GTPeti2011-02-28 21:33:14 // 118192
Aki rendszeres vásárlója az Erhard & Co. korporésönnek, attól szinte már "visszavásárolnád" az autót. Nem egyszerűen megvennéd. :)
Kristyon2011-02-28 21:33:00 // 118191
GTPeti2011-02-28 21:32:04 // 118190
Ááá, micsoda egy tévétorony ez, még a képből is kilóg... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 21:31:14 // 118189
szerencsére nagyon sok olyan alfás cartárs van akiktől szívesen megvenném az autóját :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 21:29:06 // 118188
nem rólad beszéltem igaz nem is láttam az autódat :DDD
admirális2011-02-28 21:25:11 // 118187
Ja oké, csak légyszi ne keverj össze vele:).
Piritu - 1.000.0002011-02-28 21:20:01 // 118186
GTPeti2011-02-28 21:13:37 // 118185
Ha már épp Franciaországban voltál, igazán elmehettél volna a Valeo-hoz. Csak hogy kifejezd háládat (és átadd Wickey üzenetét). :)
Piritu - 1.000.0002011-02-28 21:12:38 // 118184
én akkor mondtam rá ki az ítéletet, amikor Franciaországban harmadszor megcsúszott...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 21:09:57 // 118183
itt van pl az ominózus kuplung valakinek megcsúszik pl 5-6ban de csak akkor cserél ha majd kisebb fokozatokban is csúszik ... ez nála még a nem rossz kategória, engem zavarna
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 21:06:48 // 118182
igen ez így van ezért nehéz igazságot tenni...
Piritu - 1.000.0002011-02-28 21:04:02 // 118181
Az is sokat számít, hogy kinek hol van az érzékenységi küszöbe.
pl. én sose mennék egy km-t se rossz LMM-el. Van aki hónapokig jár így.
A lengőkar is hasonló kategória, van akit zavar a nyikorgás, van akit nem. Van aki meghallja a stabszilent finom kopogását, van aki nem.
pl. én sose mennék egy km-t se rossz LMM-el. Van aki hónapokig jár így.
A lengőkar is hasonló kategória, van akit zavar a nyikorgás, van akit nem. Van aki meghallja a stabszilent finom kopogását, van aki nem.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 20:58:48 // 118180
ismerek olyan autót amin szinte semmit sem cserélnek pedig 200e km felett van benne...de nem azért mert minden jó
Liquid2011-02-28 20:43:29 // 118179
a hűtő nem mindenkinek adja be a kulcsot, asszem min. 2 fajta gyári volt anno, valszeg váltottak beszállítót. Én elébementem, nem vártam meg amíg elkezd ereszteni. 200e km van a gépben, cserekor, kb. 190e lehetett
GTPeti2011-02-28 20:40:17 // 118178
Én még itt a topicban sosem olvastam olyanról, hogy vkinek lcsillapítókat kellett cserélnie. (Attól még persze lehet.)
Tipp: Azért majd alaposabban vedd szemügyre a hűtődet. Remélem neked lesz igazad, bár maga a szivárgás sem túl jó jel. Ha van választék, akkor mindenképpen feketére eloxált hűtőt vegyél! (Sajnos amikor én vettem, már nem volt.)
Tipp: Azért majd alaposabban vedd szemügyre a hűtődet. Remélem neked lesz igazad, bár maga a szivárgás sem túl jó jel. Ha van választék, akkor mindenképpen feketére eloxált hűtőt vegyél! (Sajnos amikor én vettem, már nem volt.)
admirális2011-02-28 20:33:46 // 118177
Igen, évjárat függő, de azért is, mert nem egyforma minőségűek ugyanazon cikkszám alatt szereplő alkatrészek. Nekem pl még gyári 1998-as hűtőm van, annyi a bajom vele hogy a műanyag és a fém illesztésénél kicsit szivárog 1 éve, 5E-ként lemegy MAX-ról MIN-re. Azt is tudom, hogy hol megy ki belőle és a paszta ideig óráig meg is állítja. Most már cserélni fogom egy másikra. De pl az enyémen nem tapasztalnál olyat hogy a bordák kiestek valahonnan, vagy ilyen zöldes foltok lennének a bordás részeken vagy akárhol. Lengéscsillapítókat is cserélgetnek 100E km-ként, ahogy olvasom a blogokat, én mikor a kétszeresénél tartottam, de még a lengéscsillapítós is lebeszélt arról hogy kérjem a cseréjét.
GTPeti2011-02-28 20:28:53 // 118176
Vagy rossz minőségű izzót vettél, vagy gáz van a feszültségszabályozóddal. Pontos diagnózis csak oszcilloszkóppal lehetséges.
GTPeti2011-02-28 20:27:17 // 118175
Cgo, kicsit sarkosan látod ezt a kérdést.
1. SZVSZ egy gyár nem tudja biztonsággal belőni a 150ekm-et, tekintve, hogy az igénybevétel (nevezzük dózisnak) nagyban függ az igénybevételtől is.
2. Egy csomó minden, amit leírtál NEM km, hanem életkor függő. Nézzük csak az alvázat... Erre abszolút nem mondanám, hogy 150ekm-nél nagy eséllyel kilukad.
3. A gyári hűtő szerintem is egy vacak. :)
4. Mennyibe kerülne venni egy új(abb) autót? És mennyibe kerülne kijavítani a 156 felsorolt hibáit. Számításaim szerint a B opció legalább a 6-szorosába kerül. Ilyenformán lehet, hogy érdemes lenyelni a gyár (ám legyen...) 150ekm-es sarcát.
1. SZVSZ egy gyár nem tudja biztonsággal belőni a 150ekm-et, tekintve, hogy az igénybevétel (nevezzük dózisnak) nagyban függ az igénybevételtől is.
2. Egy csomó minden, amit leírtál NEM km, hanem életkor függő. Nézzük csak az alvázat... Erre abszolút nem mondanám, hogy 150ekm-nél nagy eséllyel kilukad.
3. A gyári hűtő szerintem is egy vacak. :)
4. Mennyibe kerülne venni egy új(abb) autót? És mennyibe kerülne kijavítani a 156 felsorolt hibáit. Számításaim szerint a B opció legalább a 6-szorosába kerül. Ilyenformán lehet, hogy érdemes lenyelni a gyár (ám legyen...) 150ekm-es sarcát.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-28 19:57:16 // 118174
Te vagy a szerencsés kivételek egyike :) Nálunk a statisztika mást mutat...
Szabi(kispalinagyobbikfia)2011-02-28 19:53:14 // 118173
főleg, h ott a legolcsóbb egész európában a használt alfa... ők sem hülyék
GEORGE2011-02-28 19:34:45 // 118172
Persze használat függő is a dolog....de bizony nagyon nagyon sok km-es Olasz import Alfa feszít a kereskedésekben visszatekert km órákkal.
dfg (Tanárúr)2011-02-28 19:29:35 // 118171
az enyémben 154 van, vélhetően tényleg annyi. nemigen van baj vele.
a gazdán és az időn múlik hol jön ki, nem a km-n. egy hosszútávfutó céges autó amelyik megkapja a szervízt, és nincs elhanyagolva, elmegy 4-600 ezret. az 1,4 F astránkban most 400 felett van, és még nem volt baja, 1 rugótörésen kívül. ugyanilyen astrát 120 alatt kifektetett a hülyegyerekszonmszédom...
a gazdán és az időn múlik hol jön ki, nem a km-n. egy hosszútávfutó céges autó amelyik megkapja a szervízt, és nincs elhanyagolva, elmegy 4-600 ezret. az 1,4 F astránkban most 400 felett van, és még nem volt baja, 1 rugótörésen kívül. ugyanilyen astrát 120 alatt kifektetett a hülyegyerekszonmszédom...
GEORGE2011-02-28 19:03:16 // 118170
OFF
nekem szó szerint mindjárt 250e van az autóba., 2004 12. havi.
Hűtő egy nyuszi miatt 3 éves korában gyári újra cserélve.
200e turbó hiba, előtte egy LMM
Tavaly nyár elején lett kicserélve az első kereszt gyári stabrúd szintén gyárira.
Amióta nálam van azóta szintén a stabrúddal együtt lett cserélve a felső lengőkar.
Ez szám szerint a 2. amit "én" raktam be.
Hátul MINDEN eredeti két apró kis fémházas szilenten kívül, még a gátló is!
Jobb oldalt, a belső féltengelycsuklónál, a 3. féltengelycsillag van bent, mind bontott volt ami bekerült, bal oldalon eredeti.
kettős tömegű, kuplung, EGR is szintén eredeti.
kipufogó szintén rendben van, nincs elrohadva, nem fúj ki stb stb.
Kormány és váltógomb makulátlan.
Ülés nincs kiülve, egy picit kezd fényesedni a vezetőülés felső oldaltámasza egy kb 2x3-4cm részen, de maga a szivacs szintén hibátlan.
Bármikor megmutatom bárkinek mindenféle kozmetikázás nélkül.
most nem írom le hogy a Paksi Ferkó barátomnak szintén milyen frankó állapotban van a 2003-as 187e-es 156 1,9jtd 8V SW-je.
Neke eredeti hűtője van és semmi gond sincs vele.......
Nem bántásból mondom, de neked tuti csak az órájában van 150e....
Robert jtd-vel beszélgessél, hogy kint olaszba 3-400e km-el javarészt csak olajcserére viszik a verdákat.
Majd mikor eladó sorba kerül a nepperek lecsapnak rá és vissza vesznek alsó hangon 150-200e km -et.
Aztán te meg mások csodálkoznak, hogy nem bírja az autó......
Én úgy gondolom, hogy akinek koptabb a verdája mint az enyém, és "mindent cserélgetni kell" abban csak több lehet mint az enyémbe.
Pirinek majd 600e ment meghibásodás nélkül a 166 2,4 jtd 10V, 480e környékén kis tuningon esett át, úgy hogy lehet ha gyári marad még mindig jó.......
ON
nekem szó szerint mindjárt 250e van az autóba., 2004 12. havi.
Hűtő egy nyuszi miatt 3 éves korában gyári újra cserélve.
200e turbó hiba, előtte egy LMM
Tavaly nyár elején lett kicserélve az első kereszt gyári stabrúd szintén gyárira.
Amióta nálam van azóta szintén a stabrúddal együtt lett cserélve a felső lengőkar.
Ez szám szerint a 2. amit "én" raktam be.
Hátul MINDEN eredeti két apró kis fémházas szilenten kívül, még a gátló is!
Jobb oldalt, a belső féltengelycsuklónál, a 3. féltengelycsillag van bent, mind bontott volt ami bekerült, bal oldalon eredeti.
kettős tömegű, kuplung, EGR is szintén eredeti.
kipufogó szintén rendben van, nincs elrohadva, nem fúj ki stb stb.
Kormány és váltógomb makulátlan.
Ülés nincs kiülve, egy picit kezd fényesedni a vezetőülés felső oldaltámasza egy kb 2x3-4cm részen, de maga a szivacs szintén hibátlan.
Bármikor megmutatom bárkinek mindenféle kozmetikázás nélkül.
most nem írom le hogy a Paksi Ferkó barátomnak szintén milyen frankó állapotban van a 2003-as 187e-es 156 1,9jtd 8V SW-je.
Neke eredeti hűtője van és semmi gond sincs vele.......
Nem bántásból mondom, de neked tuti csak az órájában van 150e....
Robert jtd-vel beszélgessél, hogy kint olaszba 3-400e km-el javarészt csak olajcserére viszik a verdákat.
Majd mikor eladó sorba kerül a nepperek lecsapnak rá és vissza vesznek alsó hangon 150-200e km -et.
Aztán te meg mások csodálkoznak, hogy nem bírja az autó......
Én úgy gondolom, hogy akinek koptabb a verdája mint az enyém, és "mindent cserélgetni kell" abban csak több lehet mint az enyémbe.
Pirinek majd 600e ment meghibásodás nélkül a 166 2,4 jtd 10V, 480e környékén kis tuningon esett át, úgy hogy lehet ha gyári marad még mindig jó.......
ON
Piritu - 1.000.0002011-02-28 18:40:57 // 118169
A kézifék kötelet (2x is) kifelejtetted :-((
Szabeee2011-02-28 13:30:30 // 118168
nekem eddig a legtöbb elektronikai cuccom kibírt 2 évet (garancia végéit), aztán beadta a kulcsot.....
cseko762011-02-28 13:16:25 // 118166
ebben is van igazság, de megnézel bármilyen terméket azok is így vannak kialakítva...
ALFI1562011-02-28 13:11:55 // 118165
Nézd meg Piritu 156-osának a blogját.Ki lett cserélve az EGR,túrbó,kuplung és még egyéb más alkatrész.Igen ezek 200ezerig megadják magukat.De nem csak az alfánál.Ezek a mostani kocsik teljessen a fogyasztó társadalomra vannak készítve.Ezek már nem mennek el 1millió kilómétert mint a jó öreg dieselek.
GabCsi2011-02-28 12:54:47 // 118164
Napot!
Hideg (de melegnél is kicsit) motornál mi okozhat torpanást gázadásra ?
Tegnap tök hidegen elindultam, ki is esett 1 henger 2 másodpercre.
Mi lehet ez? LMM, lambda ? Kompjuteres diagnosztika kimutatja ?
Hideg (de melegnél is kicsit) motornál mi okozhat torpanást gázadásra ?
Tegnap tök hidegen elindultam, ki is esett 1 henger 2 másodpercre.
Mi lehet ez? LMM, lambda ? Kompjuteres diagnosztika kimutatja ?
Liquid2011-02-28 12:14:59 // 118163
szerintem egy autó élettartama az az idő, amit a kaszni-motor-váltó együttes kibír
ha ezeknek valamely része cserélendő, akkor az még nem jelenti az élettartam végét, azonkívül, mivel az általad felsorolt alkatrészek jellemzően nem egyszerre fáradnak el, ezért nemigen lehet abszolut értelemben vett élettartamról beszélni.
inkább az van, hogy a tervekben annyi szerepel, hogy minden garanciális fődarab minden körülmények között kibírja a garidő végéig
ha ezeknek valamely része cserélendő, akkor az még nem jelenti az élettartam végét, azonkívül, mivel az általad felsorolt alkatrészek jellemzően nem egyszerre fáradnak el, ezért nemigen lehet abszolut értelemben vett élettartamról beszélni.
inkább az van, hogy a tervekben annyi szerepel, hogy minden garanciális fődarab minden körülmények között kibírja a garidő végéig
padocska2011-02-28 11:44:14 // 118162
szerintem erre olyan tud válaszolni, aki 0 km-es, vagy valós futásteljesítményű autóval (ezzel azt akarom mondani, hogy nem óra szerinti, hanem a tényleges futásteljesítményt ismeri) rendelkezik.
én azt mondom, hogy a motor kb 200-250ezer km-re van tervezve. kb ennyi időre tevezték a többi alkatrészt is. más kérdés, hogy a terv néha nem fedi a valóságot...nameg a helyi viszonyok sem segítik, így ha a futóműt nézem, akkor a 80ezer km a reális...
bilon
én azt mondom, hogy a motor kb 200-250ezer km-re van tervezve. kb ennyi időre tevezték a többi alkatrészt is. más kérdés, hogy a terv néha nem fedi a valóságot...nameg a helyi viszonyok sem segítik, így ha a futóműt nézem, akkor a 80ezer km a reális...
bilon
cseko762011-02-28 11:30:41 // 118161
van benne valami amit írsz, mert végeredményben így vannak a dolgok, ha még nem is lett nálam az összes alkatrész cserélve...
Szabeee2011-02-28 11:27:59 // 118160
szóval én 141 800 km-vel vettem az autót, most van kb 142 600 km benne.... arra gondolsz, hogy már 10 000-se megy el, és rákölthetem a gatyám is? :)
Cgo2011-02-28 11:18:44 // 118159
George, nem akarom a 159 forumot szetverni, ha gondolod folytathatjuk itt. Szoval a meggyozodesem, hogy a gyar a 156-ot 150.000 km-re tervezte. Az ok foleg az, hogy egy auto annyi idore lett tervezve, amennyit az alkatreszek kibirnak. Sot, ha szigoru vagyok, akkor pici szorast leszamitva a leggyengebb lancszem szerint kell megallapitani. Tehat annak alapjan, hogy a turbocsovek szetesnek 150e km korul, a huto szetmallik, a LMM meghal, az EGR kipurcan, a kuplung es kettostomegu az orok vadaszmezokre tavozik, a lengokarok, stabrudak elfaradnak (ezek gyakoribb csereje lehet "szoras", lasd meg tipushiba alatt), megindul az alvaz eroteljesebb rozsdasodasa, beszarnak a motorhaztetot tarto teleszkopok, szetmallik a borkormany, elromlik a termosztat, .... megannyi apro jele annak, hogy az alkatreszek, melyekbol az auto all, tobbsege elerte a tervezett elettartamat. Nem csak a sajat autombol indulok ki, hanem abbol a tobb szaz blogbol is, amit evek ota naponta olvasok. Azzal sem ertek egyet, hogy "ezek csak kopo alkatreszek", hiszen a vezerles, szuro kopo alkatresz, ezert a gyar a kezikonyvben elo is irja a cserejet.
Velemenyek?
Velemenyek?
Szabeee2011-02-28 11:02:05 // 118158
ha már izzó.... még egyetlen kocsimban sem égett ki ilyen gyorsan egy égő... viszont 3 hét alatt megevett egy helyzetjelzőt :D asszem a 146 volt a másik, ahol cserélni kellett az izzót amiatt, hogy kiégett
GTPeti2011-02-27 22:02:50 // 118157
Csinálhatnánk egy amorés szavazást "Melyik izzó halt meg a klímakezelőben" címmel. :))
GTPeti2011-02-27 22:01:48 // 118156
Szólok előre: Nem fogsz találni olyat, ami helyből passzol...
szasza(SW)2011-02-27 21:55:54 // 118155
Azért az érdekes,hogy általában mindenkinek a középső ég ki.
szasza(SW)2011-02-27 21:54:47 // 118154
Na majd körülékez milyen leddek vannak foglalattal,hátha megúszom az ellenállás fabrikálást:)Szerintem amiket foglalattal lehet kapni azokat már nem kell ellenállásozni,de majd kiderül,megméregetem:)
GTPeti2011-02-27 21:49:33 // 118153
Nekem ma délután halt meg a Ketteske.
Igen, LED-et mindenképpen előtétellenállással kell az izzó helyére beforrasztani. Ha netán nem világít, akkor foglalat kiszed és 180fokkal elfordítva tesz be. (A LED polaritásérzékeny állat.)
Előtétellenállásnak vszínüleg 820 Ohm-ot fogok betenni, ekkor kb. 15mA lesz az áram.
Igen, LED-et mindenképpen előtétellenállással kell az izzó helyére beforrasztani. Ha netán nem világít, akkor foglalat kiszed és 180fokkal elfordítva tesz be. (A LED polaritásérzékeny állat.)
Előtétellenállásnak vszínüleg 820 Ohm-ot fogok betenni, ekkor kb. 15mA lesz az áram.
szasza(SW)2011-02-27 21:31:33 // 118152
Nekem van pár darab a pincébe.Mit adsz érte?:)
szasza(SW)2011-02-27 21:29:56 // 118151
Nekem is a középső már pár hónapja.Hideg van még nincs kedvem megcsinálni.Bár lehet megcsinálom a tartalékom a meleg lakásba akkor csak kicserélem az egész egységet.A ledden én is gondolkodtam.Abból is van foglalatos,abba már van ellenállás és mehet be vagy még variálni kell?
GTPeti2011-02-27 18:58:55 // 118150
Megint kiégett egy izzó a klímakezelőben. Kiszúrok vele, LED-ek mennek bele...
156er2011-02-27 11:37:56 // 118149
ó de kár:) na mindegy majd ha tönkremegy a kapcsoló, tudom kit kell keresnem.
156er2011-02-27 11:37:04 // 118148
áá semmi, esélytelen.
dfg (Tanárúr)2011-02-27 11:11:09 // 118147
nincs, de a kapcsoló részéből van itthon vagy 5 :D
osee_selespeed2011-02-27 10:40:42 // 118146
Akkor eredményes keresgélést. :) Én egy kis pillanat ragasztóval ragasztottam vissza a helyére, aztán kelntem a belső oldalára kétkomponensű ragasztót. Másodikat azért, hogy ne tőrjön le újra, amikor visszapattintanám a helyére.
156er2011-02-27 10:33:10 // 118145
de lehet, hogy 3-5 ezer forintért, rászánom magam egy maximum fél óra keresgélésre. nagyjából tudom merre esett, mert hallottam.
156er2011-02-27 10:31:25 // 118144
tegnap én is ezen voltam!!!! :D:D egy kis pici darab tört le. gondolom tudod miről beszélek akkor, kis pici "tengelye" körül tört le olyan pici volt, hogy mondom ehhez csipesz kell... meg is fogtam, ragasztót felkentem, raknám a helyére, erre kipattant a csipesz közül, persze bele az apró fehér kavics közé, az istenért nem találtam... azt hittem szét b@sz az ideg....
osee_selespeed2011-02-27 10:26:44 // 118143
Nekem 2őt is sikerült megragasztanom és azóta is olyanok, mint új korukban :)