Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pb_2012-01-22 12:14:45 // 37307
Én pedig általánosságban kérdeztem.)
Mozes872012-01-22 11:27:05 // 37306
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy a jobb első ajtó kilincsének a rugója valószínű el van törve. Az ajtó nyílik és be is csukódik de a kilincs kinyitott állapotba marad. Mennyire macerás ezt kicserélni, vagy esetleg valami tipp? Előre is köszi
Dévid2012-01-21 22:13:07 // 37305
Egy próbát megér szerintem. :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 22:11:01 // 37304
A doksim már egy 109 megás pdf, abból is lehet?
Dévid2012-01-21 22:08:01 // 37303
Létezik olyan szoftver, ami kereshető pdf-et csinál a szkennelt lapokból. :D
Grando2012-01-21 21:57:58 // 37302
Ja ja, tuti. :D
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:51:21 // 37301
Azzal még nem tartunk ott, hogy bütykölni kellene. Elég sok minden más lett a 2 literessel. A szervizesek meg csak olvasták :-)
Grando2012-01-21 21:48:42 // 37300
A 159-ben tudok segíteni. Bár pont a te motorverziód még nincs benne. ;)))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:41:34 // 37299
Sajna csak németül van meg és pdf-ben. A nyelv nem gond, de mivel szkennelt lapok, nem lehet benne kerestetni a géppel.
Grando2012-01-21 21:39:47 // 37298
CD-n nem bukkantál még rá vhol? ;)))
GTPeti2012-01-21 21:38:49 // 37297
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Onnantól kezdve, hogy a donorautó motorja NEM jár és NINCS rajta gyújtás, onnantól kezdve gyakorlatilag UGYANAZ a kettő.
Azért ajánlom, hogy bikázáskor NE járjon a donorautó motorja, mert ebben az esetben valóban annak akkumulátorát terheli az indítandó autó önindítója és nem a generátorát. (Az akku 500+ Amper leadására képes, a generátor pedig mondjuk 120 Amperre. Ha ennél többel terheljük, akkor van rá lehetőség, hogy megsínyli a diódahíd, vagy a feszültségszabályozó.)
(Majd kiegészítem a blogom ezen részét, a fentivel.)
Bilux2012-01-21 21:37:03 // 37296
Hát ezt kipróbáltatom mert G astrában nem találtam.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:34:56 // 37295
Hát igen, nem egyszerű olvasmány. A Spideré is van vagy 2300 oldal, alig találom meg, amit keresek.
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:33:39 // 37294
Kihúzod a helyzetjeltő/tompított kapcsolóját :-)
Grando2012-01-21 21:23:48 // 37293
Ott a pont. ;)))
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Ezeknek kellene szerepelnie egy javítási utasításban. Nem tudom, hogy az újabb típusokkal hogy áll a FAM, de a régebbiekhez ráadásul úgy tudom, hogy magyar nyelvű anyag nincs is. Ami meg van (olasz, német, angol, lengyel(!)), azoknak a kidolgozottsága hagy némi kívánnivalót maga után itt-ott. :DD
Bilux2012-01-21 21:17:56 // 37292
Hogyan lehet? :D
Ferke2012-01-21 21:14:05 // 37291
Naja, ez is hasznos,de olyan hasznos dolgok nekem jobban tetszenének, mint pl "ne bontsd szét te marha a fél motort egy generàtor kiszereléshez,mert lefele is kijön". :-)
Grando2012-01-21 21:08:54 // 37290
Azt se olvassák (tisztelet a kivételnek). Aztán megy a totó, meg a "kurva Luigi hova dugta a..." rigmusok. :DDD
Ferke2012-01-21 21:08:17 // 37289
Őrület.Főleg a fémes részek összeérése.:-))) Egy kollegám jut eszembe erről, aki egyszer a toyota kézikönyvvel az egyik, kábellel a másik kezében indította a vasat.:-) Nem volt egy csajozós szituáció.:-)))
Dévid2012-01-21 21:08:14 // 37288
Sejtem mire célzol, de nem hiszem, hogy lenne összefüggés a két dolog közt. Vagy pillangó-effektusra gyanakszol? :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:04:46 // 37287
Nem csoda, hogy "meghálálja" a gondoskodást :-))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:03:23 // 37286
OFF
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Több munkatársam anno ugyanígy volt a céges aszmával. Aztán 3 év után elárultam nekik, hogy hogyan lehet felkapcsolni az utastérben a világítást :-))
ON
Piritu - 1.000.0002012-01-21 21:01:14 // 37285
A teljes szöveg:
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
"Az indítást az alábbiak szerint végezzük 1. ábra:
❒ a megfelelő indítókábellel kössük össze a két akkumulátor pozitív pólusát (+ jel a pólus közelben)
❒ a másik indítókábellel kössük össze a segédakkumulátor negatív (–) pólusát az elindítandó gépkocsi motorján vagy a sebességváltó házon található E testelési ponttal;
❒ indítsuk be a motort;
❒ amikor a motor beindult, fordított sorrendben bontsuk szét az indítókábeleket
FIGYELMEZTETÉS Ne kössük össze közvetlenül a két akkumulátor negatív pólusát: az esetleges szikraképződéstől lángra lobbanhat az akkumulátorból kiszabaduló robbanásveszélyes gáz. Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Egyértelmű :-DD
Dévid2012-01-21 20:59:59 // 37284
Olvastam én is, de azért néha előfordult, mikor dög volt az akksim, hogy kilöktem a kocsit a garázsból, és lendületből indítottam sebességben. Mivel az indítómotort már nem tekerte, a töltőm meg nem volt ott, menni meg kellett.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Kényszermegoldás, de amíg nem volt pénzem új akkumulátorra, addig is használni kellett valahogy a kocsit néha.
Ferke2012-01-21 20:56:07 // 37283
Én nem olvasom.:-) Már az elején kiakadtam sokmindenen, nem hergelem magam:-)
Ferke2012-01-21 20:53:31 // 37282
lol! és azt mégis hogyan,amikor egy feketw kábellel összekötjük őket? ehhez le kell venni az indító akkuról a sarukat, deezt gondolom meg nem írja. :-)
Dömpi (il dottore)2012-01-21 20:52:28 // 37281
Én sem vagyok egy nagy szerelő, sőt, még életemben nem szereltem kocsit. Én máshoz értek, és abban vagyok profi. Ahhoz, amit én csinálok meg más nem ért. Na és? Én sem nézem le azokat! Szerintem, mindenki mindenben nem lehet profi. Viszont ha mindenki tisztában van a gyengéivel és ezeket nem próbálja hozzáértéssel palástolni, hanem inkább bevallja őszintén és inkább tanácsot kér mielőtt hülyeséget csinál, akkor azt éppúgy tisztelem, mint azt, aki jó tanácsokat ad. Ennyi.
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Egy fórum lényege, hogy mindenki leírhatja a véleményét...akkor is, ha szakmailag megalapozatlan. Inkább támogassuk egymást, tanuljunk egymástól!
Autószerelés terén én biztosan hülye kérdéseket fogok feltenni még egy darabig, és igenis elvárom, hogy "kioktassanak"! Viszont ha valaki azt hiszi, nála nincs okosabb, akkor felhomályosítom: mindig van okosabb!
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:46:18 // 37280
"Az okos könyv" az átlag usernak írja le a teendőket, a szakiknak gondolom más irodalom szól :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 20:44:57 // 37279
Tényleg csak én olvasom a kocsi használati utasítását? :-O
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
"FIGYELMEZTETÉS ... Ha a segédakkumulátor egy másik gépkocsiban van, ügyeljünk arra, hogy a két jármű fémes részei ne érintkezzenek egymással."
