Andorka2004-12-07 21:29:09 // 421
Nekem is stabil 80 a vízhőfok.Nyáron is csak akkor ment efölé, amikor a pesti dugóbe keveredtem és mint kiderült utólag: rossz volt a vízhőfok gombám...Azóta bármikor megyek, 80 fölé nem emelkedik. (opeles ismerőseim mind hitetlenkednek, nekik ugye 95-97 fok az üzemi hőfok...)
M-GEGE2004-12-07 18:20:38 // 420
Azmo!
"mintha nem tudná megforgatni az önindítót" szóról-szóra ugyanez a problémám! De nekem ezt főleg melegben produkálja (ill ha már jól bemelegedett a motor). Amióta tél van nem jellemző!
Volt már olyan is hogy 40km után egy meleg nyári napont egyszerűen nem akart elindulni. Meg sem moccant a motorban semmi hiába indítóztam. Pedig nyektettem kb 6-8percig. Na mondom most tuti annyi az akksinak. Egy óra múlva pöccre indult! Szóval nem kellene egyből az akksira gyanakodni.
Felvetettem a problémát a fórumra, azt mondták ki kell pucolni az indítómotort, elvittem a szerelőhöz, aki elvileg ki is pucolta (bár nem voltam ott és még el tudnám róla képzelni, hogy nem is csinálta meg, csak elkérte a lóvét), na de elvileg ok. Persze ugyanúgy szar volt.
Megkérdeztem egy másik szakit (aki megbízhatóbb, de ő autóvillamossági mérnök), ő meg azt mondta, hogy azért nem ok, mert nem jó (elállítódott?) az előgyújtás és hamarabb adja a szikrát és azért nem tudja megforgatni. De ez nekem nem teljesen kerek, mert akkor miért van az hogy meg sem mozdul?
Szóval ja! Egyebet nem tudom mondani!
Ja még annyit, hogy be lett mérve a generátorom is, és azt mondták cseréljem a vesz.szabályzót, mert alapjáraton gyenge a töltése. Valami akksiról volt szó, ahhoz gondoltam ezt az infót. :-D
norbee2004-12-07 18:06:23 // 419
"Ott kéne indítani, hogy jó-e az akksi. Ha az akksi jó akkor jön, hogy jó közlekedik-e a nafta."
Feszültségmérő megfog, ha 12,6 alatt van, tőteni kell, ha 12,3 alatt (min. 4 óra tőtés után is), zárlatos valamelyik cella, kukába vele.
Ha menetközben nem dadog gyorsításnál a verda, akkor tiszta az üzemanyagrencer, és megvan a 2-3 bar nyomás a benzinpumpában, mivel a csíklámpásban már csak elektronyosbenzinpásztor volt, as i know well.
norbee2004-12-07 18:02:47 // 418
"Szerintem annyi delejnek, ami a motort beröffenti, arra is elégnek kéne lenni hogy zár egy tetves elektromágnest"
Annál is inkább, mert jó esetben a beröffenés után fél másodperccel már generátor adja a kraftot mindenkinek (a maradék kraftból kap csak töltőáramot az akksi, de ahhoz már legalább 1400-at kell pörögni a motornak), tehát ha a verda beröffen, a 12-13V-nak meg kő lenni.
norbee2004-12-07 17:59:57 // 417
IC
Az attól függ. Hol autókázol? :)
Nekem ilyen hidegben csak dugóban megy 82 fölé a vizem, de akkor pillanatok alatt, amúgy stabil 80. Termosztátom 78-on nyit asszem. Fűtéssel a hőmérséklet menetközben 75-70. Ergo nem fűtünk, csak ha dugó van! :DDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-07 16:42:34 // 416
Azmo!
nem vagyok ótóvillanyász,
de az okosok szerint a lemerült aksi elhaló hangon próbál forgatni.
Ha semmi (esetleg egy katt)
aztán meg később mégis elkapja,
akkor elvileg az akksi jó,csak mégse..:-(
lehet,hogy oxidált a saru ?
nekem is volt hasonló, ráadásul nyáron csinálta.
elmúlt magától...
azaz nem is: valaki azt mondta,az indítómotorban valami szénpor,vagy miafasz van leperegve és rossz helyre beállva
,ütögessem kalapáccsal néha.
ütögettem! :-)
Azmo2004-12-07 16:13:03 // 415
nekem az a gyanús az aksimban, hogy ugye adott az hogy indítózás, de ezt mondtam is Neked, és úgy csinál, mintha nem tudná megforgatni az önindítót és aztán mégis erőre kap és elkapja....nem értem, ez lehet aksi baj? Ja és nem mindig hidegben csinálja ezt!
.....néha mintha hezitálna, hogy most akkor van elég nafta vagy nincs....
Azmo2004-12-07 16:08:33 // 414
nekem ua. volt Erdőkertesről hazafele, repkedtek a minuszok, és nem ment 80 fölé, inkább alatta volt, de pl. ma a városba simán megvolt az üzemi hőfok!
Inner Circle2004-12-07 16:06:33 // 413
Ha a 33-ban 20 perc autókázás után is csak 70 fokos a víz (kész matekpéldának indul, mi? :o) ), akkor készüljek egy termosztát-cserére, és addig is toljak egy kartonlapot a hűtő elé?
Inner Circle2004-12-07 16:06:09 // 412
Miért, a Tescóban lehet venni fél görögdinnyét is, talán lehet egy fékre valót, sőt, csak egyetlen fékpofát is :o)
Azmo2004-12-07 16:05:42 // 411
jaja, de nem kerül semmibe lemeózni az aksit...
Inner Circle2004-12-07 16:04:18 // 410
Szerintem annyi delejnek, ami a motort beröffenti, arra is elégnek kéne lenni hogy zár egy tetves elektromágnest. Pláne hogy ezt még a motor megforgatása előtt, a gyújtással együtt kéne csinálnia, úgyhogy még az indítózás sem terheli.
Habár láttunk már nagyobb csodákat is :o)
Azmo2004-12-07 15:21:28 // 409
jaja, köszi, ez lesz akkor....
granturismo2004-12-07 15:18:30 // 408
Ott kéne indítani, hogy jó-e az akksi. Ha az akksi jó akkor jön, hogy jó közlekedik-e a nafta.
Azmo2004-12-07 14:47:02 // 407
hmm, akkor aszondod hogy lehet hogy onnan kérni alapból mérni hogy jól közlekedik-e a nafta?
granturismo2004-12-07 14:43:47 // 406
Hát ez így akár még akksi hiba is lehet....
Azmo2004-12-07 14:41:47 // 405
igazándiból azé gáz, mert gyújtás fel, felugrik 12 v-re és utána fokozatosan csökken.....gyújtás le, ismét felugrik 12 v-ra és megint csökken....jó, mi?
granturismo2004-12-07 14:35:58 // 404
gyanú kóbor áram? És merre kódorog??:-)
Azmo2004-12-07 14:31:14 // 403
áhh, gyök...gyanus kóbor áramot találtunk, arra kő rátenni közvetlenül 12 v-ot és meglátjuk, hátha az a gond!
Köszi azé!
norbee2004-12-07 13:55:55 // 402
Azmo
Na mizujs? P gyök 4, vagy rendes? Nem találtam cuccot... :((
Azmo2004-12-06 15:18:21 // 401
jójó, vágom-vágom, én hibáztam!
granturismo2004-12-06 14:45:47 // 400
Azért írom így, mert a boltban is így lehet megvenni. Egy fékre valót nem tudsz venni.
Azmo2004-12-06 14:34:57 // 399
ja hogy garnitúra 1 pár, oks:)
thx
granturismo2004-12-06 14:22:57 // 398
Nem, egy pár annyi.
Inner Circle2004-12-06 14:19:00 // 397
Annyi, csak asszem a középső csavarokra kell vigyázni, mert azokkal lámpapozíciót is állítgat az ember. Jól kell visszatenni.
Azmo2004-12-06 14:16:39 // 396
csak 8-10ezer 4 db?
granturismo2004-12-06 13:58:32 // 395
Textar 8-10 körül/garnitúra.
Azmo2004-12-06 13:12:42 // 394
volt itt szó fékbetétről, ki mire esküdött? árban mibe fáj kb.?
Olasz2004-12-06 13:09:34 // 393
Nem bonyolultabb, mint egy több darabból álló Kinder tojás összerakása. 3 vagy 4 csavarocska talán?
KisP2004-12-05 15:27:04 // 392
Szia Granturismo!
A gyertyákkal kapcsolatban elfogadom a tanácsod és rakok bele NGK-t.
Az ablaktörlőkkel teljesen egyetértek! Nemrég cseréltem a gumikat és csíkozva töröl,ami persze nem jó. Észrevettem,hogy a gumi nem fekszik fel rendesen az üvegre.És enyhén karcos az üveg ami akkor történt mikor még nem nálam volt a boxerke.
Igazad van, jogos a csere, hisz tényleg kölséghatékonyabb olyan kart fölszerelni amik szinte az összes autón hasonló típusú van.
Mindenesetre köszi a tanácsokat!
Üdv
Andorka2004-12-05 14:40:31 // 391
Ez a fényszóró párásodás engem is zavar, néha olyan a lámpa üvege mintha izzadna, csak belülről olyan. Ráadásul kicsit szivárványos is, lehet cserélni kéne...
M-GEGE2004-12-05 14:25:08 // 390
33ason a lámpát bonyolult művelet kiszedni?
Ki kellene, mert sz@r a tömítés és gyakran bepárásodik, gondoltam kinyomom körben siloplast-tal.
granturismo2004-12-05 13:44:29 // 389
Sajnos a gyári karban csak a gumi cseréje általában nem jön be, mert a gumit műanyag laprugók feszítik a szélvédőre amelyek ilyen korban már elfáradnak és nem feszítik egyenletesen fel a gumit. Ezért az új gumival is csíkosan töröl. Ráadáasul mivel az alsó feszítő spirálrugó ugyanolyan erővel feszít viszont a gumi csak mondjuk 50-70%on fekszik fel az eredeti felülethez képest (50-30% törlés nélkül van vagy csak maszatol) az egységnyi felületre eső erő nagyobb, ezért a koszos szélvédőn a homokszemcsék alá szorulva magát a szélvédőt is finoman összekarcolhatja.
granturismo2004-12-05 13:37:32 // 388
Szia Petike
Én már használtam mind a 2 említett gyertyát a Boxiban. A Goden Lodge 25HL gyertyát használták gyári beszerelésben és ha most rendelsz gyári gyertyát annak a dobozában is a Golden Lodge van. Ennek ellenére én az NGK BP6E gyertyát használom jelen pillanatban mivel az NGK a legjobb gyertyamárka véleményem szerint. Más típusú autókkal nagyon jó tapasztalataim vannak. Ez a gyertya a Boxiban is bevált. Ráadásul olcsóbb is a GL-nél. Egyszerú egyelektródás gyertya egyébként.
Én nem kínlódtam a gyári ablaktörlőkkel. Kivágtam az egészet úgy ahogy van, mert két karért nem fogok ilyen horror árat kifizetni. Vettem bontóban 2 db Fiat Croma bontott, de jó állapotú kart (1000Ft/db) Ezek a karok még jobbak, mert alul nem 1 bazi nagy, hanem 2 finomabb rugó feszíti a szélvédőre. Az eredeti karok helyére simán felszerelhető. Ennek olyan sima J alakú lapátcsatlakozója van amilyen a normál autók 90%-án így mindenhol kapható hozzá cserlapát vagy sima gumi is. Utána vettem egy pár spojleres Bosch lapátot a Baumaxban (asszem 3000Ft volt akciósan). Ez így sokkal költséghatékonyabb.
KisP2004-12-05 11:50:31 // 387
Szia!
Bekakkantok ha tényleg csak az egész karral együtt lehet lecserélni....
Akkor csak a gumikat cserélem ki végülis az a lényeg:P
Majd később kap karokat is:)
Tudod itt a karácsony azt viszi a pénzt sajna:)
A gyertyákkal kapcsolatban nem tudsz segíteni?
ÜDv
Giorgio2004-12-05 11:23:13 // 386
Szilyasztok!
Petike, grat a nagyszerű futásteljesítményhez, ha így haladsz, egyszercsak a Tiéd lesz a "legjobb vétel az alfák közt" cím. :-))
Én most értem el a 140'000-et. (1996-os 1.6-osommal)
Az ablaktörlő lapátok csak egyféleképpen cserélhetőek. Karral együtt, cakli-pakli. 12'000 körül van a pár ára. Nemtom, hogy ebben benne van e a gumi vagy sem. Mert legutóbb én csak gumit vettem. Előre+hátulra árulják egy szettben, az 5000be fájt. Szóval ez is meglehetősen borsos. És még nem is oldotta meg igazán a maszatolás problémáját. :-(
Karácsonyi ajándéknak viszont sztem megérdemli az autó! :-))
KisP2004-12-05 10:57:50 // 385
Sziasztok!
Régóta nem tudtam írni,szóval üdv mindenkinek!
Képzeljétek elvittem az autómat (145 boxer) szíjcserére, mert már megérett a csere most tart 104ezer km-nél 9 évesen! szal keveset futott autóm van!:P
A szerelő azt mondta,hogy jóhogy elvittem mert már a szíjak nagyon a határán voltak,el voltak öregedve.Plusz kicserélte a generátor 2 csapágyát,plusz a ékszíjakat (szervo,klima,gen) is,mert már azok is 9 évesek voltak.:P Szal echte gyári volt még.:) Kicsit borsos árat fizettem érte de muszáj volt:50 ropesz
Most már csak gyertyákat kell kicserélnem, azt hiszem ezt én magam is megtudom oldani. Csak az a kérdésem, hogy milyen márkájút ajánlotok?
NGK vagy GOLDEN LODGE? (145 `95 1.3 boxer)
Másik kérdésem: Valaki magyarázza el,hogy a nyavalyába lehet az ablaktörlő lapátokat kicserélni??? Egyszerűen nem bírok vele.Szeretném az egész lapátot kicserélni,mert már elhasználodott az is.
Ciao!Cuore Sportivo!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-04 13:48:07 // 384
Andorka!
most,hogy olvasom az eszmefuttatásod,rájöttem:
én is pont ezért vezettem el anno az ötletet.
Valszeg a kép,amit betettem mediterrán égövi
verdát ábrázol :-)
Hát igen,a kontinentális éghajlat sokszínűsége
megtorpedóz néha sok "pofonegyszerű"
ötletet,és nem csak az autóknál... :-(
Andorka2004-12-04 12:50:03 // 383
No, a direktszűrővel nekem csak egy gondom van:
Ha belenéztek a motorházba, a légszűrőház beömlőjénvan egy kis termosztát, ami a beszívott levegő hőmérséklete szerint irányítja, hogy a hűtő mellől a meneteszelet, vagy a kipufogóról szívjon meleg levegőt. Nyilván hidegben a kipufogó által felmelegített levegő kell a motornak, aztán az üzemi hőmérséklet elérésekor a kis termosz szépen állítja a "csapóajtót" a szívócsövön.
A direktszűrő meg tulajdonképpen meg csak egy fém szita ami ott ücsörög a karbi tetején, és télen-nyáron, hidegben-melegben azt a levegőt engedi át magán, ami a motor és a motorház között van. (tehát télen nem szív felmelegített levegőt indításkor, nyáron meg nem a hűvösebb menetszelet engedi be, hanem a motortérben felmelegített, híg levegőt.
Ezért gondolkozok inkább sportbetétben, ami a mostani paplan szűrő helyére menne be, a beszívott levegő hőmérsékletét szabályzó kis termosztát meg megmaradna.
Másik megoldás lehet, ha az ember a direktszűrő köré épít házat, és megoldja, hogy a levegő honnan jöjjön be (aki jár autóversenyekre-pl. ralira- az láthat pár trükköt: SzabóG Skodáján láttam legutóbb, hogy a direktszűrő egy házban volt, a házba pedig egy jó vastag csövön ment be a levegő, ami persze a hűtőmaszk mögül szopattyúzta be a menetszelet)
M-GEGE2004-12-04 10:32:03 // 382
M-GEGE2004-12-03 18:32:29 // 381
Hi everybody! Csinálgatom a honlapom új dizájnját, eddig ilyen:
Alfa 33 Boxer Heaven V2.0
Na milyen?
Csak lassan készül, mert közben egy cikket fordítok: 33-3 TT12
Vállalja valaki, hogy lektorálja, ha kész van?
(értsd: átolvassa, hogy nincs-e benne hülyeség)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:28:11 // 380
most néztem meg nagyba,a szűrők között a bekarikázott fals,
az az M-GEGE szűrője.
de a motorfotón láccik a jó megoldás.
arról is van külön képem,de azt még keresni kell :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:24:29 // 379
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-03 18:19:01 // 378
Hali Andorka!
ha érdekel,nekem a zsámbékiaktól lettek
bowdeneim.Gáz kb.2500 volt,a szívató 6000
de abban egyben van a ház,a gomb meg a műszerfal-lámpa kapcsolója.
direktszűrőben nem vagyok otthon,de szvsz ide nem kellenek trombiták. a cuoresportivo.ch -n vannak Sudok,ott
van egy fekete motor két szűrővel , szerintem valami olyasmi lehet a tutti.
na várj,előveszem a másik böngészőt azt hátha lesz valami... :-)
Andorka2004-12-03 15:51:27 // 377
Ja, a két karbis átalakításról még kimaradt: a bowdent nem tudta a szerelő megrendelni, ezért az Skoda (farmotoros) gázbowden átalakítás lett...(asszem a szivató bowdent kellett abból legyártani)
Kérdés: a két karbi szinte követeli a direkt szűrőt...Hozzá való kis trombitákat, csatlakozót kitől/honnan lehet venni? Vagy egyedi gyártásban hátha bevállalja valaki?
Azmo2004-12-03 14:08:17 // 376
mit látok ahogy kimegyek sétálni:
fekete P4, DKF-7xx-es rencámmal, ösmeri valaki?
Andorka2004-12-03 13:27:37 // 375
Ural:
A karbikat egy Sprintről vette le a szerelő, megkaptam 10e HUFért a komplett cuccot. Picit dzyuvás volt, szét kellett szedni, és acetonban átmosni illetve megpucolni. A gázrudazat is hiányos volt, ott is kellett pótolni ezt-azt, a rudazat meg le is lett galvanizálva, szép sárgára. A paplan légszűrőt meg a Meteor autóalktrész kereskedésben vettem, volt nekik polcon. A méretét írtam korábban (kikereshető az interneten asszem a K&N cég oldalán láttam a sportbetétek között)
A motort pedig 40ért sikerült venni, pucéron 40ezer volt, injektorokkal+elektronikával 70 lett volna. Mesterem tanácsára karbisra csináltuk a gépet, ez jobban megy, szerinte.(igaza volt, tényleg szemét módon húz:) Ugyanennyiért hirdetett a srác csíklámpásból kivett 1.7es motort is, de ahoz ugye komplett kipufogó rendszert meg fékeket is kellett volna cserélni, a pénzem meg így is jól elfogyott. ráadásul így a régi blokkba ment vissza minden, tehát a motorszám változatlan, a forgalmimba sem került semmi változás.
A kipufogó rendszer amúgy így is gyenge ehhez a mocihoz, cserélni illene az 1.5 rendszerre. (A kuplung már a nagyobbik 200-as átmérőjű, nem az eredeti 190-es)
norbee2004-12-03 09:39:00 // 374
Gratula, Tiéd az egyetlen 1.3TI Magyarországon! :)
Azmo2004-12-03 08:34:37 // 373
kongratulálok Andorka, használd egészséggel! Majd számolj be a tapasztalatokról!
vivalfa2004-12-03 08:31:12 // 372
Hali!
60e km-t ír erre a tipusra is.
csao