Fórum >> Egyebek >> Pályaautózás

Blade2011-08-24 22:11:29 // 1060
Bár jobban belegondolva nem lett azért olyan rossz egyik felvétel sem, már amelyiken nem párásodott be:)
Talán a felhasználáson kell javítani, pl. ki kell próbálni más pozíciókban is a kamerákat, esetleg fénymérési pontot változtatni. Külső helyen is jól működött a kamera, csupán szerintem halk hozzá az autónk. Csörinél alig hallani motorhangot, s nálam se sokkal többet. Viszont más autót jól hallani. Talán külső mikrofonnal lehetne még javitani, csak nincs rajta csatlakozó:(
Totti (NagyVad)2011-08-24 22:09:54 // 1059
"Ez a csúcs, itt kockáztatja a legtöbbet az ember, itt a legizgalmasabb a nap,itt van a legnagyobb elismerés, itt vannak a legkomolyabb tagok akik nem rínak, hogy mi lesz ha elkopik a fékbetét, és el mernek jönni."
Tán innen!
Blade2011-08-24 22:07:51 // 1058
??
Te ezt honnan veszed, mert én messze nem erről beszéltem??!!
Totti (NagyVad)2011-08-24 21:44:46 // 1056
Ez mind szép és jó gart az eredményekhez! De azért kisit hozzuk már be a féket! Ne fitymáld már le a többi 2656 tagot aki nem ment ki erre vagy más pálya napra (szét baxni) az autóját ami nem illyes fajta igénybevételre lett tervezve! Komolyan mért kell így le nézni a többi tagot,aki mondjuk (nem xarja) a pénzt az ilyen úri huncutságokra!??? Kicsit vegyetek már vissza!!! Ezek után tényleg azt hiszed,hogy (tisztelet a kivételnek) ti vagytok a legnagyobb tagok?

"Nem akarok nagy szavakat használni, de azt hiszem helytálló amit írok."
Blade2011-08-24 21:16:39 // 1055
Igen, 1080p full:))
Sajnos azonban nem olyan szép a kép mint vártam. Kicsit mintha zajos lenne. Nem tudom mitől lehet és min kell állítani...:((
BL2011-08-24 21:09:13 // 1054
Több mint 25 GB videó ? 2 órányi fullhd mókát vettél fel ? :)
Blade2011-08-24 20:41:28 // 1053
Na üdv!:))

Nem is tudom hol kezdjem, nagyon sok mondanivalóm van:)))

Először is köszönöm hogy ismét egy remek napot tölthettem egy nagyszerű társaságban!:)) Nagyon jól éreztem magam, annak ellenére is hogy dög meleg volt. Szerintem nagyszerű dolog, hogy összejönnek az ilyen napok, és hogy van egy ilyen nagyszerű társaság:) Személy szerint nagyra értékelek mindenkit aki tegnap is ott volt, eljött, bevállalta és próbált minél jobbat nyújtani. Végre olyan találkozó is van az Amorén, ami nem abból áll hogy nézegetjük egymás autóját. Ez a csúcs, itt kockáztatja a legtöbbet az ember, itt a legizgalmasabb a nap,itt van a legnagyobb elismerés, itt vannak a legkomolyabb tagok akik nem rínak, hogy mi lesz ha elkopik a fékbetét, és el mernek jönni. Nem akarok nagy szavakat használni, de azt hiszem helytálló amit írok.

Ollah!
Én átéreztem a helyzetedet tegnap, amibe kerültél. Én is voltam már hasonlóban motorral. Ebből az esetből is látszik hogy ez nem játék, bár néha annak tűnhet. Benne van a pakliban, nem Te voltál az első és nem is az utolsó. Sokminden megtörténhet, ilyen is amiről az ember nem tehet. Könnyebb lett volna otthon maradni, akkor nem is történik mindez, de eljöttél, bevállaltad, ezt szerintem mindenki nagyra becsüli benned! Én pláne. Sokkal többre mintha otthon maradtál volna!
Az esetet elnézve szerintem a legenyhébb dologgal megúsztad, történhetett volna sokkal rosszabb is. Pocsék érzés lehetett, szerintem mindenki együtt érzett veled. Az biztos hogy ebből is tanul az ember, mert a rossz dolgok is kellenek a fejlődéshez.
Azt hiszem mindannyiunk nevében mondhatom, hogy ha bármire szükséged van akkor szólj, számíthatsz ránk! Részemről ha kell valamiben segítség, akármi, ott az oldalon a telszámom..:)

Az onboardokat most töltöm fel a szerverre. Valamivel több mint 25GB, kell egy kis idő míg felmegy, lefelé sokkal gyorsabb lesz:) Amint felértek, küldöm emailen az eléretőséget. Sajnos nem lettek tökéletesek, az enyémen bepárásodott, a szélzaj is nagyobb mint számítottam, és talán az elhelyezés sem tökéletes. De azért élvezhető. Az nagyon tetszett ahogy Csöri vadászta le az offosokat:))
Rengeteg téma van még amiről beszélni akarok, de ne mindent egyszerre:))
kalizsoli2011-08-24 16:39:22 // 1052
Írok majd egy blogot, talán este lesz időm :-) Tegnap korán elaludtam, nagyon meleg volt a Hringen, elfáradtam. :-)
Sajnálom azokat akiket tréleren vittek el. A meleg nagyon sok áldozatot szedett, hullottak az autók, minden melegedett olaj, víz, főleg a gumik délután 3 körül már egy kört tudtam csak menni mielőtt elmelegedtek a gumik. Még a GT3 Prosche és a Ferrari 458 is futott sok "hűtő" kört. Wéber Gabi is mondta az elején. Figyeljétek a hőfokot és kíméljétek a fékeket, gumit, mert nagyon meleg van.

Balde, egyszer elmesélhetnéd egy sör mellett, nekünk az ideális kört a Hringen :-) Akartam menni utánad legalább egy kört, de nem jött össze.

BeeGee, sajnálom, hogy nem tudtunk több kört menni a meleg miatt, a fotók pedig jók, feltehetnél ide párat a jobbak közül, csak a hangulat érzékeltetése miatt, mert az remek volt. :-)
kalizsoli2011-08-24 16:27:56 // 1051
Kösz az infot. :-)
Hori2011-08-24 15:08:18 // 1050
Szombaton Pannóniaringen látható lesz egy-két alfa! Akit érdekel érdemes megnéznie! Az első nyolcban van öt Alfa a 2000-ig kategóriában! Én ott leszek szombaton!
Public Enemy2011-08-24 12:02:39 // 1049
Kurva jók ezek a fotográfiák, barátom!!! Köszike!! :-)))
Elnézegetném a falamon is naptár formájában....
Ollah2011-08-24 08:53:27 // 1048
Én g*ci szarul éreztem magam tegnap, és ma sem sokkal jobban. Ezerszer végiggondoltam mindent, és nem találok magyarázatot a Zeseményre.
"Elengedtem" :) Zsoltot és egy szkájlányt (ennek azért odaszúrtam egyenesben, amikor el akart menni, hadd izzadjon :)), a mezőny mögött mentem, onnan toltam el. Se előttem, se mögöttem senki. Olyan tiszta körön mehettem, mint nagyon kevesek nagyon ritkán. A kanyar előtt éreztem, hogy kicsit talán nagy a tempó, annak ellenére, hogy végig óvatosabb voltam, mint múltkor, mert volt egy igen rossz előérzetem a nap előtt, és érezhetően jobban billegett az autó a gyári rugókkal. (Érdekes, hogy Gábor sem igen akart autóba ülni tegnap...) Szóval figyelmetlen voltam a tökéletes forgalmi helyzet ellenére, kicsit jobban ráhúztam az autót az ívre, mint kellett volna, akkor indult el a feneke. Egyáltalán nem szartam be, mert a múltkor minden körben legalább háromszor seggel csúszva kanyarodtunk mindketten. Ellenkormányoztam, egy pillanatra elvettem, aztán vissza gáz, de nem húzta ki az orrát. A korlát közeledett, beleálltam a fékbe, de sajna akkor már éreztem, hogy ebből csatt lesz.
Sokkal neccesebb szitukból jöttem ki a múltkor gebasz nélkül, ráadásul most még tisztán is mehettem; nincs rá magyarázat.
Illetve mivel hiszek abban, hogy semmi nem történik véletlenül az életben, ezért azt gondolom, hogy ennek azért kellett így lennie, mert egy jóval nagyobb bajtól kíméltem meg magunkat. Pont. Megpróbálok túllépni rajta, bár egyelőre eléggé nehezemre esik.

Kriszt sajnálom, bár ő legalább "csak" műszaki hibát szenvedett. Bár ha váltó, akkor ez neki valsózínűleg gázabb, mint az én koccom... :(
A héten kiderül, mi a helyzet, és remélem, nincs nagy baj. Az első szemle alapján a hűtőt és az IC-t kell visszakendácsolni a helyére, oszt mehet is az autó.

Azért beírom, amire emékszem tegnapról:

Blade - 2:19.9 :)
Krisz - 2:21.0
Kalizsoli - 2:21.7

Blade a semi slickeket leszámítva (na jó, Q2 is van benne, de az gyári cucc! :)) gyári GTA-val fut; zseniális jó idő. Lett mégjobb tegnap? Lehet még jobb legközelebb? ;)
(Zsolt! Az evó8-9-ek futnak ilyeneket jó sofőrrel, ugye?)

Krisz is javított majd' 2 másodpercet, Zsolt meg négyet. 35 fokban. Nagyok vagytok skacok! ;)

Kalizsolinak nem is mondtam, hogy tetves jól szól az autója. Gábor kérdezte is, hogy ez gyári? Mondom csak egy dcűrő van rajta. Teljesen más a hangja, mint a gyári GTA-nak. Azok "csak" qrva jól szólnak, de a Tiéd durva. ;)

Csöri meg ment Kalizsoli után teljesen jól. Nem mértük az idejeit (ha tudom, hogy nincs bent ketyere, stoppereltem volna...), de mivel Zsolt 23-24-es köröket rajzolt átlagban, ezért szerintem Csöri 30 körül (lehet, 30-on belül is) megyegethetett. Minden körben lemaradt kicsit, de nem sokat. Szóval szemre ott volt a kis piros is. ;)

Sajnálom, mert a kigyorsítások... Már azért megérte volna ott lenni, hogy párszor átéljem. Tetves módon húz(ott) az autó, tetves. GTA-ban éreztem ilyet; ezt a könyörtelen, erőből forgást. Kár érte...

Kívánságlista jövőre? Hehe...
Orrplasztika :), lmm beállítása, progizás, ülés, bilstejn, Krisz slickjei. ;) Meg egyszer majd jó fék, ha már a gyáriból kiautóztuk, amit tud. (Én a célegyenesben a 200-as táblánál kezdtem fékezni, Zsolt a 100-asnál. No comment. Esetleg Krisz a bódénál? :))
A versenykormány baromi jó lett, nagyon jó pozícióban van; sokkal jobb, mint a gyári. Ülés kéne hozzá. Meg futómű bakker, mer' ez hihetetlen, mennyire billeg és csúszik az autó...

Jövőre foly.t köv.
Ollah2011-08-24 08:27:51 // 1047
Toltad le Krisztiánt? :O
;)

A gallytörő olyan jó három colos acélcső legyen, lehetőleg körben. Az lehet, véd... :P
Csöri2011-08-23 21:49:45 // 1046
Pontos diag még nincs. Szinte biztos, hogy a váltó belében van a hiba.
BeeGee2011-08-23 21:37:32 // 1045
Sajna nem zoomos az obim, így nem lett sok jó kép.. :)
BeeGee2011-08-23 21:36:32 // 1044
Megvan a diagnózis Krisz autójára?

A téli szünetben tervezem, hogy szétboríttatom a váltót, mert (ha jól tudom) egy szinkron csörgedezik, már mióta megvan a kocsi, és kicsit mintha erősödne.
Milyen lehetőségek vannak váltó beszerzésre?
Csöri2011-08-23 21:15:19 // 1043
Jó kis nap volt. Meglepő módon nekem ez a nagy meleg jobban bejött. A tapadásom sokkal jobb volt mint múltkor.

Viszont Krisz esete rávilágít egy igen komoly problémára. Sajnos a hajtáslánc nem bírja a tartós ilyen jellegű igénybevételet. Szóval Blade, Kalizsoli, BeeGee és jómagam ha tudunk szerezzünk be tartalék váltót.
kalizsoli2011-08-23 20:07:09 // 1042
Jó képek :-)
BeeGee2011-08-23 19:21:16 // 1041
Első!

Jó nap volt ismét! Bár most sem vittem túlzásba a versenyt, de nem unatkoztam :)
A jövő évi wishlistem is formálódik, csak a sorrendet nem tudom még:
slick-felni-futómű-Q2-ülés-gallytörő rács

A pecheseknek mielőbbi gyógyulást kívánok, Csörit nem hagyjátok unatkozni:)
Krisznek vigasztalásul pár fotó:


A többiek nem kerültek a látómezőbe..
Public Enemy2011-08-22 22:34:23 // 1040
Miért, te nem jössz?? Közbe jött valami?? :-(
BeeGee2011-08-22 16:45:57 // 1039
Durván korán nyomjátok :)
Csöri2011-08-22 14:09:52 // 1038
7:30 M3 Shell?

1. Ollah
2. kalizsoli ;-)
3. Csöri
4: KriszKing :D
kalizsoli2011-08-22 13:28:57 // 1037
7:30 M3 Shell?

1. Ollah
2. kalizsoli ;-)
Public Enemy2011-08-22 09:46:59 // 1036
Akkor ne is menjünk talán, mert meleg lesz... :-))))) Szerdára, csütörtökre még melegebbet mondanak, sovány vigasz... :-(
Ollah2011-08-22 08:39:48 // 1035
Ja, tetves meleg lesz, úgyhogy vigyázzunk az autókra...
Ollah2011-08-22 08:39:27 // 1034
7:30 M3 Shell?

1. Ollah
2. ...
Ollah2011-08-17 08:17:31 // 1033
Na ja, az ideális egy EGT + WBO2 duó lenne. Tnyomi mérő van. :)
mreni2011-08-16 16:22:45 // 1032
mizujs a vassal?:)
Blade2011-08-16 15:57:40 // 1031
Srácok, a WG tréningre még 1db szabad hely van, ha valakit érdekel akkor igyekezzék..:)
Punisher2011-08-16 15:55:16 // 1030
Na látod! Pont elmondtad, hogy mi romolhat el :-)
mreni2011-08-16 15:44:19 // 1029
mondjuk a nyomás nem mehet az egekig ott akkor mással is vannak gondok,általában van egy solenoid ami nem engedi bizonyos nyomás felé a rendszert hanem egy megkerülő szelepen a szabadba engedi.

amúgy nem hülyeség az EGT sem bár én inkáb egy AFR-t preferálok :)
Punisher2011-08-16 15:28:22 // 1028
Az a helyzet, hogy ha drága moci van a gépetekben, ami nyilván nem gyári beállításokkal megy, akkor érdemes egy kipuffgáz hőmérséklet mérőt is beiktatni. Ha baj van a keverékkel, azonnali visszajelzést kapsz.

Én se gondolkoztam annak idején, hogy vajon miért lila a hátsó kipuff cső, vagy miért olvadnak el a kipufftartó gumik. A gép nagyon ment és örültem neki. Csak akkor esett le a sztori, amikor már "összeestek" a dugatyúim, olyan hőterhelést kaptak. Alaptomos a szegény keverékes üzem, mert érdekes módon a vized nem forr fel, de mégis "szétég" a motor.
Szoktak így járni azok is akiknek nincs turbónyomásjelzőjük, és nem veszik észre, hogy az égig elszáll a turbónyomás. A motorvezérlő nem tudja lekövetni üzemanyaggal.
LacUS2011-08-16 12:02:09 // 1027
Jó válasz fijjaam ülj le 5ös :) Az én első programom a 75nél, nagyon biztonsági (inkább amatőr) volt és a padon 206 ló volt és 11.2 vel....a mérő mókus meg is jegyezte,hogy a kevesebb itt picit több lehetne :) Szerintem nincs fix "jó" érték, mert egész más egy drag, egy rallye, egy hegyi vagy pályaverseny motor igénye. De amit Ollah irt átlagosságban jó megközelítés.
Blade2011-08-16 09:03:29 // 1026
Autós tapasztalatom nincs, de anno amikor az ezres FireBlade-nél lett hangolva a Power Commander, ott minden fordulaton minden gázállásnásnál a cél a 13,0 volt. Meg is lett az eredménye, 163Le - gyári 152Le - és gyönyörű egyenletes teljesítménygörbe, illetve egyenes:). Bár az alsó fordulatszám tartomány alján, a 2-3 ezres fordulat környékén nem sikerült beállítani, de az már a motor hibája volt.
Ollah2011-08-16 08:31:59 // 1025
Hááát, alapjáraton és részterhelésen inkább 14,7:1 a levegő javára (azaz lambda 1). :)
Teljes terhelésen meg valahol 12:1 és 13:1 között. Ez gondolom, függ attól is, hogy feltöltött vagy szívómotor, illetve hogy mi az üzemanyag. Nekem aszonták, pl. E85-tel kicsit dúsabbra kell írni. (???)
Van egy ábra arról, hogy meddig érdemes dúsítani, meddig lesz tőle erősebb, illetve egy szint után gyengébb a motor (valahol 12,6:1 és 12,9:1 között emlékeim szerint, illetve lambda 0,86 és 0,88 között, de majd LacUS és/vagy Punisher is nyilatkozik). De az meg egy ábra, és a valóságban gondolom, minden motor más.
Blade2011-08-16 06:55:28 // 1023
Az ideális üa/levegő viszony 13,0 nem?:))
Csöri2011-08-15 22:21:20 // 1022
Ez a Bege már megint.....
Public Enemy2011-08-15 22:16:43 // 1020
Még elméletileg nem kell... necces!! :-)
Ollah2011-08-15 16:19:59 // 1019
Hacsak egy bazi nagy griffmadár követ nem szarik rá, akkor nagy baja nem lehet; parkol addig is. ;)
Ollah2011-08-15 16:18:49 // 1018
12,2 az AFR teljes terhelésen 6000 rpm körül, úgyhogy szegény keverékről azért nem beszélhetünk.
LacUS2011-08-15 14:50:37 // 1017
Akkor mostantól trailerezed?
Public Enemy2011-08-15 14:46:37 // 1016
Örülök neki, hogy jó a verdátok!! Már csak 1 hét van 08.23-ig, addig ne is essen baja a kocsinak!!:-))
Punisher2011-08-15 14:31:51 // 1015
Kipakolás? Komoly lépés. Ezzel eldől a sorsa az autónak... Normál használat kizárt.
:-)
Punisher2011-08-15 14:27:00 // 1014
Azért 4-5-ben fékpadoznak, mert a keréken leadott nyomaték kisebb. Nem terhelik akkkor nyomatékkal a fékpadot, de ami fontosabb, hogy kevésbé akarnak kipörögni a kerekek. A váltó és diffi áttételből meg kiszámolják a motornyomatékot.

Az E85-el azért reagál jobban, mert 103 körüli az oktánszáma, de fordulaton az a +30% anyagkívánalom miatt, kevésbé tudja kiszolgálni a nem erre kitalált rendszer. Sőt! Jól szét lehet baxni a motort, mert ugyebár tudjuk mi lesz, ha szegény keveréken hajszoljuk a géegységet!
Én már tudom. Ezért kellett új motort csinálni anno nekem.
Ollah2011-08-15 14:14:07 // 1013
Csekkolja mindenki a Közellenség legújabb fejlesztését; nem viccel a srác. :)
Ollah2011-08-15 14:13:27 // 1012
Bege javaslatára elgurultam Olman Zsolthoz egy átnézésre és egyebekre. Szívem szerint Csörihez mentem volna, de időben nem fért volna bele... Jóllehet neki ígértem meg, hogy a "rugó vissza" projektet is ő vezényli majd le. :)
Mit kaptam volna tőle... :)))

Na mindegy, a Kén utcában kötöttem ki, és elégedetten távoztam. Volt egy teljes átnézés (futómű, kipufogó, nedvek, nedvedzések, vákuumcsövek, bilincsek stb.), gyári rugók vissza (megpróbáljuk így is...), és egy benzinszűrő-csere.
Egyrészt annak örültem, hogy Zsolt elismerését fejezte ki az autó aljának kinézetét illetően, másrészt hogy az autó megint olyan, amilyen korábban volt. Ugyanis valahogy kelletlennek éreztem, Hringen magas fordulaton "ledadogott", meg észrevettem, hogy az alapjárati vákuum csak -0,2-0,3 volt. Most újra -0,6-0,7, a gázra is idegesebben :P reagál, és nem csörög-zörög a kipuff sem.
Éljen.

Részünkről jöhet augusztus 23.
Ollah2011-08-15 14:05:29 // 1011
Szerintem nem több az összefüggés annál, mint hogy miért 4. (esetleg 5.) fokozatban mérik az autók teljesítményét. :)
Én nem érzem, hogy elfogyna; az ámítógép mutatja, hogy "elfogy" a benya. (Egyébként ha 99%-os injektor nyitvatartás mellett is, de rendben van az AFR.)
Benzinnel nyilván nem kellene ennyire kimaxolni, de E85-el sokkal jobb az autó.
Benzinnel "csak" az a gond, hogy hiába padlózom, nem megy jobban, mint fél gázon, mert az lmm már akkor kiakad... Never floorin' it; just cruisin'. :P

Már én is tudom, hogy az lmm gyenge pont; jó lett volna korábban tudni. Evvan.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak