Fórum >> Típusok >> 145-146

aatis2010-01-30 14:47:09 // 105958
Na az a helyzet per pillanat megoldódott az ablakmosós helyzet.
Úgy alakult a mai munka a kocsival, hogy először kicsit netezgettem, hátha megtudok valami okosságot az albakmosó befagyásáról, elromlásáról. Amit Föckös javasolt, megpróbáltam, bár nem találtam meg amit mondott, így felhívtam egy másik amore tagot, mégpedig ervin-t, aki hirdetésben keresett ilyen alkatrészt (ablakmosó visszacsapó szelep), gondoltam hátha tudja mit hol kell nézni, keresni. Meg is mondta, hogy hol keresgéljek, de az a helyzet, hogy nekem ott nem volt semmi, csak kosz. :)
Végül az lett a megoldás, hogy megjavult magától, úgyhogy most spriccol elöl is. Valszeg be volt fagyva valahol, és most a jó időben kiolvadt. Gyorsan le is szívtam egy adagot az ablakmosó folyadékból, és öntöttem bele egy liter -40 fokos ablakmosót tisztán, hígítás nélkül. Remélem ez már nem fog befagyni. :)

Még egyszer köszönöm a segítséget mindenkinek. :)

Most nem kellett venni semmit a kocsihoz, mert egyrészt nem is volt a boltban ilyen ablakmosó visszacsapó szelep, másrészt meg meg is oldódott a probléma. :)
Zsoltyr2010-01-30 14:46:27 // 105957
Nincs valakinek 35W-os xenon trafója eladó?
Axl Trans2010-01-30 14:24:59 // 105956
Nálatok mi a helyzet? Kiskertem...
Vikking 3112010-01-30 13:31:38 // 105955
Tippeljek, kié? :)
Vikking 3112010-01-30 13:29:43 // 105954
Normális lakatosunk volt, de akkor ez jött ki :)))
pb_2010-01-30 13:28:07 // 105953
Ne legyél hülye.))) Mással kezd.))
pb_2010-01-30 13:26:13 // 105952
Sima IE volt.
pb_2010-01-30 13:25:35 // 105951
Potyosan.)
pb_2010-01-30 13:24:37 // 105950
Na most a gány ls fuser műveket ne keverd össze a normális minőségi munkával.
Vikking 3112010-01-30 13:24:21 // 105949
IIiiiiigeeen? Akkor félre lettem tájékoztatva Basszameg! :DDDD
Ferke2010-01-30 13:23:43 // 105948
Másik gond, hogy motormosással a tőkék nem tisztulnak ám ki. Sőt, ha kiszereled és magában mosogatod-öblögeted, még úgy is baromi nehezen mosható ki.
Nekem mondod?!?!!:))))) A 16v-be most kell vennem egy szettet buxxameg:(
Egyébként az enyémbe valóban 3-4k, a Tiedbe viszont fele annyiba kerül és fele annyi kell, szóval azért az jóóval barátibb:))
pb_2010-01-30 13:23:18 // 105947
Szvsz, ha az Mber valamit nagyon + akar csinálni, azt +csinálja.
pb_2010-01-30 13:22:06 // 105946
Olvastam, pont azért írtam, amiket írtam.
pb_2010-01-30 13:20:17 // 105945
Ez így volt, ezt is írtam. Azt mondtad, majd keresel, én pedig mondtam, hogy ok.

Más is szokta forgatni, de mégsem kajál be 1k km 1, 1+ dl olajat, ez viszont tapasztalat. A színt, és az olajfogyást L kell különíteni.

Ahogy a múlrkor is írtam keress + magánban.
Vikking 3112010-01-30 13:20:01 // 105944
Ha a jövő héten valaki, bárki tud posszibilisan egy oilnyomást mérni nekem, akkor mondom, bent leszek Pöstben, és vállalkozok rá... Itt, helyben senki sem ért semmihez. :D
Ferke2010-01-30 13:18:39 // 105943
A 147-est nem kommentálnám, mert sokakat bántana:)
Az előző motornál nekem is ette, és nyilván a bőven belefér kategória volt, mert tudtam, hogy neme gy új motor. Az új motornál nyilván nem férne bele. Itt is az a kérdés, hogy Téged mennyire zavar.
El lehet vele így járni bármeddig...de a tőke para más. Az ha betámaszt, akkor elmegy a szelepnyitásod, és annyi. Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy a csattogás várhatóan vissza fog jönni, hiába a 15w-s olaj...és ennek két ola lehet: olajnyomás vagy a tőke...xarabb esetben mindkettő. De az olajnyomást semeddig nem tart megmérni.
Vikking 3112010-01-30 13:17:45 // 105942
Nekem az egyetlen egy bajom az az, hogy 5 rugó egy darab hidrotőke vagy mennyi...

De olajnyomást is szívesen mérnék rajta amúgy, csak a biztonság kedvéért.

Egyébként egyelőre a tisztítózást meglépem vele (mmint a hidrókkal), és ha elmúlik, akkor lehet, hogy visszatérek a 10W-re.

Anniyt megér inkább, mint kiszedegetni és kicserélni mindet, mert ugye vagy az összeset vagy egyiket sem, nem?
Ferke2010-01-30 13:14:52 // 105941
Ájjájj, xarlapátolásról én nem beszéltem, és pb része is csak annyiban érinti azt, amit mondok, hogy valóban nem a 15w való bele, a boxer tartósan nem bírja, csak a 10w-t. Hidd el, ez néhányunk sok-sok éves tapasztalata rengeteg visszajáró boxertulaj igazolásával. (magyarán többen rábaxtak a 15w-re).
Nyilván elsőre nem jó móka, de 8v esetén nem kell a motort kiszedni, a hengerfej ugyanolyan könynen lejön, mint egy sor4-nél, talán még könnyebben is.
És ha az olajnyomás rendben, de csattog, akkor nem érdemes az olajjak kísérletezni, az sajna htőke para lesz, még ha most ideiglenesen gyógyítja is a 15w-s olaj, akkor is.

Ne gondold, hogy egyedül vagy ezzel, én most veszem ki a felújított 16v motort a sprintből, csak mert ezen spóroltam...jóknak tűntek a tőkék, és most úgy fest, mégsem azok.
Vikking 3112010-01-30 13:12:58 // 105940
De 3-4 deci 3000 km-en nem bőven még a "belefér" kategória Neked? :)))

Mert a 147 topicban épp most van vagyis volt róla szó, hogy az autobildben tartósteszten volt egy 147-es... 100.000 km-en 19 liter olajat töltöttek utána... :D Azért az már a vészes kategória, ÉS az új autó!
Vikking 3112010-01-30 13:10:44 // 105939
Hát abból gondoltam, hogy a TS, ha nincs rendben akkor azért ölég nehezen tudja elforgatni szárazon :)))
Ferke2010-01-30 13:08:26 // 105938
Dehogy azért! Engem önmagában az olajfogyás mindig is rémisztett. Többek között ezért nem akarok ts-t, meg pdtdi-t. Egy motor nálam egy cseppet se kajáljon az olajból. Szóval annyi, hogy erre háklis vagyok, és sztem az a motor nem százas, ami eszi:)
Vikking 3112010-01-30 13:07:58 // 105937
Én csak a saját 33-masunkat tudom felhozni példaként. Megvettük, lakat, telifény, aztán mikor eladtuk, majdnem ugyanolyan módon meg volt rohadva. Persze az 85-ös volt, a csíkok már biztos valamivel jobbak, de láttam már egyet kettőt amit a mágnes sem fogott...
Vikking 3112010-01-30 13:06:35 // 105936
De ez nem kifogás Pb.. :D Neasszál már föl :D

Szted kifogás az, hogy nem akarok magamból hülyét csinálni? :DDD

Am TS-ről már láttam leszedve HF-et, igaz az a 8V volt, de nem volt akkor munka mintha kétszerekkora lett volna.
Vikking 3112010-01-30 13:05:33 // 105935
Olvastad a jelenséget? Én adtam neki csak a "felhígul" nevet :DDD

Öntöttem rá, nem nőtt sokat a szint, aztán megint öntöttem rá, és akkor beállt. Ja és most a nívópálcán nagyon tiszta aranyszínű az olaj.
Vikking 3112010-01-30 13:03:49 // 105934
Igen, azt mondtam, tudom...

Viszont azért hozzá kell tennem, hogy megkértelek Téged is hogy fussunk már össze és hallgasd meg, mert a szerelő azt mondta, hogy szét van kopva meg ilyenek... Ez is igaz, nem?

Amúgy semmi szpesöl edísön dolog, csak az, hogy akkor legalább az olajat fogyasztania kéne a motornak, ha van baja, NEM? És teljesen komolyan kérdezem! 3.000 alatt kb 3-4 deci az szerintem nem vészes. És hát mondom, én azért rendesen használom, kérdezd meg pl a Föcköst... Gond nélkül forgatom, meg hosszútávú autópályázások, stb. Úgyhogy szerintem reális is a fekete olaj mint jelenség.

De még mindig fenntartom, hogy hallgasd meg a motort, ha hallásból tudsz valami okosat mondani rá, akkor nagyon szívesen még meg is tartom, de a szerelő "véleményére" szvsz ne adj, egyáltalán.

Mindenesetre ha jövő héten van valamikor időd, akkor összefuthatunk, megmutatom. Valamelyik nap úgyis mennem kell pestre, Halesszal találkozok. Előtte vagy utána szívesen adok mintát a hangjából :DDD
pb_2010-01-30 13:01:24 // 105933
Ki beszélt V6ról?)
pb_2010-01-30 13:00:26 // 105932
Olvass utána, akad néhány topik, ahol már fel lett vázolva.)
Ha az olajad felhigul az már régen rossz, olyankor már nyugodtan pöröghetnek a szemed Lőtt a min 5 jegyű számok, kb úgy, mint a 1/2karú rablón.D
Vikking 3112010-01-30 12:56:44 // 105931
Azért V6 meg TS között van különbség... :) Sok!
pb_2010-01-30 12:53:57 // 105930
Mérés, mérési jegyzőkönyv?))) Amúgy pedig nem értetted + a lényeget. Én is láttam Kalocsán 75öst Légetni a gumit, ill azt is lehet tudni az autóról, hogy akkor motorikusan nem volt a topon.
pb_2010-01-30 12:51:30 // 105929
Olvasd L jobban, amit írt.)
pb_2010-01-30 12:50:43 // 105928
Még mindig kíváncsi lennék, melyik hszban is?)
Jaja, + látom Mátyás király török Llenes harcait is bele tudod szőni.D Melyik típusról is írsz, mi volt az alap probléma?)
Ha már így felhoztad a 2 évente lakatolásról kérdezz + még néhány kollégát, ill a többi kérdésedet is nyugodtan felteheted nekik. Csak ne lepődj +, ha nem olyan váéaszokat kapsz, amire számítottál.D
pb_2010-01-30 12:45:25 // 105927

(Ollózva 1 boxeres kollégától)

Nem mondod, hogy 2 van belőle?))) Az a minden az kb néhány csavar.)) Azért szívesen +nézném, amint 1 16v TSről leszeded a szívósort, a lemömlőt.és a vezérlést.)))
Kifogásokat mindig lehet találni.D
pb_2010-01-30 12:40:33 // 105926
Kehes, moszkva is tud.DDD
pb_2010-01-30 12:39:27 // 105925
Miért nem te panaszkodtál többünknek is, hogy baja van a motorodnsk? Ezért írtam, azt amit írtam.) Ha van, akkor ok.)))

Miért miben kümönbözik a többitől, valami spesöl edisön, vagy mi?))) Nincs új a nap alatt.))
ystuc2010-01-30 10:55:01 // 105924
Köszi az infót, továbbítom! :-)
Jorjie2010-01-30 10:47:37 // 105923
Ez egy motorhibás autó volt (nem ment, füstölt stb.) most nem tudom milyen állapotban lehet, de ha tényleg érdekli, akkor a motort nézesse át. Egyébként szép állapotú.
ystuc2010-01-30 10:43:46 // 105922
Halihó!
Valaki ismeri ezt az autót? Klatty!
Egy ismerősömet érdekelné, minden infó jöhet! :-)
aatis2010-01-30 10:30:52 // 105921
Hali Hakuna!

Én is lambda-szonda cserével kezdtem az alfázást. Én fiat-alfa szalonban csináltattam meg, mert egyúttal kértem egy állapotfelmérést is. Elég húzós volt a lambda-szonda ára (kb. 60K), viszont új, garis, és tuti az a fajta kell bele amit beleraktak.

Ami nekem jobb lett a szonda cseréje után:
1. nem ingadozott a fordulatszám mérő
2. nem fogyasztott annyit (amíg rossz volt, kb. 1,5x annyi volt a fogyasztás sztem, bár amíg rossz volt, úgy ment mint a veszedelem :) )
3. a káros anyag kibocsájtás kb. tizedére csökkent (így most gyári értéken van)
Vikking 3112010-01-30 10:27:50 // 105920
"Az olajnyomás meg nem múlik el egyik percről a másikra."
D


Erre pedig azt kérdezném, hogy elmegy egy átlagos bármilyen motor 10.000 km-t, ha csapágyas, nincs olajnyomás és amúgyis szar?

Tényleg, komolyan kérdezem ám :) Mert, hogy amióta megvan, nem változott semmit a hangja (kivéve a kipuff sortömítéses csattogást, de az nem igazán tekintendő hibának szerintem)...

Hát akkor? :D Most vagy bennem van a hiba (tehát süket vagyok mint az ágyú... :D Ugyebár) , vagy az autóban, mégpedig azzal, hogy a kurva nénikéjét, csak működik bázze! 10K óta, ugyan egy olajcsere most már kelleni fog, de én amúgyis hajtottam (na persze nem hidegen és melegről meg visszahűtve). Úgyhogy ennél többet én nem szólnék hozzá. Persze, lehet, hogy jó a Selénia 20K-ig, de én nem teszem bele többet, ez biztos.

Amúgy ha ennyire vágod: mitől hígul föl egy olaj és kormosodik be? Attól biztos nem, hogy ha hajtva van az autó, igaz? Csak attól nem :)))
Vikking 3112010-01-30 10:21:39 // 105919
Ja, bocs, itt a videó amin a mi volt motorunk ami szerinted 6 báros végnyomással járt, éppen aligalig, de még működik........

75 TS

Ennyit erről. A 6 bárról.
Vikking 3112010-01-30 10:19:04 // 105918
Ill ez áttéve dfg személyére, szerintem egyetértünk vele ebben. Ő sem szarozta le a Tiédet.
Vikking 3112010-01-30 10:18:04 // 105917
Ha megnézzük a hszomat, én a te autódra egy betűt sem írtam, csak úgy szólok. Te viszont az enyémre igen, amikor írtam, hogy hát szerinted szar, akkor mondtad hogy hát jaaa :DDDDD kb így. Hát akkor miről beszélünk? Kiforgatni én is ki tudom a szavaidat.

Az meg, hogy huszonharminconnegyvenenéves, már új korában is rozsdásodó és mindemellett könnyű és erős (tehát széthajtani való) autóra azt mondom, hogy rozsdásodik és szét van hajtva a nagy többség... Hát a) szívem joga b) nem hiszem, hogy nincs igazam.
Az 1 millió legyártott példányból hány is van roncstelepen vagy már rég bezúzva? Csak kérdem.

Arról nem beszélve, hogy mint mondtam, kb ugyanannyiból lenne egy ugyanilyen műszaki állapotú 33-masom, mint most van 145-ösöm... Csak ezt nem kell kétévente lakatolni. És el merek vele indulni akárhova. Szóval: mindennapi autó. Nem évente megyek vele 2-3000 km-t... És főleg nem oldtájmer.
Bilux2010-01-30 10:14:14 // 105916
csak gyárit, vannak itt emberkék akik olcsóbban megszerzik adok-veszekben mindjárt találsz is. Kiütettni nem kell géppel feltétlen, elég fél-egy órát áramtalanítani.
Csere pofon egyszerű a régi kábelt lecsiped és csillag kulccsal essél neki ne villással, mert ha elnyalod az éleket akkor van szopóka. Befűzni meg a régi kábellel betudod. Ha eredeti még a műanyag bilincseket el ne feledd oldani amivel a vezetéket rögzítették.
Vikking 3112010-01-30 10:13:53 // 105915
Motort nem kell levenni.

Nőgyógyásznak lehet hogy nem.

Ha S4ed lenne annak sem állnál neki. Amúgy, pedig semmivel sem bonyolultabb, mint 1 S4.

Kettő van belőle, és alulról kell csinálni. Bonyolultabb tehát? IGEEEEN!!!! Ne csináld már, hogy egyszerűbb alulról szétbombázni mindent, mint fönt levenni a HF-et és kitakarítani... Pfff....
Amúgy lehet, hogy nekiállnék, ha muszáj lenne. És tök jól általánosítasz az alapján, hogy utálok magamból hülyét csinálni a lakótelep kellős közepén, szerszámok meg minden nélkül... Tök jó, nem?
Vikking 3112010-01-30 10:11:39 // 105914
AZ lehet, de gumit füstölni száraz aszfalton nem biztos, hogy tud, ezt ugye belátod? :PPPPP
Hakuna2010-01-30 10:00:38 // 105913
Ja igen, 146. Mert ugy dontottem a vitat magam dontom el pudingprobaval.:)
Es most mindketto az en penztarcambol eszik, a boxer es a ts is.
Hakuna2010-01-30 09:58:28 // 105912
Sziasztok!
Rogton belekostoltam a joba, lambda-szondat kell cserelni alighanem.
Erdeklodnek a tapasztaltabbaktol, hogy milyet erdemes belerakni, illetve milyen kovetkezmenye lehet a fogyasztasnovekedesen kivul ha igy hasznalom egy darabig.
Esetleg hol lehet legolcsobban beszerezni ilyesmit, mennyire komplikalt cserelni? Ahogy nezem käbellel, csatival egyutt adjak, be lehet azt konnyeden huzni ?
Illetve hogyan tudom kiszurni, hogy biztosan ez -e a ludas?
Amugy nem megy rosszul a gep, csak olyan mint a jatekferrarik, a ketsebessegesek. 2500 fordulatig gyenge, 3000-tol bikaeros, huz.
Gondolom az "univerzalis" egy kalappal erhet. A gyarit viszont eleg dragan merik.
Barmilyen tanacsnak orulok, akar annak is, hogy mi produlkal hasonlo tuneteket, boxerhez szoktam eddig :)
A masik kerdes, hogy ki kell uttetni a szamitogepbol csere eseten mindenkepp, vagy van egyszerubb modszer, pl akkusaru le vagy hasonlo?
Elore is koszonok barmi hasznalhato infot!
Vikking 3112010-01-30 09:57:13 // 105911
Hmm... :) Azért nem teljesen így volt :)))) Merhogy szó volt a fékekről, aztán jöttél azzal, hogy nincs kenés meg olajnyomás. Jelentem: van :)))) Határozottan van.

Lehet hogy láttál boxereket, de az enyémet nem, igaz?
dfg (Tanárúr)2010-01-30 08:14:45 // 105910
meggypálinka? idevelegyorsan!
pb_2010-01-29 23:34:21 // 105909
"Boxerek,szar téesek,33-asok,stb stb stb......"
Ez nem rossz, nem rossz.DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak