Blog >> apróságok

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-09-13

Megérkezett (0913) a 6db alfás hűtőmágnes, köszi GT:)

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-07-24

Valeo SILENCIO X.TRM UM650 (500mm) utasoldali (0724) Norauto

Több mint két évet kiszolgált az SCT a jobb oldalon, de a vezetőoldalon már tavaly ilyenkor cserélnem kellett. Most végre egyforma. Igaz, van köztük egy év meg 50mm:), de a balos még mindig szépen töröl.

Ha már a Norauto-ban jártunk beszereztünk még pár apróságot az autóhoz: 5l Forest nyári szélvédőmosó, felnitisztító kefe, Sonax krómtisztító paszta.

[Költségeim: ablaktörlő lapát 1db 5390Ft, szélvédőmosó 190Ft, felnitisztító (890Ft-20%:) 712Ft, krómtisztító 1390Ft]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-02

Ablakmodul üzembehelyezés + csomagtér világítás javítása (1002) egy felsőgödi autóvillamossági szerelőnél.

[Költségeim: munkadíj 3800Ft]

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-09-23

Történt egyszer, hogy szükségem lett pár patentra és egyéb nagyon apró műanyag alkatrészekre, aztán ezeket szépen leltárba vettem és megkerestem vele falcokc mestert, aki épp egy 156-ost bont. Ha jól tudom ráadásul angolt, amiről talán az is elmondható, hogy jó állapotú gép lehetett.
Felvettem vele a kapcsolatot e-mailben és szerencsére az általam felsorolt elemek mindegyikére azt mondta, hogy még megvannak a szétszerelésre váró masinában. Gyorsan félre is tetettem vele őket mielőtt még valaki.. :)
Aztán volt Tokodon egy alfás találkozó, ahová nem jutottam el és így Zsifivel elküldte nekem, hogy majd Pesten átveszem tőle, mert azért az mégis csak közelebb van, mint Szombathely.
Ma (0923) megtörtént az átvétel, ezúton is köszönöm Zsifinek a közreműködést!

Az alábbi alkatrészek kerülnek be lassan a hiányzók helyére:
napellenzők (jobbkormányosból), gumidugók a csomagtérfedélbe, belső fekete műanyag küszöbök patentjai, ablaktörlőlapátok csavartakaró kupakjai, levélfogó rács patentok, csomagtér ajtó kéder, stb.

[Költségeim: csomagtér kéder 3000Ft, 2db napellenző 1500Ft, többi apróság 1000Ft + utalás]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-16

felkerült a két küszöbspoiler (0816) és fent is maradt:) by toto
ill. felszereltük az első lökhárító toldatot is kíváncsiságból, hogyha egyszer elkészül az is, hogy fog mutatni az autó.

ill. felkerült a csomagtérben a feketére fényezett hátfal takaró elem is.

..nekem tetszik:)

Költségeim: 4*13.000Ft

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-15

A Corában járva (0815) találtam rá erre a szépségre: 1:32 rosso Alfa Brera. Ezen kívül ha már arrafelé voltunk bementünk a Norautoba (Carplan) sampon+wax-ért.

[Költségeim: rosso Brera 1990Ft, sampon+wax: 590Ft]

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-01

A diplomamunkámra való koncentrálás miatt az alfára fordított idő rohamosan csökkent, majd elfogyott. Két hónapos kemény meló után (0701) 2 napos takarítás következett, mert már ráfért és megérdemelte. :) Az eredmények magukért beszélnek.. ;) khm.

...műszerfal ápoló 225ml (699) - törlőkendő (624)

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-06-24

Ma meg lett igazgatva a hátsó lökös,ami a Selénián lefittyedt.Kiderült,hogy a lökhárító alatt rohad a vas,ami azért volt szerencse,mert az engedett az oszlopnak,így legalább egyben maradt a lökös.Viszont kell majd alakatosmeló.
Meg lett oldva,hogy ismét villogjon a balos oldalindex.Csak kontakthibája volt.
Ki lett cserélve továbbá a két első hangszóró,így újra düböröghet a zene :)
Továbbá cserés lett a csomi kédergumi :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-19

És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-17

Elkészült. (0617) Szuper lett a futóműve nagyon, az új lengőkaroknak és a RAJ hátsó gátlóknak köszönhetően. Nagyon jól tart a kanyarban, nem dőlöngél, szépen fekszi az utat és nem utolsó sorban nagyon jól viseli a kátyúkat. Sokkal-sokkal jobb lett. Úgyhogy az elsőket is kezelésbe vetetem nemsokára.

Az olaj sem a kormányműből 'folyik'. Inkább a váltó lesz a hibás, ami viszont nem olyan nagy gáz, mintha a kormányművet kellene -esetleg- cserélni. Így ha minden igaz, elég lesz a tömítéseket kicserélni, csak ahhoz jól szét kell kapni, ahogy hallottam. - Legközelebb..

Helyére került az üléscsavar. Gergő szerint sem volt gyerekjáték a visszahelyezése, de megoldották. A xenon viszont nem javult meg. Arra azt mondták xenonos hozzáértők, hogy nem biztos, hogy a trafóval van a gond, az is lehet, hogy egyszerűen csak nem kap elég feszültséget, azért kapcsol le, vagy éppen azért nem kapcsol fel. De csak a jobb oldali..?! Mondjuk ez is magyarázható azzal, hogy az van messzebb az aksitól.. de mire nincs magyarázat? Egyszer kiderül mi a hunyó..

A rezonátor csövet éppen ideje volt már cserélnem.. Kicsit ki volt már szakadva, mert mindig az ér le először az alacsony hasmagasság miatt. Tehát ezért volt olyan érces, fura hangja a kipufogónak onnan alulról, nem pedig mert valahol kilyukadt a dob vagy a cső. Hál' istennek így egy dolog cseréjével megúsztam az egészet. Ami a rezonátorcsőtől hátrafelé van, az pedig úgyis kuka lesz nemsokára.

Ami legközelebbre maradt, az a jobb hátsó elektromos ablak vizslatása, hogy mitől nyikorog. Illetve a jobb első is kaphatna egy automata üzemmódot, hogy ne kelljen azt sem felfelé mozgatáskor végig nyomva tartani, ahogy a bal oldalit sem kell. A 'lefelé'-vel nincs gond, az úgy működik. Elképzelhető, hogy kicseréltetem a most benne lévő (2008.május, Selénia) motorolajat, arra, amit Egom-ban nyertem. Igaz, hogy még nem tettünk meg azóta 10.000km-t vele, de az egy év már letelt, és a nyeremény is itt fog csak álltában tönkremenni, ha nem használom el.. Ami még hátra van, az a vezérlés átnézése. Új vez.mód-ot 99%, hogy kapni fog lassan. Ha pedig a váltó szétszedésre kerül és kitömítik rendesen, akkor lehet, hogy megoldódik a hátramenet-recsegés időszakos problémája is egy váltóolaj cserével. Futóműveshez még nem lett elvíve. Sor kerül erre is, de lehet, hogy csak az első gátlók cseréje után. Igaz, hogy addig kapaszkodnom kell a kormányba és a gumik sem kopnak megfelelően, de jövőre úgyis kap újakat, addig meg csak kibírják. Hát ennyi. Jövő hónapban folyt.köv.

[Költségeim: rezonátorcső ~13.000Ft, munkadíj ~14.000Ft + 1.000Ft]