Fórum >> Típusok >> 145-146

147Smz2008-11-08 15:02:32 // 82808
Melyik város?
dpetrenyi2008-11-08 14:09:54 // 82807
üdv mindenkinek!

Nekem most városban, 8.5 az átlagom, városn kivül (pont most voltam egy nagyobb körúton, 550km folyamatos) 6.0 litert evett és nem volt kimélős üzemmodban :-)
1.6 ts 16v
szerintem ez bőven elfogadható!

de volt hogy városban megette a 10-12 litert is, bár akkor ment a légkondi meg iszonyat dugó!!!!
dfg (Tanárúr)2008-11-08 13:47:12 // 82806
dehát erre van kitalálva.
pb_2008-11-08 12:50:36 // 82805
A Bárdinál 3309 HUF/db az Ajusa tömítés. Sok mindentől cserés lehet.
Otto2008-11-08 12:28:00 // 82804
Üdv Urak!
Mi péz HF tömítést cserélni egy boxin?Esetleg lehetséges problémák még, amik ide vezetnek? HeTa cartárs autójáról lenne szó...
147Smz2008-11-08 11:47:35 // 82803
Bocs, 4300 80%-a 3440.
147Smz2008-11-08 11:28:13 // 82802
Nálam a nyomatékcsúcs 4300... Durva lenne, ha 4000-nél váltanám el, de legalább szépen mormogna a motor :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-08 10:41:31 // 82801
Igen, és egyenletes 1700-1800-as fordulaton eszik a legkevesebbet. Nyomatékcsúcshoz tartozó fordulat 80%-a körül, ahogy írtam. Ha lemérnénk 100km-t ezen a fordulaton 5-ben, rémületesen kevés liter jönne ki (tuti jóval 5 alatt).De ahhoz, hogy váltáskor ne ezerre essen a fordulat, 2e fölött kell pakolgatni.l A kupplung is jobban szereti 2.2e 2.5e közt a váltásokat. Gyorsítani meg mindíg nyomatékcsúcs környékén a leggazdaságosabb.
Persze bort iszok, vizet prédikálok, legutóbbi országúti fogyim is 6.2 volt (benzinesek kedvéért: ez kúvasok), és nem igazán érdekelt, hogy hol váltok, csak haladjunk :-)
Youri2008-11-08 10:06:23 // 82800
Így lesz a jó lesz!!!! Hidd el...
147Smz2008-11-08 10:04:44 // 82799
Oké, a következő tank benzint úgy fogom kiautózni, hogy 3000-3500 közötti fordulaton megyek a kocsival. Ilyen fordulatnál amúgy elég erős már, hogy bárhol kielőzzek, amit nagyon szoktam élvezni, csak hát abban a tudatban voltam, hogy sokat eszik.

Majd beszámolok az eredményről.
MIFI2008-11-08 09:42:31 // 82798
Tegnap kész lett az autó megszünt minden csöpögés:))))) Csak amire leértem barátnőmékhez addigra eldurrant egy vízcsövem:( Val szinű műr sérült volt.... de megoldottuk az éjszaka:) miközben járatjuk megrázott a ribanc valahol áthúz a gyertya pipa.... Ma azt is orvoljuk:)
koz2008-11-08 07:30:39 // 82797
Nekem 12-t evett, ha hamar felváltottam. Ha tovább húzatom, lemegy 10-10,5 -re. (város) 60-70 km/h alatt nemigen rakok 5-t, csak akkor, ha stabilan tudom tartani a tempót. És abszolút nem öregurasan megyek. Szerintem 10 alá is le tudnék menni, csak akkor befalcolék. 90-100 körül fogyaszt a legjobban, nem is megyek többet pályára, csak ha sietek. Meg jobb is kanyarogni, előzgetni ezzel a kocsival, mint bambulni a pályán.
Átok79146TD2008-11-08 07:18:14 // 82796
Ugye neked már jtd-d van....

a köradagolós meg akkor eszik keveset ha nem forog....
nem úgy kell érteni hogy 5.ben 1200 fordulat és padlógáz hogy hagy erőlködjön..
nekem tud 5 körüli fogyasztás is kijönni de akkor 90-nél nem megyek gyorsabban és nem forgatom 2000 fölé hogy ne töltsön a turbo..
Axl Trans2008-11-08 06:41:17 // 82795
Az exem panaszkodott, hogy az 1.4 C3-asa 10 lityót, vagy a fölött fogyaszt. Jó Bp., dugó. De még nincs is hideg! Mondtam neki, a 75 TS-ünk ugyanennyitt evett anno, azért kár volt akkor úgy kétségbe esni...
Ricsi146TI2008-11-08 02:21:37 // 82794
Reggelt :]
Gizmó2008-11-08 00:06:41 // 82793
Én sose nézem, hogy mennyit fogyaszt, egyszerűen ha kevem ven 6000-nél váltok ha meg nem akkor nem, legyen az bolta menni vásárolni, vagy csk kocsikázás.... Tankolni így is úgy is kell előbb vagy utóbb...... Egyszerűen imádom a hangját az autómnak!!!!!
MIFI2008-11-07 23:28:06 // 82792
Én is 3000-3500körül váltok a nagy átlagban és ha finom vagyok kijön 8.5-9 re is:) Na de ez ritkán van... Ha a fogyasztást néznénk akkor stiftet veszek:DDDD Részemről ennyi a fogyasztásos téma:)
szasza(SW)2008-11-07 22:38:05 // 82791
na de akkor itt pont fel-le fel-le vált minden váltásnál.Ahogy vált te váltasz fordulat esik vált vissza.Nem?
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-07 22:20:53 // 82790
Gábornak igaza van, válts később! A legkisebb fogyasztás valahol a max nyomatékhoz tartozó fordulat 80%-ánál van, használd kb itt az autót (3200), ha egyenletesen mész, álljon ott a mutató. Válts picivel e fölött, hogy picivel ez alá essen a fordulat. Én még a dízelt is 2000 felett kapcsolom, sőt inkább 2500-nál, így pont jó helyre váltok egyenletes guruláshoz, de már t.nyomás is vanik, így lehet tovább gyorsítani.
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-07 22:10:50 // 82789
A baj szerintem inkább ott van, hogy a vevőjelölt elhiszi, hogy más autó nem romlik el. Az olasz autókról elterjedt, hogy szervízigényes, így ha egyet lát az illető az út szélén, akkor mondhatja, hogy "aha...na ugye!". De 20 gófot nem vesz észre közben.
dfg (Tanárúr)2008-11-07 22:04:29 // 82788
mitől bolondulna meg? ha sosem kapcsol, akkor tuti letapad egyszercsak.

attól, hogy vált a módosító, nem a fogyasztásod fog megnőni, hanem a mosoly az arcodon.
szasza(SW)2008-11-07 21:57:41 // 82787
kb ott kapcsol a módosító,akkor meg az bolondul meg vagy nem?:)
ystuc2008-11-07 21:56:11 // 82786
Én sosem nézem a fordszámmérőt, szerintem azért nem feltétlen 2000-nél váltok én sem, hanem picit feljebb. Passz.
dfg (Tanárúr)2008-11-07 21:54:10 // 82785
nem, akkor enne kevesebbet, és pont azért, mert kicsi a motorod.

az, hogy kis fordulaton hamar váltva keveset eszik, csak urban legend. még a mienkre sem feltétlenül igaz, Ystuc-nak meg szerencséje van a motorral. próbáld ki, hogy kb 3000-3500 körül váltod el, és alacsonyabb lesz a fogyid, mint amikor 2000-nél teszed.
ystuc2008-11-07 21:52:50 // 82784
Hát, nekem ennyi... És néha azért én is megzavarom az autót, mert kell az neki. :-)
Satti2008-11-07 21:52:30 // 82783
Bocs, az "én"-t nem így akartam.:-))
Satti2008-11-07 21:51:54 // 82782
ÉN általában úgy járok, kell egy kis pörgés a mocinak, mert keveset megyek vele naponta, akkor már éegalább menjen rendesen szegénykém! :-))
szasza(SW)2008-11-07 21:51:19 // 82781
talán a 10 összejön,de lejjebb tuti nem megy.Mondjuk nincs katalizatorom így némi nyomaték vesztésem biztos van:(
147Smz2008-11-07 21:47:24 // 82780
Bele sem merek gondolni, mi lenne, ha minden váltás előtt 3000-ig kihúzatnám... 15 liter? :-)
ystuc2008-11-07 21:47:21 // 82779
Látod, ott van a blogomban a fogyasztás. És szinte csak városban használom.
Satti2008-11-07 21:46:07 // 82778
10-11, attól függ, hogy megyek, de nem vagyok takarékos. Volt már néhány 1.6 TS-em, mind ennyit evett.
szasza(SW)2008-11-07 21:45:02 // 82777
És csak nálad.
Egész hónapba úgy vezettem,hogy elváltottam 2000 körül.így se jött össze 10 literes fogyi se.Pedig nálunk azért dugózás sincs.Szerintem az országba nincs még egy TI ami annyit eszik mint a tiéd talán még TS.se :))
ystuc2008-11-07 21:35:47 // 82776
Bizony, a nyomaték elviszi, nálam műxik a dolog...
147Smz2008-11-07 21:34:12 // 82775
Az a baj, hogy ha normális forgalomban megyek 50-60-as tempóval, akkor is ennyit eszik. Kipróbáltam, hogy ha a forgalom engedi, elváltok 2000-nél, de attól sem változott. Lehet ystuc nyomatékosabb 2 literesén ez bejön, de nálam nem :-)

Neked mennyit fogyaszt Szegeden?
Gizmó2008-11-07 21:23:24 // 82774
Miért hogy lehet másképp? Virtuálisan???
Két kézzel nyakig olajosan... Kedvencem a fék- fékbetét csere... Kiélem az összes agressziómat.
Satti2008-11-07 21:15:16 // 82773
A 11 l, városi forgalomban, főleg BP-en teljesen normális egy 1.6 TS-nek.
147Smz2008-11-07 21:11:30 // 82772
Nekem eddig egy lambda cserére volt szükségem, amitől nem igazán javult meg a fogyasztásom. 110-130-as tempónál 8,5-öt eszik a kocsi, de városban akármilyen a forgalom, akármilyen fordulaton használom, 11-et lazán bekajál.

Az olaj nálam is rendben van, a futómű csodák csodájára még mindig nem halt meg, pedig az óvatosságom ellenére is üti vágja a szar budapesti útburkolat. Váltóval szintén nincs bajom. A vezmód nálam indításnál hangos, aztán utána elcsendesül, de néha már hallani vélek menetközben is zajt :-) Az alapjáratom egészen addig tökéletes, amíg nem megyek nagy melegben lassan. Ez tipikusan dugóban araszolás, amikor megbolondul és lefulladástól 1500-ig ugrál. Még a féken is érzem a pulzálást, mert lefulladás közelében "megpuhul" a talpam alatt. Önindító néha sistereg indításkor, szerintem ha lesz rá időm, ezt is kicseréltetem, de nem vészes még.
Satti2008-11-07 21:04:23 // 82771
Hónap végén lesz egy éve, hogy használom a spéci sárgát, és semmi bajom nem volt vele, teljesen korrekt a kicsike, olajfogyás semmi, a futómű kemény, zajtalan, a váltó szintén, vez.mód hang, hidegen egy kicsi, később terhelésre teljesen üzemmeleg motornál már semmi, alapjárat tőkéletes, úgyhogy egy szavam nem lehet.
147Smz2008-11-07 20:55:30 // 82770
a korrózióvédelemmel egyetértek, az tényleg hülyeség és elavult sztereotípia.
Bagee2008-11-07 20:30:16 // 82769
szerintem kimondhatjuk / kimondom . . . ez egy F@szság..... Rossz korrózióvédelem????? Nemáááááááááá Akkor nézzen megy egy 8 éves opelt........
olyan szövegeket ír........ Szerintem nem volt még Alfája :DDD
Ricsi146TI2008-11-07 20:29:19 // 82768
Nem csak a golfokat :P:P:P soksok új autót is... :]
147Smz2008-11-07 20:29:15 // 82767
Kell cserélni, de nem ilyen gyakran. A vezmód meg egy olyan dolog, hogy ne legyen kis hangja sem, mert ha már hangja van, akkor az eltér a normális működéstől. Az alapjárati motort is tisztítja a franc. Ezek csupa olyan dolgok, amik egy olasz autók iránt közömbös vásárló számára nyűgként jelentkeznek. Engem speciel nem zavarnak, megcsináltatom, ráköltöm a pénzt, stb. De én ennek tudatában vettem az autót. Álszent viselkedés lenne letagadni a létezésüket. Szerintem a megbízhatóságot arra értették a válaszban, hogy milyen gyakran mennek tönkre alkatrészek, nem arra, hogy otthagy-e az út szélén vagy nem. Engem sem hagyott még ott a kocsi sehol sem, de már kéne valamit kezdenem a vezmóddal, az önindítóval és az alapjárati motorral :-)
Satti2008-11-07 20:18:10 // 82766
Lamdaszondát, LMM-et mnden autóban kell időnként cserélni, nem nagy dolog, a vez.mód ismét egy olyan dolog, hogy amikor már van egy kis hangja, akkor még a világból ki lehet menni vele, az alapjárati motort néha ki kell tsztítani, és az is sokáig bírja, de ha cserélni kell nem nagy űgy, és akkor újra nagyon sokáig nincs baj vele.
147Smz2008-11-07 20:13:32 // 82765
Nem értem mi a baj a válasszal. Korrektül leírta, hogy mi a helyzet a 145/46-tal. Vezmód, alapjárati motor, lambdaszonda, LMM. Ezeket mind tudjuk, hogy szokás cserélgetni. Cserébe a kocsi szép, és lenyomja a korabeli golfokat :-)
szasza(SW)2008-11-07 20:06:57 // 82764
két iskolás gyerekem van,meglesz a megfejtés:DDDDD
Satti2008-11-07 20:06:19 // 82763
Nem olvasok ilyen marhaságokat, mert felesleges, úgyis csak faszságokat írnak! :-)
ystuc2008-11-07 20:02:41 // 82762
"Ha már volt sérülve egy ilyen korú Lancia, vagy Alfa, sajnos majdnem biztos, hogy küszködik elektromos gondokkal."
Ezt hogy sikerült egy mondatba írni? Ez meg milyen összefüggés...? :-0
Barmok...
GT Ɨ|ѯ2008-11-07 19:15:40 // 82760
Ricsi146TI2008-11-07 19:02:26 // 82759
A számból vetted ki a szót!!! :D:D:D Itt egy feladat neked Szasza!!! :D :
A tópartról vízbe ugrik egy béka, és 5 másodpercenként 2 m-t úszik. Ugyanonnan, a béka indulása után 42 másodperccel a béka után ered egy liba, amely 2 másodpercenként 5 m-t úszik. Ezek mellett még vízbe ugrik egy vaddisznó és egy őzgida is. Mennyi idő múlva éri utól a liba a békát és mikor talákoznak a vaddisznóval? na ha ezt megoldod akkor meghívlak egy hejnekkenre ha Pécsen járok :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak