Fórum >> Típusok >> 145-146

MIFI2012-02-10 12:08:26 // 127355
Ha már idáig elhoztad tudtam volna sokkal jobb szerelőt :DD
MIFI2012-02-10 12:06:20 // 127354
Csak nem Balázs Gyuriék ? Vagy Berecki ? :D
pb_2012-02-10 08:11:23 // 127353
Össze lehet azt rakni.)
mreni2012-02-10 08:00:43 // 127352
összelehet jelöléssel is :P
csak nem mindenkinek sikerül
G-Burt2012-02-10 00:52:09 // 127351
Az kb halottnak a csók, pontosan csak a sablonnal lehet összerakni, jelöléssel nem
0Balazs2012-02-10 00:33:23 // 127350
Voltam megnézni mikor félúton jártunk, csak összejelölték...
pb_2012-02-09 23:44:16 // 127349
Akár.
G-Burt2012-02-09 23:42:57 // 127348
Szerintem attól vagy kerepelne, vagy lomha lenne. Remélhetőleg sablonnal rakta össze, nem találomra
0Balazs2012-02-09 23:37:59 // 127347
Lehet, hogy a vezérlésem rakták el??
0Balazs2012-02-09 23:36:51 // 127346
Jók lennének itthonra :)
Szunyi2012-02-09 13:22:06 // 127345
Azért ezek rendben vannak!!!
0Balazs2012-02-08 11:59:36 // 127344
Megnéztem a motort ma, ellenőriztem a csatlakozásokat, egy gyertya kábel nem volt tökéletes, de nem szűntette meg a hibát. Próbáltam, fékre sem jobb az alapjárat.

Vákumcsöveket hol keressek és mi a szerepük?

Légtömegmérő csere majd a napokban lesz esedékes.
Szabeee2012-02-08 11:05:14 // 127343
tavaly volt egy komplett motor generál a 146-ban, és miután összeraktuk, úgy járt, mint egy angyal.... annyira egyenletes alapjárata sosem volt, mint addig, pár 100 km után 2500-ig pörgettem, aztán 500 km körül kezdtem 3000-hez szoktatni, de semmi gond nem volt vele, jobban ment, mint azelőtt, pedig mi nem vagyunk szakik, s mégis megcsináltuk itthon a garázsban :)
DieselManiaco(NagyVad)2012-02-08 10:46:07 // 127342
Az igaz,meg fordítva is igaz,én csak feltételeztem a legjobbat:D mreni-vel kapcsolatban:D
0Balazs2012-02-08 00:28:42 // 127341
Kartal.
mreni2012-02-07 17:20:53 // 127340
nem is azért kérdeztem :)
mreni2012-02-07 17:20:29 // 127339
hát igen
G-Burt2012-02-07 15:15:38 // 127338
Helyileg hol van ez a kókler?
Ferke2012-02-07 13:29:07 // 127337
Azért az is meleg, hogy egyik váltóból áttölti a másikba az olajat, mert szép tiszta. Bazze, 3000ft a 2 liter váltóolaj...elképesztő. Nincs polcon 2 liter váltóolaja, vagy nincs közel egy alkatrészbolt/benzinkút?
Olajat sosem töltünk vissza sehová, ez alapszabály.
Ferke2012-02-07 13:27:44 // 127336
Az, hogy nem ugrik a helyére a kulisszában, annak nincs köze a váltóhoz. Az a súlyozás, a bowden és a kulissza dolga.
0Balazs2012-02-07 12:46:19 // 127335
A szerelő a másikból leengedett olajat engedte bele, mondta hogy semmi baja szép tiszta, nem rég cserélhették. De egyébként a váltó ahogy ki van szedve, ami benne volt az sokkal erősebben tolja magát vissza, mint amit tőled kaptam mreni. Lehet az állás nem tett jót neki, meg most nem lebaszás meg semmi, 5ezerért még így is örülhetek. Majd amit kiszedtünk váltót felújítom vagy felújítattom, addig jó szolgálatot tesz ez is.

A nem megy vissza üresbe azt jelenti, hogy pl 1esben mész, kihúzod hátrafelé és nem ugrok be oldalirányba középállásba. Egyik fokozatból sem.

A váltó annyira nem is érdekel, egyelőre a motor izgat jobban. Az előgyújtás úgy látszik + értékű mikor felprögeti magát, diagnosztika szerint. Érdekes. A napokban cserélünk tesómmal légtömegmérőt, a keverésillesztési hiba miatt, kiszűrjük, hogy az jó-e. A lambda helyes értékéket mutat.
mreni2012-02-07 12:38:11 // 127334
megmagyarázod,csak nem így indult az egész,felőlem annyit mész vele amennyit akarsz:) (pont)
Alien42012-02-07 12:32:44 // 127333
hát de ha nem a legrosszabbat feltételezitek... akkor sem lenne semmi baj
totál hülyének nézitek az embert, csak mert nem írom le, h 15nél akarok cserélni a 10 helyett és gép is van ami alkalmas az olaj ellenőrzésére...
de most tényleg nem ide lyukadtunk volna ki ha nem néztetek volna egyből h.lyének vagy tételezitek fel h tényleg 30nál fogok cserélni

amikor meg lett a kocsi, motorgenerál után hibátlan volt a kocsi, semmiféle ilyen összekopás nincs... főleg nem alapjárati gond :/ sok sikert a hiba kiderítésére 14ts
mreni2012-02-07 12:27:07 // 127332
két féle műszeregység van :)
mreni2012-02-07 12:26:36 // 127331
nem hiszem hogy itt erről van szó :)

szerintem ebben volt olaj de mivel 1évet kint állt,le volt takarva ugyan,de egy takarítás mindenképp ráfért,ez az én TS-emben volt konkrétan,azért merem állítani hogy semmi baja,2be rakva néha reccsent ha elrúgtad 6ezer körül :D
BalintDkny2012-02-07 12:24:32 // 127330
Hengerlekapcsolálsos technikával spórol :D Viccet félretéve, túl gyorsan ugrál a fordulat ahhoz, hogy szimplán csak túráztassa magát, ez valami más lesz. ( Érdekes h nekem 40-80-120ra van skálázva a víz, neked meg rendesen 50-90-130)
Ferke2012-02-07 12:23:55 // 127329
Hát mondjuk gondolhattuk volna, ja:)))
Ferke2012-02-07 12:23:06 // 127328
Nem azt mondom, hogy most is ez van, de én egyszer eladtam egy váltót, olaj nélkül (én ezeket mindig olaj nélkül adom, hogy kénytelen legyen új olajat önteni bele, ne legyen az, hogy a régi szar olajjal megy tovább), és az ember felrakta, és ment vele tovább olaj nélkül.
Aztán követelte a garit:))) Ahülye:)
mreni2012-02-07 12:20:13 // 127327
hát ez így ebben a formában nagyon sz@r...
az mit jelent hogy nem áll vissza középre? akkor a kulisszával van a baj,szarul lett összerakva vagy ki van kopva.

Olajat cseréltetek a váltóban?
0Balazs2012-02-07 12:11:39 // 127326
Igen amit te hoztál. Reccesn 3ba, főleg ha 4ből megy vissza. Meg nem áll be középre :(

A motorról csináltam egy kis videót.

http://www.youtube.com/watch?v=bF6ohEIu85s&feature=youtu.be

Amikor bemelegszik, akkor kezd el kínlódni az alapjárat (bár a fordulatszámmérőn nem látszik)

Szerintetek ez káros a motornak? Vagy lehet vele így is járni?
mreni2012-02-07 12:04:18 // 127325
gondoltad... csak viszonylag kevés itt a gondolatolvasó :)
Ferke2012-02-07 11:32:23 // 127324
Jól sejted, kamuduma. Annak úgy kéne járnia egy ilyen kaliberű valós felújítás után, mint a doxa.
Sok a kókler.
Tőle érdemes megkérdezni, milyen egy hibátlan fullos motorgenerál...
Alien42012-02-07 10:46:38 // 127323
én is a 15ről pofáztam/gondoltam
a 30at csak leírtam h ennyit javasolnak
egy ku.va szóval nem mondtam h elmegyek addig :D
Alien42012-02-07 10:44:06 // 127322
ilyen meg van apám cégénél ;)
nem is ránézésre gondoltam ;)
Alien42012-02-07 10:41:19 // 127321
igen, tudtam h megint kapom az okoskodást :D
gratulálok, elűzitek az embert (Y)
mondom h nem 30nál fogok cserélni okoskák
olvassatok már, ne fölöslegesen gyűjtsétek a HSZeket
ez nem segítség amit csináltok, ez csak fölösleges okoskodás...
ne csodálkozzatok h kihal a topic (Y) istenem...
Vikking 3112012-02-07 10:16:01 // 127320
még jó, hogy ez nálam a tapasztalaton alapul. A 75nél vákuum gond volt, az 56nál alapjárati, a jelenség u.az volt, de a sessantacinque fékre még megtartotta az elején, aztán akkor sem. A centocinquantasei viszont leengedte lefulladás közelbe, aztán felnyomta 1700ig, sokszor le is fulladt, a fékre mit sem reagálva. Ettől még ment rendesen, a lapot is vette. Persze tök más a 2 konstrukció, de ezért írtam, hogy rengeteg dolog lehet.
pb_2012-02-07 08:09:07 // 127319
"Hát igen, az elmélet lusta gebéje a gyakorlat táltosát nem éri utol soha"
mreni2012-02-07 07:45:02 // 127318
klasszikus :D :D és milyen igaz
mreni2012-02-07 07:44:26 // 127317
melyik váltó?? amit én vittem? az tuti nem recsegett,3.ban meg főleg
mreni2012-02-07 07:43:23 // 127316
a 10e km 80-85% város volt ezért is cserélem hamarabb
Axl Trans2012-02-07 00:15:05 // 127315
Bár az enyém klasszikus régi TáDé, én a generál után, az első 1000 után cseréltem, a következő 5000-nél jön, aztán áll be a periódus, 8 v. 10 ezerre, olajtól függően. Természetesen szűrővel együtt. De lehet, hogy túlspilázom.
Vikking 3112012-02-07 00:13:20 // 127314
A túráztatás lehet egy rosszul (vagy sehogy) visszarakott vákuumcső, vagy elrepedt, vagy alapjárati motor-lambda-lmm... Lehet, hogy érdemes elvinni szakértőhöz, pl Csörinek a "hasonló" problémára ez volt a megoldás: itt.

De nem szentírás, a vákuumcső is legalább ilyen valószínű lehet... Legalábbis személyes tapasztalatból az is okoz ilyet, fékpedál benyomásra nem változik - esetleg tartja meg az alapjáratot?

Ha ki lehet olvasni a hibákat, akkor nincs esetleg élőadatos kiolvasásra mód? Az lehet, hogy többet mondana a "keverékképzés" címszónál, mert az kb minden lehet...
Vikking 3112012-02-07 00:07:54 // 127313
Oh, köszönöm, mindig jól esik az agymenéseim visszaolvasgatni :DDD
G-Burt2012-02-06 23:22:46 // 127312
Vikking kolléga egyik régi, örök klasszikus hozzászólásából tudnék idézni:

"én meg azt hallottam, hogy be kell kapni a nívópálca végét és ha citromos ízű, akkor még 2536 kmt lehet menni az olajjal, ha viszont szőlő, akkor csak 683mat.

Ha azonban ízre csokis muffin jellegű, azonnal kell cserélni, mert ha beindítod vele az autót, azonnal elkopik, csapágyas lesz és elszakítja a vezérműszíjat, mindezt egyszerre!!!"

10k-nál, még ha többet is elmenne, akkor is megérett a cserére, legyen bármilyen minőségi motorolaj. (persze csak akkor ha nem a motorfelújításról akar képeket feltölteni)
WarbiRunner (Gyuri)2012-02-06 23:20:02 // 127311
A jtd nálam 15 ezres csereperiódussal megy. A 10 talán túlzás, de 15-nél mindíg szigorúan csere. Semmilyen autónál nem mennék 20-ig se, írhat bármit a szervízkönyv.
0Balazs2012-02-06 23:18:55 // 127310
Nagyon jó a szerelőm :) Gratulálok nekik...
G-Burt2012-02-06 23:16:06 // 127309
Váltóra egy ötlet: a rudazat jól lett visszarakva, nem lettek véletlenül felcserélve az összekötő rudak? Motor: szerintem azonnal normálisan kéne járnia, az más dolog, h nyersen jár pár száz kilométeren keresztül, amíg összekopnak a dolgok, nem normális, h túráztatja magát.
0Balazs2012-02-06 23:05:21 // 127308
Sziasztok!

Kész a verda. Hengerfej felújítás, motor átmosás, főtengely köszörülés, hajtókar csapágyazás csere, szelepfedél tömítés csere, kipufogó hegesztés.

A váltó még jobban recseg 3.ban mint eddig, ráadásul nem áll be üresbe. A motor meg nem tartja a fordulat, "túráztatja magát". A szerelő szerint 800-1000km utána bekellene állnia, szerinte össze kell még kopni a dolgoknak, azért csinálja ezt a motor. De eléggé be vagy ok szarva tőle, szerintem ez kamuduma.

Kiolvastuk a hibakódokat, 2 volt. Keverékillesztési hibát dobott, és ventilátor racionalitást. A második valószínű a felforrás miatt jött, mert töröltük, mentünk vele és csak a keverékillesztés jött vissza.
mreni2012-02-06 21:52:06 // 127307
én írtam anno az "olajos" topicban hogy egy ismerősömnek van/volt műszere amivel az olaj viszkozitását és egyéb fizikai tulajdonságait tudta mérni,nagyon érdekes eredmények születtek.... kb 1 misi volt a szerkentyű amivel "játszottunk" :D
pb_2012-02-06 21:50:32 // 127306
Attól, hogy valaki Lvégez 1 autószerelő iskolát, attól még nem autószerelő. Max papíron.D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak