Fórum >> Típusok >> 145-146

Vikking 3112010-12-05 21:17:37 // 115058
Ha pillanatnyi (ami például egy dvd-s fejegység kijelzőjét elnyírja alig 1 hónap alatt), és a multiméter semmit nem mutat, akkor valahová muszáj nyúlni. Ha annyira pillanatnyi, akkor talán a szkóp kimutatja.
De tsak mert rövid ideig tart a túlfesz. Amúgy abszolút elég lenne. Ha állandó a túlfesz.
Szal most az eccer mea culpa! Folyamatos esetén untig dosztig elegendő, de ha valami hibát kell keresni, aminek lehet az oka túlfeszültség, és a multiméter nem mutat semmit, akkor sokkal jobb a szkóp. Illetve akkor az az egyetlen megoldás :D
pb_2010-12-05 21:13:44 // 115057
Túlfeszkót miért ne lehetne kimérni 1 multiméterrel?
Vikking 3112010-12-05 21:11:10 // 115056
Fél óra beszélgetős szerelés nem szerencsétlenkedés. Nekem. :) Szűk a hely, de ész kell. Persze le lehet bontani hozzá a fél autót is, szerintem fölösleges. Kifér, befér. Kész.

Kézügyesség kell hozzá.
pb_2010-12-05 21:10:05 // 115055
Az 1. képről beszélek.)
Ha szeretsz szerencsétlenkedni, akkor cseréld ki így.D
Vikking 3112010-12-05 21:06:55 // 115054
Ez attól függ. 75-ben 6V van a francia belpiacos modellek seggére írva.
De ha 8V akkor ok.
Egyébként ez alapján a kép alapján én simán meg tudtam csinálni, és ha ÉN meg tudtam csinálni, másnak sem lehet vele gondja.
pb_2010-12-05 21:05:08 // 115053
8v, A v nem hengerszámot jelent.)
Vikking 3112010-12-05 21:05:07 // 115052
Kivéve ha pillanatnyi túlfeszültségek nyírják szét az elektronyos alkatrészeket. Nálam erre ment ki a kérdés. Szerencsére a szkóp sem mutatott semmi furát. (az ótóvillanyossági szerint. Remélem igaz is :D )

Ha kevés a feszültség, arra nyilván jobb a multiméter.
pb_2010-12-05 21:02:59 // 115051
A töltés jelalakja nem fontos ám.)
Vikking 3112010-12-05 21:02:18 // 115050
/ Amivel a pici feszingadozásokat is ki lehet mutatni. A multiméter ugyanis nem ilyen pontosan mér. Nekem pl ez volt a gondom vele. /
Vikking 3112010-12-05 21:00:35 // 115049
És 8V-je van a kollégának. Pont, mint az enyém, csak van rajta hátul nyúlvány. 146-nak hívják. :) Ha erre "gondoltál".

Amúgy bonts :D Én így kicseréltem, és szerintem nem volt ebben semmi különleges mutatvány :D
pb_2010-12-05 20:58:58 // 115048
De nem is 1 acélos érték.
Vikking 3112010-12-05 20:58:27 // 115047
Milyen 6V? Miről beszélsz? Tudtommal minden benzines 4 hengeres a 45-46-ban...
De ha már felcseréled, 6C-nek hívd. Sei Cilindri.
Vikking 3112010-12-05 20:57:29 // 115046
Pl szkóp.
pb_2010-12-05 20:56:47 // 115045
Akkor mi az alkalmasabb eszköz?)
pb_2010-12-05 20:55:25 // 115044
A 6vn nincs gázrudazat.)) Akad még ott más is amit le kell bontani.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 20:18:51 // 115043
Na ez hogy fér be a gép orrába? Műszakin úgysem számolják meg a hengereket :-D
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 20:15:46 // 115042
Sőt, pont azértt működik a módszer, mert ha rossz a termosztát, akkor sosem zár, átereszt. Ezért mindíg keringet a hűtőben is vizet. A módszer hátránya, hogy baromira elfeledkeztem a dologról, és csodálkoztam, hogy a nyár első melegebb napjain melegszik a motor, megy a ventillátor :-)) Jobb cserélni a termosztátot :-D

Amúgymeg a jtd is fűt, csak az elején elektromosan, 3 fűtőbetét van valahol benne. Én hidegen a HI állás alatt egyel használom, és azért tud az meleget nyomni dízelhez képest egész hamar. No nem mondom, hogy rögtön, de kibírható :-)
mreni2010-12-05 20:13:52 // 115041
Nekem ha turbós benyára van lehetőség akkor inkább az...:D
De kinek mi:)
Coyote2010-12-05 19:56:03 // 115040
van benne, de majd lefotozom, hogy elhidd.
Remélem a fogyasztás is vissza esik!
Selmak2010-12-05 19:52:57 // 115039
Vagy kibelezték. Láttam már olyat, hogy melegedő FIAT motort így próbáltak meg leszoktatni a tyempertúra bugy bugy bugy ról.
Föckös2010-12-05 19:50:59 // 115038
muhaha akkor nem rossz a termosztát, hanem nincs is benne :-))))
Coyote2010-12-05 19:44:08 // 115037
nem mert így sem melegszik fel 40 fok fölé, szerintem még járó motornál is kicserélném :-)
Föckös2010-12-05 19:42:08 // 115036
hidd el barátom, szőr sem lenne a kezeden utána... :-)
Coyote2010-12-05 19:36:00 // 115035
Hát azzal nem lenne baj, mert meleg víz nincs, max nem fázna a kezem amikor cserélem :-D
Föckös2010-12-05 19:30:33 // 115034
ki mondta hogy ez alacsony töltés???

áramerősséget is kéne mérni nem csak feszültséget!

(ezzel viszont az a baj, h nem párhuzamosan, hanem sorosan kell mérni, és kötve hiszem, h erre alkalmas lenne egy mezei dmm)
Vikking 3112010-12-05 19:29:50 // 115033
Igazán nincs mit, én így csináltam :D Lehet, hogy van egyszerűbb módja is. Ja még valami: előtte ne indítsd be, mert a meleg víz elég meleg tud lenni :D
Selmak2010-12-05 19:20:36 // 115032
Ez a féhulla termosztát jele, első évben nekem is ezt csinálta hidegen, majd nyáron is képes volt hűvös időben visszaesni 50 fokra a hűtővíz, akkor már teljesen halott volt. Kicseréltük azóta jó, viszont a JTD baromi nehezen melegszik fel és akkor sincs igazán fűtése, Warbirunner valamelyik éven ezt úgy oldottam meg hogy hűtőtakarást csinált. Ami azért működhet mert zárt termosztát esetén is eljut a hűtőbe a víz (valamint a légtelenítő keresztül mindig van keringetés) csak a visszautat zárja el a termosztát a nagykörben.
Coyote2010-12-05 19:08:05 // 115031
Köszönöm a segítséget és az infót!
Hamarosan kicserélem, mivel téligumi híjján keveset használom mostanság, szerintem még ráér.
A viz meg nemrég lett cserélve, de lehet, hogy akkor cserélek ujjat is. hamár lúd....
Vikking 3112010-12-05 18:51:09 // 115030
Az első szerintem biztos, hogy termosztát...
Nekem is gond nélkül fölmegy nyáron.
[Zárójelben megjegyezném, a nagy kör kicsit kicsinek tűnik - nekem is állandóan a venti kapcsolás környékén jár nyáron városban a hőmérséklet, a 156 meg jó termosztáttal is 90 környékére megy fel maximum (ugye nálunk ez 95 fokot jelent, ha jól tudom) , a kicsi meg kicsit nagynak (új termosztáttal sem három perc míg van fűtés, a 156-ban is hamarabb volt rossz termoval, offosokról ne is beszéljünk ] pl egy fasztmához képest, de hogy érjek én fel. Biztos jól van ez így :D


A második: ha jól emlékszem, nekem sem volt sokkal magasabb, mikor multiméterrel kimértem. (Igaz, a multiméter nem a legalkalmasabb eszköz, de nagyságrendileg valamit azér' mutat...) Erről nem tudok bővebben nyilatkozni.
Vikking 3112010-12-05 18:44:35 // 115029
Nagyon egyszerű... :))))



Nagyjából a sorrendet be kell tartani, de ha nem, hát az se baj. Sima bilincsek vannak rajta, azokból érdemes újat betenni, az a párszáz ft nem vághatja földhöz az embert.

Még annyi, hogy utána figyelgetni kell a hűtővizet, és ha fogyogat, akkor a bilincseket újraellenőrizni.

Ugye a többi egyértelmű. Csövek le, amennyi folyadék kimegy, annyi kimegy. Miután vissza lett téve a termosztát, lelégteleníti magát, az elfolyt folyadékot meg pótolni. Esetleg érdemes lehet cserélni fagyállót, ha már lúd legyen kövér alapon.
Annak így vannak alul a leeresztőcsavarjai. De sztem nem fontos, ha volt a közelmúltban cserélve.
TomGreg2010-12-05 18:34:43 // 115028
Sziasztok,
ez a fűtés téma nálam is.....
Normál álmos reggeli közlekedés 0fok közelben, nem dugóban, alig éri el a 80fokot, persze hideg van odabent.
De nyáron szeret a mutató 80 felett lenni, venti kapcsolás- és ezalatt picivel.
Víz nemfogy, nyáron ráadásul tisztavizet öntöttem bele (fagyi+ioncs.víz).
Pedig jó vagyok a boxi hoz, mert reggel indulás előtt 3-4-5 percet ketyeg mielőtt GO!

Termosztát lenni agyhalott?

Másik téma, alacsony töltés alapjáraton akku sarun mérve 13,7-8V. Töltés lámpa nem villan fel. Fordulaton 3000nél 13,6-7V között.
Vettem egy Magneti Marelli fesszabályzót, kicseréltem, most meg 13,6-7V alapjáratnál fordulaton meg 13,7-8V.
A generátor sarun és a gen. házán mérve 13,95V körül van.
A gen forgórészét néztem de nem látszott rajta nagy kopás.
Term. ha fényket és ventit is ráadom akkor 12,5-13,3V között terhelés függvényében...
Bosch generátor.

Ötletek??

Köszi előre...
Coyote2010-12-05 18:22:14 // 115027
Ennek felettébb örülök :-D

Másik kérdés, nem vagyok egy műszaki zseni, de ha megveszem akkor könnyen kilehet cserélni, vagy szerelő kell. Esetleg valami leírás :-))

Köszönöm
MIFI2010-12-05 18:13:02 // 115026
Lesz:) Mivel akkor fel tud melegedni a víz:) Ergo lesz fűtés:)
Coyote2010-12-05 18:04:48 // 115025
és akkor ha kicserélem, lesz meleg is a kocsiba?
Selmak2010-12-05 17:42:55 // 115023
Termosztát kuka.
Coyote2010-12-05 17:40:02 // 115022
Nekem is hasonlo a gondom. Hiába megyek folyamatosan a motor alig melegszik az ablakok párásodnak és meg lehet fagyni az autoba. A víz nem fogy, és belül sincs víz. mi lehet a bibi?
mreni2010-12-05 15:07:09 // 115021
Videó

Így gondoltam valahogy hogy a műszerfal alsó része vajszínű a felső fekete az ülések és az ajtókárpitok is vajszínt kapnak.
Bőr vagy műbőr még kérdéses:)Ezen van még idő agyalni.
Föckös2010-12-05 15:02:20 // 115020
szép!

(bőr kell a belsőbe, megérdemli!)
mreni2010-12-05 15:01:19 // 115019
Év elején kap egy úk színt a sas ha minden igaz:)
Meg van a festék és lakk is hozzá...:)
Fekete tetővel,a felni pedig vagy fehér vagy ezüst lesz 205/40 vagy 215/35 17es gumikkal.

Utána jön a belső,de ez valószínű már csak kb jövő ilyenkor lesz aktuális:)

Vikking 3112010-12-05 13:46:24 // 115018
Hello. Nincs víz a lábtérben? Mert ha van akkor lehet 1 jelenség is, mégpedig fűtőradiátor gond. Hűtőfolyadék nem fogy?
Vikking 3112010-12-05 13:44:00 // 115017
Sztem nem ilyennek kék lenni de te tudod.

Hullámzás nekem akkor volt amikor sok fogyasztó volt egyszerre benyomva és alacsonyra esett a fordulat. Egyszer. Gázadása el is múlt, azóta sincs ilyen, bár azóta nincs is fogyasztó........
Jolyjoker145xxx2010-12-05 12:04:21 // 115016
hello Alfások!lenne egy kérdésem! nincs fütés és bepárásodik teljesen a 145-öm :S
mi lehet a gond? ez szerintem két különbözö hiba lehet.szerintetek?tudna nekem valaki segiteni?Meg egy jo szerelö aki ezt megoldaná!tudtok valami telefonszámot adni?Elöre is köszönöm!
pb_2010-12-05 11:38:54 // 115014
Látod Papa, ezért nem kell kocsikázni vasárnap hajnali 3/4 6kor.))
Föckös2010-12-05 10:52:16 // 115013
naa királyság olyan a topic amilyennek lennie kell:-)

ma reggel 3/4 6kor a bal ajtó két kézzel kinyilt, a jobb csak belülről.
(még jó hogy lekentem a gumikat glicerinnel, úgy látszik kell neki még)

aztán beindítottam, a nagyszomjú pöccre indult, el is kezdtem kaparni a havat.

mire kész lettem, a nagyszomjú éppen nem tudta, h mivan, az alapjárat 1100 és 900 között színuszosan (de lehet hogy koszínuszosan:-)) hullámzott.

kb így:
qvahidegvan-ánemmannyira-
qvahidegvan-ánemmannyira-
qvahidegvan-ánemmannyira-
qvahidegvan-ánemmannyira-
qvahidegvan-ánemmannyira.

aztán minden rendben lett kb 2 perc után.

na akkor szépen beültem, rádöbbenvén, h a seggem odafagy az üléshez.

aztán újra elővettek a hókaparót, és lekapartam belülről is a havat az első szélvédőről...
Bagee2010-12-05 09:18:01 // 115012
jó kép :)
Jorjie2010-12-05 08:43:25 // 115011
Konvoly szerveződik már? :-))
pb_2010-12-05 00:03:49 // 115010
Maj szólok neki, hogy neked vigye vigyed L.DD Vigyázz s biztitáblára, nehogy kicsapódjon.DDD
Vikking 3112010-12-04 23:57:41 // 115009
Nyehhhehhhehhhehhhehhheeeeeeeeeeeeeeeeee :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
(Legközelebb a télapó a faszt a ló alá tegye pébé :D )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak