szasza(SW)2010-04-12 19:17:29 // 108005
Topee2010-04-12 19:07:21 // 108004
Köszi az infot! Ma sikerült megvennem melóhelyen 600ft-se volt! Azért köszi! :)
Soti2010-04-12 18:22:15 // 108003
Tisztelt cartársak! Érdeklődnék, hogy van-e valakinek jó állapotú tetőkárpit 146-hoz? Nem napfénytetős!
mreni2010-04-12 18:15:05 // 108002
Hát eladni soha nem fogom ez tuti,nem éri meg:D
Azér a subarutól még messze vagyok szép lassan alakulgat ez:)
Egyenlőre annyi dolgom van hogy azt se tudom hol kéne kezdenem:D
Kíváncsi vagyok a fényezők mennyit mondanak munkadíjra,az anyagot éns viszem.
Kemény 15ezer volt 3,5liter szín és kb 3-3,5liter lakk!Jah és Standox festék:)
Jóbarát festékgyárba dolgozik:D
Azér a subarutól még messze vagyok szép lassan alakulgat ez:)
Egyenlőre annyi dolgom van hogy azt se tudom hol kéne kezdenem:D
Kíváncsi vagyok a fényezők mennyit mondanak munkadíjra,az anyagot éns viszem.
Kemény 15ezer volt 3,5liter szín és kb 3-3,5liter lakk!Jah és Standox festék:)
Jóbarát festékgyárba dolgozik:D
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-12 15:44:24 // 108001
A lézeres is optikai, szóval félrevezető az elnevezés. De van különbség!
Az egyiknél (lézeres?) a kerekekre feltesznek vízszintesbe beálló lézer/detektorfejeket. Ilyen nagy bólogató fekete bumszlik :-) Ha jól vettem ki, ezek egymáshoz képest képesek a pozíciójukat meghatározni, vagyis a hátsókerékre szerelt bumszlira lő az elsőkerékre szerelt bumszli. Ezzel nakam annyi nem stimmel, hogy mi van, ha a hátsó futómű beállítása rossz? Ehhez képest rosszat állít előre is?
A másik módszer, ami gondolom az "optikai" az úgy néz ki, hogy felhajtassz a mérőpadra, az autó előtt egy korlát szerű konzolon két kamera van. A kerékre fura pöttyözött lapokat szerelnek. A kamera ezeket a lapokat figyeli. Az egész olyan kb mint a hanyatt-egér golyója (ami ugyanígy pöttyös, csak leginkább piros :-)) a pöttyökből egész precízen megmondaj az abszolút paramétereket, vagyis a mérőpad síkjához képest a futómű állását.
Nekem legutóbb ilyen "optikai" módszerrel állították. Vissza kellett mennem korrekcióra, ellenben eszméletlen jó lett. A kormány pont középen, jó egyenesfutás, nagyon kanyarodik, nem eszi a gumit, eddig a legjobb. Persze nem feltétlen csak a módszertől, hanem a futóműves szakitól is függ, sőt! Én mostmár mindíg ide megyek vissza, a srácnak kb életcélja lehet ezredere belőni minden futóművet. Ő mondta, hogy 100km alatt tapasztaljam ki, menjek vissza és állítunk még rajta. Én meg csak pislogtam, hogy most versenypálya depoban vagyok, vagy hol? :-) De igaza volt, menetközben éreztem meg, hogy a középállás nem teljesen közép!
Az egyiknél (lézeres?) a kerekekre feltesznek vízszintesbe beálló lézer/detektorfejeket. Ilyen nagy bólogató fekete bumszlik :-) Ha jól vettem ki, ezek egymáshoz képest képesek a pozíciójukat meghatározni, vagyis a hátsókerékre szerelt bumszlira lő az elsőkerékre szerelt bumszli. Ezzel nakam annyi nem stimmel, hogy mi van, ha a hátsó futómű beállítása rossz? Ehhez képest rosszat állít előre is?
A másik módszer, ami gondolom az "optikai" az úgy néz ki, hogy felhajtassz a mérőpadra, az autó előtt egy korlát szerű konzolon két kamera van. A kerékre fura pöttyözött lapokat szerelnek. A kamera ezeket a lapokat figyeli. Az egész olyan kb mint a hanyatt-egér golyója (ami ugyanígy pöttyös, csak leginkább piros :-)) a pöttyökből egész precízen megmondaj az abszolút paramétereket, vagyis a mérőpad síkjához képest a futómű állását.
Nekem legutóbb ilyen "optikai" módszerrel állították. Vissza kellett mennem korrekcióra, ellenben eszméletlen jó lett. A kormány pont középen, jó egyenesfutás, nagyon kanyarodik, nem eszi a gumit, eddig a legjobb. Persze nem feltétlen csak a módszertől, hanem a futóműves szakitól is függ, sőt! Én mostmár mindíg ide megyek vissza, a srácnak kb életcélja lehet ezredere belőni minden futóművet. Ő mondta, hogy 100km alatt tapasztaljam ki, menjek vissza és állítunk még rajta. Én meg csak pislogtam, hogy most versenypálya depoban vagyok, vagy hol? :-) De igaza volt, menetközben éreztem meg, hogy a középállás nem teljesen közép!
Soti2010-04-12 15:05:53 // 108000
Ki lehet szedni, de oltári sz@pás.....
Driver2010-04-12 13:42:59 // 107999
sziasztok, tudja valaki hogy optikai és lézeres futóműállítás közt mi a különbség? vagy a kettő ugyan azt jelenti?
Mulder2010-04-12 13:42:47 // 107998
Jahh, vidd el kiolvastatni még1*, és nézzétek meg a pillangóházat.
dfg (Tanárúr)2010-04-12 13:20:12 // 107997
továbbra is azt gondolom, hogy ki kell olvasni a hibát, és az alapján elindulni tovább. de az is lehet, amit mondasz.
esetleg másnál kiolvasni, mint ahol eddig tetted.
esetleg másnál kiolvasni, mint ahol eddig tetted.
cortx2010-04-12 12:16:15 // 107996
lehet hogy amit szereztem vezérműtengely jeladó nem működik? Használt, szasza(SW) cartárstól kaptam hogy próbáljam ki hogy jó-e vele.
Pezzy1452010-04-12 12:10:27 // 107995
Néztem aztis csak megse tudtam mozditani !Köszi az infot
Otto2010-04-12 12:08:43 // 107994
Nem!
Ami kívül van illesztőcsavar, azt kitekered és levered róla a dobot.Nem olyan könnyen jön le.
Ami kívül van illesztőcsavar, azt kitekered és levered róla a dobot.Nem olyan könnyen jön le.
Pezzy1452010-04-12 11:56:42 // 107993
Üdv! 145 hátso fék dobot hogy kell levenni? azt az anyát kell lecsavarni ami a csapágynál van?
dfg (Tanárúr)2010-04-12 10:58:36 // 107992
hát, itt berényben tudnám kihez kell menni, de ott? nem tudom.
úgy gondoltam, hogy majd valaki, aki jobban ért a motorok lelkivilágához, segít.
úgy gondoltam, hogy majd valaki, aki jobban ért a motorok lelkivilágához, segít.
cortx2010-04-12 10:34:49 // 107991
és kik a szakik? Mert tényleg tanácstalan vagyok.
Otto2010-04-12 10:01:30 // 107990
Urak!
Boxerből a váltót csak motorral együtt vagy külön is ki lehet bányászni?
Boxerből a váltót csak motorral együtt vagy külön is ki lehet bányászni?
dfg (Tanárúr)2010-04-12 09:55:41 // 107989
mert ebben az esetben a pillangószelepet kellene megnézni... ha annyira kotyog, hogy el tud szegényedni a keverék, akkor ez lehet baj.. de erre a szakik majd mondanak valamit.
cortx2010-04-12 09:28:53 // 107988
általában mikor lassítok és már egészen lassan megy az autó. (üresben) :\
Nem tudom hogy mitévő legyek :(
Nem tudom hogy mitévő legyek :(
dfg (Tanárúr)2010-04-12 08:14:16 // 107987
ez elég szopásgyanús... mikor áll le? amikor visszaengeded alapjáratra? vagy simán előzmény nélkül menet közben?
J-Imi2010-04-12 06:15:55 // 107986
Hali!
Motorháztető kitámasztó műanyagot rákospalotán kapsz, itt: http://laukft.hu/
ha jól emlékszem kompletten 600Ft körül van
Motorháztető kitámasztó műanyagot rákospalotán kapsz, itt: http://laukft.hu/
ha jól emlékszem kompletten 600Ft körül van
pb_2010-04-11 23:36:34 // 107985
pb_2010-04-11 23:21:56 // 107984
Azért nem véletlenül készülnek olyan anyagból, a szilentek, amilyenből. Ha azokat is keményíti az Mber, akkor annak ára is lesz.
Topee2010-04-11 22:36:40 // 107983
Nagy vizpumpafogoval se tudtam visszanyomni... ezt közbe csavarni is kell amugy? me nyomásra nem tudtam visszanyomni...
Topee2010-04-11 22:35:18 // 107982
Köszi az infót és a képet igy már képben vagyok :D
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-11 22:11:52 // 107981
Az, hogy keményebb, miben nyilvánul meg vezetés közben? Ha beraktad írj majd légyszíves tapasztalatokat, érdekel :-)
Amúgy a gyári/utángyártott tartóssága erősen a szerelő kézügyességén múlik! Ha jó szemmértékkel úgy préseli fel a szilentet, hogy "lábon" ne nyíródjon, akor sokáig fogja bírni. Szétszedés előtt jól meg kell jegyezni, hogy hogyan álltak a szilentek. Ehhez persze alapfeltétel, hogy a kopott, ami lejön, jó pozícióban álljon. Lehet nekem azért bírja ilyen jól, mert minden valószínűség szerint a gyári szilenttel vettem az autót, így a gyári pozícióhoz tudta igazítani a szerelőm az új szilent nyugalmi pozícióját. Ezeket nem én találtam ki, a reszelőm mondta. Okos cseleket tud, nem véletlenül hordom hozzá a traktort :-)
Amúgy a gyári/utángyártott tartóssága erősen a szerelő kézügyességén múlik! Ha jó szemmértékkel úgy préseli fel a szilentet, hogy "lábon" ne nyíródjon, akor sokáig fogja bírni. Szétszedés előtt jól meg kell jegyezni, hogy hogyan álltak a szilentek. Ehhez persze alapfeltétel, hogy a kopott, ami lejön, jó pozícióban álljon. Lehet nekem azért bírja ilyen jól, mert minden valószínűség szerint a gyári szilenttel vettem az autót, így a gyári pozícióhoz tudta igazítani a szerelőm az új szilent nyugalmi pozícióját. Ezeket nem én találtam ki, a reszelőm mondta. Okos cseleket tud, nem véletlenül hordom hozzá a traktort :-)
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-11 22:05:33 // 107980
Ok, köszi, majd szétszedem megint és megnézem mit lehet még rajta mókolni. Nekem sajnos nem 2-3mm, hanem minimum fél centi, de inkább több. És nem egyforma a két oldalon.
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-11 22:03:55 // 107979
Ha a jó alkatrészt berakod, mindegy, hogy törlöd e a hibakódot, működnie kell. Akkor nem (csak) ezért áll le. Nekem kicsit fordulatszám jeladó gyanús, dehát azt meg nem dobja a comp, úgyhogy valószínű máshol kell keresni. A pillangószelepes dolgot valami benzineses hátha tudja :-)
cortx2010-04-11 21:47:35 // 107978
Hali! Ezt kb 5 napja írtam:
Nos van az a hibája most az autómnak, hogy menet közben egyszer csak leáll és kigyullad a piros injektor ikon a műszerfalon (a CODE nem gyullad ki). Nem tudom mihez közni a leállását. (talán mire felmelegszik a motor?) Mindegy, mondták hogy vigyem el hibakódkiolvasásra. El is vittem. Több hibakódot is kiírt először. LMM, lamdba-szenzor, vezérműtengely szenzor, és egy rejtélyes P1173-as hibakód, ami mellé ez van írva: "H sor 1 számláló". Na most ezt nem tudtam mire vélni, sem a srác aki csinálta a kiolvasást. Kitörölte a hibakódokat, és csak az egyik jött vissza ezek közül. Hát persze hogy a P1173. Nem tudja valaki hogy mi lehet ez? A srác megnézte a pillangószelepet és azt mondta hogy elég nagy a holtjátéka, szóval gázadásra későn nyit. (kb fél cm) ez normális? Kérem segítsen akinek ezek közül akármiben van tapasztalata. Köszönöm
Fejlemény:
kaptam egy használt veztengely jeladót. Ki is lett cserélve, de ma is leállt azóta menet közben az autó :( Ez lehet esetleg attól hogy nem lett kitörölve a hibakód a kompjúterben? Előre is köszi a válaszokat
Nos van az a hibája most az autómnak, hogy menet közben egyszer csak leáll és kigyullad a piros injektor ikon a műszerfalon (a CODE nem gyullad ki). Nem tudom mihez közni a leállását. (talán mire felmelegszik a motor?) Mindegy, mondták hogy vigyem el hibakódkiolvasásra. El is vittem. Több hibakódot is kiírt először. LMM, lamdba-szenzor, vezérműtengely szenzor, és egy rejtélyes P1173-as hibakód, ami mellé ez van írva: "H sor 1 számláló". Na most ezt nem tudtam mire vélni, sem a srác aki csinálta a kiolvasást. Kitörölte a hibakódokat, és csak az egyik jött vissza ezek közül. Hát persze hogy a P1173. Nem tudja valaki hogy mi lehet ez? A srác megnézte a pillangószelepet és azt mondta hogy elég nagy a holtjátéka, szóval gázadásra későn nyit. (kb fél cm) ez normális? Kérem segítsen akinek ezek közül akármiben van tapasztalata. Köszönöm
Fejlemény:
kaptam egy használt veztengely jeladót. Ki is lett cserélve, de ma is leállt azóta menet közben az autó :( Ez lehet esetleg attól hogy nem lett kitörölve a hibakód a kompjúterben? Előre is köszi a válaszokat
pb_2010-04-11 21:44:40 // 107977
Az a tüske csak pozícionál, a rögzítést a kerékcsavarok vágzik.
pb_2010-04-11 21:41:33 // 107975
A munkahenger, maga a féknyereg.
pb_2010-04-11 21:40:33 // 107974
pb_2010-04-11 21:34:29 // 107972
Mondjuk a padacán szintről felfelé.DD
Topee2010-04-11 20:59:38 // 107971
Már annyi cuccot felsoroltál fényezés motorcsere... annyit fogsz rákölteni ha mindez összejön hogy vehetnél már belöle egy másik jáccos kocsit! =D Lassan a végösszegböl egy wrx sti is összejönne.. :D Ráköltessz 1milkát azt eltudod majd adni 600kilóér! :D Megéri? Az biztos hogy ütös lenne a végeredmény!
mreni2010-04-11 20:52:48 // 107970
Lehet külön csak szilentet is cserélni,igaz hogy le kell hozzá szedni a lengőkart is,de még mindíg olcsóbb mint kompletten cserélni.Persze ez csak akkor érvényes ha a talpasod jó és csak a lengőkarszilented ment ki:)
Topee2010-04-11 20:44:58 // 107969
1másik kérdés!
Eltört a motorháztetö kitámasztó rúd rögzitő müanyag kis eleme! Ha valakinek van jó állapotú it a közelembe arra vevő lennék! Plussz kellene 1db müanyag kvédökupak ami a hátsó lámpák csavarjait rejtik el belülröl(új 200Ft-os nagyságú gumi).
Eltört a motorháztetö kitámasztó rúd rögzitő müanyag kis eleme! Ha valakinek van jó állapotú it a közelembe arra vevő lennék! Plussz kellene 1db müanyag kvédökupak ami a hátsó lámpák csavarjait rejtik el belülröl(új 200Ft-os nagyságú gumi).
Soti2010-04-11 20:44:13 // 107968
Lehet ,rá kéne néznem.....
Topee2010-04-11 20:38:41 // 107967
igen azok egyformák mind az első és mind a hátsó kivül belül egyforma. Féknyíereg és a futoműalkatrészek is szépek nem rohad semmi alatta szerencsére. annyi hogy a gömbfejeken a gumi kicsit öreg repedezett eggyit láttam.
Soti2010-04-11 20:26:42 // 107966
Egyformán kopott a külső és a belső betét?
Soti2010-04-11 20:24:02 // 107965
Az csak pozícionálja a tárcsát, hogy könnyebb legyen feltenni a kereket. A kerékcsavarok úgyis rögzítik az egészet. Még amit megnéznék a helyedben, az a fékbetét rezgéscsillapító rugója. Lehet, hogy gyenge és engedi kanyarban megbillenni a betétet.
Topee2010-04-11 20:19:10 // 107964
Akkor jó mert evvel kezdtem az egészet a fékbetét elött és 1mm lógása se volt.... :)
1dolgot viszont észrevettem szerintem az gáz volt vagy nemtom 2keréktárcsa jobb első és bal hátsó lógott a másik átlós kettö meg nem.. azt vettem észre hogy van 2tüske ami gondolom a tárcsát rögziti az agyhoz meg talán pozicionálná a kerekeket nah az elsőn ki volt lazulva vagy 4menettel és érezhetöen logott a hátsón meg majdnem kivolt esve 1db meg hiányzott is.... ez nagy gáz? meghúztam és a lógásnak vége lett! :)
1dolgot viszont észrevettem szerintem az gáz volt vagy nemtom 2keréktárcsa jobb első és bal hátsó lógott a másik átlós kettö meg nem.. azt vettem észre hogy van 2tüske ami gondolom a tárcsát rögziti az agyhoz meg talán pozicionálná a kerekeket nah az elsőn ki volt lazulva vagy 4menettel és érezhetöen logott a hátsón meg majdnem kivolt esve 1db meg hiányzott is.... ez nagy gáz? meghúztam és a lógásnak vége lett! :)
Soti2010-04-11 20:17:13 // 107963
Az közel sem biztos! Lehet, hogy csak kopog, mert lóg, de hangja még nincs, mert van még benne zsír és nem szorul!
Soti2010-04-11 20:14:57 // 107962
Nagyon jó! Ha már meg van emelve akkor megfogod a kerék alját és a tetejét! Felül megnyomod befelé és alul meghúzod kifelé. Majd fordítva! Ha szar akkor érezni fogod ahogy lóg a kerék és még halk mély koppanást is hallhatsz ha már nagyon ki van. Ha érzed a lógást, akkor kérj meg valakit, h lépjen rá a fékre! Ha akkor megszűnik a lógás az tuti, hogy a kerékagy!
Topee2010-04-11 20:10:13 // 107961
Az lessz majd a következő szerintem már csak valami szerszámot kell szereznem a munkahenger visszanyomásához... amugy azt is néztem a fékeken hogy a hátsók 10ezer km óta negyedével elfogyott az elsők (ameik nyikorog szerintem) abbol meg 1 mm max... lehet hogy tul kemény a betét vagy ez hülyeség?.
Vikking 3112010-04-11 20:08:54 // 107960
Hát én Zé. cartársról hallottam eddig csupa jót :)
Vikking 3112010-04-11 20:08:27 // 107959
Nekem a kerékagycsapágy búg. Meg morog. Ha rossz :) 156-oson így volt.
Topee2010-04-11 20:07:55 // 107958
Amugy pesten tudtok valami szervizt ajánlani futoműállításra plussz egy ilyen átnézés vizsgára me juniusba lejár minden és tudjam hogy mennyit kell gyűjtenem ha szar valami... :/
Vikking 3112010-04-11 20:07:21 // 107957
Na ezt passzolom.
Szerintem csak a tömítések kell, hogy benne legyenek...
Munkahengert sztem külön kell - lehet venni.
De amúgy szerintem megér annyit a dolog, hogy betét- tárcsa ki - le, és féktisztítóval a nyerget végigfújkálni, letakarítani aztán meg átmozgatni.
Nem lehet tudni. Hátha elég.
Aztán ha nem, rosszat akkor sem tettél.
Szerintem csak a tömítések kell, hogy benne legyenek...
Munkahengert sztem külön kell - lehet venni.
De amúgy szerintem megér annyit a dolog, hogy betét- tárcsa ki - le, és féktisztítóval a nyerget végigfújkálni, letakarítani aztán meg átmozgatni.
Nem lehet tudni. Hátha elég.
Aztán ha nem, rosszat akkor sem tettél.
Topee2010-04-11 20:05:50 // 107956
Kerékagy csaágyra ha ránézek mit kéne látnom rajta? me ha bakon forgatoma kereket a qurva annyát még egy árva hangot se ad.... a ribanc.. :D