Üdv Urak!
Ma kitakarítottam a hűtő rendszert, mondjuk főleg csak a kiegyenlítő tartályt, a többi csak öblítésre került, de úgy néz ki egyenlőre elég volt neki, most frankón hamar bemelegszik és tartja az üzemi hőfokot :)
raktam pár képet is a blogba...
Kristyon2009-11-15 19:59:50 // 102816
Vikking 3112009-11-15 19:51:19 // 102815
Úgy teszek :)))
Sőőt :) Nagyon is! :) Miazhogy :D
Csak ha nem melegszik be... :) Akkor hiába várok :D :P
Sőőt :) Nagyon is! :) Miazhogy :D
Csak ha nem melegszik be... :) Akkor hiába várok :D :P
Selmak2009-11-15 19:33:09 // 102814
Kenés meg a viszkozitás két külön dolog. Ásványi érában az alacsonyabb viszkozitású olaj rosszabb kenőképességet is jelentett. Vastag ésékony olajak, téli és nyári olaj. Manapság az másodfajú kenőanyagok korában a viszkozitásnak és kenőképességnek nem sok köze van egymáshaoz.
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-15 19:33:03 // 102813
...ezért nem tudja eldönteni, hogy csippeljen, vagy vegyen egy V6-ot... vagy mindkettő, ebben a sorrendben? :-)))
pb_2009-11-15 19:12:02 // 102812
Ha nem ideális a viszkozítás, akkor a kenés sem az.
Selmak2009-11-15 18:55:03 // 102811
Lehet hogy nem ideállis még a viszkozitása az olajnak, de szivatyúzhatósága és kenőképessége már megfelelő és nem kell félni hogy szárazra kerülne a surlódó felület.
pb_2009-11-15 17:56:19 // 102810
Ne a nagyobb fogyasztás miatt aggódjál, hanem az anyagfogyás miatt.)
pb_2009-11-15 17:54:39 // 102809
50 fokos motor nem üzemmeleg. 1 motor akkor üzemmeleg, ha víz 80, 90 fokos, az olaj pedig 90, 100. Várd + szépen míg bemelexik a motor, aztán forgassad.))
pb_2009-11-15 17:51:31 // 102808
100 fokosnál, + még inkább nincs.) 40, 50 fokos olajnál még nem ideális a viszkozítási érték.
pb_2009-11-15 17:47:31 // 102807
Tedd azt!)
Na igen, ezt már a Mágus is +mondta.D
Na igen, ezt már a Mágus is +mondta.D
Selmak2009-11-15 16:48:57 // 102806
Dusabb keverék miatt viszont többet fog kajolni.
Vikking 3112009-11-15 16:15:51 // 102805
Jó ez szerintem most kevésbé kivitelezhető :))))))
Viszont ha van kenés és nem kopik jobban a motor, akkor ... ?
Viszont ha van kenés és nem kopik jobban a motor, akkor ... ?
Selmak2009-11-15 16:14:52 // 102804
Az hogy 50 fokos motornál a keverék nem dusabb e az csak a injector map részletes tanulmányozása után lehetne kimondani.
Vikking 3112009-11-15 16:14:05 // 102803
Illetve térjünk a lényegre : ez alapján 50 fok környékén már lehet forgatni normálisan elviekben?!
Vikking 3112009-11-15 16:10:36 // 102802
Éppen azért mondom... :)
Mert elvileg ha már üzemmeleg a motor, akkor a keverék sem dúsabb... És ha 50 fokosan már normális a kenés, akkor a motornak üzemmelegnek kéne lennie (?!?!)...
Mert elvileg ha már üzemmeleg a motor, akkor a keverék sem dúsabb... És ha 50 fokosan már normális a kenés, akkor a motornak üzemmelegnek kéne lennie (?!?!)...
Selmak2009-11-15 16:08:19 // 102801
Túlfogyasztást többek között a dúsabb keverék is okoz nem csak nagyobb surlódás.
Vikking 3112009-11-15 16:07:31 // 102800
Erre kíváncsi lennék hogy igaz-é! Mert ez azt jelentené, hogy 50 fokosan már üzemmelegnek számít a motor?! És elvileg akkor nem jelentkezne túlfogyasztás sem, jól gondolom?
Én csak kíváncsiskodom, hogy ez igaz-e :)))
Én csak kíváncsiskodom, hogy ez igaz-e :)))
Selmak2009-11-15 16:02:22 // 102799
SZVSZ 40-50 fokos olajnál már nincs kenési gond, csak amíg hideg és nehezen szivatyúzható akkor kell óvatosabban bánni a fordulattal.
Vikking 3112009-11-15 15:56:31 // 102798
Na akkor lehet hogy meglesem... :)
Elhiszem, hogy használod ... :P Tudom, az elavult teknikát állandóan hegeszteni kell... :DDD
Elhiszem, hogy használod ... :P Tudom, az elavult teknikát állandóan hegeszteni kell... :DDD
Dévid2009-11-15 15:26:36 // 102797
Magyarul ír, csak az egyszerűsített betűkészletet használja. Szerintem olvasható. :)
pb_2009-11-15 14:56:27 // 102796
Ez még nem is olyan veszélyes.))
147Smz2009-11-15 14:00:13 // 102795
Basszus, érdekelne a téma, de nem tudom elolvasni pb_ kommentjeit. Magyar nyelven ír egyáltalán, vagy mivan?
pb_2009-11-15 13:16:50 // 102794
Ne hobby változatot vedd +.D Én is vettem már ott 10es kulcsot, teljesen jó, pedig nálam az ilyenek kapják az ívet rendesen.) Amúgy, +, ha csillag villát veszel, akkor még a csavar fejét sem fogod Lnyalni.
Vikking 3112009-11-15 13:05:09 // 102793
Teganp egy órát rohangásztam körbe - körbe a városban, de sehol sem találtam nyitva boltot :D Úgyhogy lehet hogy marad a tecsó... :) De az meg kevésbé jó minőségű. Amikor két kézzel meg bírom tekerni a villáskulcsot a hossztengelye körül, akkor az azért nem valami nagy eresztés :DDD
pb_2009-11-15 13:03:38 // 102792
Nade, ha víz nem üzemmeleg, ami ugye szintén átjárja a motort, akkor az olaj miért lenne az?)
Keresd +, vagy ugorj L valamelyik gazdaságos üzletbe, és vegyél.))
Keresd +, vagy ugorj L valamelyik gazdaságos üzletbe, és vegyél.))
Vikking 3112009-11-15 12:47:00 // 102791
Hát csak azért melegedhetne fel az olaj, mert annak azért több köze van az ottan történt dolgokhoz... Aztán idővel lehet hogy melegszik, míg a vasszer nem. De lehet, hogy igazad van :)
Meg kéne keresnem A 10-es kulcsot és betenni azt a rohadt kartont... :D
Meg kéne keresnem A 10-es kulcsot és betenni azt a rohadt kartont... :D
pb_2009-11-15 12:44:02 // 102790
Mert nem az, az 1.leges lényeg, hogy milyen hőmérsékletú az olaj.)
Te, ha víz nem melexik fel, akkor az olaj mitől melegedne fel?)) Amúgy az olaj sokkal lasabban éri L az üzemi hőfokot.
Te, ha víz nem melexik fel, akkor az olaj mitől melegedne fel?)) Amúgy az olaj sokkal lasabban éri L az üzemi hőfokot.
Vikking 3112009-11-15 11:33:25 // 102789
Miért? :DDD
De most komolyan... :) Én szeretnék bele, nagyon :)
Amúgy pl ilyenkor sem tudom eldönteni hogy merjem-e 2500 fölé forgatni vagy sem, mert attól hogy a víz hideg, az olaj már lehet üzemmeleg... Na mindegy...
De most komolyan... :) Én szeretnék bele, nagyon :)
Amúgy pl ilyenkor sem tudom eldönteni hogy merjem-e 2500 fölé forgatni vagy sem, mert attól hogy a víz hideg, az olaj már lehet üzemmeleg... Na mindegy...
Bilux2009-11-15 09:03:30 // 102788
1,4 TS be melyik cikkszámú bosch lambdaszonda jó? Láng autón van több is.
Köszi. Mert nem mentem 100km fullig volt tankolva és az első osztásnál vagyok a szintmérőn...
Köszi. Mert nem mentem 100km fullig volt tankolva és az első osztásnál vagyok a szintmérőn...
dfg (Tanárúr)2009-11-15 06:35:19 // 102787
Hát mert te nem nyomod ki a szemét minden alkalommal, mikor beleülsz a kocsiba... nem úgy mint warbi, akinek hiányzik a jól megszokott teljesítmény a golfmotoros állatból.. :DDDDD
pb_2009-11-14 22:50:38 // 102786
Jaja, általában így szokás.
pb_2009-11-14 22:49:35 // 102785
Nem olajhőfok kell bele.
Selmak2009-11-14 22:36:41 // 102784
Komplett kerékcsapágy készlet (pontosabban a bal elsőt még nem cseréltem), összes szilent, kormány gömfejek, meg szerintem a valamelyik féltengelyem se 100-s de lógni nem lóg. A kuplung és kettőstömegű viszont nálam még gyári.
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-14 21:59:24 // 102783
Ne vegyél komolyan, csak piszkálódok :-))
Amúgy az enyémből is 7 és fél évesen távozott a gyári, decemberben lesz 2 éves a csere, szintén Behr.
Írhatnál blogot, hogy tudjam előre, mit kell javítanom az autón, többminden is hasonlóan jött már elő, mint a tieden :-))
Amúgy az enyémből is 7 és fél évesen távozott a gyári, decemberben lesz 2 éves a csere, szintén Behr.
Írhatnál blogot, hogy tudjam előre, mit kell javítanom az autón, többminden is hasonlóan jött már elő, mint a tieden :-))
147Smz2009-11-14 21:12:29 // 102782
Tudom én, hogy bemelegszik. Én viszont meg szoktam várni a fűtéssel a 90 fokot, hogy hamarabb bemelegedjen a motor és kevesebb ideig legyen kedvezőtlen körülmények között terhelve.
Selmak2009-11-14 20:51:29 // 102781
10 múlt. Még nem volt 8 éves mikor megzakkant a termosztátja.
Vikking 3112009-11-14 20:14:27 // 102780
Na mondjuk így már vanértelme :DDDDDD
Émmeg egy nyamvadt olajhőmérőt se rakok be... Pedig az kéne ám, nagyon! :)
Émmeg egy nyamvadt olajhőmérőt se rakok be... Pedig az kéne ám, nagyon! :)
pb_2009-11-14 20:02:26 // 102778
Reméljük a legjobbakat.)
Kristyon2009-11-14 20:02:16 // 102777
Szét fogom szedni az biztos :)
Kristyon2009-11-14 20:01:12 // 102776
Remélem a takarítással majd nekem is megoldódik ez a probléma és nagyon sokáig jó lesz majd ez a része :), mert azért most lenne még mit csinálni az autón, és ez már igazán nem hiányzott...
pb_2009-11-14 19:59:34 // 102775
Ha van indíttatásod rá, és éedekel is, akkor érdemes szétszedni.
pb_2009-11-14 19:55:25 // 102774
Hát ja, ez már néhány évet lehúzott beépítve.)
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-14 19:54:41 // 102773
Azt hogy csináltad? nincs is 11 éves a kocsid :-D
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-14 19:49:55 // 102772
Mér' nem logikus? Átereszt a termosztátod. Nem a kinyitással van baj, hanem, hogy nem tud 100%-ig lezárni. így folyamatosan adja le a hőt a hűtőn. Nekem a dízel se hűl vissza 90-ről akármit csinálok és akárhányezer mínusz fok van. A bemelegedése se függ a fűtéstől igazán (plusz van elektromos fűtőpatron a rendszerben, hála az égnek :-)))).
Kristyon2009-11-14 19:47:53 // 102771
Értem, akkor annak most nem állok neki ;)
Kristyon2009-11-14 19:47:06 // 102770
pb_2009-11-14 19:41:03 // 102769
A peremezést kell csak "Ltünteni" hozzá.) De ugye az összerakás már bajos.
Kristyon2009-11-14 19:36:57 // 102768
Könnyen szét lehet így szedni???
mert akkor biztos szét kapom valamelyiket :)
mert akkor biztos szét kapom valamelyiket :)
pb_2009-11-14 19:26:44 // 102767
Nálam lassan közelít a 7hez, fogalmam sincs milyen márkájú.
Online tag
2
Vendég2
501
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV