Fórum >> Típusok >> 156

Dévid2011-11-14 17:51:16 // 124292
Én minden ismerősömnek aki Alfát akart venni, csak azt tudtam eddig ajánlani, nézze meg az enyémet, és közben elmesélem mik azok amik a kocsi hibái, és mik azok amikről nem a kocsi tehet a hibalistámban. :)
süsnye2011-11-14 15:48:10 // 124291
most ettől függetlenül, nem értem, hogy mi értelme egy ilyen mondtnak, azt meg főleg nem, hogy miért a negatívumok között szerepel..
ha még az lenne a címe az oldalnak, hogy"Tanácsadás azok részére, akik 10e km-re keresnek autót állapottól függetlenül", meglrteném.. :)

mi az, hogy "érzékeny", mi az, hogy "megfelelő"..? ezt minden autó mellé oda lehet írni.. írják, akkor azt, h a gyárilag előírt karbantartás betartása erősen javasolt.. ez viszont megint, akkor negatívum, ha a fent leírt csoportról beszélünk.. aki ezt nem tudja megtenni, az minek vesz egyáltalán autót? :)
mreni2011-11-14 15:29:32 // 124290
ez így van...
Ferke2011-11-14 14:55:19 // 124289
Azért ezt ilyen bátran ne jelentsd ki, mielőtt nem nézel körül az sgforum hondás topicjában, vagy a klub fórumain:)
Nyilván itt az amore-n alfához keresnek, a hondásoknál meg hondához.:)
Keresik azokat a főtengelyeket bőszen, én is elég gyakran keresek (ráadásul még nehezebben is találok, mint alfához)
dfg (Tanárúr)2011-11-14 14:22:14 // 124288
elsőként is van változó szelepvezérlés, és nem romlik el. de nem is ez a lényeg, mert az javítható.

főtengely van abban is, van ebben is, és ehhez mindig keresnek, ahhoz meg nem...
Liquid2011-11-14 14:09:44 // 124287
úgyértettem, hogy saját kategóriájában kell hasonlítani, illetve kb. hasonló évjárattal.
Mert pl. ha nincs #-es futómű akkor az nem tud elromlani, ha nincs változó szelepvezérlés, akkor az nem tud elromlani és még sorolhanám
dfg (Tanárúr)2011-11-14 13:58:28 // 124286
hát nem 1,4 volt, hanem 1,6. 0-100-on kb ugyanilyen gyorsulással, és kb ugyanilyen felső fordulatszámhatárral.

de mondhatnám a mostani opelemet is, ami gyárilag 150 lovas, de annál igénytelenebb autóm még nem volt.


mindkettőbe belement sok-sok km motorhiba nélkül.
Liquid2011-11-14 13:46:34 // 124285
milyen monda volt? mert ha egy 1.4-es civic, akkor az nem ugyanaz a kategória...
süsnye2011-11-14 13:39:25 // 124284
ezt hogy érted?
dfg (Tanárúr)2011-11-14 13:12:33 // 124283
hát mondjuk a hondám sokkal igénytelenebb volt...
süsnye2011-11-14 10:24:22 // 124282
azért ez viccess..

"kényes a megfelelő karbantartásra"

mi az a "megfelelő"?? a gyári előírás? arra melyik autó nem kényes? :))
piktortom2011-11-13 17:22:34 // 124281
Pedig most nem is siettem...:D
szasza(SW)2011-11-13 17:20:02 // 124280
De hamar hazaértél:))
Igen ,köszi még egyszer!
piktortom2011-11-13 17:18:53 // 124279
Remélem tetszik! :)
szasza(SW)2011-11-13 17:17:29 // 124278
Nekem már meg van!:)

Köszönet Piktortomnak a sok munkáért!
Piritu - 1.000.0002011-11-13 12:49:51 // 124277
Persze. tegnap már belinkeltem máshol, de aki nem olvasta annak érdekes lehet.
(A Cartárs az LMM cserét kérdezte, arról - ha a majrélámpa világít - elég egyértelműen el lehet dönteni pár perc alatt, hogy kidobandó-e.)
mreni2011-11-13 12:11:23 // 124276
"Ki kell olvastatni és egyértelmű lesz a dolog" nem kötekedésképp,de ez csak egy diagnosztika első lépése,itt még egyértelmű hibát nagyon ritkán lehet megállapítani :)
dfg (Tanárúr)2011-11-13 11:56:43 // 124275
sziasztok

Egyre többet szalajt az önindítóm. mennyire van gáz helyen?
bachmanng2011-11-13 11:31:06 // 124274
Ok, rendben. Nagyon szépen köszönöm!

Holnap akkor el is viszem kiolvastatni.

További szép napot mindenkinek.
Piritu - 1.000.0002011-11-13 11:06:30 // 124273
Az Ecuscan kb 2300 hibaüzenetet ismer, ha ennek csak tizede kapcsolja be a "menjaszervizbe" lámpát, még mindig marad ok. Ki kell olvastatni és egyértelmű lesz a dolog és esetleg nem veszel feleslegesen egy LMM-et több tízezerért.
mizooo2011-11-13 10:55:33 // 124272
Szia, ki kell olvasni a hibakódot, az nem csak a befecskendezőrendszer hibáját jelezheti, igen lehet LMM-is, de mindenképpen ki kell olvasni mert egy rakat más hiba is lehet. üdv
bachmanng2011-11-13 10:51:29 // 124271
Üdv mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy nekem kigyulladt a befecskendező rendszer visszajelzőm és utánaolvasgattam itt egy kicsit de általában mindenkinek az LMM volt rossz, mindenféleképpen nálam is az lehet a gond vagy milyen más meghibásodások lehetnek amiért a befecskendező visszajelző világit?
atika2011-11-13 09:53:55 // 124270
Üdv MIndenki!

156 kormányművében az axiálcsuklóknál lehet tömítést(szimmeringet) cserélni? Jobb oldalon csöpögést véltem felfedezni és után kellett töltenem.
ystuc2011-11-12 17:37:58 // 124269
Ja, igen, tényleg! Köszi! :-)
aranytl2011-11-11 17:55:55 // 124268
Köszönöm a tájékoztatást.
Ha lesz pár szabad órám, akkor megcsinálom a szintjelzőt.
Utána már csak a légzsák visszajelző világítását kell megszüntetni és vége lesz az elektromos gondoknak.
Piritu - 1.000.0002011-11-11 17:28:42 // 124267
"pár km-en belül is szokott változni a hőfok" - ez így a természetes, csak 10-et nem tud ennyi idő alatt
Poló2011-11-11 16:53:55 // 124266
Nekem azóta sincs problémám a szintjelzővel. Bár nálam máshogy jelentkezett, pont az ellenkezője volt. Ráadtam a gyújtást és üresnek mutatta, párszáz méter megtétele után kezdett kúszni felfelé a mutató. Nyugodtan szedd szét, tisztítsd meg. Rámegy pár órád, de nem kerül egy fillérbe sem :)

A hőfokra nekem is az a véleményem, mint Piritunak, szerintem is kell neki egy kis idő, míg áthűl. Bár ezt megcáfolja az, hogy nekem pár km-en belül is szokott változni a hőfok, elindulok mondjuk 9 fokban, majd kiérek a városból, ott kicsit hűvösebb van és ott mondjuk már csak 7 fokot mutat.
Piritu - 1.000.0002011-11-11 16:28:28 // 124265
Hőmérő: Szerintem teljesen normális, egyszerűen az érzékelőnek le kell hűlnie a garázs melegéről a külsőre, hogy jót mutasson.
Szintmérő: nem volt ilyen tapasztalatom
Fogyimérő: Igen, a 156-é erősen csal lefelé. Lassú a rendszer és nem tudja követni a változásokat. A 147-é és a 159-é sokkal sűrűbben frissíti a kijelzést, pontos is. A kormosom átlagban majd másfél lityivel mutatott kevesebbet. (Jellemzően 130 tempomatnál 5,1-et írt, a tényleges 6,3 volt)
aranytl2011-11-11 16:14:54 // 124264
Hali!
Érdeklődöm, hogy a külső hőmérséklet érzékelőnél normális, hogy kb. 3-4km megtétele után mutatja a tényleges hőfokot? A garázsban 13fok van, kint meg reggelenkét 3. Nyáron is feltűnt már, de akkor nem foglalkoztatott. Csak most felhívja a figyelmem a csipogás fagypont közelében, és fura, hogy már 5 perce megyek ugyanolyan körülmények között.

Másik dolog. Olvastam a benzinszintmérő anomáliáról, ami nálam is jelentkezik néha. Néha indítás után tele tankot mutat (amikor tudom h nincs tele), aztán lassan visszamegy a tényleges szintre. Szóval olvastam a jeladó kontaktspray-s tisztításának menetéről, az ok. De senki nem írta utána, hogy a probléma megszűnt-e.

Továbbá a kijelzőn megjelenő fogyasztás adatok szerintem nálam nem tükrözik a valóságot. Legalább is örülnék neki, ha tényleg 6.6l/100km lenne a városi átlag, de egy tankkal 6-700 km-t tudok megtenni a tartalékig. Másnál is igaz ez?

Üdv
ystuc2011-11-11 13:43:06 // 124262
Srácok! Mit tudunk a 166-os nagy fékéről? Át lehet azt műteni a 156-ra? Ha jól emléxem, valaki csinált már hasonlót...
Qubi2011-11-11 09:23:46 // 124261
Nekem gyárilag a piros, egy-gombos van...mennyire számít?
Ferke2011-11-11 09:16:53 // 124260
Gratula!:))
zalan2011-11-11 01:10:12 // 124259
köszönöm :)
Dóri♥156♥2011-11-10 21:50:00 // 124258
Már egy éve boldog alfa tulajdonos:) Repül az idő, mintha tegnap láttam vna meg a használtautón...:)))
Rolcho2011-11-10 20:00:09 // 124257
Bármelyik kis autósboltban is lehet találni méretre vágható gumit. Ha gyáriról beszélünk, akkor a végén találsz egy rögzítési pontot, aminél összenyomva kihúzható a két oldalon található fémszál, ami rögzíti a gumit, hogy ne csússzon ki. Nekem utólagosban egyébként a grafitos vált be. Ha a leszorítók felfogatási pontjai, már jelentősen meg vannak lazulva, akkor nem érdemes új gumit húzni bele, javasolt a gyárival azonos Champion SK55R vagy gyári vásárlása 5901386 (vezető oldal szélterelős 55 cm, utas oldal ívelt 53 cm). Próbáltam már a flat blade típusúakat, de nekem nem váltak be. Nem illeszkedtek olyan tökéletesen az ablak ívéhez, mint a hagyományos és az ablakmosó sem olyan hatékony velük. Ez csak saját tapasztalat, így lehet, hogy másnál minden tökéletes. (A legtöbb utólagosan felszerelt flat blade ablaktörlővel az volt a problémám, hogy vagy 5-8 cm-en keresztül visszahúzta a vizet, és az utasoldalon a szélén csak kente a trutyit amíg rá nem feküdt teljesen a felületre.)
fony722011-11-10 19:34:54 // 124256
A lakk sérüléseit el lehet tüntetni bizonyos mélységig. Persze nem biztos, hogy elég csupán a paszta. Enyhébb felületi karcoknál jó lehet.
Ha kicsit mélyebb a karc, akkor 1500-as vizes csiszolóval tüntetem el a mélyedést úgy, hogy a csiszoló papírból tépek keskeny sávot és ezt ráfeszítem egy kemény és egyenes lapra - pl műanyag lap-, hogy jól felfeküdjön a felületre. Jó ha ez min. 2-3 cm vastag, hogy azért meg lehessen fogni. Körkörös mozdulatokkal csinálom és egy kicsit széthúzva a csiszolást a sérülés körül. Ha ez megvan, átcsiszolom 2000-es Abralon csiszolókoronggal, majd jöhet ugyanebből a 4000-es finomságú. Ezeket is vízzel kell használni, sacc/kábé 5-6 cm átmérőjű. Ezután jöhet a paszta és csilli-villi lesz, mint a friss lakk. Ebből a 3M-es piros kupakost használom.
Persze észen kell lenni, mert ha csiszolás közben túl mélyre jutsz, akkor bizony az alapozó világítani fog a szín alól.
Az Abralon egy vékony szivacs korongra ragasztott csiszolószemcsés vászon, amit tépőzárral lehet a hordozó rugalmas tárcsára rögzíteni. Ugyanerre a tárcsára lehet a polírozó tárcsát is felrakni. Létezik belőle kisebb és nagyobb méretű is. Én a kisebbet szokom venni, pár forint. Győrben a Regisztrantnál veszem ( a praktikus áruház mögött) de gondolom bármelyik 3M szaküzletben lehet találni.Akkus fúróba befogom, aztán hajrá!
Enyhe felületi karcoknál nem kell ennyi macera, különböző finomságú pasztákkal ki lehet dolgozni a hibát.
Ferkó2011-11-10 19:20:20 // 124255
http://www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/biztonsagtechnika/egyeb/alfa_romeo_156_gyari_bicskakulcs_kulcs_taviranyito_1499141939.html
Ferkó2011-11-10 19:17:50 // 124254
Ettöl olcsóbban is van ! Ennyit még megér ha működik !
dfg (Tanárúr)2011-11-10 18:40:59 // 124253
nyálazd be az ujjad, és húzd végig a lakkon, ahol sérült. ha eltűnik a sérülés, amíg nedves a felület, akkor eltünteti a polír.
Qubi2011-11-10 18:39:10 // 124252
Engem is érdekelne....
Liquid2011-11-10 17:36:46 // 124251
én inkább vennék egy újat, tapasztalatom szerint az ilyen felújításból csak szopás van
Peta742011-11-10 17:35:18 // 124250
Max lakk sérüléseket. De sok minden függ a paszta minőségétől.
zalan2011-11-10 17:29:35 // 124249
Sziasztok polírral mennyire durva felületi sérüléseket lehet eltüntetni ?
Ferkó2011-11-10 16:52:22 // 124248
Sziasztok ! Kérdésem az lenne hogy ha veszek egy gyári távirányitós kulcsot és a tollat kicserélem, azzal ami nekem van távirányitó nélküli akkor utána tanitható e a központi zár vezérlésre vagy nem ! Szeretnék igy 2db távirányitós kulcsot ! Megoldható , és ha igen ki csinál ilyet ?????? Köszönöm !
gstup2011-11-10 15:31:38 // 124247
Sziasztok!

A gyári ablaktörlőmet szeretném felújítani.Honnan tudnék hozzá gumit szerezni?Csinált már valaki ilyet?Szívesen fogadok bármilyen jellegű tanácsot,segítséget.

Üdv Mindenkinek,
G
NeoEx482011-11-10 13:34:42 // 124246
Köszi.
GTPeti2011-11-10 13:06:02 // 124245
Nem biztos. JTD termosztátból többféle van, úgy tudom. Az enyémen pl. van alul egy T alakú műanyag cső is. Állítólag ez nem mindegyiken van.
szasza(SW)2011-11-09 22:11:09 // 124244
Szerintem kinézetre legyen egyforma.A jtd-k elég sokszor változtak alvázszám alapján talán egyszerűbb találni.Erhard elsőre jót küldőt nekem,őt ajánlom.Sajnos a szerelőmnél a tanuló letörte az egyik műanyag kivezetést és újat rendeltek helyette.A harmadik lett jó:)
HátvédRomeo2011-11-09 22:10:40 // 124243
Üdv Cartársak!

Vadi új ültető rugók 156-hoz, eladók még mindig!
Megegyezünk! Írjatok a falamra, kompromisszum képes vagyok!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak