Fórum >> Típusok >> 145-146

GEORGE2011-07-29 00:18:00 // 123355
Érdekes, nekem anno mikor újrabőrözték, simán leszedte a csávó.
tuti csak rá van szorulva...
pb_2011-07-29 00:02:29 // 123354
"És mivel még relatíve kevés feltöltött alfa boxert raktam össze, ezért csak elméleti elképzelés :P "
pb_2011-07-28 23:59:22 // 123353
Ha ezt mondod, biztos így van.)
Vikking 3112011-07-28 23:57:01 // 123352
Jól van. Én kérdeztem hogy mik a lehetőségek? IGEN? ok :) Szerintem nem. Bocsi hogy van véleményem arról, hogy mit ki kérdezett :( :'(
GTPeti2011-07-28 23:56:10 // 123351
Vki kérdésére egy saját posztjára hivatkozni válaszként: megfizethetetlen. :)
pb_2011-07-28 23:51:58 // 123350
123314 hsz.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 23:51:56 // 123349
Aha, köszi, valami ilyet gyártok akkor majd :-)
GTPeti2011-07-28 23:27:02 // 123348
OFF Hú de látszik, hogy olaszok tették rá azt a német szöveget. :) Az összes főnév kisbetűvel van írva. :)) ON
Piritu - 1.000.0002011-07-28 23:24:26 // 123347
A Spidernél fabrikálnom kellett egy lehúzó szerkezetet, ami a két oldai csavarmenetbe kapaszkodva húzta le az agyról. Nem volt egyszerű a mutatvány.
Vikking 3112011-07-28 22:14:10 // 123346
én már leszedtem eccő, tudtommal ennyi fogja. (elkezdett vmi kattogni, hát meg kellett nézni, valami műanyagból repedt le egy db...)
De ott is kellett neki bika rendesen.
Krézifékről nem nyilatkozom, dobfékes lévén.
Vikking 3112011-07-28 22:09:18 // 123345
Nekem nem kellett tapasztalat, nem én kérdeztem. Olvass vissza :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 21:42:33 // 123344
Kormányleszedés és fékügyben valakinek ötlete, tapasztalata, tanácsa?
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 21:41:11 // 123343
Írd már le légyszíves a gondolatmenetet, szeretném tudni.
GTPeti2011-07-28 21:31:18 // 123342
Az ötlet jó volt. A veszteséghő hasznosítás nem hülyeség... A kérdés az, hogy előbb tűnnek-e el a belsőégéses motorok, vagy még megérik, hogy elterjedjen ez a megoldás.
pb_2011-07-28 21:28:27 // 123341
Így, Vgig kell gondolni, és rájössz.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 21:06:33 // 123340
Nem bőröztettem, hanem megláttam egy frissen újrabőrözött kormányt egy alkatrészkupac tetején, és hozzácsaaptuk a számlához...de lehet tényleg eladó lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 21:04:40 // 123339
Ja bocs, ez neked így megy...pedig 0.4 Barral még tán gyári turbos autó is volt, asszem Saab. De te biztos jobban tudod, bár meg nem idoklod az álláspontod....
Föckös2011-07-28 21:03:09 // 123338
baaszki legközelebb kérdezd a bőröst mielőtt nekiesel a kormánynak :-)
pb_2011-07-28 20:53:55 // 123337
Nem, de nem is fogom.) Ill Vgig gondoltam.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 20:53:52 // 123336
Ja méég valami, ilyen szívásos nap van. Vettem kézifékkötelet, mert az utángyártott f.s szétrohadt 1 év alatt. A balos satuba fogva mozdult csak..:-S Úgyhogy rendeltem Ricambi Originale köteleket sokpénzért. Ám hiába minden, mert a nyergeken a mechanika nem húz vissza rendesen. Van ehhez felújító készlet? Utángyártott nyerget szabad venni, vagy inkább bontott gyári? Mi a megoldás?
(Mellékes kérdés: A nagy fék a TI-ken hátul is nagy?)
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 20:49:42 // 123335
Próbáltad?
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 20:49:04 // 123334
Gyerekek lehidalok..hogy a retkes francba lehet lerángatni a kormányt a 146-ról?
Szépen nekiláttam..akksi le, nehogy fejbepukkantson a lufi. 3 imbuszcsavar ki, légzsák kiszed. Kis műanyag kupak meg szivacslapka ki, majd 24-es kulcs az anyához.
Okosan kitekertem az anyát a tengely végéig, de nem vettem le, hogy ha lehúzom a kormányt, ne baszarintsam magam fejbe. Befújkáltam láncolajzóval (hogy jól bekússzon), mert levágtam, hogy kúposan van illesztve, tehát valamelyest felragadhat. Óvatosan körbekopogtattam, majd befeszítettem magam a padlólemezhez. Semmi. A vállam már leszakad, de meg se mozdul. Hogy a faxba jön le? Fogja még valami?
Tegnap hoztam egy szépen újrabőrözött kormányt Trencsikéktől, azt akartam feltenni. Jól mutatott volna az oldalt és alul lyuggatott bőrös kormány, főleg hogy a váltógombom is pont ilyen bőrözésű...
Ha nem jön össze, akkor ugyanitt eladó egy újrabőrözött kormány...
pb_2011-07-28 20:46:56 // 123333
Ekkora nyomással felesleges +fújni.
pb_2011-07-28 20:44:41 // 123332
Ha gyakorolsz, lesz tapasztalatod.)
Ferke2011-07-28 16:41:48 // 123331
Nem baj, lényeg, hogy jó lett:)))
Simon232011-07-28 16:27:06 // 123330
hupsz ez nem válasz akart lenni szimpla hozzászolás bocsi
Simon232011-07-28 16:26:34 // 123329
kész a kocsi és még szép is végre ugy néz ki mint mikor megvettem löksi a helyére került
Ferke2011-07-28 15:22:27 // 123328
Azért ez a boxer turbosítás szertintem már túl van a hobbi kategórián:) Vagy nem, de az olyanokról nem is vennék mintát:)
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 13:35:37 // 123327
Ez attól függ...ha ebből élsz, nyilván nem osztod meg a műhelytitkokat. Ha hobbiból építessz valamit, akkor viszont nincs miért titkolózni. Nézd meg pl hány Youtube videot találsz high power laser keresőszavakra. Mind hobbiból építik, felteszik egymás okulására. De ha ipari célra építesz egyet, akkor nyilván nem rakod ki tube-ra.
Coyote2011-07-28 13:33:59 // 123326
Uraim nincs valakinek egy pár ilyen szivacs izé elfekvőben, ami jo állapotú? 46-hoz kéne.

Köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)2011-07-28 13:28:21 // 123325
0.3-0.4Bar-os kompresszoron gondolkoztam én is anno a Warezhoz. Sűrítési viszonytól is függ, a régi VW motornak szó nélkül bírni kellett volna azt a túlnyomást, már legalábbis azt kalkuláltam ki :-) Aztán hogy a valóság és a számítás mennyire hasonlít az sose derült ki, de már nem is fog. Persze az ilyen lightos turbo nem is hoz 60-100% teljesítmény növekedést.

Ha azt megépítettem volna, amit anno kigondoltam...csak akkor nem volt lóvém, így is a munkahelyemen sufniztak nekem apróságokat. Ma az a kis 1.3-mas motor műszaki kuriózum lenne :-)) Kitalálva már ki volt a Roots fúvó elhelyezése, mérete, alakja, de műszaki rajzolni akkor még annyira se tudtam mint most.
Volt egy eszementebb elgondolásom is, azt szerettem volna legjobban kipróbálni. Igazi Eco-kompresszor. Lett volna egy Tesla féle kompresszor a szívócső felől, a mi egy kéttorkú vízszintes áramú Weber és a blokk közt lett volna. Balról mechanikus meghajtás egy klímakuplunggal, jobbról meg mégegy ugyanolyan tárcsarendszer, ez lett volna a gőzturbina.
A kipufogó hőjét akartam visszanyerni. Vizet forralni, és fúvókákkal benyomni a gőzturbinára. Sose számoltam ki, hogy egyáltalán működne e az ötlet, de úgytűnik igen, mert a BMW azóta igen hasonlót épített..
Vikking 3112011-07-28 12:58:34 // 123324
Pedig az viszi előre a világot :P Mármint nem csakcsupán a minél jobb sql :D
Ferke2011-07-28 12:56:27 // 123323
Ezeket részletekbe menően senki nem fogja szerintem megosztani. Magamból kiindulva: akkor sem örülök, ha valaki jobb sql-t ír, mint én:)))
Vikking 3112011-07-28 12:27:17 // 123322
Az a helyzet, hogy tök igazad van, de a kérdés arra irányult sztem, hogy honnan lehet tapasztalatokat szerezni :)

Olyantól meg, aki nem osztja meg őket, nem könnyű :D
Béci Ɨ|ѯ2011-07-28 12:21:30 // 123321
Nekem van ilyen, tényleg nagyon hasznos dolog... :)
Ferke2011-07-28 12:04:20 // 123320
Nem olyan vészes összeg azért ez, mint inkább rohadt sok meló, matek meg kitartás. Van itt köztünk, aki már sok mindenen túl van ezen a téren, de nem szívesen osztja szét az ember az infoit, amiért sok éjszakán át vért izzadt:))
Lényeg, hogy ha az ember végigpróbál úgy 20-30 verziót, előbb-utóbb kialakul a megoldás, de ahhoz sokat kell a műhelyben éjszakázni:))
Ferke2011-07-28 11:59:38 // 123319
Hát ez biztos:))
Föckös2011-07-28 11:44:33 // 123318
hát mreni jól mondta, lehetőségek mindig vannak, csak pénz kérdése.
másképpen mondanám akkor, mert a praktikus szó nem jó ehhez:
vajon megéri-e átalakítani,vagy jobban megéri-e megvenni azt ami már gyárilag kész.
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-28 11:33:36 // 123317
Az hogy kinek mi a praktikus az relatív!
..én pl nem akarok nagy dízel családi autót.. majd később ha lesz családom akkor talán..

..bár inkább fiatalos sportosabb autót szeretnék, mint pl édesapám. (Fiat Bravo T-JET Sport)

Természetesen még csupán elméleti síkon mozog a kis boxer izmosítása.. :-D
..lehet hogy nem is nyúlok hozzá csak érdeklődük, hogy milyen lehetőségek vannak..
Föckös2011-07-28 08:31:22 // 123316
praktikus pl egy fiat scudo 1,9 jtd.
Boxit turbósítani nem praktikus, viszont belekerül egy jó párszáz ezer ft-ba...
egyszerűbb betenni egy már mérnökök által kifejlesztett, tesztelt és piacon eladott, jól működő motort. Vagy venni egy olyan autót, ami tudja azt lóerőben, amit szeretne az ember.
általában az ilyen autó nem csak motor téren, de hajtáslánc téren, futómű és fék téren is el van készülve.
pl itt van példának Punisher autója, volt benne 3,2 véhat brutál motor, meg inteligens futómű, ráment neki egy két milla, aztán jól kiélte magát, most párszáz ezer ftért eladó visszaalakítva ts-re.
szóval a praktikus még mindig a nagy családi egyterű dízel, és nem a nyolcszelepes boxi kompresszorosítása...
pb_2011-07-28 08:07:13 // 123315
Teljesen mind1. 8v, 0,5, ilyen projektnél?)))
mreni2011-07-28 07:34:42 // 123314
igen,meg lancia kappaban
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-28 07:19:09 // 123313
.hmmm elgondolkodtató a dologa kompresszor is :-D
..valóban egyszerűbb lenne V6 TB / sor5 TB..
..hogy működik ez a motorkódos / motorcserés dolog?

Sor 5 TB az a Fat Coup-eban volt ugye?
Vikking 3112011-07-28 00:20:36 // 123312
Nem praktikusabb szted?
Sztem sokkal :) Nem kő ilyen irányban mókolni a kipufogót, elég a szívósort lehajítani meg mellé ugye a hajtás is kivitelezhető(bb)...
(Hozzátenném, elméletben két pici turbó ( mármint egy hengersoronként) még lehet, hogy egyszerűbb is volna lehet?! )

Ráadásul egy 8V boxernek jobban is "áll" a kompresszor a karaktere miatt.

De ez csak magánvélemény. És mivel még relatíve kevés feltöltött alfa boxert raktam össze, ezért csak elméleti elképzelés :P

A hangsúly persze, hogy nem ezen, hanem azon van, hogy milyen feltöltést bírnak ki a hajtókarok, dugók+ blokk... Ez meg ki####tt sok pénz, mire valaki kikísérletezi, vagy éppen a tutira megy és mondjuk 0.5-tel megfújt motort egy barig tervezett alkatrészekkel összerak, hogy az tényleg használható legyen. (legalábbis én biztos nem bíznám a véletlenre, ha annyi pénzt költenék rá... Nem kéne minden héten motort cserélni talán...)
Meg ugye akkor a motorvezérlés, stb-stb...

Horror pénz, de akkor is szerintem kompresszor rulez :P

DE akkor meg már fele-harmadannyi pénzből V6 TB, esetleg sor5 TB bele az orrába, azt haddszaladjon.
pb_2011-07-28 00:06:56 // 123311
Tök 8, hogy turbo, vagy komp, a hangsúly nem ezen van.)
pb_2011-07-28 00:05:15 // 123310
Aki ilyet épít az neten nem nagyon fogja publikálni.
Ferke2011-07-27 23:33:44 // 123309
Már hogyne létezne:) De a turbosításhoz édeskevés a netes info. Próbálkozni kell, tapasztalni, megcsinálni:)
Vikking 3112011-07-27 22:07:41 // 123308
Szerintem a boxit lehet, hogy érdemesebb kompresszorosítani...
mreni2011-07-27 21:22:34 // 123307
létezik,csak pénz kérdése minden :)
nagyrészt attól függ mennyire komoly motort akarsz összerakni.

a papírozás az külön történet:)
springfield (Ɨ|ѯ)2011-07-27 21:19:38 // 123306
..akkor lehet,hogy egy váltó cserével vagy felújítással orvosolni lehetne a dolgot?

..hogy sikerült a "papír" oldalát megcsinálni a motorcserének?

..én is gondolkoztam egy kis tuningon, konkrétan "boxer-turbósításon" :-D ..csak az a gond, hogy nem találok hozzá semilyen anyagot/infót, hogy hogy lehetne kivitelezni.. pedig létezik a dolog, mert több videót is láttam már 145 boxer turboról!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak