Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 15:08:35 // 107916
Nekem is van kérdésem: a ködlámpákat hogy lehet úgy berakni, hogy a takaróműanyag és a lámpatest között ne legyen fél centis hézag (nagy problémaáim vannak...:-))? Gyárilag nem volt. A lökös rendberakása után a kasztnis így rakta vissza, azóta hézag van. Levettem a takaró műanyagot, de 3 fix csavar fogadott, fogalmam nincs, hogy lehetett gyárilag. Fotója esetleg van valakinek?
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 15:01:24 // 107915
Évente??? Nekem még gyári van bent mindkét oldalon (178e km).
Ha a gömbfej nincs szétkopva, lehet azon szilentet cserélni. A szerelőmnek legalábis sikerült. És nem is rosszul. Kb 2e Ft volt + beszerelés 75e km-rel ezelőtt. Most kezd megint kicsit terpesztősnek tűnni az első futómű (futóműállításon még azt mondták fasza kis versenybeállítás, de még nem fogja enni a gumit :-)).
Axl Trans2010-04-10 13:29:06 // 107914
Dobj, föl egy képet amin oldalról, telibe teljesen látszik az autó, így nehéz megmondani. De így nem vered oda az elejét. Nézd meg az enyémet az oldalamon, az 3 cm-es ültetés de egy döglött macska már hallatszik, egy róka meg már komolyan odaver... Én most készülök visszaállítani a gyári rendszert. Lesz majd négy rugóm eladó:D Komolyra fordítva a hazai utak nem alkalmasak erre. Sima úton nagy élmény de mindenütt máshol pánik és kormányrángatás, meg lépésben haladás, hogy ne verd oda az autót
Axl Trans2010-04-10 13:18:42 // 107913
Sztem nincs...
Ricoe1562010-04-10 12:41:53 // 107912
Van már alternatíva a lengőkar csere évenkénti megismétlésére?Már kezdem unni... Évente cserélek bakker...pedig kerülgetem a csatornafedeleket bőszen... meglestem a baloldalt..a szilentek durván vannak.....
Vasarelly2010-04-10 08:46:42 // 107911
Képek! Őszinte véleményeket kérek.....Az elejét csak 1-2 centivel kéne lejjebb tenni sztemhttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1270881818-2400-36494-forum.jpg
Vasarelly2010-04-10 07:57:11 // 107910
Amúgy az asszony válik, mert nem férünk a rugóktól..... :-) Gondoltam felajánlom valamelyik játszótérnek a hintalovakhoz......a vágott eibach még jó lehet túlsúlyos gyerekek alá....
Vasarelly2010-04-10 07:54:39 // 107909
Van 2db első gyári rugóm ami már volt alakítva, rugókovács melegen nyomta :-) vagy egy "meleg" rugókovács nyomta na mindegy :-) ; 4cm-t tolta össze,de kb 1-1,5 cm-t még mennie kellene. Vágjak abból? A gyáriak még megvannak mind a 4 db. Van választék, sőt hátra még 2db gyári TI rugóm is van érdekes hogy ugyan akkorák mint a boxeré a gyári még a beütött számok is egyeznek.
Vasarelly2010-04-10 07:23:28 // 107908
Hát köszi a segítséget, de csak nőtt a tanácstalanságom...."bele való rugó" Honnan meg milyet? :-)
dfg (Tanárúr)2010-04-10 06:40:02 // 107907
és most ehhez hozzájött a vonóhorog a maga 30 kilójával...
cortx2010-04-10 01:20:10 // 107906
a ti-m is pattog a rázósabb kanyarokban eléggé :S Gyári futóművel. Lehet lengéscsillapítókat kéne cserélni? Vagy a rugók miatt?
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 00:35:58 // 107905
Dögnehéz verdád van :-) Méghogy a dízel az orrnehéz...
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-10 00:34:02 // 107904
Írtam, hogy az ültetőrugót hagyd, ne vágd, várható volt, hogy ez fog történni. Hiába vágsz te 16 centit belőle, azzal egyrészt ugyan rövidebb lesz a rugó, de jelentősen keményebb is! Vagyis, az eleve nagyobb súlyhoz tervezett rugót felkeményítetted, így az mégúgy se fog összemenni a kisebb súlyú autó alatt.
A másik dolog, hogy hátul sem lennék biztos benne, hogy azon kívül, hogy jól néz ki, bármire is jó az a futómű úgy. Sokan gondolják, hogy a futómű tuning az csak ennyi. Vágunk a rugóból, keményíttetünk a gátlón, oszt csega. Hát nagyon nem. Megváltoztatod a rugóutat, a maximális terhelést aminél a futómű beül a segédrugókra (gumibak), elhangolod az egészet. Nagyon valószínű, hogy a mostani beállításnál úgy fog elpattogni az autód segge egy rázósabb kanyarban, hogy csak figyelsz majd. Nem rosszindulatból írom, félre ne értsd, de továbbra is azt mondom neked, hogy azok a rugós sose lesznek jók a tiedbe. Ezért írtam, hogy a gyárit alakíttasd át, vagy ahogy pb_ írta, venni kell belevalót. És a szomorú, hogy a "tuningboltosok" sem tudják ezeket az alapvető dolgokat. A Wartburgom 3/2cm-es ültetéséhez, futómű áthangolásához 2db A4-est számoltam és írkáltam teli, rugóállandók után kutattam és méréssel vissza is ellenőriztem. Rugóutak, üres terhelés, kasztni magasság, maximális terheléskori berugózás, menetkészen a kerekek dőlése, elöl féltengely szögállás! Nem mindent pontosan persze, de valamennyire figyelembe kell venni.
Bazsa1452010-04-09 20:45:51 // 107903
Látom nagyon mély nyomot hagytam benned azzal a bizonyos elírással :D
dfg (Tanárúr)2010-04-09 19:50:41 // 107902
nem 100 kg a különbség sztem. az én autóm 1320 kg.


ja igen... szerintem feleslegesen szétvágtál egy pár rugót, ami jó lett volna másnal pénzért...
dfg (Tanárúr)2010-04-09 19:48:20 // 107901
igen, ez örök homály...

ugyanazt a rugót hozza minden progi az autókra, de ha mellém állsz a gyári szetteddel, akkor az enyém láthatóan lentebb lesz, pedig ott is a gyári van benn.
Vasarelly2010-04-09 18:41:09 // 107900
Számít melyik melyik oldalra van berakva? Nekem úgy tűnik mindegy.
Vasarelly2010-04-09 18:39:38 // 107899
Bocsi az Off-ért de már füstöl a fejem. Beszereltem 4db eibach rugót a kocsiba /146 boxer/ Hátul várakozáson felüli lett elől meg majdnem gyári a magasság. Korábban a fórumokban azt mondták, hogy valszínü mivel TI-be való a szett a +100kg miatt nem ült le rendesen. Azóta utána néztem, még ha különbséget is tesznek az évjáratok és motortípusok között, akkor is a rendelésnél a cikkszám ugyan az. Egyébként legtöbb helyen 94-től ugyan azt a szettet adják el, mindegy milyen motor vagy évjárat. Azóta 16cm-t vágtam a rugóból és még mindig semmi változás. A porvédőt is visszább vettem. Na szóval nem értem a dolgot ha valaki tud valami okosságot, kérem ossza meg, mert nem fektetnék több lóvét a projektbe. /feleslegesen/ Vagy ha van valakinek két első rugója ami tuti, és van fotó hogy lássam milyen az is érdekel... Előre is örök hálám.

Üdv.: Vasarely
Föckös2010-04-09 12:01:08 // 107898
gyúrjad a tésztát kisfiam! :-)
Bazsa1452010-04-09 11:59:08 // 107897
Meg kell, tanárbácsi :D
Elnézést.
Mehetek még a kettesért ?:D
Bagee2010-04-09 10:10:44 // 107896
:DDDD
Föckös2010-04-09 10:09:31 // 107895
ez egy hőellenállás, a klíma miatt kell.
(nem annyira kell...)
a lényege, h 1es fokozatban ennek alapján kissebb-nagyobb fordulattal forog(nak) a hűtőventi(k), ha megy a klíma.
egyébként meg ha jól tudom, akkor ha nem megy a klíma, akkor a 2es fokzat kapcsolja a ventiket be, innetől fogva nincs sok gond vele, azaz semmmi köze:-)
Föckös2010-04-09 09:42:22 // 107894
megkel?
a tészta az ami megkel a nagymamánál, amikor pogácsát csinál :-))))
Topee2010-04-08 23:35:59 // 107893
Hát igen.. az a baj hogy ez is egy olyan téma hogy ahány ember annyi féle vélemény! =)
DeniQV2010-04-08 23:07:12 // 107892
A képen látható bekrikázott kütyü kéne ha valakinek van egy jó ilyenje szivesen megvenném.Vagy enm tudjátok hogy lehet e ilyet ujonnan venni,esetleg mia neve? (ez neekm át lett hidalva mert nem ment a hűtés így viszont csak 92-95 környékén kapcsol be 2es fokozatban és ez szerintme nem normális)
dfg (Tanárúr)2010-04-08 22:06:51 // 107891
nem tudom, de pl a T-modell könyvébe még azt nyomtatták :D

és azért most sincs hegyekben, itt is 10km az a kút, ahol van.
Topee2010-04-08 21:48:31 // 107890
Persze ezt is lehet egy indok.. de most hogy hegyekbe van mért nem irja egyik 2010es autó vagy motor se hogy azt tedd bele..
dfg (Tanárúr)2010-04-08 21:09:27 // 107889
hát mondjuk 96-97-ben még nemigen állt hegyekben a bioetanol az olaszoknál, és gondolom nem akarták beleírni, hogy: ha lesz egyszer etanol, akkor az is jó.


Mert JÓ!!!
Topee2010-04-08 20:07:18 // 107888
Hát igen! Végülis a hülye olasz se poénból irta rá hogy 95ös oktánszámut tankolj bele és ne dieselt vagy etanol-benzin keveréket.... szal ennyi... szerintem!
Bazsa1452010-04-08 20:00:11 // 107887
Örök törvény, hogy van olyan alkatrész amiből megkel venni a gyárit,mert valóban többet veszíthetsz az után gyártottal....
Topee2010-04-08 19:15:31 // 107886
24ezer a gyári bosch lambda azzal biztosra mész hogy jó lessz egy jó darabig a gép!

Vagy veszel 10-15ér valami szart és rizikózol vagy jó egy jó darabig vagy 1-2ezerig megy el azt vehecc egy gyárit és bukx egy rakás pénzt!

Én egyéni válaszom az hogy LMM-ből és lambdasz-ból csak a gyári!
De ezt magadnak kell eldöntened!
Topee2010-04-08 19:07:46 // 107885
Aztaroh...t =D Fhúúú állat lett!!! Esküszöm jobban néz ki mint eredetileg!!! Grat neki szép elgondolás volt!! =D zsíír!
Mulder2010-04-08 17:56:25 // 107884
OFF:
Szereztem tőle képet:)

Eredeti........mostani állapot :DD
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-08 13:10:16 // 107883
Aarrggghhh ez kész....LOL :-)))
Benőke2010-04-08 13:04:10 // 107882
Urak. Egy kérdésem lenne. Kinek mi a tapasztalata.

Lambdaszondánál csak gyári vagy esetleg utángyártott is játszik? Volt valakinek valamilyen tapasztalata? Eddig elég randa árakat kaptam a gyárira, na meg a FOSCH -hoz nem igazán fűlik a fogam sem, de ha csak az a jó akkor beadom a derekamat :o)
Driver2010-04-08 11:35:53 // 107881
már erre is gondoltam :)
Otto2010-04-08 11:35:10 // 107880
Éjfélkor akksi saru levesz és visszarak!Óra be van állítva... :DD
Driver2010-04-08 11:21:55 // 107879
ezt sejtettem, de nekem nem lép akkor se ha "rákönyökölök", azért is kérdeztem mert ezen a triviális körön már túl vagyok. sőt jobbat mondok, eddig egy órát késett, tegnap munkahelyen elkezdtem nyomkodni, erre most már egy órát siet (kettőt ugrott a számláló). és nem jövök rá hogy csináltam :))
Driver2010-04-08 11:19:15 // 107878
köszi, ez már megvan iso file-ban, de azért találtam benne most is újdonságokat mikor elkezdtem olvasgatni :))
Tedi2010-04-08 11:18:07 // 107877
Az óra kijelzője mellett van két pöcök, kulccsal, vagy valami hasonló, hegyes dologgal tudod léptetni. A felső az óra az alsó a percmutatót állítja.


Hogy megtévesszelek, olyan képet rakok ide, amin zölddel be van karikázva két csavar :)
Ricoe1562010-04-08 11:05:17 // 107876
Skacok.Egyre több helyről hallom,hogy bioetanolt rak a benyával keverve a verdába...Esetünkben ez járható út? Vagy szét cseszi a motort?
Föckös2010-04-08 08:55:59 // 107875
nem csak emiatt, de mindenképpen érdemes lenne letöltened a manualt az ftpről
alfaamore cartársnál megtalálod a login dolgokat, Ferke könyvtárában van egy 145-146 manual, kábé a biblia nekünk!!!!:-))
Föckös2010-04-08 08:54:21 // 107874
jó nektek, utoljára 300km-t mentem egy tele tankkal...

és xarul is ment az autó, hát most már tudom h miért.
bal hátsó fékmunkahengerem be van állva...
meló után megyek is javítani.
Driver2010-04-08 08:48:24 // 107873
sziasztok, tudom banális kérdés de akkor se jövök rá bárhogy is próbálom:
hogy lehet az órát beállítani? egy órát siet így mindig azt hiszem hogy késésben vagyok :)
cortx2010-04-07 22:55:28 // 107872
köszönöm a válaszokat :)
kezdem érteni, rajta vagyok a dolgon! üdv
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-07 22:48:39 // 107871
A vez.tengely jeladó értelemszerűen a vezérműtengely szögállását, pontosabban az 1-es henger felsőholtpont pozícióját figyeli.
A főtengely jeladó lent van a lendkerék mögött, a motor fordulatszámát figyeli (fordulatszám jeladó).
Dízelnél a holtpont pozíciót indításkor nézi, utánna a fordulat jel alapján elvan akkor is, ha kiesik az fhp jel. Csak épp nem indul be ha leállítod. Benzinesnél nem tudom ígyvan e, illetve Szasza hsz-e alapján ott vészmódba kapcsol.
A korrekciós táblázat dízelnél úgy műxik (legalábbis ezt olvastam), hogy ha pl a befecskendezési mennyiségek kezdenek eltérni, akkor egy darabig a comp utánállít. Az utánállítás mértékét beírja a táblázatba. Cserélsz egy-két alkatrészt (pl LMM) akkor ezeket az értékeket szépen újratanulja. Gondolom benyásnál is valahogy így van. A te esetedben valamit már nem tud tovább kikompenzálni, ezért dobja a hibát. Persze ez így erősen elméleti, de ez gyakorlatban jelentheti azt, hogy rossz a veztengely szenzor, plusz halódik a lamda/lmm/mindkettő.
szasza(SW)2010-04-07 22:02:44 // 107870
Drivernek!
Topee2010-04-07 21:11:23 // 107869
Gyári minusz 7cm ? lejebb tetted az ülést vagy micsoda? :D Ha igen arra vevö lennék hogy hogyan sikerült megoldani! :D
Topee2010-04-07 21:10:02 // 107868
Király lehet! :D A ducatic alapból elég mérges hangúak! :D
Driver2010-04-07 20:33:20 // 107867
abszolút nem pontos a mérés nekem se. 300 km-t megyek és a mutató féltanknál jár, aztán a második fél tank már csak 160-180 km-re elég :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak