Fórum >> Típusok >> 155

Longman2011-08-02 08:28:00 // 116681
Akkor fordulaton megy mind a 4 henger?
szasza9112011-08-02 06:27:29 // 116680
Megosztané velem aki tudja, hogy nagyjából és egészében hány kilo egy tetszőleges 55-ös vezetőülése? gondolom nincs nagy különbség az egyes variációk között.
thx!
Buksi2011-08-02 03:44:44 // 116679
Nagy gratula! ;-))
kzoli2011-08-02 01:01:04 // 116678
Sziasztok!Ma raplizni kezdett a kicsike.A hütöventillátor az elsö bekapcsolódás után nem kapcsol ki amíg a víz vissza nem hülik a külsö környezet höfokára.A ventikapcsoló lesz szar,gondolom.Vagy mégse?
ykcky2011-08-01 22:01:16 // 116677
Tisztogatás után, pöpecül megy a gép, nem rángat, szívesen veszi a fordulatot, ill kemény terhelés alatt (az apartmant cca 7 percnyi 10% feletti városi szerpentin leküzdése után lehet megközelíteni, extra brutál! nagyon szűk utcák, élveznétek!) sincs semmi gond, veszi a fordulatot, dráma nélkül abszolválja az emelkedőt.
Longman2011-08-01 21:53:32 // 116676
hát a trafót nagyon nem tudod ott ellenőrizni szerintem. esetleg szemrevételezéssel, de ha pl. repedt lenne a melegtől akkor le is állna, nem csak kihagyna.
tényleg, nem rángat az autó? a gyújtásmodul ugyanez lenne. de ez is el szokott "melegedni". legalábbis OFF-os autóknál :)

ha nem nagyon vannak eszközeid, akkor parasztosan kell megnézni: lehúzogatod az injektorról a csatikat, és amelyiknél nem változik a motor járása, az nem megy (nyilván előbb felmelegíted, hogy kihagyjon) annak a hengernek a kábeljét érdemes átnézni.

viszont ez esetben érdemes megfigyelni, mikor kezdi el pontosan produkálni magát.

a gyertya itthon 1000-1500 huf
ykcky2011-08-01 21:52:26 // 116675
Amúgy megállás, gyertyatisztíás után bár az alapjárat alacsonyabb a megszokottnál, de a motor járása teljesen kultúrált, egyenletes. Tehát, csak dugóban áll le az egyik henger, így meg kell várnom, míg újra bekövetkezik a probléma, hogy rájohessek melyikkel van a gebasz.
Fairlane2011-08-01 21:36:24 // 116674
Sajnos a trafót nemigen tudod így kiszűrni, csak ha lenne egy cseredarabod, azt tudnád próbálgatni.

Ha megy a motor alapjáraton, akkor egy-két másodpercre lehúzod aztán visszarakod sorban egyenként az injektorok csatlakozóit. Egyszerre csak az egyik hengerét.
Amelyik henger megy rendesen, annál változni fog a motor járása, hiszen nem kap benyát. Amelyik nem megy, annál nem rontasz a járáson azzal, ha nem spriccel a spriccelő.


Örülhetsz, hogy SD épp nincs itt, mert még NTC-t is kéne cserélned :)))
ykcky2011-08-01 21:24:28 // 116673
Ma már túl sötét van a további vizsgálódáshoz, úgyhogy a kábelek csekkolását holnapra hagyom.

Longman, elmondod hogyan tudom csekkolni a trafókat? és, hogy tudom kideríteni melyik henger hibádzik?

Minden esetre, holnap autómentes napot tarunk, nem megyünk el a kedvenc strandunkra, 15 kilométert dugózni, hanem beérjük a gyalog is megközelíthető városi stranddal. Keresek majd másik autósboltot, ahol nem nézik Opelnak a 155-öt, megkérdem van-e az általatok említett gyertyákból bármelyik, ill Tsiga tanácsára vásárolok féktisztító spray-t és kipucolom az LMM-et így elsőre. Meg persze végignézem a gyújtáskábeleket, ill ha lesz normális bolt rákérdezek a trafókra, gyújtáskábelekre is, tudnak-e hozni, mennyiért, mikorra? Ha esetleg meg tudnátok mondani, mennyi ezek otthoni reális ára az jó volna.

Ami még opció van, hogy az ország északi részén láttam bontókat, majd hazafelé vezető úton meg tudom őket nézni.

Apropó hazaút ... a biztonság kedvéért kérlek adjatok egy korrekt áron dolgozó autómentős telszámot, aki akár több ezer km-ről is hajlandó hazacipelni.

Holnap jelentkezem, hogy állnak a dolgok, addig inkább easy-re teszem magam, és nem rontom el az estém jobban parázással. Köszönöm mindenkinek az ötleteket, segítséget. Béke Urak.
Longman2011-08-01 21:07:12 // 116672
Akkor BCP6E..

Ellenőrizd a kábeleket! Mozgasd meg, keress törést, szakadást. Esetleg segítene ha megnéznéd melyik henger áll meg.
A trafód is lehet xar. Azt sem ártana megnézni
ykcky2011-08-01 20:58:04 // 116671
Ja és a gyertyák körül nincs szerencsére különösebb kosz, sem víz se semmi.
ykcky2011-08-01 20:56:52 // 116670
Hi Logman,

AR67102...

Sajna, szerintem itt gyujtáskábelt sem kapok :(
ykcky2011-08-01 20:48:01 // 116669
Hi Fairlane,

sajna itt nem volt még leheőségem a nem dugóra, már nem is lesz hazaútig, mert itt mindenhol az van.

A gyertyák még nincsenek tövig kopva. Tegnap amikor a probléma először jelentkezett, az apartman mellett a szomszéd bácsinál tisztítottam a gyertyákat, nagyon komoly műhelye van az öregnek, eszterga, marógép, két falnyi szerszám. Valójában a tegnapi tisztítást sem bízta rám, hanem maga csinálta, egy egy gyetyánál ingatta a feját az öreg, másikaknál bólogatott, bevallom én nem láttam különbséget. Viszont az öreg nem beszél kicsit sem nyelveket, így vele ennél többre nem nagyon jutok.
Longman2011-08-01 20:43:56 // 116668
huhh, hát így elég nehéz.

Szerintem henger leállás, és gyertya beköpés nem az LMM hibája lesz.
Golden Lodge gyertyát már nemigen fogsz találni, mert nem gyártják.
Ha neked a 129Le-s 1.8-asod van, akkor elvileg NGK BCP7ES való bele, de kéne motorkód (forgalmiban motorszám, AR-el kezdődik, és az azt követő 5 szám kellene).

Lehet érdemes kicserélni őket, de szerintem csak ideig-óráig lesz jó. Vess néhány pillantást a gyújtáskábelekre. Szerintem inkább arra lesz a baj.

Az alapjáratod is a gyújtáskimaradás miatt ment el.
Fairlane2011-08-01 20:43:40 // 116667
Azaz... .)
ykcky2011-08-01 20:42:53 // 116666
Ehhez meg gratuladé!
Fairlane2011-08-01 20:42:00 // 116665
Ha a gyertyákat megpucultad, és egyébként nincs tövig elfogyva az elektródájuk, akkor szerintem nem ezzel lesz a gond. Talán nem is a benzinrendszerrel.
Gyertyakábel inkább, esetleg az egyik trafó vagy injektor haldoklik, azért javulhat, ha arra túrkálsz, illetve ha hűl egy kicsit a gép.
Nem ázott be a gép, a gyertyáknál nem állt a víz?
Ha nem dugóban, hanem városon kívül, vagy pályán mész akkor is csinálja?

Ha minden csatlakozót, kábelt amit csak látsz széthúzol, aztán összedugsz azzal nagy gondot nem okozhatsz, max javul valahol a kontakt.
Gyertyakábelek, injektorok, lmm, esetleg az alapjárati motoré (a szívócsonkon lakik, egy kis hengeres fém izé)
ykcky2011-08-01 20:41:12 // 116664
Well well,

így már értelek is :)
már csak féktisztító spray-t kell szereznem ezektől a fogalmatlanoktól, de az LMM-et lefotóztam, hogy tuti legyen a biztos
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:25:47 // 116663
Az a LégMennyiség Mérő a szívósorban. Fényes doboz a légszűrőház után. Ha kivetted, akkor féktisztító sprével a belsejét ki kell tisztítani. A lamella mögött is. Kézzel el lehet tolni, nem lesz baja. Általában fekete kosz szokik kijönni. Ha már nem jön több kosz, akkor vissza lehet tenni.
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:21:11 // 116662
Hali!
Őröm é bódottá!
Levizsgázott a gépTSiga!!!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mozaik utca. Du. 4-kor vitte atyám. A vizsgáztató szerint az első gumikat kellene majd a szezon végén lecserélni, de amúgy minden rendben volt.
Az alapjárat 870 rpm volt. Ekkor a CO 0,1%, amikor a határérték 0,5%. A lambda 1,03 volt.
Az emelt fordulatszám 2600 volt. Ilyenkor a CO 0,3%-ot, a lambda 1,012-es értéket mutatott. Tehát tegnap este érdemes volt fele-fele arányban tankolni az E85-öt. :-))
A fékek eltérése semelyik mérésben sem volt nagyobb 6%-nál.
A kormányt azért lecseréltem a gyárira, mert anno sikerült kicsiszolni a típusszámot az azonosítókkal együtt... :-(
ykcky2011-08-01 20:18:24 // 116661
Tsigus,

ennyire nem vagyok spíler, hogy tudjam mi az az LMM, de, ha megmondod, bizisten kitisztítom.

köszi a mondást amúgy!
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 20:12:48 // 116660
Hali! A manual szerint a Champion C6YCC vagy Thomika az NGK-t ajánlja. Én nem tudok nyilatkozni, mert van még 2 szett Golden Lodge 25HLD a fiókban.
Az alapjárattal kapcsolatban ki kéne még esetleg az LMM-et tisztítani.
ykcky2011-08-01 19:54:18 // 116659
Ciao Urak,

apró problémám van! De megérzésem szerint ezek csak a tünetek.

Montenegro legdélebbi városában Ulcjinban vagyunk.

Dugóban (ami itt állandó) a kocsi (155 1.8 TS láncos) hengerei közül leáll egy, félreállás, gertyatisztítás után újra megy, tehát beköpi, a gyertyák nem újak. Próbáltam vásárolni másikat, de nem sikerült. Az autóboltos faszi kijött ránézett a kocsira, majd megállapította, hogy Opel! Bent a boltban mindenféle hőértéket figyelmen kívül hagyva elkezdett turkálni, de szerencsére még az ő fogalmai szerint sem talált megfelelőt.

A másik gond, eddig az alapjáratom fix 1000 volt, most 800.

Kéne nekem segítség nagyon!
Ha megírnátok a kocsiba megfelelő, lehetőleg a benn lévő Golden Lodge-nál elterjedtebb gyártók gyertyáinak gyári számait, amik nálatok ennél a motornál már beváltak, az jó volna!
Ill várom a látatlan tippelgetést az alapjáratra, és amúgy.

Netközelben leszek nemsokára újra.
Előre is köszi
Buksi2011-08-01 19:30:54 // 116658
DE vicces kedvedben vagy ma! :-DD
Buksi2011-08-01 19:30:23 // 116657
Jah, a gumi fékcsöveket el ne felejtsd!!!!!!! :-))
Buksi2011-08-01 19:29:24 // 116656
Abban sehogy, de az enyémben igen! Már régóta be van kábelezve, csak nemtom, hogy jók-e a kábelek! azért kell a próba! ;-)
Egyébként meg ha össze lehet házasítani a Q4 ülésekkel, akkor lagzi lesz! :-)))))))))

Megbeszélünk egy időpontot és megyek! :-)
Buksi2011-08-01 19:26:58 // 116655
Te ilyet feltételezel rólam? :-DD
Marklar1552011-08-01 13:36:11 // 116654
A 6 oson láttunk csajokat. Jó pézért biztos kipucolják a slagot:)))
Marklar1552011-08-01 13:33:03 // 116653
Legalább a szerszámod legyen férfias... :-PPP
Marklar1552011-08-01 13:32:09 // 116652
áááá
Itt nézelődik ez a népalfas csávó.
Ahelyett, hogy az félig offosba sasolna már be....)
Marklar1552011-08-01 13:29:27 // 116651
Azért kiváncsi leszek, hogy hogyan fogod ebben az autóban kipróbálni az elektromos üléseket... :)

Amúgy, meg SoS vinned kell, mert jövő héten viszik az ajtókat s utána kutya ól is lehet...:)
Marklar1552011-08-01 13:23:55 // 116650
Az is osztrák volt:)
Fairlane2011-08-01 12:41:38 // 116649
Így lehetett.... :DDD
Zsocy1552011-08-01 12:20:30 // 116648
Lehet ott maradt a raktárban és csak 98'-ban találtak rá. :))
Edyboy2011-08-01 12:16:18 // 116647
A rendszám mindenesetre 97-es :)
Fairlane2011-08-01 09:49:56 // 116646
Nyóreggelt.

98as 155ös? :O
TSiga ( I am the TSIG)2011-08-01 08:38:04 // 116645
Veszel egyet mondjuk egy praktikerben. Ugyan ilyenek vannak jobb névvel. Átteszed az eltört alkatrészeket, óvatosan meghúzod a csavarokat a burkolaton és visszaviszed, hogy xar. Utána van egy nyomatékkulcsod. :-))
NaTo2011-08-01 08:36:35 // 116644
tényleg.
Az eredeti még jó, szerintem a vágás utáni renderelésnél szúrtam el valamit.
Fairlane2011-07-31 22:02:49 // 116643
Valahogy a képarány meg az interlaci nem az igazi... :)
Buksi2011-07-31 21:55:41 // 116642
Lehet tényleg attól volt olyan ronda hangja! :-DD
Ati772011-07-31 21:33:35 // 116641
Akkor ez neked ösztönből megy.:))
Vagy lehet ,hogy mind1 az összerakás módja csak én felejtettem benne egy 17-19-es villáskulcsot. :D
Buksi2011-07-31 21:23:13 // 116640
Az első két képen a külső csukló van, a harmadikon meg a belső! De megmondom őszintén nem figyeltem, hogy hogyan kell összerakni! Összeraktam, betettem és mentem vele pár kört! Nincs semmi hangja, tökéletesen teszi a dolgát! :-)
sprint832011-07-31 21:20:14 // 116639
Ja meg most lesz Tolcsván is a borfesztivál:)
Ati772011-07-31 21:19:46 // 116638
Nem ,a belsőre. Az van a képen nem?Ha nem akkor így ránézésre tök 1forma a 2.
sprint832011-07-31 21:18:07 // 116637
Sátoraljaújhelybe, ott lesz egy kis hétvégi céges buli a főnököm nyaralójában. Boros pincék közelében:))
NaTo2011-07-31 21:16:52 // 116636
Csinálunk! :) (csak mert én is kíváncsi vagyok :)) )
Állítólag szolíd, nem hangos kívülről.
Buksi2011-07-31 21:12:45 // 116635
Fel a csúcsra! :-DD
afri2011-07-31 21:09:48 // 116634
és hova mész a hegyekbe??
afri2011-07-31 21:09:22 // 116633
szivesen megnéznék már egy külső kamerás felvétel is, mit szól!! ;-)
Buksi2011-07-31 21:07:47 // 116632
A külsőre gondolsz? Mert azt nem szedtem szét teljesen, csak lehúztam a tengelyről! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak