Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

atika2012-02-16 13:14:15 // 37555
Szerintem nézd át a csöveket, a szűrőháznál a tömítéseket! Nálam a 75-ben volt egy hajszálezredrésznyi lyuk és attól csinált hasonlót!
Ferke2012-02-15 08:30:08 // 37554
Nem kevés ideig kell áztatni, és utána sem biztos, hogy kijön. Pucolni nem tudsz rajta semmit, az érzékelő felületét bent is le tudod takarítani, de ha nem veszi a jelet, akkor rossz.
DieselManiaco(NagyVad)2012-02-14 18:53:07 // 37553
VM diesel kérdés: Egy éjszaka állás után az üzemanyag szűrőből és a szűrőtől hátrafelé(tank felé) eltűnik a nyál,beindul és addig jár amíg az adagoló házban megvan a nyomás,aztán leáll.Folyás nincs alatta. Valakinek találkozott már ilyennel? Valami ötlet? 164-es 2.5 TD
mreni2012-02-14 18:50:56 // 37552
lehet azzal:),nekem 65fok alá nem megy le a víz ha maxon megy a fűtés 20-25percig akkor sem
Bilux2012-02-14 17:49:12 // 37551
Alapjáraton fűteni nem lehet a JTDm motoroknál ilyen hidegben, mert telejesen visszahűti a vizet. Tette ezt gyári elgyengült termóval meg új termóval is.
Piritu - 1.000.0002012-02-14 17:43:48 // 37550
Kérdezd meg a Nyugat-Dunántúl topikban, talán jelentkezik valaki. Én sajna csak a motorelektronikához férek hozzá.
Hermész 882012-02-14 17:39:31 // 37549
A jövő héten rendszámoztatom utána már mobil leszek. Pápán ki tudhat ilyet?
Kösz a segitséget.
Piritu - 1.000.0002012-02-14 17:36:05 // 37548
Pápán vagy Győrben azért lett volna, aki ki tudja olvasni a hibát.
Piritu - 1.000.0002012-02-14 17:35:01 // 37547
Bármi, a kábelektől kezdve a szelepeken keresztül a központi elektronikáig. Ezeknél az autóknál kiolvasás nélkül nem érdemes hozzányúlni. Túl komplikált szerkezetek, csak felesleges pénzkidobás lesz belőle.
Ha nem az érzékelő volt rossz nem lesz jó utána :-((
Hermész 882012-02-14 17:28:03 // 37546
Szia.Sajna nem ismerek senkit aki erre kiolvasná. Akkor veszek ujakat. Régit meg kivésem. Rem ok lesz utàna. Mi lehet még a gond ezen kivül?
Piritu - 1.000.0002012-02-14 17:18:16 // 37545
Gyakorlatilag sehogy, csak darabokban.
Pucolni nincs mit rajta, mert csak egy tekercs egy mágnesen. Ha nem szakadt, akkor működik. Az ABS kiolvasáskor jeladó hibát dobott?
Hermész 882012-02-14 17:15:08 // 37544
Sziasztok. Tudja valaki ,hogy az ABS jeladót ,hogy lehet kivenni? Asszem bele van nőve a helyére. Az egyik kijött de 2 darabban :-)
Azert vettem ki mert nem volt abs-em és ki akartam pucolni. Volt màr hasonloan valki?
Kareszka19842012-02-14 08:16:13 // 37543
érdekes :)
mreni2012-02-13 22:15:09 // 37542
nem 100%,de ha lehúzod és akkor jól működik a gép akkor valószínű,illetve szívhat valahol "fals" levegőt is,meg van még pár lehetőség
vm2012-02-13 21:10:15 // 37541
Akkor se, ha kérdez... De komolyan...
Liquid2012-02-13 21:08:42 // 37540
az első lépés minden esetben a hibatároló kiolvasása, utána lehet szakérteni. Az autósboltosoknak meg ne higgy :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 20:31:37 // 37539
Mielőtt komoly összeget fizetnél ki, nem ártana kiolvasni a comp-ot, hogy tényleg az LMM okozza-e a hibát.
vm2012-02-13 20:28:35 // 37538
Ráadásul a kehes alapjárati nem elviszi az alapjáratot, hanem bolondítja a kompótert, az meg hintáztatja fel-le...
GÁBOR1462012-02-13 20:24:50 // 37537
Nem vagyok benne biztos,egy autósboltban mondták,hogy nincs köze az alapjárathoz.
Inkább neked hiszek mert az alfások jobban értenek hozzá,megpróbálom kicserélni aztán meglátom.Köszi.
Dzsozy2012-02-13 20:23:16 // 37536
Azért én kitakarítanám a pillangó szelepházat, a pillangószelep környékét,meg a LMM-t. Alapjárati léptető motort nem igen lehet takarítani,mivel van benne egy potméter, ami zárt részben van,csak roncsolással lehet egyáltalán hozzájutni. Az alapjárati moci egy csiga-csiga áttétel alapján működik.Mikor elfordul a pillangó szelep,a pici villanymotor fordulata ellenállásba ütközik,ezt az ellenállást méri a poti.
mreni2012-02-13 19:23:05 // 37535
légtömegmérő gond valószínű... honnan tudod olyan biztosan hogy az jó?
Roll19832012-02-13 18:37:33 // 37534
Új termosztáttal és új hűtővel nálam most ilyen hidegben, 90-et még nem láttam. 87 körül van, ha megyek vele városon kívül. A városban kicsit kevesebb, de azt vegyük figyelembe, hogy megy szépen a fűtés is ilyenkor. Nyáron viszont ha megzavarom a városban, vagy andalgok pályán 140-150-el, akkor simán 90 fölé tud csúszni és a ventilátor hűti vissza, épp ezért lett a nyáron a hűtő cserélve, de nem hozott változást. Most van új vízpumpa is, kíváncsian várom a nyári meleget.
GÁBOR1462012-02-13 18:31:54 // 37533
Sziasztok!146 1.6 16v ts.Meleg motornál az alapjáratom 2000-3000 között van,légtömegmérő jó,pillangószelep rendesen mozog,új légszűrő.Ha lehúzom a légtömeg csatlakozóját akkor beáll 1000-re,de világit a befecskendezés visszajelző.Az alapjárati motor lehet?Csere vagy csak tisztítás?Előre is köszönöm!
Lewes2012-02-13 18:24:56 // 37532
Köszönöm, holnap befűtök a garázsba és szétbontom a kicsikét :)
Bence2012-02-13 18:01:31 // 37531
Eddig nekem is pont így volt, 90fok bármikor, ki sem mozdult a mutató egy mm-t sem (mondjuk nyáron még nem vezettem ezt az autót) :D

Valamelyik este kezdődött ez a 80-90es ingázás, de azóta folyamatosan fennáll a dolog. Csak városban használom mostanában.
.......................2012-02-13 17:15:47 // 37530
Kit érdekel a Vókszvágen,ha a lufikról
van szó
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:37:46 // 37529
Gyanúm, hogy nem "azonnal" nyit teljesen, hanem egy tól-ig tartomány kell, hogy elkezdjen és teljesen nyitva legyen. A megadotton kezdhet nyitni.
Amikor elmegy 90-ig, akkor már teljesen nyitva lehet és onnan a hűtőé a fő szerep. A Spideren is kb itt áll a mutató. Az igénybevételtől függően elmegy 90-ig, aztán ide vissza.
mreni2012-02-13 16:32:25 // 37528
82foknál asszem
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:31:18 // 37527
Itt nyit a termosztát.
mreni2012-02-13 16:04:49 // 37525
Kellene nekem egy normálisan működő, és lehetőleg minél újabb Fiat ePer,a gépem megdöglött így megint össze kell szednem minden ilyen cuccot.... :/

Tud valaki dobni egy linket?
GTPeti2012-02-13 13:31:46 // 37524
Fázásjelző. :)
mreni2012-02-13 13:30:00 // 37523
ez nem valószínű :D
mreni2012-02-13 13:29:31 // 37522
zsír új termosztáttal 40km országút 100as tempó után... csak akkor megy fel 90ig ha nyomom neki egyébként ennyin szokott állni kb
GTPeti2012-02-13 13:20:03 // 37521
Lehet, hogy tévedek, csak leírtam a véleményem!!
Föckös2012-02-13 13:14:35 // 37520
vagy a műszeremnek van vagy plusz-mínusz 10 fokos tűrése:-)))))
Föckös2012-02-13 13:13:34 // 37519
Vagy mégsem érted? :-) beindítom, elkezd melegedni és felmegy 90 fokig. Totál mindegy hogy tél vagy nyár van, hogy pálya vagy város. 90foknál megáll mint a szög! :-)

nem a 2,4re gondolok, mert más (56osban) 2,4es motornál is van ilyen, hogy visszahűl.

na de amikor álló autónál visszahűl?
akkor azért gyanús, h termosztát gond, vagy mint említettem túlméretezett hűtő.
GTPeti2012-02-13 13:00:30 // 37518
Persze lehet, hogy e téren máshogy viselkedik egy kettőnégyes. (Nagyobb a veszteséghője.)
GTPeti2012-02-13 12:58:21 // 37517
Értem, hogy hogy érted. De baromira nem mindegy a külső hőmérséklet és, hogy mit jelent a folyamatos menés. A városban botorkálás 1500 f mellett nem ua, mint 90-nel az országúton.
Kareszka19842012-02-13 12:53:35 // 37516
én is tapasztaltam olyant, hogy leesik picit, majd visszamegy 90-re. szerintem is túlvan méretezve a hűtő, termosztát nyit és bezúdul a hűvös lötyi a rendszerbe, majd szépen lassan reagál a termosztát is és ezért van ez...persz ez most csak az én elméletem :)
Föckös2012-02-13 12:51:36 // 37515
úgy értem kolega úr, hogy felmelegszik egyszer 90ig, aztán ott marad, amíg le nem állítom a motort ;-)
GTPeti2012-02-13 12:46:59 // 37514
"folyamatos menet közben is..."
Ez a kulcsa az egésznek.
fefe012012-02-13 12:45:44 // 37513
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni le szeretném cserélni a kocsimat egy 156 1,9 JTD-re de nem igazán vagyok otthon a dízelekbe hogy mit érdemes megnézni rajta mielőtt megveszem mert nem szeretnék zsákbamacskát venni? Ha valaki tudna segíteni írjon az oldalamra Köszi előre is,
Föckös2012-02-13 12:43:47 // 37512
56/47 nél hallottam ilyeneket. lehet, hogy túl van méretezve a hűtő?
Föckös2012-02-13 12:40:03 // 37511
hát nem tudom, nekem eddig MINDEN Alfámon úgy volt, hogy felment 90re, aztán ott maradt, akár -15 fokban folyamatos menet közben is...
Dévid2012-02-13 12:27:23 // 37510
Nem tudom a 147-nél milyen a rendszer, de a 156-nál nekem a szélvédő előtt az Y elágazásnál oldotta szét valami a csatlakozó belét, és ott eresztette el a nyomást, no meg az ablakmosó folyadékot, így nekem is alig nyomott valamit a szélvédőre. A csere óta jó.
Kareszka19842012-02-13 09:59:37 // 37509
jaja, elég zsnyö az ablakmosó sajna :-/ ilyen hidegben pedig még a téli mosó is sűrűbb, minden gyengébb :(
Lewes2012-02-13 09:13:11 // 37508
Sziasztok!

Következő lenne a kérdésem, kérésem, hátha tud nekem valaki segíteni. Alfa 147, 1,6 TS, 2001-es évjárat. Gyenge volt az ablakmosó nyomása, alig vitte fel a szélvédőre álló helyzetben a löttyöt, menet közben pedig abszolút lehetetlen volt normálisan törölni. Kicseréltem a motort újra, átfúvattam a rendszert, nem volt eltömődve, tehát ez a dolog kizárható, még sincs semmi változás. Olvastam, hogy gyárilag ennyire szar ezen típusnak a mosórendszere. Valaki nem próbált már meg csinálni vele valamit? Kisebb átmérőjű cső a nagyobb nyomás miatt, másik nagyobb teljesítményű mosómotor, másik fúvóka, stb. Előre is köszönöm! Lévai G Lewes
bega19862012-02-12 18:02:06 // 37507
Köszi!
oliveira2012-02-11 23:17:13 // 37506
Köszi szépen!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak