Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 00:35:58 // 107905
Dögnehéz verdád van :-) Méghogy a dízel az orrnehéz...
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 00:34:02 // 107904
Írtam, hogy az ültetőrugót hagyd, ne vágd, várható volt, hogy ez fog történni. Hiába vágsz te 16 centit belőle, azzal egyrészt ugyan rövidebb lesz a rugó, de jelentősen keményebb is! Vagyis, az eleve nagyobb súlyhoz tervezett rugót felkeményítetted, így az mégúgy se fog összemenni a kisebb súlyú autó alatt.
A másik dolog, hogy hátul sem lennék biztos benne, hogy azon kívül, hogy jól néz ki, bármire is jó az a futómű úgy. Sokan gondolják, hogy a futómű tuning az csak ennyi. Vágunk a rugóból, keményíttetünk a gátlón, oszt csega. Hát nagyon nem. Megváltoztatod a rugóutat, a maximális terhelést aminél a futómű beül a segédrugókra (gumibak), elhangolod az egészet. Nagyon valószínű, hogy a mostani beállításnál úgy fog elpattogni az autód segge egy rázósabb kanyarban, hogy csak figyelsz majd. Nem rosszindulatból írom, félre ne értsd, de továbbra is azt mondom neked, hogy azok a rugós sose lesznek jók a tiedbe. Ezért írtam, hogy a gyárit alakíttasd át, vagy ahogy pb_ írta, venni kell belevalót. És a szomorú, hogy a "tuningboltosok" sem tudják ezeket az alapvető dolgokat. A Wartburgom 3/2cm-es ültetéséhez, futómű áthangolásához 2db A4-est számoltam és írkáltam teli, rugóállandók után kutattam és méréssel vissza is ellenőriztem. Rugóutak, üres terhelés, kasztni magasság, maximális terheléskori berugózás, menetkészen a kerekek dőlése, elöl féltengely szögállás! Nem mindent pontosan persze, de valamennyire figyelembe kell venni.
Bazsa1452010-04-09 20:45:51 // 107903
Látom nagyon mély nyomot hagytam benned azzal a bizonyos elírással :D
dfg (Tanárúr)2010-04-09 19:50:41 // 107902
nem 100 kg a különbség sztem. az én autóm 1320 kg.


ja igen... szerintem feleslegesen szétvágtál egy pár rugót, ami jó lett volna másnal pénzért...
dfg (Tanárúr)2010-04-09 19:48:20 // 107901
igen, ez örök homály...

ugyanazt a rugót hozza minden progi az autókra, de ha mellém állsz a gyári szetteddel, akkor az enyém láthatóan lentebb lesz, pedig ott is a gyári van benn.
Vasarelly2010-04-09 18:41:09 // 107900
Számít melyik melyik oldalra van berakva? Nekem úgy tűnik mindegy.
Vasarelly2010-04-09 18:39:38 // 107899
Bocsi az Off-ért de már füstöl a fejem. Beszereltem 4db eibach rugót a kocsiba /146 boxer/ Hátul várakozáson felüli lett elől meg majdnem gyári a magasság. Korábban a fórumokban azt mondták, hogy valszínü mivel TI-be való a szett a +100kg miatt nem ült le rendesen. Azóta utána néztem, még ha különbséget is tesznek az évjáratok és motortípusok között, akkor is a rendelésnél a cikkszám ugyan az. Egyébként legtöbb helyen 94-től ugyan azt a szettet adják el, mindegy milyen motor vagy évjárat. Azóta 16cm-t vágtam a rugóból és még mindig semmi változás. A porvédőt is visszább vettem. Na szóval nem értem a dolgot ha valaki tud valami okosságot, kérem ossza meg, mert nem fektetnék több lóvét a projektbe. /feleslegesen/ Vagy ha van valakinek két első rugója ami tuti, és van fotó hogy lássam milyen az is érdekel... Előre is örök hálám.

Üdv.: Vasarely
Föckös2010-04-09 12:01:08 // 107898
gyúrjad a tésztát kisfiam! :-)
Bazsa1452010-04-09 11:59:08 // 107897
Meg kell, tanárbácsi :D
Elnézést.
Mehetek még a kettesért ?:D
Bagee2010-04-09 10:10:44 // 107896
:DDDD
Föckös2010-04-09 10:09:31 // 107895
ez egy hőellenállás, a klíma miatt kell.
(nem annyira kell...)
a lényege, h 1es fokozatban ennek alapján kissebb-nagyobb fordulattal forog(nak) a hűtőventi(k), ha megy a klíma.
egyébként meg ha jól tudom, akkor ha nem megy a klíma, akkor a 2es fokzat kapcsolja a ventiket be, innetől fogva nincs sok gond vele, azaz semmmi köze:-)
Föckös2010-04-09 09:42:22 // 107894
megkel?
a tészta az ami megkel a nagymamánál, amikor pogácsát csinál :-))))
Topee2010-04-08 23:35:59 // 107893
Hát igen.. az a baj hogy ez is egy olyan téma hogy ahány ember annyi féle vélemény! =)
DeniQV2010-04-08 23:07:12 // 107892
A képen látható bekrikázott kütyü kéne ha valakinek van egy jó ilyenje szivesen megvenném.Vagy enm tudjátok hogy lehet e ilyet ujonnan venni,esetleg mia neve? (ez neekm át lett hidalva mert nem ment a hűtés így viszont csak 92-95 környékén kapcsol be 2es fokozatban és ez szerintme nem normális)
dfg (Tanárúr)2010-04-08 22:06:51 // 107891
nem tudom, de pl a T-modell könyvébe még azt nyomtatták :D

és azért most sincs hegyekben, itt is 10km az a kút, ahol van.
Topee2010-04-08 21:48:31 // 107890
Persze ezt is lehet egy indok.. de most hogy hegyekbe van mért nem irja egyik 2010es autó vagy motor se hogy azt tedd bele..
dfg (Tanárúr)2010-04-08 21:09:27 // 107889
hát mondjuk 96-97-ben még nemigen állt hegyekben a bioetanol az olaszoknál, és gondolom nem akarták beleírni, hogy: ha lesz egyszer etanol, akkor az is jó.


Mert JÓ!!!
Topee2010-04-08 20:07:18 // 107888
Hát igen! Végülis a hülye olasz se poénból irta rá hogy 95ös oktánszámut tankolj bele és ne dieselt vagy etanol-benzin keveréket.... szal ennyi... szerintem!
Bazsa1452010-04-08 20:00:11 // 107887
Örök törvény, hogy van olyan alkatrész amiből megkel venni a gyárit,mert valóban többet veszíthetsz az után gyártottal....
Topee2010-04-08 19:15:31 // 107886
24ezer a gyári bosch lambda azzal biztosra mész hogy jó lessz egy jó darabig a gép!

Vagy veszel 10-15ér valami szart és rizikózol vagy jó egy jó darabig vagy 1-2ezerig megy el azt vehecc egy gyárit és bukx egy rakás pénzt!

Én egyéni válaszom az hogy LMM-ből és lambdasz-ból csak a gyári!
De ezt magadnak kell eldöntened!
Topee2010-04-08 19:07:46 // 107885
Aztaroh...t =D Fhúúú állat lett!!! Esküszöm jobban néz ki mint eredetileg!!! Grat neki szép elgondolás volt!! =D zsíír!
Mulder2010-04-08 17:56:25 // 107884
OFF:
Szereztem tőle képet:)

Eredeti........mostani állapot :DD
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-08 13:10:16 // 107883
Aarrggghhh ez kész....LOL :-)))
Benőke2010-04-08 13:04:10 // 107882
Urak. Egy kérdésem lenne. Kinek mi a tapasztalata.

Lambdaszondánál csak gyári vagy esetleg utángyártott is játszik? Volt valakinek valamilyen tapasztalata? Eddig elég randa árakat kaptam a gyárira, na meg a FOSCH -hoz nem igazán fűlik a fogam sem, de ha csak az a jó akkor beadom a derekamat :o)
Driver2010-04-08 11:35:53 // 107881
már erre is gondoltam :)
Otto2010-04-08 11:35:10 // 107880
Éjfélkor akksi saru levesz és visszarak!Óra be van állítva... :DD
Driver2010-04-08 11:21:55 // 107879
ezt sejtettem, de nekem nem lép akkor se ha "rákönyökölök", azért is kérdeztem mert ezen a triviális körön már túl vagyok. sőt jobbat mondok, eddig egy órát késett, tegnap munkahelyen elkezdtem nyomkodni, erre most már egy órát siet (kettőt ugrott a számláló). és nem jövök rá hogy csináltam :))
Driver2010-04-08 11:19:15 // 107878
köszi, ez már megvan iso file-ban, de azért találtam benne most is újdonságokat mikor elkezdtem olvasgatni :))
Tedi2010-04-08 11:18:07 // 107877
Az óra kijelzője mellett van két pöcök, kulccsal, vagy valami hasonló, hegyes dologgal tudod léptetni. A felső az óra az alsó a percmutatót állítja.


Hogy megtévesszelek, olyan képet rakok ide, amin zölddel be van karikázva két csavar :)
Ricoe1562010-04-08 11:05:17 // 107876
Skacok.Egyre több helyről hallom,hogy bioetanolt rak a benyával keverve a verdába...Esetünkben ez járható út? Vagy szét cseszi a motort?
Föckös2010-04-08 08:55:59 // 107875
nem csak emiatt, de mindenképpen érdemes lenne letöltened a manualt az ftpről
alfaamore cartársnál megtalálod a login dolgokat, Ferke könyvtárában van egy 145-146 manual, kábé a biblia nekünk!!!!:-))
Föckös2010-04-08 08:54:21 // 107874
jó nektek, utoljára 300km-t mentem egy tele tankkal...

és xarul is ment az autó, hát most már tudom h miért.
bal hátsó fékmunkahengerem be van állva...
meló után megyek is javítani.
Driver2010-04-08 08:48:24 // 107873
sziasztok, tudom banális kérdés de akkor se jövök rá bárhogy is próbálom:
hogy lehet az órát beállítani? egy órát siet így mindig azt hiszem hogy késésben vagyok :)
cortx2010-04-07 22:55:28 // 107872
köszönöm a válaszokat :)
kezdem érteni, rajta vagyok a dolgon! üdv
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-07 22:48:39 // 107871
A vez.tengely jeladó értelemszerűen a vezérműtengely szögállását, pontosabban az 1-es henger felsőholtpont pozícióját figyeli.
A főtengely jeladó lent van a lendkerék mögött, a motor fordulatszámát figyeli (fordulatszám jeladó).
Dízelnél a holtpont pozíciót indításkor nézi, utánna a fordulat jel alapján elvan akkor is, ha kiesik az fhp jel. Csak épp nem indul be ha leállítod. Benzinesnél nem tudom ígyvan e, illetve Szasza hsz-e alapján ott vészmódba kapcsol.
A korrekciós táblázat dízelnél úgy műxik (legalábbis ezt olvastam), hogy ha pl a befecskendezési mennyiségek kezdenek eltérni, akkor egy darabig a comp utánállít. Az utánállítás mértékét beírja a táblázatba. Cserélsz egy-két alkatrészt (pl LMM) akkor ezeket az értékeket szépen újratanulja. Gondolom benyásnál is valahogy így van. A te esetedben valamit már nem tud tovább kikompenzálni, ezért dobja a hibát. Persze ez így erősen elméleti, de ez gyakorlatban jelentheti azt, hogy rossz a veztengely szenzor, plusz halódik a lamda/lmm/mindkettő.
szasza(SW)2010-04-07 22:02:44 // 107870
Drivernek!
Topee2010-04-07 21:11:23 // 107869
Gyári minusz 7cm ? lejebb tetted az ülést vagy micsoda? :D Ha igen arra vevö lennék hogy hogyan sikerült megoldani! :D
Topee2010-04-07 21:10:02 // 107868
Király lehet! :D A ducatic alapból elég mérges hangúak! :D
Driver2010-04-07 20:33:20 // 107867
abszolút nem pontos a mérés nekem se. 300 km-t megyek és a mutató féltanknál jár, aztán a második fél tank már csak 160-180 km-re elég :))
Bazsa1452010-04-07 18:42:45 // 107866
Tankoltam 10 litert amikor már alig mozdult ki a mutató és tankolás után az első vonalnál állt meg a mutató.Majd mikor ma reggel éppen , hogy beestem a kútra tankolni a km számláló 115km-t mutatott és ma szintén tankoltam 10 litert és a mutató ismét csak az első vonalig kúszott fel.Persze nem mondom, hogy pontos mérés, de eddig úgy 100 km volt negyed tank vagy csak én mentem mindig biztosra, hogy ne kellejen kannával sétálnom :D
szasza(SW)2010-04-07 17:16:11 // 107865
Ez egy tároló,ha nem volt törölve csak cserélték akkor a hiba még a tárolóba marad.Ezért ellenőrzik úgy,hogy törlik a hibákat beindítják ami visszajön hibaként azzal gáz van.Ami nem az akár egy régi hiba is lehet.Nálam így volt:)
szasza(SW)2010-04-07 17:12:33 // 107864
A vezérmű tengely jeladó,ha meghal a comp egy minimum üzemmódba engedi járni csak a motort, evvel védve azt.Gyakorlatilag nem nagyon tudod pörgetni mert lehörög erő is elmegy.Nekem, előzés közbe halt meg a veztengely jeladó.Nem sikerült befejezni az előzést:(Kétszer cseréltem a Ti-be:(Kinyomott kuplungnál leállt a motor úgy kezdődőt:(
cortx2010-04-07 15:47:21 // 107863
Az üzemanyag-levegő keverési aránnyal lehet akkor a gond? Azért írta ki a lambdaszondát is meg az LMM-et is először? O.o Miért jó a comp reset? Nem fog ugyanúgy visszajönni a hiba?

Más: vezérműtengely jeladó és a holtponti jeladó egy és ugyanaz?
A főtengely jeladó más mint a veztengely jeladó??
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-07 15:18:29 // 107862
P1173 Mixture 1 stength (additive)
P1173 Ratio mixture 1
P1173 Self adaptive parameter FRA

Valamiféle korrekciós paraméter lehet, ami elérte a limitet. Szerintem elsőkörben törölni kéne a comp korrekciós tábláját (comp reset). A veztengely jeladó hiba pedig a következő leállásnál vissza fog jönni...ha így van, akkor csere, szerintem attól áll le.
Mulder2010-04-07 14:31:13 // 107861
Akkor vidd el a miskolci legjobb alfa szakihoz(többiek csak tudnak valakit), és majd ő kideríti......fölöslegesen ne vásárolgassál..........szerintem:)
cortx2010-04-07 12:36:45 // 107860
az a baj, hogy fingom sincs az egészhez
Mulder2010-04-07 12:19:04 // 107859
Ha van hozzá érzéked:), kapd ki a pill házat és nézegesd meg, lehet-e valami baj mechanikai szempontból. Nem nagy meló.
cortx2010-04-07 12:13:54 // 107858
azt hiszem lehet. Az jó nekem?
Otto2010-04-07 12:08:17 // 107857
Gázbowdenen feszíteni nem lehet? Mintha állítható lenne...
Mulder2010-04-07 12:05:50 // 107856
Sajna nem értek hozzá. De a pillangószelepnek az első mm-től rugó ellenében kellene mozdulnia(feszülnie). Nincs valami eltörve ott? Amúgy tényleg fogalmam sincs:(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak