Fórum >> Típusok >> 145-146

DieselManiaco(NagyVad)2011-12-21 13:36:33 // 126605
A 185/60-as téli gumi bőven elég a 145-re de még nagyobb autókra is télen,gumiválasztásnál nem szoktak aránykülönbségeket nézni,de mindenképp a legszélesebb gyári méreten vagy az alatt maradnak a választásnál. Nyomásérték,nem tudom mennyi a gyári gondolom valami frappáns 2.2bar lehet,én 2.3-ra fújom a téliket,elől hátul,nekem megfelel lehet másnak nem.Vagy figyelembe lehet venni a totalcaros ajánlásokat is:D sok mindent meg lehet tudni belőle:D
DieselManiaco(NagyVad)2011-12-21 13:31:19 // 126604
bírom ezeket a totalcaros f*szságokat,ezeket kár fizetni:D kössz hogy belinkelted jót röhögtem pedig csak bele bele olvastam:D
dfg (Tanárúr)2011-12-21 12:49:55 // 126603
lehet, hogy igazad van, de azokból a dolgokból kiindulva, amiket itt leírt, még mindkét hiba fennállhat, de itt azonnal mindenki a hengerfejet szedette volna le vele. namost egy hőcserélőt lecserélni próbára 10 perc, egy olajcsere, vízcsere, és egy hőcserélő kérdése.

és igen, aki nem elsőre csinálja, az látni fogja anélkül is, hogy mi a baj, de miért kell egyből a legrosszabbal ijesztgetni? ha meg lehetősége lenne rá otthon, már rég lepukkantotta vna a hengerfejet...
0Balazs2011-12-21 12:43:37 // 126602
Fiatal vagyok még az az én bajom :D

Hiányzik már a kocsi...
Ferke2011-12-21 12:35:04 // 126601
Szerintem nem teljesen értetted, amit mondani akartam, de munkaidőben ezt nem fejteném ki újra:))
0Balazs2011-12-21 12:26:44 // 126600
Elolvastam a blogot. Hát igen sajnos vannak ilyenek is. Nyilván ilyen helyre nem kell többet autót vinni. De ennyi erővel akkor ne vigyük szervízbe a kocsit, ne hallgassunk a fórumtársakra mert mindenki mást mondd. Akkor csináljuk egyedül. De ha éppen nincs egy garázsom sem, sem szerszámaim, sem megfelelő tudás a javításhoz akkor mi van? Adjam le a kocsit roncsnak? Inkább megnézem amit meg tudok, amiben nem vagyok biztos hogy meg tudom úgy nézni, hogy ne okozzak kárt azt hagyom, és keresek egy jó szerelőt. Egy ajánlásom van, ha majd nem birok vele oda elviszem. Ha trehányak lesznek nem megy oda többet a kocsi. Ennyi.
Ferke2011-12-21 08:36:13 // 126599
Nem kell rögtön levenni a hengerfejet, de a hőcserélőt sem. Aki nem ma kezdte, az ránézésre vágja, hogy hfej tömítés probléma vagy sem.
Ettől függetlenül megvan a véleményem egyes szakikról, akik többszázerzes kárt okoztak egyeseknek, annak alapban nagyívben xarok a tanácsaira:) Persze ez most így nyersen hangzik, és ráadásul szubjektív is, sőt, még a Te esetedben be is jött, de én már nem tudok objektív és megbocsájtó lenni olyanokkal, akik szakemberként ilyen károkat okoznak...ez volt időrendben a legutóbbi, no komment kategória...
Alien42011-12-21 01:37:41 // 126598
195/55 R15 2.3 Bar lesz
185/60 R15 2.4 Bar lesz

@Driver
köszönöm!
Driver2011-12-21 00:52:31 // 126597
Ezt írja a totalcar oldalon a gumidoktor:
"A gumiabroncs élettartama és biztonsága alapvetően függ a helyes levegőnyomástól. Ezt az érteket a gépkocsi és a gumiabroncs gyártója egyedileg határozza meg minden egyes típushoz, tehát – a közhiedelemmel ellentétben – nincs összefüggésben az abroncsok méretével."

totalcar cikk címe
Alien42011-12-21 00:27:04 // 126596
vazze... 1 óra alatt öten kritizálnak
választ kapnak, egy sem mondja meg a frankót... szép mondhatom...
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-21 00:00:45 // 126595
:-)) Én GPS-t használok, így olcsóbb :-D
Axl Trans2011-12-20 23:26:34 // 126594
Ez az a kérdés, amiről egy fotó dönt egy csekkel:DD
0Balazs2011-12-20 23:14:29 // 126593
Így van, amit meg tudok nézni azt megnézem. Utána meg szerelő. Több lehetőség van akkor megnézem amit tudok.
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-20 22:59:48 // 126592
Km óra csalás Jtd-nél: a 195/55r15-tel pályatempón kb 2km/h, a 185/60r15-tel semennyi. 185/65R14-el ha jól rémlik kb 4km/h ugyanilyen 120-160 közti tempókon
Alien42011-12-20 18:58:03 // 126591
te nyertél, bocsi, siettem csak gyorsan bedobtam :D
Vikking 3112011-12-20 18:55:09 // 126590
De az meg egy picit (...) nagyon nagy már :D A /55 is határeset már km óra csalás szempontjából, kivéve a QV-ti-n.

60 az már bzinagy...
Driver2011-12-20 18:29:21 // 126589
lehet az is 195/60 akart lenni, de majd megtudjuk :)
Vikking 3112011-12-20 18:13:32 // 126588
185/60 maximum :) 190-et hol hallottál? :D
Driver2011-12-20 18:00:50 // 126587
amúgy biztos 190/60-at akartál írni? ilyen méretet sehol se látok.
Driver2011-12-20 17:50:36 // 126586
az a 190/60 nem fog beleérni a dobba?
Alien42011-12-20 17:03:28 // 126585
kérdés, mert összevissza értékeket találok...
195/55 R15 2.3 Bar? nyári gumi
190/60 R15 2.3 Bar? téli gumi
hirtelen nem jutott eszembe, aztán ahogy keresgéltem összevissza jöttek ki a dolgok...segítsetek már ki pls
meg ugye így szokták cserélni a téi nyárit? ekkora aránykülönbséggel
dfg (Tanárúr)2011-12-20 09:15:31 // 126584
de ha egy azonos probléma miatt van lehetőség elsőnek ezt megnézni, akkor miért kellene rögtön levenni a hengerfejet???? hozzáteszem akkor még nem tudtam, hogy a motorba is víz került.
Ferke2011-12-20 07:13:47 // 126583
Szerencses vagy:-) Tobbunknek nem volt ilyen szerencseje:-P
Alien42011-12-20 01:40:04 // 126582
világításról nekem csak annyit a seggébe teszek valami mást majd mert semmit nem látni attól a kis izzótól

nekem azt mondták h ha alfát veszel, akkor olajat nézd meg
kompressziót érdemes még ellenőrizni rajta...
alfa motorokra mindig oda kell figyelni, úgy tapasztaltam... na meg hát azért több mint 10 éves autókról beszélünk... az enyém 11 éves, pedig 2000.04.es darab... nem sokkal több...fiatalabb vasat látok itt ezekből
nem tudom még mit kell ellenőrizni... de majd most megmondja valaki
amúgy meg a tököm tudja... nem értek a lovakhoz...
ha valamit nem tudok, itt megkérdezem, a többiek jól összevesznek rajta én meg örülök mert meghallgattam minden álláspontot és tudom h mikor merre mehetek tovább (Y)

bár ami tényleg 18KMt megy...az előtte is kehes volt... igazából csak azért linkeltem, mert megegyezik a sztoritok részben...aztán h valamivel alá is legyen támasztva a dolog
bár sajnos tudom h ezt most kénytelen leszel kiköhögni... minden esetre remélem olcsón megúszod
pb_2011-12-20 00:10:15 // 126581
Ami vásárlástól 18 kmt bír ki, és hfejes lesz, annak már vásárláskor is igen lát6ó nyomai kellettek, hogy legyenek. Ez + önmagáért beszél:
"Ekkor találtam a kocsi csomagtartójában egy fél flakon fagyállót és fél flakon vizet, ami már gyanús volt"
Ezek szerint Vtelkor ki sem nyitotta a hátulját.)
0Balazs2011-12-19 23:57:43 // 126580
Én is elkínlódnék vele, de éppen motorikusan vártam csodát. Tesóm vett egy 156ost, 17es felnikkel sportkipuval meg direktszűrővel, gondoltam ha annak semmi baja nem volt 4 év alatt, akkor ez a 146 amit vettem kb gyári állapotban nem nagyon lehet beteg. Erre itt a baj. Legalább egy évet kibirt volna. De 2 hét és szopok mint az állat. Egyébként én is pofástom. Terveztem egy áramört, ami a belsőtér világíás fényerejét fokozatosan növeli és csökkenti. Elég jól néz ki. Tervbe volt véve ez az amaz, de most gy csúszik elég sokat minden. De hát ez van. Majd valamikor kész lesz, és akkor folytatom ahol tartottam :)
Alien42011-12-19 23:50:34 // 126579
hát igen... én is szoptam egy kört a kocsival sajnos...de ez van
használtautóban mindig van egy adag sz.pás... főleg motorikusan
ha nálam is motorral van szívás, akkor szerelő... azon túl boldogan elszerelgetem az udvaron a kicsikét... haljak meg... uncsi lenne, ha nem kellene valamit mindig pofásítani rajta
dfg (Tanárúr)2011-12-19 21:35:29 // 126578
olvastam sok blogot. de mégis az van, hogy levettem a hengerfejet mert mindenki (ITT) azt mondta hengerfejes a kocsi. visszatettem, és megmaradt a gond. felhívtam, mondta olajhűtő, levettem a 146ról, és azóta minden ok... tehát nekem ebben az esetben Ő adott olyan tanácsot, ami segített.
Ferke2011-12-19 18:08:52 // 126577
18km...azért olyan még nem volt, hogy én ne mentem volna legalább egy bp-érd-bp utat egy próbakör keretében....aki ezt elmulasztja, így járt.
Persze jogos, hogy seggfej és gusztustalan volt az eladó, de ez erősen az IJ kategória, mert ok, hogy igaza van szegény lúzernek, de most vagy megcsináltatja 70-ből, és van egy jó autója (mert azért csak átnézte(?!), mellesleg vezérlést amúgy is cserélnie illene, szóval az már eleve lejön a 70ből), vagy szakértő 40-ért, aztán bíróság 5-6 évig....és ugye ha kell az autó neki, akkor +70 még a hfejezésre.
Erre mondom mindig, hogy aki nem ért hozzá, ne vegyen egyedül autót, én se veszek gázszerelő nélkül kondenzációs kazánt, pedig az új, és garis...dehát nem értek hozzá:))
Ferke2011-12-19 14:53:19 // 126575
Ebből nem indulnék ki, sőt, nem is szeretném kommentálni:P Tudnék ajánlani néhány tanulságos blogot...
dfg (Tanárúr)2011-12-19 14:45:32 // 126574
Piri volt, és igaza lett. az enyém nem hengerfejes volt.
0Balazs2011-12-19 12:35:12 // 126573
Rossz válóperes ügyvéded volt? :DDDDDD
Ferke2011-12-19 12:32:08 // 126572
Egy szavad nem lehet, most vettem 120ért téligumit egy olyan autóra, amiben sosem ülök, csak távolról ismerem:))))
Ferke2011-12-19 12:30:55 // 126571
Sokat ne járj vele, mert csapágyas lesz, legjobb esetben is!
szombaton csináltam egy F-asztmát, 6.5 liter barnaságot engedtem le belőle:) A kutyafaxa is barna truttyos volt, estig csináltam.
A hűtőrendszer meg tele olajjal, a felső részek, csövek pedig happarty-ztak:) (olajből kicsapódó víz miatt)
Nálam sincs meleg, de ha mozogsz, nem fázol:)))
vezérlés szett, hftömítés, kipuffsor tömítés, szívósor töm., esetleg szelepfedél töm., ha esetleg van szivárgás, és már úgyis szét van borítva, akkor vezérlés oldali főt. szimmering, veztengely szimmering.
Ja, olaj, olajszűrő...anyagra egy 50es számolható, meg cca 20 munkadíj.
Ez szerintem a legalja, szóval minimum.
0Balazs2011-12-19 12:23:18 // 126570
Boldog karácsonyt nekem :D

Szerintem ebből szerelő lesz. Nem nagyon vannak szerszámaim sem, az meg csak hab a tortán, hogy csak kocsibeállóm van és meg lehet fagyni. KB mennyiből úsznám meg? Mert lehet, hogy nincs is elég keretem sem.
Ferke2011-12-19 12:03:34 // 126569
Na ezaz, itt a kulcsa a dolognak:)
Ferke2011-12-19 12:02:36 // 126568
Nyugodtan indulj ki a hengerfejből, szinte kizárt, hogy az a hőcserélő a hibás.
Érdekes egy alfaszerelő lehet.
Arra készülj, hogy rendesen bontani kell, ki kell mosni az egész forgattyúsházat, olajteknőt, hengerfejet, hűtőrendszert (mert ott meg olaj lesz).
Aztán az új olajat ledobni párszáz km után, és frisset bele.
G-Burt2011-12-18 23:57:38 // 126567
átmérő és a magasság is más
Tyler2011-12-18 21:59:38 // 126566
azt megmértem...csak a súly miatt más szerintem, bár fene tudja
G-Burt2011-12-18 21:51:45 // 126565
méretre se stimmel
Tyler2011-12-18 21:40:05 // 126564
nem tudom a rugó méretre stimmelhet de gondolom a súly miatt nem passzolna:S így nem akarom az enyémbe belepróbálni mert az jó sok munka, főleg ha mégse jó:D inkább eladnám akkor
dfg (Tanárúr)2011-12-18 21:34:57 // 126563
de azt nem tudod tesztelni, én megnyomtam víz oldalról nitrogénnel (4 bar), és nem volt nyomáscsökkenés, amikor meg a forró olaj megérkezett bele, megint összekeveredett a cucc. mondjuk ha teljesen átrszakadt, akkor az kijön nyomáspróbával
dfg (Tanárúr)2011-12-18 21:31:44 // 126562
nekem az olajhűtő szakad át, és ugyanolyan jeleket produkált, mintha hengerfejes lenne. bár nekem az olajban nem volt víz, csak fordítva
G-Burt2011-12-18 21:26:03 // 126561
aha, és ezt miből kellett volna kitalálni? a lengéscsillapító és a rugó között már szemre is elég különbség van:) (de ha jól látom, a hirdetésedben boxer gátlók+első rugók vannak, amiknek az ég világon semmi köze a tiédhez)
Tyler2011-12-18 21:10:40 // 126560
kormányösszekötő talán?
Tyler2011-12-18 21:09:00 // 126559
eltűnt a blog, meg a felnit is eladod azt hittem van valami:D izzók meglettek?
0Balazs2011-12-18 20:18:53 // 126558
DFG azt mondta hogy egy alfaszerelő szerint inkább az olajszűrőnél lévő vizes hőcserélőnél szokott összemenni a víz az olajjal.... és azt én is meg tudom nézni.... ha az jó akkor hengerfej...
Ferke2011-12-18 19:59:55 // 126557
ezt nem teljesen ertem...ez egy egyertelmu hengerfejesseg...szerintem kar masban gondolkozni....
0Balazs2011-12-18 18:56:23 // 126556
El bizony.... de az még semmi. A baj utáni napon néztem az olajat a nivo pálcán, nem tűnt másnak... tegnap előtt eljutottam addig, hogy leengedjem a hűtőlevet, az sem tűnt olajosnak... gondoltam akkor csak simán felforrt, úgyhogy ma leszereltem a termosztátot. Fazékba beleb****tam fel a konyhába a gázra. 85foknál szépen elkezdett nyitni. Na mondom, akkor ez is jó. Gondoltam akkor megnézem az olajat alulról is, a leengedő csavarnál. Tekerem ki, jött kb 10 csepp zöld hűtőfolyadék, majd a tejeskávé :(
Utána nem nem kicsi anyázás.... Eddig jutottam ma, holnap megpróbálom megnézni az olajszűrőnél lévő vizes hőcserélőt, hogy az a hibás a történtekért vajon... Ha igen akkor öröm és boldogság lesz, ha nem akkor hengerfejet kell leszedetni gondolom. Az már kevésbé jó....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak