Fórum >> Típusok >> 145-146

1pityu3892013-07-03 13:42:43 // 132150
Az alkohol tisztábban ég mint a Benya,hogy a korom lerakódásokat tisztítja e azt nem tudom. Az üzemanyag ellátó részt biztosan kipucolja,meg az esetlegesen a tankban lévő vizet is eltünteti mert az alkohol keveredik a vízzel.
BalintDkny2013-07-03 11:48:13 // 132149
Egyébként az égéstérben is van tisztító hatása?
Piritu - 1.000.0002013-07-03 07:18:26 // 132148
Ha jól tippelem az oldalad alapján, a tied már euro3-as (műanyag fedeles). Valószínűleg az már jobban kezeli a dolgot.
Az enyém (meg, ha jól látom a Cartársé is) 97-es, alufedeles.
Piritu - 1.000.0002013-07-03 07:04:09 // 132147
Elvileg segít, de nekem egyszer, amikor teljesen kiakadt, csak a FES tudta visszahozni.
1pityu3892013-07-02 23:40:06 // 132146
Aksi saru levétele?

Lehet hanyagolom a dolgot nincs kedvem hibakódokat törölgetni jópénzért :)
Piritu - 1.000.0002013-07-02 23:20:45 // 132145
Szerintem a "tisztítás" nem ér annyit, amennyit - adott esetben - az FRA és a TRA öntanuló paraméter kiakasztásával elérsz. Mer azt csak FES/MES-el tudod resetelni.
1pityu3892013-07-02 23:14:25 // 132144
Nagy majd futok egy próbakört felesben. Nem a spórolás a cél mert 390 ért tankolok benzint, az etanol meg 350 körül van szóval nem éri meg... Viktor elintézte...
Ami miatt tankolnám néha néha az a tisztító hatása. Az ilyen olyan tisztító adalékokban nem hiszek...
GTVili2013-07-02 22:25:14 // 132143
Én jártam a 45-össel "felesben"....ha nem rontottam el az arányt,akkor nem volt gond.
Kissé nyomatékosabb alul,viszont felül hamarabb elfogy. És többet eszik a "keverékből"...
De ha kiszámolod,és jó áron veszed a benyát( és az etanolt) akkor megérheti...
Piritu - 1.000.0002013-07-02 22:17:08 // 132142
A fogyasztásom előtte, pia nélkül 8,87 literre jött ki 6.046 km-en.
Felesben tankolva 9,18 l/100km- re jött ki a 2.046 km.
Piritu - 1.000.0002013-07-02 22:01:36 // 132141
Így van, bár az idei teszt alatt nem dobott. Kis fordulaton nyomatékosabb egy kicsit, viszont nem szeret annyira pörögni. Ja, és kicsivel többet is kér belőle felesben.
Kár vele kísérletezni, nem olcsóbb annyival.
GTPeti2013-07-02 21:54:59 // 132140
Piritu, a 2.0 TS-ben. Hibakódot dob az ECU, mert a mért paraméterek nem állnak össze neki. (50% mellett.)
1pityu3892013-07-02 21:52:48 // 132139
Próbált már valaki etanolt ts motorba? Közelben van egy Agip kút ott kapható de még sosem mertem kipróbálni. Régi karbis mazdába raktam régen de nem nagyon tetszett neki...
1pityu3892013-07-02 20:49:52 // 132138
Kár hogy nem állítható!!!
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-02 20:12:31 // 132137
ez tény de ha az lenne a baj akkor tudnék róla:D szóval nem a szar műszaki állapot miatt ilyen a gép,hanem nem tudom mi miatt:D
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-02 20:11:45 // 132136
az egy picit csajozós úgy:D
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-02 20:11:16 // 132135
hát nem tudom,valószínűleg volt törve,de elég fura hogy mindkét érték majdnem percre pontosan egyforma.utánfutásban nincs különbségem.
1pityu3892013-07-02 19:19:00 // 132134
Toronyszilent is eltudja vinni a kerékdölést! Enyém borzasztó állapotban volt,kis kupakot levéve már lehetett látni hogy valami nem oké :) meg érezhetően mozgott a toronyszilentben a lengéscsillapitó! érdekes érzés...
mreni2013-07-02 14:21:54 // 132133
öcskösnek mikor beraktam a 156-ba a TA-t letekertem koppra elvittem futóműveshez és csak nézett,mondtam neki hogy elöl dőlésen nem tud állítani de mindenképp akart mókuskodni valamit -3.3 volt elöl :D
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-02 14:04:58 // 132132
Azért gyanús a torony pozíciója, mert alkatrész cserével sem változik. Nálam is így van, 2008-as feljegyzésem van, akkor volt -1d54"(bal)/-1d30"(jobb).
Ez azután volt, hogy a bal első sárvédőmet megkínálta egy Pözsós. Az első lakatos nekiállt volna gányolni, onnan elhoztam azonnal az autót és beadtam egy nem olcsó helyre. Ott viszont ahogy mondtam hogy szerintem húz oldalra a gép, élből padra tették és a méreteket ellenőrizve rakták össze. Attól a nem túl komoly kocctól is másztak az értékek. Lehet a kerékdőlés különbség még emiatt maradt benne, de tény, hogy elmúlt a húzása, jó az egyenes futás.

Az utánfutásban is van különbségem, de határon belül. Ma voltam futóművet állíttatni, lengőkar és kormányösszekötő csere után. Minden érték a 2008-assal egyezik, minimális különbségek vannak.
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-02 12:31:28 // 132131
bármi lehet,de fura lenne mert a két oldal között emlékeim szerint tizenperc eltérés van.és igazából nem sokkal volt keményebb a gyárinál. a tornyok hogy lehetnek arrébb? nincs hegesztve,nincs vele semmi különösebb,és a toronyszilentet is csak egyféleképpen lehet beletenni(nem úgy mint pl Croma),nálam csak jobbos lengőkar lett cserélve és azután sem változott az érték,most tavasszal pedig mindkét első teló és akkor sem változott az érték.
G-Burt2013-07-01 23:17:51 // 132130
nekem ültetve volt 1fok42 bal oldalt, 1fok44 jobb oldalt
G-Burt2013-07-01 23:15:23 // 132129
El van hanyagolva.
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 22:25:14 // 132128
Megnéztem, nekem határon, vagy picit azon túl szokott lenni (1d3" - 1d54").
A 2 feletti az elég pálya beállítás, az túl sok. Nem lehet hogy elpofozta a tornyokat a keményítés? Nem tudom előfordulhat e ilyen, de vagy a tornyok vannak rossz helyen, vagy a lengőkarok (szilentek) nem stimmelnek.
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 22:12:32 // 132127
jah és ültetve is hajszálra pontosan ennyi volt... pedig mint ahogy tegnap Gyurival is beszéltük hogy attól változik a csapterpesztés,akkor most nekem vagy nem változott vagy csak vissza nem változott:D
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 22:11:07 // 132126
hát nekem valamiért gyárihoz hasonló(utángyártott) alkatrészekkel is mindkét oldalt elől 2fok 20-25 körül van a dőlésem,a gyári pedig 1fok 10 vagy valami ahhoz közeli. csak azt nem tudom hogy nekem mitől annyi? mert az ültetés ki lett véve,a szárvágott gátlók is,jtd rugó,új gátló. és mégis majd a duplája a dőlés.
mreni2013-07-01 21:57:57 // 132125
a ültetve van érdemes korrigálni egy picit rajta
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 21:33:05 // 132124
Érdemes? Így legalább kanyarodik rendesen :-)
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 21:31:49 // 132123
Tényleg a viszonylag nagy negatív kerékdőlés miatt van, viszont megfigyeltem, hogy a téli gumijaimat nem eszi belül. Hogy miért, csak tippem van. A téli mindíg 185-ös és kisebb ET-jű felnin van. Egyiket sem ette, pedig ugyanúgy kapta az autópályázást néha 7 fok felett is. Az acél felnin sem és a nem gyári alun se nyalja el a téli belsejét.
Most lesz egy kis felni cserebere, kíváncsi leszek változik e valami.
Bővebben nem írom le, nehogy a 33-as "tudós csapat" megint biciklikerekezni kezdjen :-S
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 20:25:40 // 132122
az zsír királyság:) nekem is ki kell majd vele találni valamit:)
mreni2013-07-01 20:22:35 // 132121
jah, plusz ha jól emlékszem megoldottuk azt is hogy kosz ne menjen a lengőkar belsejébe :)))
mreni2013-07-01 20:21:32 // 132120
asszem nincs zéger benne,egyébként elöl állítható a dőlés némileg,ha beszerzed a gyári méretű,de excenteres csavarokat a csonkállványhoz,talán az unix árul is ilyet.
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 20:14:19 // 132119
ahha szóval ez át lett alakítva sima golyós csapágyra,meg gyárilag ugye hengergörgős van benne.
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 20:13:09 // 132118
elől nekem is eszi,mert túl nagy a dőlés,ami ugye nem állítható,és az benne az érdekes hogy minden alkatrész belevaló. szóval nevezhetjük típushibának is:)
amúgy úgy emlékszem hogy a csapágy nincs zeegerrel rögzítve.majd mreni megmondja én nem tudom hirtelen:)
1pityu3892013-07-01 20:07:55 // 132117
Nem tudjátok véletlenül,hogy a hátsó lengőkarban a csapágy préselve vagy zéger gyűrüvel van "rögzitve"? Nemrégiben cserélték nekem is nem álltam neki otthon műhelybe vittem. Egyébként nekem futóműállitáson hívták fel a figyelmem hogy 2-3mm-t lóg igy be sem állitották csak miután meg lett csinálva. Több 145-146-osnál vettem észre hogy elöl a gumik belső felét koptatják! ez valami tipushiba vagy csak el van hanyagolva a futómű?
mreni2013-07-01 20:04:46 // 132116
hát anno így kezdődött aztán még alakítva lett rajta,de már a méreteit nem tudom,azóta is hibátlan már kb 40k km van benne és sokkal feszesebb lett mint volt,nem olyan nyúlós :)
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 19:45:51 // 132115
mi poliuretános benne? csapágy most nem tudom hirtelen milyen van benne,de valami 8 ezres készlet lett belevéve anno...
mreni2013-07-01 19:26:42 // 132114
nekem a poliuretános cucc,elég jó lett,meg normális minőségű csapágy kell bele
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 19:18:58 // 132113
Véletlenül nincs valakinek valami ötlete hátsó lengőkar csapággyal kapcsolatban mit kéne vele tenni hogy 20ezernél többet bírjon lógás és terpesztés nélkül az új felújítókészlet? mondjuk először is fejbe lőni azt az embert aki lyukat tervezett a lengőkar aljára hogy ott bemenjen a retek.:D de azon kívül?
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 16:36:01 // 132111
Naa azért ennyire nem... de tény hogy 130 országúton már izgalmas :-)
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 16:29:38 // 132110
legalábbis hanghatás és úttartás szempontjából:D
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 16:28:36 // 132109
arról nem is beszélve hogy a lassan de biztosan elért 130 meg 2kilónak tűnik:D
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 16:26:18 // 132108
Igen, nekünk gyárilag dob van rajta, elől pedig tömör tárcsa. Igazán nem mondanám azt hogy lomha, jól megy az, ritkán tapostam neki oda, szépen nyomatékból elvan. Inkább valahogy más a sebességérzet. Lehet a váltóáttételek miatt, nem tudom. 50-60 közt olyan jól el lehet a TD-vel autózni. A jtd-nél megőrülsz olyan lassúnak tűnik ugyanez.
pb_2013-07-01 16:08:20 // 132107
Akár.))
G-Burt2013-07-01 15:47:54 // 132106
vagy ilyet:D bár nem akarlak másolni:D
G-Burt2013-07-01 15:18:24 // 132105
nem parasztoztam:) annyira meg nem érdekel a téma, h el is olvassam.
pb_2013-07-01 15:17:52 // 132104
Akkor nincs más hátra, ilyet kell feltenni:

DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 14:11:46 // 132103
ja nektek dobos hátul jól emlékszem? valakivel mintha vitáztunk volna hogy mi gyári meg mi nem az:D nekem tárcsás:) hát igen a td nehéz ehhez a kevés pacihoz,városban kell neki tolni,mert lusta:D
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-01 14:08:04 // 132102
Nem, arról szó sincs. :-)
Városban mentem a TD-vel most vagy 200km-t a múlthéten, amíg a jtd a klímásnál pihent. Összességében városban nekem kényelmesebb volt. Sokkal kisebb ívben lehet vele kanyarodni, könnyebb parkolni. A kormánya férfiasabb, úgy értve, hogy gyengébb a rásegítés, ami kifejezetten nem baj, legalábbis én szeretem az ilyet.
A futóműve picit magasabb, de egyáltalán nem a puha kategória az sem :-)
A kuplungja sokkal jobb, a fékje viszont taposósabb, de ha kell fog, csak tiporni kell rendesen.
Szombaton visszültem a jetibe. Az első km-en rendesen zavart hogy könnyen forog a kormány, és minden pirosnál ablakfejelősen álltam meg. Beparkolni konkrétan nem sikerült vele elsőre a spar parkolóban, elmértem az ívet :-) Viszont az is feltűnt, hogy a TD-vel egyet sem "anyáztam", normálisan tudtam közlekedni a forgalom tempójában, nem tűnt lassúnak a többi autós. A jtd-vel ez nem megy, az egy idegbeteg autó..
DieselManiaco(NagyVad)2013-07-01 13:24:36 // 132101
nahh ne finnyáskodj :D a td se az a tipikus hajó azért,vagy csak még túlságosan újak a gátlóim:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak