GTPeti2011-03-06 23:07:31 // 12683
Nem értem, hogy ennek mi az értelme.
kando.2011-03-06 22:57:02 // 12682
Pedig azt gondolnám, az Omron relék nem rosszak :) Na meg mert a Rotelnek nem tetszik, még lehet jó. A nagy gyárak is visznek be típushibákat, design error-okat a gépeikbe :D
kando.2011-03-06 22:55:50 // 12681
Itt az alkatrésztemetős kivezérlésmérő. Elvileg működik, működött ez nálam próbapanelen. Lehet persze, a ledeknek fordítva kell lennie.. ezt egy nyákrajzról rajzoltam vissza, mert csak az maradt meg. (Még régi Eagle-vel készült és a sch rajzot az új, win/mac alapú nem olvasta be, ami még DOS alatt készült..)



Enjoy :D
GTPeti2011-03-06 22:33:41 // 12680
Megnéztem az oldalát. A jelek szerint ő Omron G2R relét használ a végfok végén.
(A Rotel ettől nagyon óckodik.)
Szabeee2011-03-06 22:33:14 // 12679
nekem a 38 kg-s tömege nagyon megtetszett :D
GTPeti2011-03-06 22:22:11 // 12678
Ügyes fickó!!
kando.2011-03-06 22:11:51 // 12677
Szép cuccos :)

Ezért érdemes foglalkozni hangtechnikával is
GTVili2011-03-06 21:59:30 // 12676
És hogy legyen min hallgatni.....

GTVili2011-03-06 21:56:17 // 12675
Hideg...nagyon hideg. ;-DDD Ez biza' hazai cuccos.....Soner Audio.....Krahling Zoli barátom csinálja Üllő-n.

Itt a hozzá való végfok...
kando.2011-03-06 21:50:24 // 12674
Oké, én már régen láttam belülről ilyen cuccokat :)
GTPeti2011-03-06 21:48:25 // 12673
(Onnan is látszik, hogy nem Rotel, hogy nincs benne egy teljes méretű NYÁK.)
GTPeti2011-03-06 21:47:37 // 12672
Nem, ez nem Rotel. Látszik a gombokon. (Copland lehetne, azok szoktak hasonlókat használni.)
kando.2011-03-06 21:39:52 // 12671
Tetszetős :)

Rotel? Vagy jobb/más?

Egyébként olyanra már én is gondoltam, ogy nyákot használni kapcsolómezőnek, még teflonos nyákom is van az Orionból, csak azzal az a baj, hogy puha, kézzel simán elhajlítod s úgy marad.. Pedig az jól szigetel :)
Azért a 75 mikronos üvegszál már elég stabil :)
GTPeti2011-03-06 21:33:59 // 12670
Ez milyen márka/típus? Elég kultúrált...
GTPeti2011-03-06 21:33:30 // 12669
Vmivel egyszerűbb cuccokban (pl. Denon, Pio) használnak bowdennel működtetett tolókapcsolót is. Biztos láttál már ilyet, régi magnókban is ilyeneket használtak.

A "lényeg"-et úgy értettem, hogy szándékosan úgy építik meg, hogy maga a kapcsoló kapcsoljon, ne pedig relék.
GTVili2011-03-06 21:24:35 // 12668
Nem tudom mennyire látszik.....

kando.2011-03-06 21:04:49 // 12667
Gogy érted, hogy az a lényeg?

Nekem ISOSTAT-szerű kapcsolókkal célszerűbbnek tűnne, már csak a geometriai elrendezés miatt is. De persze a design miatt lehet, jobban mutat egy forgókapcsoó :)
GTPeti2011-03-06 20:42:59 // 12666
Pedig direktben szokás, az a lényeg. Világos, hogy nagyon jó minőségű kapcsolót használnak.
kando.2011-03-06 20:40:13 // 12665
Direktben nem célszerű, attól még persze lehet, hogy yaxley kapcsolgatja a reléket :)
aatis2011-03-06 20:32:03 // 12664
Ebből nem sokat értettem. :DDD

Viszont forrasztani nem tudok, úgyhogy marad az, hogy valakivel berakatom. (Vezérlőszál nálam is van amúgy.)
GTPeti2011-03-06 20:21:39 // 12663
A 156 középkonzolja tényleg szívás, mert nem elég mély a rádió helye. Így ha pl. egy kábel van a rádió háta és a szellőzés doboza között, már nem megy be a helyére. :(
GTPeti2011-03-06 20:20:32 // 12662
"Bemenetválasztót mindensetre nem szerencsés yaxley-re tenni"

Pedig high-end cuccokban is Yaxley (szerű) kapcsolóval oldják meg olykor.
GabCsi2011-03-06 19:53:51 // 12661
Nah nekiálltam. Egyedül. 8óra alatt úgy állok, hogy minden a helyén, kivéve a első szett, ott az ajtónál van a kábel, és a láda borítását kell optimalizálni, mert nélküle nemszép :D
Persze jó sokat sz@ptam.
Egyik legidegesítőbb, hogy egy centi kellene, de nem megy be a fej a helyére,
hosszú az rca csatija...
Jah meg aszittem csak úgy áthúzom a hangszórókábelt az ajtóban lévő gumiharmónikán...
Szal még van vele matatás
kando.2011-03-06 19:44:12 // 12660
Jó persze, potival szokás, bár a jó együttfutást régen tényleg csak fokozatkapcsolóval lehetett jól megoldani.

Bemenetválasztót mindensetre nem szerencsés yaxley-re tenni, ha csak nem kerámia hordozón vannak az érintkezők, akkor kisebb lesz az áthallás. De ez a hangerőállítás elgondolkoztat :)
GTPeti2011-03-06 19:36:02 // 12659
GTPeti2011-03-06 19:35:45 // 12658
Nekem lehet, hogy a születő előerősítőmben műanyagréteg-potméter lesz. By thel.de

Azt még nem döntöttem el, hogy a low-cost, vagy a drága változat.
kando.2011-03-06 19:23:48 // 12657
Óh a jó öreg yaxley-kapcsoló :) :)

Anno milyen kincs volt, mire sikerült szerzenem.
Igaz, ha jól állítod össze a lépcsőket és van elég tárcsád és tárcsánkénti áramkör, nem kell sokféle ellenállás, megoldható esetleg az 1-2-3-4 vagy 1-2-4-8 lépcsőkkel is esetleg. Igaz, hangerőhöz log skála kell, szóval lehet azt nehezebb összeválogatni :D

Én az első dB-es csillapítómat, amit egy régi autórádió dobozába építettem be, az ellenállásokat hozzá -- mivel nem tudtam pontos értékeket szerezni -- úgy reszelgettem meg tűreszelővel, állandóan rajta az ohmmérő és végül kis körömlakkal fedtem a ,,heget'' :) (még régen, sok évvel ezelőtt...)
GTPeti2011-03-06 18:39:28 // 12656
Engem is szerettek anno a Mikrovillben. B)
GTVili2011-03-06 18:38:59 // 12655
Egyébként eddig ez volt a legjobb hangú cucc.....
GTVili2011-03-06 18:38:11 // 12654
;-D Nem én voltam.....
GTPeti2011-03-06 18:37:07 // 12653
Helyeske. :)

Gondolom örültek neked a boltban, mikor diktáltad a különféle ellenállásokat. :)
GTVili2011-03-06 18:31:43 // 12652
Köszi! Nekem ilyen van.....;-D

GTPeti2011-03-06 18:19:00 // 12651
Biztos örül is neki. :)))
Szabeee2011-03-06 18:11:14 // 12650
az áram egyelőre örülhetne a 35-ös tápnak :D brutál sokat szívtam vele :) és ha belegondolok, hogy még 4 villát fel kell műtenem egy alig hozzáférhető helyen, hát... hm... :) de így legalább 10 cm-re lesz a kondi a táptól
GTPeti2011-03-06 18:07:30 // 12649
Az a lényeg, hogy az áram számára viszont ott legyen. :)
Szabeee2011-03-06 18:05:16 // 12648
úgy döntöttem, hogy a kondenzátor az erősítő konzolának másik oldalán lesz felfogatva, avatatlan szem számára nem is fog létezni, mintha ott sem lenne
GTPeti2011-03-06 17:47:23 // 12647
Vilinek egy szörnyeteg :)
GTPeti2011-03-06 17:28:27 // 12646
Lehet, hogy valakinek épp egy 30Hz körül rezgő mechanikus oszcillátorra van szüksége. Sosem lehet tudni. :)))
GTPeti2011-03-06 17:27:45 // 12645
Helyesen döntöttél.

Az "újoncoknak" a mai szabály:

Kisebb (20cm v. az alatti) hangszóróval leginkább bass-reflex felépítéssel lehet mélyebbre menni.
Ahogy Piritu is írta.
(Meg persze band-pass-szal, de az már hangilag elég gyenge. Viszont kompakt és ezért szeretik gyári mini-hifiknél, stb. alkalmazni. A hangminőség ott abszolút másodlagos szempont ui.)
Piritu - 1.000.0002011-03-06 17:21:36 // 12644
WinISD - ha jól emlékszem.
Mondjuk érdekes látvány lenne egy Fs-re hangolt basszusreflex láda. Szépet lifegne a membrán :-)
Piritu - 1.000.0002011-03-06 17:19:10 // 12643
A másik gépemen van egy méretező progi adatokkal. Anno amikor a JBL vásárlása előtt voltam, rengeteget számoltam. 20 centissel basszreflexel 30 Hz alá is le lehetett menni. Aztán mégis a tisztességesebb méret mellett döntöttem zárt dobozba.
Piritu - 1.000.0002011-03-06 17:16:04 // 12642
Simán hihető adat. Nagyon jó kompromisszum lehet.
(Csak összehasonlításként a basszusgitár alsó hangja 44Hz körül van.)
Szabeee2011-03-06 16:50:14 // 12641
főleg ezen a téren :)

azért választottam zárt ládát, mert sokan ajánlották, meg olvastam is, hogy kezdők számára azt a legkönnyebb méretezni, elkészíteni..... meg, hogy egy zárt ládában a mélynyomó frekvenciában dolgozik és nem annyira teljesítményben, amire inkább szükségem volt...

egyébként ezt hallom is, sógorom Hondájában JBL gyári bandpass van, nekem ugye JBL zárt..... egyik délután hallgattuk a zenét az ő kocsijából, majd az enyémből.... hát észrevehető a különbség a hangban...... mondjuk az erősítő is tehetett róla, mert Twister vs. Hifonics...
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-05 16:55:55 // 12640
Kis eminens :-))
Szabeee2011-03-05 16:40:33 // 12639
jó lesz az.... én már a másodikra fogok pályázni :)
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-05 16:05:13 // 12638
Ilyenről még nem hallottam, de meglepően logikusnak tűnik. Majd teszek fel képeket a blogomba.
GTPeti2011-03-05 16:02:01 // 12637
Majd ne felejts el fúrni egy kb. 0,8mm-es lyukat vhova a ládán. Ez ha levegő hőtágulása miatti "előfeszítést" szünteti meg.
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-05 15:44:47 // 12636
Szerintem az első úton fogok elindulni. Nem igazán kísérletesek, mert a könyölkő helyére akartam volna 2 db 16cm-es mélyet betenni egymás fölé. Arról lebeszélt GTVili, így maradt a Hertz.
GTPeti2011-03-05 15:40:08 // 12635
Két út áll előtted.

1. A gyártó ajánlására hagyatkozol és akkora (belső) térfogatú ládát építesz, amekkorát ajánlanak.

2. Beszerzed a hangszóró adatlapját és a Thiele-Small paramétereket beviszed a tervezőprogrammba és kísérletezel.

Persze a láda méretét nem növelheted az egekig, mert akkor nem lesz "csillapítása" a hangszórónak és össze-vissza leng majd, fejfájást okozó hangot okozva. Akármennyire is azt mondja majd a grafikon, hogy 50 liter esetén nagyon mélyre megy majd.

A ládát belülről legalább 3cm-s szivaccsal (prizma kiképzésű) kellene kibélelni. (A szivacs vmelyest megnöveli a láda "virtuális" téfogatát. Szóval ha 13 literest építesz és kibéleled, SZVSZ az jó lesz.)

Én anno ezt a programmot használtam.
TSiga ( I am the TSIG)2011-03-05 15:25:58 // 12634
Most minden infóra vevő vagyok, hiszen ez az első ládám, amit építek. Én vagyok a zöldfülű. :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak