"Kár, hogy már semmi sem maradt azokból a régi szép időkből!"
Sopánkodott az öreg bácsi, és amint belekóstolt a multi egyen sültkrumplijába, elégedetten dőlt hátra :))
mesa2010-10-01 10:44:37 // 16101
BeeGee2010-10-01 10:41:04 // 16100
Egy pár gondolat vw-fiat-alfa kapcsán. Hosszú lesz :)
Fiat ellen szól: azok a gyárak, akik gyökeresen más kultúrával egyesültek, mind befürödtek, mert több energiát vett el a menedzserek gondolkodásmódjának közös nevezőre juttatása, mint a termék fejlesztése. Lásd DaimlerChrysler, GM-Fiat, GM-Saab, Renault-Chrysler, Mitsubishi-Chrysler. Lényeg, hogy az amcsikkal szinte mindenki befürdött eddig, kivéve azokat akiknek volt európai termékfejlesztésük, lásd Opel és Ford.
A Fiat pont most kezd el lepaktálni velük, és már most látszik az amit fent írtam, nincsenek új modellek, csak toldozás-foltozás. Egy két év múlva érni fog egy amputáció, mert elszívja a vért más terület, és akkor lecsaphat a VW legkésőbb. Ferkát egy részét már árulják. Nahát..
Miért nem megoldás, ha eladják a Lanciát? Mert akkor még jobban billenne a pénzügyi helyzet, ugyanis a költségeket sok tízezer autóval kevesebbre tudják elosztani, ergó veszteségesebbnek mutatkozna a gyár. Ugyanez a jelenség figyelhető meg a Porcshénál is most, ezért kezdik hígítani a kínálatot, több modellt, több autót kell gyártaniuk, ezért jön újra olcsó porke.
Piech referenciái: Audit ő tette azzá, ami most. Prémium autó a BMW és Merci ellenfele. Lehet, hogy németes, és nem a kedvenc autónk, de mégis szarfosból elismert autót csinált. Aztán ott a Bentley, ami régen egy RR másolat volt, önálló arculat nélkül. Mára vele konkurál és sikeres modelleket dob a piacra. A világ leggyorsabb autóját is megcsinálta végül. Lambót a mai napig olasz autónak tartják, mégha beletett nem V12-es motort is.
Szóval, én nem félek, hogy a VW csop elkótyavetyélné az Alfát, és elgermánosítaná. Sőt, Piech vesszőparipálya a versenyzés, ezért tuti, hogy újra láthatnánk az Alfákat valamelyik sportágban, ami nem LeMans.
Fiat ellen szól: azok a gyárak, akik gyökeresen más kultúrával egyesültek, mind befürödtek, mert több energiát vett el a menedzserek gondolkodásmódjának közös nevezőre juttatása, mint a termék fejlesztése. Lásd DaimlerChrysler, GM-Fiat, GM-Saab, Renault-Chrysler, Mitsubishi-Chrysler. Lényeg, hogy az amcsikkal szinte mindenki befürdött eddig, kivéve azokat akiknek volt európai termékfejlesztésük, lásd Opel és Ford.
A Fiat pont most kezd el lepaktálni velük, és már most látszik az amit fent írtam, nincsenek új modellek, csak toldozás-foltozás. Egy két év múlva érni fog egy amputáció, mert elszívja a vért más terület, és akkor lecsaphat a VW legkésőbb. Ferkát egy részét már árulják. Nahát..
Miért nem megoldás, ha eladják a Lanciát? Mert akkor még jobban billenne a pénzügyi helyzet, ugyanis a költségeket sok tízezer autóval kevesebbre tudják elosztani, ergó veszteségesebbnek mutatkozna a gyár. Ugyanez a jelenség figyelhető meg a Porcshénál is most, ezért kezdik hígítani a kínálatot, több modellt, több autót kell gyártaniuk, ezért jön újra olcsó porke.
Piech referenciái: Audit ő tette azzá, ami most. Prémium autó a BMW és Merci ellenfele. Lehet, hogy németes, és nem a kedvenc autónk, de mégis szarfosból elismert autót csinált. Aztán ott a Bentley, ami régen egy RR másolat volt, önálló arculat nélkül. Mára vele konkurál és sikeres modelleket dob a piacra. A világ leggyorsabb autóját is megcsinálta végül. Lambót a mai napig olasz autónak tartják, mégha beletett nem V12-es motort is.
Szóval, én nem félek, hogy a VW csop elkótyavetyélné az Alfát, és elgermánosítaná. Sőt, Piech vesszőparipálya a versenyzés, ezért tuti, hogy újra láthatnánk az Alfákat valamelyik sportágban, ami nem LeMans.
Tedi2010-10-01 10:33:31 // 16099
off
sajna...nekem az utolsó lambo az a Diablo. Meg a Countach :)
on
sajna...nekem az utolsó lambo az a Diablo. Meg a Countach :)
on
Giorgio2010-10-01 10:32:15 // 16098
Abszolút ott a pont Maestro! Ezt én is így látom.
bilon2010-10-01 10:25:12 // 16097
ha kell neki az alfa, akkor a seat megszűnik, de nem biztos, hogy ettől jobban fog az alfa teljesíteni, mint a seat...
nem tudom mi a jobb, ha valami kínai veszi meg, és hagyja a tervezést az olaszokra, és csak a pénzt tolja hozzá (aka volvo), vagy vw konszernes lesz, és a vergődő seat helyére kerül vergődni...
nem tudom mi a jobb, ha valami kínai veszi meg, és hagyja a tervezést az olaszokra, és csak a pénzt tolja hozzá (aka volvo), vagy vw konszernes lesz, és a vergődő seat helyére kerül vergődni...
Vikking 3112010-10-01 10:22:23 // 16096
De ne legyen már lelketlen az Alfa... :((( Nemáá... :( És mindenkinek igaza van aki azt mondja, hogy adják el, de nemáááá... :(
Grando2010-10-01 10:20:24 // 16095
Becsukni? Ez azért túlzás. Eladni? Hmmm... jelentkezett vki érte? :))
Tibe2010-10-01 10:11:20 // 16094
Ez most már egy és ugyanaz, nem? :)) Kis túlzással a Lambo is egy Audi csak olasz ruhában és Lambo jellel az elején :)
Tedi2010-10-01 10:08:34 // 16093
Ahogy teccik mondani :)))
Grando2010-10-01 09:58:12 // 16092
Ezzel a kitétellel - a VW konszern többi márkájához viszonyítva - már el tudom hinni. :)) Viszont azt a "befürdést" és "vergődést" nagyon szívesen néznénk most az Alfánál mindannyian. Na csak nem látunk még olyat se. Mindig azok a fránya viszonyítási alapok, ugye? ;)))
mesa2010-10-01 09:54:45 // 16091
Már a tükre is nagyon hasonlít a Brera Conceptére, nem nehéz bele képzelni egy jövőbeli Alfát (gyanítom Scirocco az alap)


Kazes☻2010-10-01 09:52:55 // 16090
És az nekünk olyan jó lenne?! Szerintem inkább a Lanciat kellene becsukni és máris több pénz jutna az Alfára, amit a Maser és a többi mellett szépen teljesíthetne mindenhol. :)
Föckös2010-10-01 09:43:45 // 16089
úúú de nagyon igaz! :-)
Tedi2010-10-01 09:39:39 // 16088
És ha belegondolsz, hogy ott van az audi, meg a lambo műszaki háttere is, amire Piech is utalt...
mesa2010-10-01 09:38:25 // 16087
Így van, kicsit túlzásokba vagyunk hajlandók esni, a családi buszaik közül az Alhambra fogy a legjobban, és azt előző gen Leon is jól fogyogatott
Azt sem szabad elfelejteni, hoyg amint átvette a VW, rögtön elkészítették az IBIZA Kit-cart, majd a WRC-t, utána pedig folytatták a WTCC-ben, tehát végig tolták bele a pénzt a wolfburgiak,nem sajnálva a versenysportra
Azt sem szabad elfelejteni, hoyg amint átvette a VW, rögtön elkészítették az IBIZA Kit-cart, majd a WRC-t, utána pedig folytatták a WTCC-ben, tehát végig tolták bele a pénzt a wolfburgiak,nem sajnálva a versenysportra
Tedi2010-10-01 09:37:04 // 16086
A konszern saját viszonyaihoz képest fürdött be vele, nem hiába akarták becsukni. Ugyanolyan utolsó ultimátumot kapott, mint az Alfa idén.
Grando2010-10-01 09:34:41 // 16085
"Ja, hogy most is ez van." - hát ez az.
mesa2010-10-01 09:33:50 // 16084
Minden összeesküvés elmélet hülyeségen alapul :))
Grando2010-10-01 09:32:48 // 16083
A Seat fölé pozícionálnák - ahogy a pletykák szólnak.
Másrészt már Teddy ominózus cikkével kapcsolatban is akartam írni - ez volt az egyetlen pontja, amivel nem értettem egyet -, hogy a VW csoport spanyol márkával való "befürdése" vmi furcsa tévhit. Saját magukhoz mérten igencsak jól nyomulnak, és a konszernen belül is fejlesztések zajlanak (nemcsak műszaki téren). Még itt nálunk is, ami igen nagy szó. Főleg az Alfa hazai viszonyait figyelembe véve. :))
Másrészt már Teddy ominózus cikkével kapcsolatban is akartam írni - ez volt az egyetlen pontja, amivel nem értettem egyet -, hogy a VW csoport spanyol márkával való "befürdése" vmi furcsa tévhit. Saját magukhoz mérten igencsak jól nyomulnak, és a konszernen belül is fejlesztések zajlanak (nemcsak műszaki téren). Még itt nálunk is, ami igen nagy szó. Főleg az Alfa hazai viszonyait figyelembe véve. :))
1372010-10-01 09:27:56 // 16082
Végre lennének Alfa taxik is. Régóta erről álmodok.
Kazes☻2010-10-01 09:26:35 // 16081
És milyen jó lesz majd az audi és vw jeles alkatrészeket nézegetni benne néhanap. :)
1372010-10-01 09:25:26 // 16080
Kereskedelmileg működhetne. A parasztoknak elég egy jó nagy Alfa logo az autó elején, meg cicaszemek, és kész is a Passatból faragott Alfa. Néhány érzelmes reklám, trendi marketing, befössük pirosra, és már pörög is a biznisz. Ja, hogy most is ez van. Akkor tényleg mindegy.
Tibe2010-10-01 09:24:55 // 16079
Ha megveszik az Alfát akkor mit fognak kezdeni a Seattal? Mióta csak megvették őket folyamatosan veszteséges, nem tudták megcsinálni belőle a "német Alfát" stb.... szal ésszerűtlenül hangzik még egy konkurencia a konszernen belül, nem?
BeeGee2010-10-01 09:22:21 // 16078
Sztem ez hülyeség kiindulási alapnak :)
mesa2010-10-01 09:16:19 // 16077
Azt mindenki beláthatja, hogy a 159 SW már majdnem egy csicsa-mentes Passat kombi, az Év autója Polo meg majdnem egyenesen Alfa-orrú. Közelednek ezek már régebb óta.Legyen ez a kiindulási alap egy jó kis összeesküvés elmélethez :))
Grando2010-10-01 09:08:29 // 16076
...és sok egyéb mellett, végre lennének magyar nyelvű javítási utasítások pl. a robotváltókhoz is. ;)))
mesa2010-10-01 09:05:39 // 16075
Könyörgök, adják már el!
Ez a Marchione egy ellenszenves alak, ha rajta múlik, bezár a gyár. :-\ Ha megveszi a VW, gyanítom első dolguk lesz kivinni a versenypályára az Alfa Romeot, hogy újra dicsfényben ragyogva segítse a piaci 'bevezetését' a VW konszernen belül
Az sem mellékes, hogy Walter da Silva megint alkothatna kedvére :)
Ez a Marchione egy ellenszenves alak, ha rajta múlik, bezár a gyár. :-\ Ha megveszi a VW, gyanítom első dolguk lesz kivinni a versenypályára az Alfa Romeot, hogy újra dicsfényben ragyogva segítse a piaci 'bevezetését' a VW konszernen belül
Az sem mellékes, hogy Walter da Silva megint alkothatna kedvére :)
Föckös2010-10-01 09:01:34 // 16074
cseppet sem bánnám, végre újra Alfát gyártanának, tucatautók helyet...
Grando2010-10-01 08:56:48 // 16073
Hasonlóképpen látom a dolgot. Reménykedem benne, hogy az Alfa gondosabb mostohaszülők felügyelete alá kerül, akik nem csak azt nézik, hogy hol lehetne lefaragni az "apanázsból". :)))
vm2010-10-01 01:23:17 // 16072
Arról nem is szólva, hogy hiába köpködnek az ortodox alfások a németekre, ők nagyon is tudják, mit csinálnak. Végtelen precizitással osztják fel a palettát, nem véletlen van ott a Bugatti sem. Szupersportkocsit sosem adnának el Vw emblémával, és nem is erőltetik a beintegrálását. Cserében viszont olyan anyagi háttér van mögötte, ami a Fiat-nál sosem lesz, márpedig a fejlesztéshez pénz is kell, nem csak szép emlékek.
A Vw-nek szüksége van egy jól csengő névre, ami mögött tradíció is van, emellett érett a szerepre, amit a Seat nem tud betölteni, és bepozicionálható a beteg Gti-k, meg a Veyron közé. Én egyáltalán nem féltem az Alfát. Egészen elképzelhető, hogy ez lesz az új aranykora.
A Vw-nek szüksége van egy jól csengő névre, ami mögött tradíció is van, emellett érett a szerepre, amit a Seat nem tud betölteni, és bepozicionálható a beteg Gti-k, meg a Veyron közé. Én egyáltalán nem féltem az Alfát. Egészen elképzelhető, hogy ez lesz az új aranykora.
Halesz2010-09-30 23:43:51 // 16071
én a mostani jövőképpel egyre inkább nem bánnék egy ilyen lépést... utálnám, hogy a németek keze közé kerülne, de amikor azt látom, hogy a VW-csoport mennyi új típust fejleszt folyamatosan, mikor nekünk van egy Giuliettánk, egy MiTo-nk, meg egy kifutó 159-esünk... áh, nem is dühítem magam.
GTPeti2010-09-30 23:29:51 // 16070
Szeretetből, mi? :))
Csak azt nem tudom, hogy ha ez bekövetkezik, milyen autót fogok venni...
...egy átcímkézett Passatot?? Szép kis jövőkép.
Csak azt nem tudom, hogy ha ez bekövetkezik, milyen autót fogok venni...
...egy átcímkézett Passatot?? Szép kis jövőkép.
Tibe2010-09-30 23:25:13 // 16069
Figyeljétek meg hogy pár év és el fogja adni a Fiat az Alfát. A mostani koncepció legalábbis affelé tart hogy még nagyobb gödörbe taszítsák a márkát..... majd belátják hogy nem tudják nyereségessé tenni és eladják inkább....
Tedi2010-09-30 21:41:02 // 16068
A.R.Peti2010-09-30 21:06:46 // 16066
Megint egy jó kis cikk, de mit is várhatnánk tőlük!Remélem lesz ennél jobb cikk is!
Tommi2010-09-29 20:04:26 // 16065
A legtöbb lízingcég általában pár éves korig bevállalja még az autókat (max 3-4 évig), szóval akár még bele is férhet :)
Grando2010-09-28 13:03:51 // 16064
Ott akkor komoly szerkezeti problémák vannak. :)))
GEORGE2010-09-27 23:42:41 // 16062
Nem gázabb, mikor egy benyás teszi ugyan ezt :-))))
mesa2010-09-26 13:47:06 // 16061
az 1.75 TBI MultiAir a jövő Alfáinak motorja, a 2,5l yappán szívó pedig a múlt Alfáinak motorja
Kérdés eldöntve. Pont.
Kérdés eldöntve. Pont.
Grando2010-09-25 20:48:45 // 16060
...bekormolni a világot. :DD ;)))
GEORGE2010-09-25 20:03:58 // 16059
OFF
"csak diesellel lehet " :-))
"csak diesellel lehet " :-))
Ferko2010-09-25 19:50:57 // 16058
készázhúszfelett.:-)))
GEORGE2010-09-25 19:48:26 // 16057
inkább nem írom le,majd lefocizzuk Kaposon :-)
Ferko2010-09-25 19:48:22 // 16056
Andynek jár: 1 dl Jäger
Grandonak jár: 1 dl Jäger
Bevezetőnek, húzóra.:-))))
Grandonak jár: 1 dl Jäger
Bevezetőnek, húzóra.:-))))
Ferko2010-09-25 19:46:59 // 16055
Ehhez még George komának is lesz egy-két szava.:-)))
Sportdízelesek a V6-ok ellen; természetesen ivásban.:-))))
Sportdízelesek a V6-ok ellen; természetesen ivásban.:-))))
Ferko2010-09-25 19:45:03 // 16054
Jut Neked is bőven.:-)))))))
Ferko2010-09-25 19:43:45 // 16053
Áhhh.......ééééén?:-DDDDD Ez nem is volt kérdés.:-)))
Vikking 3112010-09-25 19:13:21 // 16052
Nojó, ott a pont :)
Online tag
0
Vendég0
443
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- Alfa-HiFi
- Alfa reklám
- 4C
- Filmek
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV