elsőként is van változó szelepvezérlés, és nem romlik el. de nem is ez a lényeg, mert az javítható.
főtengely van abban is, van ebben is, és ehhez mindig keresnek, ahhoz meg nem...
dfg (Tanárúr)2011-11-14 14:22:14 // 124288
Liquid2011-11-14 14:09:44 // 124287
úgyértettem, hogy saját kategóriájában kell hasonlítani, illetve kb. hasonló évjárattal.
Mert pl. ha nincs #-es futómű akkor az nem tud elromlani, ha nincs változó szelepvezérlés, akkor az nem tud elromlani és még sorolhanám
Mert pl. ha nincs #-es futómű akkor az nem tud elromlani, ha nincs változó szelepvezérlés, akkor az nem tud elromlani és még sorolhanám
dfg (Tanárúr)2011-11-14 13:58:28 // 124286
hát nem 1,4 volt, hanem 1,6. 0-100-on kb ugyanilyen gyorsulással, és kb ugyanilyen felső fordulatszámhatárral.
de mondhatnám a mostani opelemet is, ami gyárilag 150 lovas, de annál igénytelenebb autóm még nem volt.
mindkettőbe belement sok-sok km motorhiba nélkül.
de mondhatnám a mostani opelemet is, ami gyárilag 150 lovas, de annál igénytelenebb autóm még nem volt.
mindkettőbe belement sok-sok km motorhiba nélkül.
Liquid2011-11-14 13:46:34 // 124285
milyen monda volt? mert ha egy 1.4-es civic, akkor az nem ugyanaz a kategória...
süsnye2011-11-14 13:39:25 // 124284
ezt hogy érted?
dfg (Tanárúr)2011-11-14 13:12:33 // 124283
hát mondjuk a hondám sokkal igénytelenebb volt...
piktortom2011-11-13 17:22:34 // 124281
Pedig most nem is siettem...:D
szasza(SW)2011-11-13 17:20:02 // 124280
De hamar hazaértél:))
Igen ,köszi még egyszer!
Igen ,köszi még egyszer!
piktortom2011-11-13 17:18:53 // 124279
Remélem tetszik! :)
szasza(SW)2011-11-13 17:17:29 // 124278
Piritu - 1.000.0002011-11-13 12:49:51 // 124277
Persze. tegnap már belinkeltem máshol, de aki nem olvasta annak érdekes lehet.
(A Cartárs az LMM cserét kérdezte, arról - ha a majrélámpa világít - elég egyértelműen el lehet dönteni pár perc alatt, hogy kidobandó-e.)
(A Cartárs az LMM cserét kérdezte, arról - ha a majrélámpa világít - elég egyértelműen el lehet dönteni pár perc alatt, hogy kidobandó-e.)
mreni2011-11-13 12:11:23 // 124276
"Ki kell olvastatni és egyértelmű lesz a dolog" nem kötekedésképp,de ez csak egy diagnosztika első lépése,itt még egyértelmű hibát nagyon ritkán lehet megállapítani :)
dfg (Tanárúr)2011-11-13 11:56:43 // 124275
sziasztok
Egyre többet szalajt az önindítóm. mennyire van gáz helyen?
Egyre többet szalajt az önindítóm. mennyire van gáz helyen?
bachmanng2011-11-13 11:31:06 // 124274
Ok, rendben. Nagyon szépen köszönöm!
Holnap akkor el is viszem kiolvastatni.
További szép napot mindenkinek.
Holnap akkor el is viszem kiolvastatni.
További szép napot mindenkinek.
Piritu - 1.000.0002011-11-13 11:06:30 // 124273
Az Ecuscan kb 2300 hibaüzenetet ismer, ha ennek csak tizede kapcsolja be a "menjaszervizbe" lámpát, még mindig marad ok. Ki kell olvastatni és egyértelmű lesz a dolog és esetleg nem veszel feleslegesen egy LMM-et több tízezerért.
mizooo2011-11-13 10:55:33 // 124272
Szia, ki kell olvasni a hibakódot, az nem csak a befecskendezőrendszer hibáját jelezheti, igen lehet LMM-is, de mindenképpen ki kell olvasni mert egy rakat más hiba is lehet. üdv
bachmanng2011-11-13 10:51:29 // 124271
Üdv mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy nekem kigyulladt a befecskendező rendszer visszajelzőm és utánaolvasgattam itt egy kicsit de általában mindenkinek az LMM volt rossz, mindenféleképpen nálam is az lehet a gond vagy milyen más meghibásodások lehetnek amiért a befecskendező visszajelző világit?
Érdeklődnék, hogy nekem kigyulladt a befecskendező rendszer visszajelzőm és utánaolvasgattam itt egy kicsit de általában mindenkinek az LMM volt rossz, mindenféleképpen nálam is az lehet a gond vagy milyen más meghibásodások lehetnek amiért a befecskendező visszajelző világit?
atika2011-11-13 09:53:55 // 124270
Üdv MIndenki!
156 kormányművében az axiálcsuklóknál lehet tömítést(szimmeringet) cserélni? Jobb oldalon csöpögést véltem felfedezni és után kellett töltenem.
156 kormányművében az axiálcsuklóknál lehet tömítést(szimmeringet) cserélni? Jobb oldalon csöpögést véltem felfedezni és után kellett töltenem.
ystuc2011-11-12 17:37:58 // 124269
Ja, igen, tényleg! Köszi! :-)
aranytl2011-11-11 17:55:55 // 124268
Köszönöm a tájékoztatást.
Ha lesz pár szabad órám, akkor megcsinálom a szintjelzőt.
Utána már csak a légzsák visszajelző világítását kell megszüntetni és vége lesz az elektromos gondoknak.
Ha lesz pár szabad órám, akkor megcsinálom a szintjelzőt.
Utána már csak a légzsák visszajelző világítását kell megszüntetni és vége lesz az elektromos gondoknak.
Piritu - 1.000.0002011-11-11 17:28:42 // 124267
"pár km-en belül is szokott változni a hőfok" - ez így a természetes, csak 10-et nem tud ennyi idő alatt
Poló2011-11-11 16:53:55 // 124266
Nekem azóta sincs problémám a szintjelzővel. Bár nálam máshogy jelentkezett, pont az ellenkezője volt. Ráadtam a gyújtást és üresnek mutatta, párszáz méter megtétele után kezdett kúszni felfelé a mutató. Nyugodtan szedd szét, tisztítsd meg. Rámegy pár órád, de nem kerül egy fillérbe sem :)
A hőfokra nekem is az a véleményem, mint Piritunak, szerintem is kell neki egy kis idő, míg áthűl. Bár ezt megcáfolja az, hogy nekem pár km-en belül is szokott változni a hőfok, elindulok mondjuk 9 fokban, majd kiérek a városból, ott kicsit hűvösebb van és ott mondjuk már csak 7 fokot mutat.
A hőfokra nekem is az a véleményem, mint Piritunak, szerintem is kell neki egy kis idő, míg áthűl. Bár ezt megcáfolja az, hogy nekem pár km-en belül is szokott változni a hőfok, elindulok mondjuk 9 fokban, majd kiérek a városból, ott kicsit hűvösebb van és ott mondjuk már csak 7 fokot mutat.
Piritu - 1.000.0002011-11-11 16:28:28 // 124265
Hőmérő: Szerintem teljesen normális, egyszerűen az érzékelőnek le kell hűlnie a garázs melegéről a külsőre, hogy jót mutasson.
Szintmérő: nem volt ilyen tapasztalatom
Fogyimérő: Igen, a 156-é erősen csal lefelé. Lassú a rendszer és nem tudja követni a változásokat. A 147-é és a 159-é sokkal sűrűbben frissíti a kijelzést, pontos is. A kormosom átlagban majd másfél lityivel mutatott kevesebbet. (Jellemzően 130 tempomatnál 5,1-et írt, a tényleges 6,3 volt)
Szintmérő: nem volt ilyen tapasztalatom
Fogyimérő: Igen, a 156-é erősen csal lefelé. Lassú a rendszer és nem tudja követni a változásokat. A 147-é és a 159-é sokkal sűrűbben frissíti a kijelzést, pontos is. A kormosom átlagban majd másfél lityivel mutatott kevesebbet. (Jellemzően 130 tempomatnál 5,1-et írt, a tényleges 6,3 volt)
aranytl2011-11-11 16:14:54 // 124264
Hali!
Érdeklődöm, hogy a külső hőmérséklet érzékelőnél normális, hogy kb. 3-4km megtétele után mutatja a tényleges hőfokot? A garázsban 13fok van, kint meg reggelenkét 3. Nyáron is feltűnt már, de akkor nem foglalkoztatott. Csak most felhívja a figyelmem a csipogás fagypont közelében, és fura, hogy már 5 perce megyek ugyanolyan körülmények között.
Másik dolog. Olvastam a benzinszintmérő anomáliáról, ami nálam is jelentkezik néha. Néha indítás után tele tankot mutat (amikor tudom h nincs tele), aztán lassan visszamegy a tényleges szintre. Szóval olvastam a jeladó kontaktspray-s tisztításának menetéről, az ok. De senki nem írta utána, hogy a probléma megszűnt-e.
Továbbá a kijelzőn megjelenő fogyasztás adatok szerintem nálam nem tükrözik a valóságot. Legalább is örülnék neki, ha tényleg 6.6l/100km lenne a városi átlag, de egy tankkal 6-700 km-t tudok megtenni a tartalékig. Másnál is igaz ez?
Üdv
Érdeklődöm, hogy a külső hőmérséklet érzékelőnél normális, hogy kb. 3-4km megtétele után mutatja a tényleges hőfokot? A garázsban 13fok van, kint meg reggelenkét 3. Nyáron is feltűnt már, de akkor nem foglalkoztatott. Csak most felhívja a figyelmem a csipogás fagypont közelében, és fura, hogy már 5 perce megyek ugyanolyan körülmények között.
Másik dolog. Olvastam a benzinszintmérő anomáliáról, ami nálam is jelentkezik néha. Néha indítás után tele tankot mutat (amikor tudom h nincs tele), aztán lassan visszamegy a tényleges szintre. Szóval olvastam a jeladó kontaktspray-s tisztításának menetéről, az ok. De senki nem írta utána, hogy a probléma megszűnt-e.
Továbbá a kijelzőn megjelenő fogyasztás adatok szerintem nálam nem tükrözik a valóságot. Legalább is örülnék neki, ha tényleg 6.6l/100km lenne a városi átlag, de egy tankkal 6-700 km-t tudok megtenni a tartalékig. Másnál is igaz ez?
Üdv
ystuc2011-11-11 13:43:06 // 124262
Srácok! Mit tudunk a 166-os nagy fékéről? Át lehet azt műteni a 156-ra? Ha jól emléxem, valaki csinált már hasonlót...
Qubi2011-11-11 09:23:46 // 124261
Nekem gyárilag a piros, egy-gombos van...mennyire számít?
Dóri♥156♥2011-11-10 21:50:00 // 124258
Már egy éve boldog alfa tulajdonos:) Repül az idő, mintha tegnap láttam vna meg a használtautón...:)))
Rolcho2011-11-10 20:00:09 // 124257
Bármelyik kis autósboltban is lehet találni méretre vágható gumit. Ha gyáriról beszélünk, akkor a végén találsz egy rögzítési pontot, aminél összenyomva kihúzható a két oldalon található fémszál, ami rögzíti a gumit, hogy ne csússzon ki. Nekem utólagosban egyébként a grafitos vált be. Ha a leszorítók felfogatási pontjai, már jelentősen meg vannak lazulva, akkor nem érdemes új gumit húzni bele, javasolt a gyárival azonos Champion SK55R vagy gyári vásárlása 5901386 (vezető oldal szélterelős 55 cm, utas oldal ívelt 53 cm). Próbáltam már a flat blade típusúakat, de nekem nem váltak be. Nem illeszkedtek olyan tökéletesen az ablak ívéhez, mint a hagyományos és az ablakmosó sem olyan hatékony velük. Ez csak saját tapasztalat, így lehet, hogy másnál minden tökéletes. (A legtöbb utólagosan felszerelt flat blade ablaktörlővel az volt a problémám, hogy vagy 5-8 cm-en keresztül visszahúzta a vizet, és az utasoldalon a szélén csak kente a trutyit amíg rá nem feküdt teljesen a felületre.)
fony722011-11-10 19:34:54 // 124256
A lakk sérüléseit el lehet tüntetni bizonyos mélységig. Persze nem biztos, hogy elég csupán a paszta. Enyhébb felületi karcoknál jó lehet.
Ha kicsit mélyebb a karc, akkor 1500-as vizes csiszolóval tüntetem el a mélyedést úgy, hogy a csiszoló papírból tépek keskeny sávot és ezt ráfeszítem egy kemény és egyenes lapra - pl műanyag lap-, hogy jól felfeküdjön a felületre. Jó ha ez min. 2-3 cm vastag, hogy azért meg lehessen fogni. Körkörös mozdulatokkal csinálom és egy kicsit széthúzva a csiszolást a sérülés körül. Ha ez megvan, átcsiszolom 2000-es Abralon csiszolókoronggal, majd jöhet ugyanebből a 4000-es finomságú. Ezeket is vízzel kell használni, sacc/kábé 5-6 cm átmérőjű. Ezután jöhet a paszta és csilli-villi lesz, mint a friss lakk. Ebből a 3M-es piros kupakost használom.
Persze észen kell lenni, mert ha csiszolás közben túl mélyre jutsz, akkor bizony az alapozó világítani fog a szín alól.
Az Abralon egy vékony szivacs korongra ragasztott csiszolószemcsés vászon, amit tépőzárral lehet a hordozó rugalmas tárcsára rögzíteni. Ugyanerre a tárcsára lehet a polírozó tárcsát is felrakni. Létezik belőle kisebb és nagyobb méretű is. Én a kisebbet szokom venni, pár forint. Győrben a Regisztrantnál veszem ( a praktikus áruház mögött) de gondolom bármelyik 3M szaküzletben lehet találni.Akkus fúróba befogom, aztán hajrá!
Enyhe felületi karcoknál nem kell ennyi macera, különböző finomságú pasztákkal ki lehet dolgozni a hibát.
Ha kicsit mélyebb a karc, akkor 1500-as vizes csiszolóval tüntetem el a mélyedést úgy, hogy a csiszoló papírból tépek keskeny sávot és ezt ráfeszítem egy kemény és egyenes lapra - pl műanyag lap-, hogy jól felfeküdjön a felületre. Jó ha ez min. 2-3 cm vastag, hogy azért meg lehessen fogni. Körkörös mozdulatokkal csinálom és egy kicsit széthúzva a csiszolást a sérülés körül. Ha ez megvan, átcsiszolom 2000-es Abralon csiszolókoronggal, majd jöhet ugyanebből a 4000-es finomságú. Ezeket is vízzel kell használni, sacc/kábé 5-6 cm átmérőjű. Ezután jöhet a paszta és csilli-villi lesz, mint a friss lakk. Ebből a 3M-es piros kupakost használom.
Persze észen kell lenni, mert ha csiszolás közben túl mélyre jutsz, akkor bizony az alapozó világítani fog a szín alól.
Az Abralon egy vékony szivacs korongra ragasztott csiszolószemcsés vászon, amit tépőzárral lehet a hordozó rugalmas tárcsára rögzíteni. Ugyanerre a tárcsára lehet a polírozó tárcsát is felrakni. Létezik belőle kisebb és nagyobb méretű is. Én a kisebbet szokom venni, pár forint. Győrben a Regisztrantnál veszem ( a praktikus áruház mögött) de gondolom bármelyik 3M szaküzletben lehet találni.Akkus fúróba befogom, aztán hajrá!
Enyhe felületi karcoknál nem kell ennyi macera, különböző finomságú pasztákkal ki lehet dolgozni a hibát.
Ferkó2011-11-10 19:20:20 // 124255
http://www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/biztonsagtechnika/egyeb/alfa_romeo_156_gyari_bicskakulcs_kulcs_taviranyito_1499141939.html
Ferkó2011-11-10 19:17:50 // 124254
dfg (Tanárúr)2011-11-10 18:40:59 // 124253
nyálazd be az ujjad, és húzd végig a lakkon, ahol sérült. ha eltűnik a sérülés, amíg nedves a felület, akkor eltünteti a polír.
Qubi2011-11-10 18:39:10 // 124252
Engem is érdekelne....
Liquid2011-11-10 17:36:46 // 124251
én inkább vennék egy újat, tapasztalatom szerint az ilyen felújításból csak szopás van
Peta742011-11-10 17:35:18 // 124250
Max lakk sérüléseket. De sok minden függ a paszta minőségétől.
zalan2011-11-10 17:29:35 // 124249
Sziasztok polírral mennyire durva felületi sérüléseket lehet eltüntetni ?
Ferkó2011-11-10 16:52:22 // 124248
Sziasztok ! Kérdésem az lenne hogy ha veszek egy gyári távirányitós kulcsot és a tollat kicserélem, azzal ami nekem van távirányitó nélküli akkor utána tanitható e a központi zár vezérlésre vagy nem ! Szeretnék igy 2db távirányitós kulcsot ! Megoldható , és ha igen ki csinál ilyet ?????? Köszönöm !
gstup2011-11-10 15:31:38 // 124247
Sziasztok!
A gyári ablaktörlőmet szeretném felújítani.Honnan tudnék hozzá gumit szerezni?Csinált már valaki ilyet?Szívesen fogadok bármilyen jellegű tanácsot,segítséget.
Üdv Mindenkinek,
G
A gyári ablaktörlőmet szeretném felújítani.Honnan tudnék hozzá gumit szerezni?Csinált már valaki ilyet?Szívesen fogadok bármilyen jellegű tanácsot,segítséget.
Üdv Mindenkinek,
G
GTPeti2011-11-10 13:06:02 // 124245
Nem biztos. JTD termosztátból többféle van, úgy tudom. Az enyémen pl. van alul egy T alakú műanyag cső is. Állítólag ez nem mindegyiken van.
szasza(SW)2011-11-09 22:11:09 // 124244
Szerintem kinézetre legyen egyforma.A jtd-k elég sokszor változtak alvázszám alapján talán egyszerűbb találni.Erhard elsőre jót küldőt nekem,őt ajánlom.Sajnos a szerelőmnél a tanuló letörte az egyik műanyag kivezetést és újat rendeltek helyette.A harmadik lett jó:)
HátvédRomeo2011-11-09 22:10:40 // 124243
Üdv Cartársak!
Vadi új ültető rugók 156-hoz, eladók még mindig!
Megegyezünk! Írjatok a falamra, kompromisszum képes vagyok!
Vadi új ültető rugók 156-hoz, eladók még mindig!
Megegyezünk! Írjatok a falamra, kompromisszum képes vagyok!
zalan2011-11-09 22:08:58 // 124242
1. kérdés törölve, de a 2.-ra kíváncsi vagyok még ! :)
zalan2011-11-09 21:59:50 // 124241
egy másik kérdés ugyan olyan évjáratú 147es ben (1,9 jtd) ugyanaz a termosztat?
zalan2011-11-09 21:52:24 // 124240
http://albaalkatresz.hu/hutorendszer-termosztat-c-2_7_3184_3207_3233.html?osCsid=c48945bbcf2027bd3bc3ff5bec38ccf4
Sziasztok! Ez alapján igaz lenne, hogy kapok Behr-t egy 10esért ? Úgy tudtam, hogy olyan 17 körül vannak a termok, de ezek szerint ... ??
Sziasztok! Ez alapján igaz lenne, hogy kapok Behr-t egy 10esért ? Úgy tudtam, hogy olyan 17 körül vannak a termok, de ezek szerint ... ??
GTPeti2011-11-09 20:59:13 // 124239
Nálam, amikor rossz volt a termo, akkor az 50 és a 90 között állt a mutató, középen.