Fórum >> Típusok >> 145-146

T.2013-06-28 17:43:06 // 132050
A külső nem, mivel az et: http://www.gumiker.hu/etszam.html
T.2013-06-28 17:33:51 // 132049
Hát ez bizony nem egy lezuhant repülő.
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-28 16:49:46 // 132048
Más... a műfa betétek gyűlölőinek a mai gyári tuning a TD-n:

WarbiRunner (Gyuri)2013-06-28 14:48:27 // 132047
A külső pereme, igen. Jó példa erre a gyári 5.1/2J ET43 acél felni és a 6J ET49.5 alufelni. Kb ugyanott lesz a külső peremük, valószínű ezért pont ekkora.
Ettől a kerék középvonala bentebb megy, és kormánylegördülés szempontból az számít. Vagyis felniszélességtől függetlenül az ET szám.

Gondolj el egy elgurított hengert. Állítsd meg pont a közepénél az ujjaddal. Szép egyenesen megáll.
Ugyanezt a hengert állítsd meg úgy, hogy a széléhez teszed az ujjad. A másik oldala kifordul. Mindegy milyen hosszú a henger, csak az számít, hogy a középvonaltól milyen messze nyomtad oda az ujjad.
Sebi2013-06-28 12:42:15 // 132046
145 1,6 BOXER ALÓL ELADÓ GYÁRI DOB ILLETVE KATALIZÁTOR.
ezen kívül van még mapszenzor is.. sebi@nbn.hu vagy 30/638-4545
G-Burt2013-06-28 10:44:15 // 132045
Csak azt az egyet felejtetted ki, higy az et mitol fugg. Pl egy kis et-s felninek is lehet ugyanott a kulso pereme, ahol egy nagy et-snek.
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-28 09:57:47 // 132044
Nem átmérőbeli különbségről van szó. Az ET számról. Nem érzed, csak ha baj van. Autópályán defektnél 100% hogy elszállsz egy túl kis ET-jű felnivel. Nincs túlbonyolítva, ez egy egyszerű és logikus dolog. De persze mindenki saját szakállára kockáztatja saját és sajnos mások épségét...Nekem ér annyit a dolog hogy belegondoljak, és számoljak pár percet. Ha meg már megtettem, megosztom itt, mert hasznosnak tartom.
G-Burt2013-06-27 23:49:10 // 132043
(Alfás szerelők közül Zé.-t ajánlanám, tudja, h hova kell nyúlni, egy sima szerelő nem feltétlen.) Árak nem vészesek, én pl egy halom jeladót dobtam ki a múltkor mert, a kutyának nem kellett, viszont van még belőlük bőven.
Tomi1452013-06-27 23:32:02 // 132042
Persze van szerelőm csak nem beszéltem még vele. És csak érdeklődés képp irtam hátha találkozott már valaki ilyen fajta problémával. Meg hát szeretem tudni hogy mit hol találok. Csak ez az első boxeres autom és kicsit elvagyok még tévedve benne. :) meg nem is nagyon kellett még hogy ilyen téren nézegessem.
Minden esetre köszönöm a segítséget.
Egyébként ezek a dolgok mennyibe fájnának,, akár ez akár az?
G-Burt2013-06-27 23:26:16 // 132041
Figyelj, ha már ezeket a kérdéseket feltetted, akkor inkább keress egy embert, aki ért hozzá, mert ez tipikusan a "látni kell" probléma. Sajnos olyan dolog, h nem egyértelmű mi okozza, így interneten keresztül meg max találgatni lehet.
Tomi1452013-06-27 23:23:28 // 132040
És ezeket a jeladókat hol találom és hogy tudom megnézni hogy joke, és az üzemanyag rendszernél mit nézzek?
pb_2013-06-27 23:17:04 // 132039
Nem az.
G-Burt2013-06-27 23:15:56 // 132038
trafót kizárnám, üzemanyagrendszert+a szívó oldali jeladókat nézegetném
pb_2013-06-27 23:13:20 // 132037
Közel sem biztos, hogy ez a problémáya.
Tomi1452013-06-27 23:09:34 // 132036
Ja igen aza gyújtótrafó most látom a kép alapján.
Szerintetek mi okozhatja az előzőekben leírt jelenséget?
Tomi1452013-06-27 23:06:26 // 132035
Ha nincs elosztóm akkor mim van? Mi a neve ami a gyertyakábel belemegy?
Csak azért kérdezem mert a gyújtással van valami. Napi első inditásnál beinditom a fordulat le esik egyből és dadorászik.Gáz adásra kicsit magához tér de hallani mintha ki hagyna egy ciklust valamelyik.furán jár, és alig akar menni is. Pár másodperc és ahogy melegszik a motor elis mulik, csak lámpánál szokott néha ki kihagyogatni legalább is olyan hangja van.
G-Burt2013-06-27 22:44:03 // 132034
R15 et20, 7.5" széles felnivel sem volt gond. 2mm különbséget azonos átmérő, szélesség, gumiméret esetén meg meg se érzel, se gurulásnál, se defektnél. Kicsit túlbonyolítod a kérdést.
pb_2013-06-27 22:38:32 // 132033
Yogos.D
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-27 22:32:39 // 132032
A rövid válasz: gyári. Ha nem is ideális, de azzal biztos hogy biztonságos.
Ha nem feltétlen gyári, akkor az ET számot kell figyelni. Ha lehet ET 43 legyen. ET 41-ig talán el lehet menni, de itt már semmi sem biztos.
G-Burt2013-06-27 22:27:48 // 132031
áááá, kell valaki aki majd kihívja a mentőket :D
pb_2013-06-27 22:25:42 // 132030
Azt sehogy.
pb_2013-06-27 22:25:05 // 132029
Nyugodtan nekiáll6 1edül.
pb_2013-06-27 22:24:20 // 132028
Az + a másik.)))
pb_2013-06-27 22:23:11 // 132027
Nincs ebben semmi különös repedtfazék hang.
pb_2013-06-27 22:18:47 // 132026
Akad sok hsz, ami Ltúnt a süllyextőben, és vannak amik + sem íródtak.)
G-Burt2013-06-27 22:15:21 // 132025
nincs gyújtáselosztód
sparco2013-06-27 19:20:26 // 132024
2000Ft-t valakinek? (/pár)
Tomi1452013-06-27 19:08:56 // 132023
most 15" 195/50 van rajta de az et számot nemtudom
mreni2013-06-27 19:07:32 // 132022
16" 205/45 vagy 215/40 nekem mindkettő bevállt
Tomi1452013-06-27 18:58:57 // 132020
Akkor most egy 145-ösre milyen felni lenne ideális? Nekem most egy 15"-os van de nagyon elhuzogat ha olyanja van.A pontos méreteit nemtudom.
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-27 18:53:42 // 132019
A mechanikai tehelés nem attól függ, hogy mínusz vagy plusz az érték. Csak az erőkartól függ. Ugyanúgy rossz ha túl bent van a kerék, mintha túl kint. Ha túl bent van, akkor feleslegesen nagyerővel nyomja a kerekek menetirány szerint elejét összefelé, ha túl kint, akkor húzza szétfelé. Főleg a kormány összekötőt és a lengőkar szilenteket terheli.
A túl kint levő kerék még pluszban életveszélyes is. A kicsit mínuszos a minden szempontból optimális.
DieselManiaco(NagyVad)2013-06-27 17:58:01 // 132018
ahha értem, a kormánylegördülési sugarat,de az igazán megterhelő a kormányműnek,meg az alkatrészeknek,a minél kisebb vagy akár minuszos et mert az tolja ki a leginkább a kereket.az pedig már masszívan plusszos kormánylegördülés.
azt a részét értem hogy addig jó amég minuszos a kormánylegördülés,én viszont a mechanikai igénybevételekre gondoltam.
Tomi1452013-06-27 16:56:44 // 132017
Megtudnátok mondani boxiból a gyújtás elosztót hogy kell kikapni? Azt a nagy 16-17-es csavart kell lekapni és ki lehet emelni?
CzR2013-06-27 15:35:24 // 132016
Közben tudakoltam utána a hátulja elvileg nem nagy kunszt , elejéhez szerzek egy rugóösszehúzót és természetesen semmiképp se egyedül:)
Tomi1452013-06-27 15:17:10 // 132015
Hát nem 10 perces meló, de szerintem egyedül ne fogj hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-27 15:13:01 // 132014
Ok, vettem :-) egyelőre csak átemelem a blogomba így, ma dolgozok este is, az biztos. Később kicsit szerkesztek rajta majd.
CzR2013-06-27 15:10:38 // 132013
3ezertől nekem , de én 2,5-3nál váltom el mindig:)

kérdésem: Ültetőrugó berakása mennyire macera? megjött de szerintem megcsinálom én ,a lehetőségek adottak, talán rugó összehúzóra lesz szükségem 'egyedül" ügye? Vagy neki se merjek állni?:)
Tomi1452013-06-27 14:27:51 // 132012
A Tietek mekkora fordulatnál kezd el igazán húzni?
Tomi1452013-06-27 14:25:56 // 132011
jol van akkor ha normális. XD
Köszönöm
Csak mert mikor vettem (1,5 honapja) akkor nem tünt fel, csak mikor leutaztam vele vidékre ott figyeltem fel rá.
G-Burt2013-06-27 14:23:05 // 132010
erő se sok lehet benne, kihúzza a lelkét:)
G-Burt2013-06-27 14:21:57 // 132009
teljesen normális, majd megszokod
Béci Ɨ|ѯ2013-06-27 14:16:15 // 132008
Hát ebben tuti, hogy egy üres cső megy végig. :-)
Tomi1452013-06-27 14:02:38 // 132007
sziasztok
mint már volt arról szó hogy olyan mintha a gépnek lyukas lenne a kipufogója valahol.Elvittem két szervizbe is de azt mondták hogy semmi baja.Minden tömités jo, sehol egy korom meg semmi.
De akkor is idegesit a hang amit produkál. Találtam most egy videot és hasonlo hangja van az enyémnek is mikor nem nyomkodja a gyerek a gázt.

hang jelenség

Szerintetek?
BalintDkny2013-06-27 10:41:56 // 132006
1.4-1.6 körül szerelték a 175/65 r14et és a 185/60 r14et. Amikor 1.6om volt a 17es 205/40es kerékkel lefele csalt az óra(tehát valós 185nél kicsivel 180alatt mutatott). Aztán megkapta a kétezres óracsoportját(a kétezresre szereltek a 195/55 r15öt) ezzel meg már nem csal:D
Béci Ɨ|ѯ2013-06-27 09:47:42 // 132005
Fura egy dolog az is, hogy a 145-nek gyári mérete a 175/65 r14 és a 195/55 r15 is. Viszont ezek nem váltóméretei egymásnak. :-)
Ferke2013-06-26 22:27:45 // 132004
Ez téényleg jóó!:)
GTPeti2013-06-26 22:08:11 // 132003
Az ilyen hsz-ekért kár, ha eltűnnek a süllyesztőben. Javaslatot tennék blogposztá konvertálásra. :)
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-26 21:41:15 // 132002
A kormánylegördülési sugár a kulcsszó



Ezt úgy tervezik gyárilag, hogy negatív legyen. Így a kerekek fékezéskor összefelé nyomják egymást. Ha pl defektet kapsz az egyik oldalon és fékezel, akkor is befelé fordul az épen maradt még tapadó kerék. Így nem vágja azonnal keresztbe a vasat, sőt még ellenkormányoz, tehát van esélyed megfogni.

Ha ez az érték(R) nulla, akkor elvileg nulla erőkar van, fékezéskor, vagy akár döccenőn nem is nyom, nem is húz a kitérni akaró kerék (vagyis nem akar kitérni). Ha ennél bentebb kerül a kerék közepe, növekszik az erőkar. Növekszik vele az erőhatás (nyomaték) is ami a szilenteket és kormányösszekötőket éri.

A 146 esetében az acél felni a legkintebb lévő kerékközéppel rendelkező kerék (ET 43). Ennek mindenképp még negatív R-t kell adnia (tegyük fel, hogy valahol -2 -3mm körül?). Ez 2-3mm erőkart jelent. ha felteszem az alufelnit, ez az erőkar 8-9mm-re nő, vagyis jobban terheli a fenti alkatrészeket.
Egyben a kormányzási befolyás is nő, mert visszafelé is működik a dolog. Nagyobb erőkaron jobban tekergeti a kezedből a kormányt.

Az ET változtatással ezért kell vigyázni. A 6.5"-os felnim még igen jó eséllyel negatív R-t ad, viszont elég minimálisan, közel a 0-ához. Ez különben érezhető vele, alig hat vissza mondjuk egy nyomvályús út, nem tekergeti olyan erősen a kezemből, mint a gyári aluval. Szóval lehet hogy egy jó felnit sikerült vennem tavaly télen.

Ami gáz, ha pluszba megy az R. Kapsz egy defektet és keresztbe állsz. Sose fogod meg...
Boel /AlfaHolic/2013-06-26 21:06:49 // 132001
Nekem 205/45 R16 van, nagyon megfelel és sztem jobb mint a 215/40 R17.
Nekem van még 30 mm ültetés is és remek párosítás
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak