Fórum >> Típusok >> 145-146

Benz2013-07-09 21:52:28 // 132250
a MOL- nál tankolok mindíg... az szar lehet?
G-Burt2013-07-09 21:42:17 // 132249
szar benzint tankoltál
Benz2013-07-09 21:34:24 // 132248
Üdv!

Azt vettem észre hogy mikor alacsonyabb fordulatszámnál ha odalépek neki akkor iylen furcsa kicsit csörgő hangja van az autónak. Kicsit aggaszt a dolog , különösen azért mert ma mikor 110 körül mentem mikor gázt adtam csörgött ... megint gázt adtam megint csörgött és utána már nem. Szó mi szó nyugtalanított a dolog. Vezérlésmódosító adhat ki ilyen hangot? mert arról tudom hogy nem tökéletes már...
1pityu3892013-07-09 21:26:52 // 132247
Valaki meg tudná mondani a hátsó lengőkarban lévő csapágyak tipusát/számát?
téglaci2013-07-09 18:47:58 // 132246
szia!
Megforrasztottam a régi törött lábakat , most működik.
Nem tudom , mennyire melegszik fel az ellenállás huzal (mert jó meleg a kezemnek) , remélem a forrasztó ón olvadáspontját nem éri el és elenged hosszabb működés közben.
Bár egy helyben járattam sokat az autót és szépen ki-be kapcsolgatott , ahogy kell.

sziasztok , köszi a segítséget mindenkinek.

üdv.
téglaci
1pityu3892013-07-09 14:23:07 // 132245
Lengéscsillapító csere vált esedékessé így hát beszereztem 2gyári csillapítót. A kocsiban lévő toronycsapágyakat meg a szilenteket ujra cseréltem. Érdekes a műanyag toronycsapágy :)))) előttem egy hozzáértő már megpiszkálta a felfüggesztést elől mert nem egyforma lengéscsillapítók voltak bent. Baloldali gyári,jobbos azt hiszem lip. Jaj és jobb oldalon rövidebb volt a rugó!! Beszereztem 2 gyári rugót is. Össze raktam a gólyalábakat rugó összehúzó nélkül már már bűvészi mutatvány :) be raktam és kb 4-5 cmrel magasabb az eleje. Fura kicsit de nagyon jó lett.
zee2013-07-09 13:19:17 // 132244
Szívesen! :)
Marky Mark2013-07-09 13:10:46 // 132243
Köszi! Nagyon jó! :-)
zee2013-07-09 12:09:32 // 132242
Itt nézz körül:

Dosky_SD Alfa manual
MIFI2013-07-09 09:23:37 // 132241
Vízpumpa a vezérlésbe van :) Szóval nem :)
Ricsi146TI2013-07-09 07:43:00 // 132240
Sziasztok!

Alfa 146 TI - a hosszbordás-szíj csak a szervót és a klímát hajtja vagy a vízpumpát is?

Előre is köszi! :)
andrej0312013-07-09 07:02:40 // 132239
Szevasztok .Rakot már valameiketek 1,4 Ts be sport szürőt ? Mert én mikor beraktam sokszor rángatott meg durrogott mintha gyujtás beállitási gondjai lennének és mikor kivettem a sport szürőt tökéletesen ment
téglaci2013-07-09 06:15:49 // 132238
igen ez az.azért jól gondoltam , hogy a hőmérséklettel is játszik.ha megnézitek a boxernál mennyivel magassabb hőmérsékletet ír.
Marky Mark2013-07-08 23:26:55 // 132237
Sziasztok!
Hobbi szinten idáig motoroztam és minden komolyabb motoromhoz sikerült beszereznem a gyári service manual-t. Most, hogy Alfám van, érdekelne, hogy hozzá lehet-e jutni valahogy az ilyen leírásnak, robbantott ábráknak?
Esetleg digitális formában meg van-e valakinek?
Köszi!
Márk
[k i z z o]2013-07-08 22:39:37 // 132236
Kicsit drágább postával, de jól meg kell hűteni hővezető pasztával:

http://hu.rs-online.com/web/p/panelbe-epitheto-allando-ellenallasok/0188059/
Axl Trans2013-07-08 22:26:24 // 132235
Itt a hivatalos verzió:D
téglaci2013-07-08 21:37:38 // 132234
utána járok holnap.köszike sziasztok!
GTPeti2013-07-08 21:35:27 // 132233
De, lehet 1db 100W-osat is betenni. Asszem amikor én vettem nem volt Mo-n a boltban csak ilyen 50W-os. A gyárit olyan 100W-nak saccoltam, emiatt lettek ezek. (156-ról beszélek.)
téglaci2013-07-08 21:32:03 // 132232
ez egy pofás darab.
kell ebből párhuzamosan kettő?nincs adott ohm értékkel vajon?vagy a terhelés miatt kell a kettő és a nagyobb hűtő felület miatt??
téglaci2013-07-08 21:29:57 // 132231
elég szar helyre tették , mert alúl éri a sós víz , sár stb. nem csoda , ha tiszta korrózió volt és letörtek a csatlakozói.
GTPeti2013-07-08 21:29:34 // 132230
Jó, ez igaz. B)

Ilyen ellenállásokról beszélünk amúgy.
téglaci2013-07-08 21:28:14 // 132229
1000 forintig még egy autónál lehet azt mondani filléres tétel. kb.2 liter üzemanyag:(
és egy kis barkácsolás.
A hengerfej javítás pedig egy kicsit több.

megkisérlem ezt a házi jellegű javítást első körben.
köszönöm még egyszer
GTPeti2013-07-08 21:18:53 // 132228
Nem, nem hiszem, hogy ez az oka. Sokkal inkább a hűtése, legalábbis a 156-on. Na ettől függetlenül sikerült alulméretezni, úgyhogy a gyári néha eltávozik...
Annyira nem filléres tétel, mert kb. 500 Ft egy olyan ellenállás, a gyári pedig 6000 és bedöglik (a 156-nál). De megéri.
téglaci2013-07-08 21:15:57 // 132227
szia!
azon gondolkodtam , miért tették ezt magára a hűtőre??
lehet hogy a melegedéssel változik az ellenálléása a vezetéknek és ha melegebb , akkor gyorsabb az első fokozat is??
persze most nem tudom , hogy a hőmérséklet hogyan befolyásolja a vezető ellenállását.

tehették volna "hidegebb" helyre is , ha nem így van.

köszi az ötletet és ez filléres tételnek tünik.
üdv.
téglaci
GTPeti2013-07-08 21:07:09 // 132226
Vegyél inkább két 0,47 ohmosat és kösd őket párhuzamosan. Úgy mint én tettem. ;)
Lehetőleg min 50W-os ipari, aluházas ellenállás legyen. (Ideális esetben hűtőbordán, amit a venti levegője is ér. -> Örökélet +1 nap.)
téglaci2013-07-08 21:05:34 // 132225
Akkor tovább fejlesztem , mert rá van írva , hogy 0,23 ohm az ellenállása.Akkor egy ellenállást teszek be.De addig az jó ötlet , amit írtál.Nem jutott eszembe.
köszi még egyszer.
üdv.
téglaci
Axl Trans2013-07-08 20:58:40 // 132224
Felejtős. Ha van is, horror áron, legalább 100 féle van, én évekkel ezelőtt vettem 16 ezerért... Aztán itt kaptam tanácsot, ugyanis semmi más szerepe nincsen, mint hogy az 1-es fokozat sebességét szabályozza. Egyszerűen húzd le róla a két csatit és kösd össze őket egy 20 v. 30 biztivel. Ennyi. Semmi baj nem lesz, ami történni fog annyi, hogy az egyes fokozat is a kettes sebességével forog majd, ami ugye nem hátrány, mert gyorsabban, hatásosabban hűl. Az enyém is így van megcsinálva.
téglaci2013-07-08 20:46:57 // 132223
Igen arra gondoltam:)
Axl Trans2013-07-08 19:56:21 // 132222
Arra gondolsz ami a hűtő alján van?
téglaci2013-07-08 19:53:11 // 132221
Hol lehet venni és mennyi lehet egy ilyen előtét ellenállás 146 TD-hez??
Biztosan valaki már átesett ezen a keresésen.Itt próbáltam a fórumon megtalálni , de nem sikerült:(

köszi a segítséget előre is
téglaci
téglaci2013-07-08 13:38:45 // 132220
Az előtét ellenállás lábai elkorrodáltak és letőrtek.
Most direktben egy kapcsoló van a gomba helyén és azzal egy fokozat megy.
Azt nem értem , hogy az egy fokozat miért nem ment a gomba által kapcsolva?
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-08 10:23:19 // 132219
hahha na ezt sosem fogod megelőzni. az enyémben nincs termosztát nyáron kb 70 fok a víz csak városban jutunk el 80-90-re majd ventillátorra. és mégis hengerfejes,ezt tudomásul kell venni hogy úgyis az lesz,az én esetemben kb 2 évente:D meg azt is tudomásul kell venni hogy öregek a hengerfejek és porladnak szét,szóval jó cseredarabot találni is nehéz:D
téglaci2013-07-07 22:16:10 // 132218
ok.köszi!
Axl Trans2013-07-07 21:59:07 // 132217
Ne kerüld meg a relét, mert a 2,5 kanóc is elfüstöl... Tapasztalat...
téglaci2013-07-07 21:47:57 // 132216
ez nem jó jel , én ezt szeretném megelőzni , nehogy hengerfejes legyek
téglaci2013-07-07 21:47:04 // 132215
lehet , hogy én egy olyan kapcsolóval , ami 20A biztosíték is egyben kötöm be egyenesen.így a relé hibát is kizárom.gondolom a 20A talán elég.
Axl Trans2013-07-07 21:37:21 // 132214
Ez így elég érdekes, de tudjuk, hogy ők ilyenek, de a legvalószínűbb a hengerfej.
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-07 21:24:43 // 132212
jahh az öreg autó témába kezdek én is beleszaladni... 2000-es fordulat felett elkezd szürkés fehéresen füstölni,aztán van hogy abba hagyja,aztán gondol egyet és alapjáraton okádja a füstöt,és közben a nívópálcán tolja ki az olajat,de a kartergáz csövön nem. szóval egy kezdődő hengerfejességnek néz ki,de nem a -szokásos- víztérbe hanem az olajba.
valakinek valami egyéb ötlet? vagy jól gondolom?
Axl Trans2013-07-07 21:00:46 // 132211
Fogtam egy testet, rá a kapcsolóra, onnan pedig a biztitáblán rákötöttem arra a szálra, ami bejön a gombából, Így nem kerültem meg a rendszert, ugyanúgy a relén megy minden, mintha a gombától kapná a jelet.
téglaci2013-07-07 20:55:05 // 132210
köszönöm a segítséget.akkor Te valamelyik fokozatnak a vezetékét testre kötötted egy kapcsolón keresztül??
Axl Trans2013-07-07 20:43:57 // 132209
Ja a biztosítékot kérdezted, én meg a relét rajzoltam. Van a biztitáblán is és a motortérben is, a jobb oldali torony mellett. De ez a legritkább esetben megy ki. Előbb adja meg magát az, ami a biztitáblán van.
Axl Trans2013-07-07 20:41:24 // 132208
Mind a két helyen. A biztitáblán van az 1.-es fokozaté, a hűtő borításán egy műanyag kis dobozba téve pedig a 2.-es fokozaté. Nekem nem nagyon megy 90° fölé, esetleg hosszas emelkedőnél. De mondjuk én parás vagyok, és beépítettem egy kapcsolót, nem szoktam megvárni amíg a hőgomba dönt:) Őreg autó vigyázni kell rá. Ritkán járok városban, de ha igen biztos bedugulok valahol, jól jön az a kapcsoló. Így a legnagyobb dugóban is 80-90° között tudom tartani.
téglaci2013-07-07 20:26:20 // 132207
és neked hány fokon áll a vízed mostanság??
téglaci2013-07-07 20:24:33 // 132206
a bizti táblán van , vagy a motor térben a biztosítékja?
téglaci2013-07-07 20:23:29 // 132205
akkor jó , mert ez is TD:)köszi
Axl Trans2013-07-07 20:19:25 // 132204
Van külön biztije és a három kanóc is normális, mert kétfokozatú a ventilátor. Mi több, van még két reléje is. Az egyik a bizti táblán a másik a hűtő borításán valahol. Legalábbis a TD-én így van.
téglaci2013-07-07 20:15:16 // 132203
és van neki külön biztosítéka vajon??
téglaci2013-07-07 20:10:40 // 132202
OK.köszi , mert akkor ki tudom próbálni a hűtő ventillátor motort.A gombánál lehet , hogy 3 vezetéket láttam?az nem tünne logikusnak.
Axl Trans2013-07-07 20:06:22 // 132201
Igen, testet kapcsol a pozitív állandó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak