rendesen, dolgozik a kanyarokban, együtt él a sofőrrel. Negatívumot nem írok, pedig lenne mit, de most még az élmény hatása alatt szeretném tovább nyújtani a JÓt ... :-)

>> EgyébGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-10-14

Az Alfa Romeo Club Magyarország szervezésében kipróbálhattam egy 147 Q2-t egy Spider 2,2 JTS-t és a csúcs motoros 159-et a 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással. Direkt a 159-et hagytam utoljára, hogy ne essek abba csapdába, hogy a 260 lovas motor után minden csak tohonya lassú dög lesz. Hát egy kicsit csalódtam a dolgokban de ennyire ne szaladjunk előre....

Spider 2,2 JTS:
A motor 185 lóerő, dinamikusan mozgatja a nem éppen pihe súlyú kasznit.
100-ig nagyon kellemes, szabadság érzetet ad a tető nélküli autózás, 100 felett már jelentkezik a menetszél az utastérben..
A bőr ülés kényelmes volt és praktikus is egy ilyen autóban.
A nem éppen kánikulai időben jó hasznát vettem az ülésfűtésnek is.
Végül is oda jutottam a tesz utam végén, hogy cabriózni jó dolog.
Ellenben soha nem mentem még más cabrióval így ennek boncolgatását hagyjuk is, mert nincs mihez hasonlítanom...

A 147 Q2:
Nem okozott nagy meglepetést, többször vezettem már 147-est, amiben ilyen motor volt.
Kellemesen szedte a lábát ez a teszt autó is.
Hamar megvolt a megengedett tempó a pályán :-)
Extrém helyzetekbe nem kerültem vele, így én nem éreztem, hogy működött a Q2 hajtáslánc
-- lehet nem is lehet érezni?--
A belső nagyon tetszett, hogy a bőrt piros cérnával varrták.

159 3,2 V6 Q4:
Na végre eljutottam a vezető ajtóig :-)
260 lovacska, írja a gépkönyve, már vigyorogva ültem bele.
A motor hangja kimondottam kellemes..........
egy rövid szakasz után, irány ki a pályára:-) ......... és jön a meglepi, hogy a 159 evvel a motorral a 175 lovas 2,4 Mjet 156-hoz képest nem nagy durranás :-((
Az M7 érdi emelkedőjén sem villantott igazán komolyabbat.
Ettől a "teljesítménytől" többet vártam volna, még is csak majd 100 lóerővel van benne több mint az én Alfámban....
Visszatérve másokkal beszélve is hasonló "csalódás" a 260 lovas motor.
Mondjuk tegyük hozzá majd 1900 kg és a Q4 hajtás jelentősen emészt a 260 lóerőből.
De ennek tudatában is mást várt volna az ember ettől a teljesítménytől.
Na azt nem mondhatom, hogy mindenki leelőzött, de többet vártam tőle.....
Ennek tükrébe a fogyasztás sem igazán volt szimpatikus....

Ha megkérdezné valaki, hogy melyiket választanám?
Akkor a Spidert vinném a háromból haza :-)

Pár gondolat még a 159-ről....

A 3,2 es után a második leggyorsabb 159-es, a 2,4 JTDM 20V korábban 200 lóerővel, jelenleg már 210 lóerővel és 400Nm-el.
Na igen ez egy diesel erőforrás....de nagyon kulturált járású az 5 hengeres volta miatt nincs dieseles kopácsolós hang, helyette mély morgó hang ami abszolút nem zavaró.
8,4 alatt van 100-on és 228km/h a végsebessége. A 3,2 V6 7,2 alatt van 100-on és 240 km/h a végsebessége. A két motor variáns közt 1,2 mp van 100-ra, 12km/h a végsebességben.
A mindennapokban sokkal használhatóbb a JTDM 20V és lazán 8-10 literrel kevesebbet iszik 100-on mint a csúcs V6.
Katalógus adat alapján 9,2 L/ 100km a különbség a két motor variáns közt........
Sajnos nincs jelenleg jó benzines motor a 159-ben....