Ferke2012-01-21 20:40:56 // 37278
A klasszikus "bikázás" nem összekeverendő a segédakk használatával, mert ez utóbbi egy booster, vagy egy magányos akksi, előbbi meg eg autó, akksival.
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Az okos könyv nem írja, hogy frissen fűzött motornál meddig kell várni a hidrotőkék elhallgatásáig? Lassan már ez is benne lehetne:-))
Ferke2012-01-21 20:35:11 // 37277
Peti,én már ebbe nem megyek bele,mindent magadra veszel,miközben tudod,hogy nem is rólad irtam,ne akadj már ki mindenen:-)
Ferke2012-01-21 20:32:56 // 37276
Sosem cserélik ki. Az költség lenne, ne viccelj:) az előbb lett kész egy boxer. szakszervizből jött ide, ragadt a 4es szívószelep, de csak néha-néha. ez is a vezető volt.
GTPeti2012-01-21 20:23:22 // 37275
"Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel"
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
Amikor ilyen minősítgetéseket írtok, mint lentebb, azt bizony személyeskedésnek veszem. És tőled nagyon szokatlan is.
Mégegyszer: Leírtam a véleményem. Erre való ez a fórum. A "címzett", ahogy írod "szegény kolléga" dolga - aki a kérdést feltette -, hogy eldöntse, végülis melyik utat választja.
mreni2012-01-21 20:01:27 // 37274
jtd-ről van szó konkrétan
pb_2012-01-21 19:53:31 // 37273
Ok, és így ebben a formában nincs is semmi kivetnivaló benne.
Dömpi (il dottore)2012-01-21 19:46:17 // 37272
Szerintem a helyzettől függ minden.Ha olyan helyen hagy cserben az aksi, ahol biztonságban van a kocsi és van lehetőség tölteni, akkor töltök. Ha viszont muszály menni - ha más nem a legközelebbi oylan helyig, ahol új aksit vehetek - akkor bikázás. De ha nincs kábel, vagy nincs kiről, az idő viszontsürget, akkor be kell tolni, nincs mese. ...na tessék, beszáltam a vitába, amin még néhány perce röhögtem :)
pb_2012-01-21 19:34:25 // 37271
Szóval, ha gyújtásra nem megy az AC, akkor nem lehet betolni 1 autót?)
pb_2012-01-21 19:31:34 // 37270
Legalább nem maradsz le semmiről.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:28:54 // 37269
akkor mégse akasztják :-DD
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:28:07 // 37268
a Spider könyve meg a 213. oldalon bikáz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:27:08 // 37267
én utoljára a Simson Enduro segédmotorkerékpáromat toltam be akkor 30m után durrant egy nagyot és leküldte a könyököt ...végül is tuning hangja lett :)
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:20:50 // 37266
A 156-é meg a 138. oldalon javasolja a bikázást...
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:19:29 // 37264
Idézném a 159 gépkönyvét:
182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja
183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja
183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:17:58 // 37263
naaa azért nagykerből jött :P
Piritu - 1.000.0002012-01-21 19:12:56 // 37262
Amikor a hóhért akasztják :-DDDD
Hari2012-01-21 19:12:25 // 37261
Gratula!!! Kimondtad a igét! Egy autógyártó sem ajánlja sem a bikázást sem a behúzást! (Lehet próbálkozni! .... meg vitatkozni.)
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-21 19:11:15 // 37260
a vicc hogy tényleg vennem kellett nyáron nem tartok akkut :)
András bácsi2012-01-21 19:09:07 // 37259
Ez is volt már mókolva: valakinek sikerült torxxal nyitni a hengerfejcsavarokat. :)
Hari2012-01-21 19:06:30 // 37258
Tetundra ue. volt!! Olyat lógott a szelep, hogy ha kitoltam 1- 1,5 cm-re a tányérját és megmozgattam oldalirányba 3-4 mm-t kotyogott! Csat a hk. csapágyakon volt látható, mérhető kopás! ... meg a gyűrűkön! :(
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)