Blog >> apróságok
Ma (0615) elvittük az autót Gerissimoék műhelyébe, hogy utána nézzenek pár problémának a 'gátlók+stab csere+statisztika' c. bejegyzésben összegzettek közül, illetve kicseréljék a gyengélkedő hátsó lengéscsillapítókat a Raj Tamás (link1, link2) által készített egyedi, keményített (50%) és rövidített (2cm) gátlókra. Remélem nem fog beleérni a 17-es kerék ezután sem a kerékívbe nagyobb gödröknél. Állítólag komfortosabb lesz az autó, az eddigi sportos, feszes futómű után, mert az előző gátló csak befelé rugózott, kifelé nem, de feszes is lesz egyben a nagyobb kanyarsebesség elérés érdekében. :] Kiváncsian várom az eredményt. Ha megfelelő az élmény, akkor a nem régen beszerelt, elsők is követik a hátsók sorsát.
A jobb első lengőkarok a futóműves szerint cserések voltak, emiatt nem is lehetett beállítani rendesen, hogy ne húzzon balra az autó, úgyhogy az Erhardtól rendelt jobb első, alsó (OCAP) és felső (gyári!) lengőkarok is beszerelésre kerülnek.
A rezonátorcsövet is kértem, hogy rendeljék meg és cseréljék egyúttal, mert elég furcsa hangokat hallat a kipufogóm már jóideje, kicsit olyan mintha lyukas lenne valahol, de nem az. A rezonátorcső és a hátsó dob a gyenge pontja. A rezgőtag cserélve is lesz, a dob még marad, de már remélhetőleg nem sokáig:) (lásd: 'végekre fel!' c. bejegyzést)
Ezen kívül, apró idegesítő problémákat is megkértem, hogy orvosoljanak, ha lehet. Ilyen pl. a csomagtérvilágítás hiánya - mert kiégett az izzó :), a jobb első xenon bizonytalansága - szerintem érintkezési probléma lehet, vagy trafó.., a jobb hátsó elektromos ablak eléggé kínkeservesen működik - nagyon nyikorog, hasonlóképpen a múltkor berakott stabilizátor rudak - hiába újak, nyikorognak rajta a gumik :S. De ide tartozik még a hátramenet recsegése - nem mindig, de néha előfordul, mikor még hideg a motor (vagy még magas a fordulatszám) - elképzelhető, hogy a váltóolaj okozza..(?), és a hátsó üléstámla rögzítésekor egy csavar az istennek nem akart a helyére menni - természetesen ez is a jobb oldali.. (hi-fi szerelés után). Reméljük megoldásra talál minden apró probléma.
De ha már ott van, természetesen megkértem őket, hogy nézzenek rá a vezérlésre és a kormányműre is, amiből szivárog néha az olaj.. :S. Biztos, ami biztos alapon. Illetve gondolom a lengőkarok és a gátlók beszerelése után szükségessé válik egy futóműállítás is.
Hát ennyi. Optimistán, bizakodva várom a hívást, hogy minden ok, mehetünk érte:)
A norauto-ban járva (0526) találtam rá az új szelepsapikra. 290Ft-ba került (5db!), krómozott sima sapi. Na ezt elvihetik, ha valakinek megtetszik. De azért erre is ráhúzok kulccsal, hogy ne legyen olyan egyszerű. :P Az alfás pedig marad ünneplős darab, csak találkozókon teszem majd fel. A szelepsapikon kívül vettünk még egy flakon bőrápolót, mert a régi elfogyott és egy felnitisztító szivacsot is, mert az előző csupa kátrány lett..
[Költségeim: 5db króm szelepsapka (TP) 290Ft, bőrápoló 1490Ft, felnitisztító 590Ft]
Utálom a vasárnapokat.Nem elég,hogy hajnalok hajnalán ki kellett bújnom az ágyból,amikor éppen valami szépet álmodtam és odakint sötét volt és hullott a hó,így hát havat kellett söpörnöm a járdáról és persze a kocsiról is és hideg ülésben kellett helyet foglalnom és persze eleve gáz,hogy dolgoznom kellett menni,ekkor kiderül,hogy nem tudom rendesen becsukni az ajtót,mert nem ugrik a zár a helyére,plusz el kezd villogni az elakadásjelzőm és nem akar leállni és így autózom 7 és fél kilómétert,majd az is kiderül,hogy az első helyzetjelzőm befakkolt és a műszervilágítás egyik izzója is most szenderült jobblétre,bár úgyse nagyon van mit világítania,mert az olajnyomásmérő is sztrájkol és nem mutat a benzinmérő sem,nem mintha sok mutogatnivalója lenne de azért hiányzik és persze idegesít a varázsszem hunyorgása és végül arra is rá kellett jönnöm,hogy szíjjel van törva a rendszámkeret,bár örülhetek,hogy még megvan a rendszám és a tetejébe még dolgoznom is kell,ahelyett,hogy e bosszantó hibákról mit sem tudva édesdeden szenderegnék a kedves ágyikómban.
Azonban a dolgok néha jóra fordulnak,mert estére már újra rózsaszín minden,szépen csukódik az ajtó és nem villog fölöslegesen semmi és a rendszámkeret is büszkén hirdeti az alfaamorét újfent és a műszer is mutat,bár a nyomásmérő nem,de hát semmi sem tökéletes,azért az élet mégis szép,tekintve,hogy holnap reggel nem kell korán kelnem és ráadásul találtam otthon vörösbort is :)Egyszóval most már újra az élet napos oldalát nézem :)
Ma egész délután szerelés folyt a jól bevált garázsban.Kicserélésre került a jobb oldali ablakemelő kapcsolója,mert csak lefelé mozgott,felfelé nem.
Be lettek zsírozva az ajtók is.A fűtés is helyre lett hozva,mert nem működött az irányváltó,csak egyfelé fújta a levegőt,de már elmúlt.
Helyzetjelző égők is lecserélődtek hátul,plusz a rendszámvilágítás is megjavult.
Az utastér-világítás is kikupálódott.Persze a szerelés közben hibákra is fény derült:nem műxik a bal első tompított,valamint meg van repedve a bal első kilincs.
Úgyhogy van még teendő.
Ma volt idő helyrehozni néhány hibát.Többek között a kilincs került cserére,amely szegény nemrégiben jobblétre szenderült.Derék Marklar jóvoltából sikerült szert tenni egy pont ugyanolyan színű(szép ződ) kilincsre,így hát szépen bent virít már.
Kicsit idegesítőbb volt a villany hajtotta ablakemelő harcképtelensége.Kiderült,hogy a két gumi távtartó szakadt szét,valamint a spirál is kiugrott a motrból.Szerencsére pont volt kéznél egy másik emelő,amiből kinyertük a bisz-baszt.Kicserélődött végre a háccsó ablak szgélye is,amely el volt törve.A végén még volt idő delejt csalogatni az óra panelbe és a fűtés tekerentyűkbe.Tök zavart már,hogy nrm látom az időt.
Köszönet Ari barátomnak munkájáért :)))))))))))))))))))))))))
Ma nagyon hideg volt (1122), gondolkoztam is rajta, hogy megcsináljam-e a ködlámpákat, de ha már így alakult a hétvége, ahogy, akkor nekiláttam. A garázsban nem fújt annyira a szél, de azért ott sem volt több 3 foknál. Leszereltem a ködlámpa keretet, felcsavaroztam a ködlámpákra a múltkor még hiányzó patkó alakú műanyag tartozékot, aztán 4-4 csavarral felerősítettem azokat a helyükre. Megkapták a hátukba a kábelvégeket és már tették is a dolgukat. Akna híján kicsit nehézkes volt a csavarokhoz való hozzáférés a ködlámpa melletti szellőző nyíláson keresztül, de megoldottam:) A végeredmény a képeken látható. 'Kicsit' sárgásabb a fénye mint a xenonnak, annak ellenére hogy extra white-nak vettem.. de majd ha találok jobb minőségű és fehérebb H1-est, akkor kicserélem benne az izzókat.
A nem régen postán érkezett motortér burkolatot is felcsavaroztam a helyére, ha már így nekiláttam a szerelésnek. Alakul.. Egyre inkább gyári állapotba kerül vissza a kicsike:)
A tegnap átvett matricákat is felragasztottam az autóra. Jól áll neki :) Remélem vevőket is csalogat majd a céghez:)
Mire végeztem mindennel -összesöpörtem az udvaron a faleveleket és kisöpörtem a garázst- bejöttem, kinézek az ablakon és azt látom, hogy esik a hó.. Kicsit sem örültem neki. Ezennel tényleg elkezdődött a tél és én még a nyári gumikon gurulok. :S
[Költségeim: az alkatrészek ára, ami a már előzőleg bejegyzett "apróságok", "matricák" ill. "köd - van" postokban már szerepeltek. ]
Mai napon (1118) megérkeztek a hiányzó/hiányos apró műanyag alkatrészeim helyett az új, ép dolgok:) Köszönet érte András bácsinak :) Ilyenek pl.: ködlámpa 'keret'. bh belső világítás az ajtó fölé, belső visszapillantó tükör, aminek ép a lebillentő füle:), küszöb díszlécek, csomagtartó hátfal műanyag, vonószem takaró, motortér burkolat, csavarok, patentok, stb.
(1210) alfa romeo-s fém kulcstartó személyes átvétele, melyet az interneten vásároltam
Hogy a műszerfal se maradjon ápolóanyag nélkül, beszereztünk (0704) egy olasz (!) műszerfal ápoló spray-t, ami egy Alfa Romeo GTV/Spider belsőt (!) ábrázol :) Nem aprózzuk el, na.. Ha már boltban voltunk, akkor vettünk egy tölcsért is az ablakmosó kényelmesebb betöltéséhez a tartályba. Mindkét termékhez szuperolcsón sikerült hozzájutni, 500 ill. 200Ft-os áron :) Hétvégén ki is próbálom.
Mai napon (0621) muszály voltam lemosni az autót - annak ellenére, hogy nem volt koszos -, mert csütörtökön sikerült egy akácfa alatt parkolnom és az egész autó tiszta ragacs lett, más sem kellett még a poros földút mellé. Szóval kb. 2,5 órás autómosás után kívül belül tiszta lett a lelkem:) A nemrégen vásárolt autómosó szivacsokkal lett tisztítva. Egész jó, bár sokat kellett szenvedni, mert ebben a hőségben pikk-pakk rászáradt és fehér csíkos és pöttyös lett a kaszni. A motorteret is áttörölgettem. Ráférne már az a motorvédő lemez alulra. Meglátszik, hogy nincsen, nagyon gyorsan koszolódik így ezeken az utakon..
Este felé, ha lement már a nap kicsit, akkor kihozom megint a garázsból és ki is porszívózom, meg áttörlöm a műszerfalat.
Kornéltól kaptam jó kis szivacsos ragasztót (fekete) , amit majd felragasztok a hátsó rendszámtábla alá, mert nagyobb hangerőnél - a láda jótékony hatására - rezonál a keretben.
Beszerzésre került egy szivacsos kétoldalú ragasztó is (fehér) az első rendszámtáblához, amit remélhetőleg meg fog tartani (keret és csavarok nélkül) és ha minden jól megy a jövőhéten már meg is kapok Bánfalvi Kolostól +20.000Ft ellenében.
[Költségeim: 2db autómosó szivacs: 2x299Ft, 1 tekercs szivacsos kétoldalú ragasztószalag: 639Ft ]