Krisztián1562010-03-13 16:12:20 // 107342
Et:35-ös!
ALFI1562010-03-13 16:10:15 // 107341
Ha bebikázod és elinditod mit csinál?
sty2010-03-13 16:05:04 // 107340
SOS!!! Skacok ma lefüstölt valami az utastérben ,nézegettem mi is lehetett az de semmi,de már az aksit is lemeritettem.Most 2 órája öltöm de alig forgassa a motrot a kompjuter meg össze-vissza hibaüzeneteket ír ki pl:
VDC SYSTEM FAILURE
ABS SYSTEM FAILURE
EBO SYSTEM FAILURE
GO TO DEALER
Ez lehet az aksi miatt vagy más a gond?Thx
VDC SYSTEM FAILURE
ABS SYSTEM FAILURE
EBO SYSTEM FAILURE
GO TO DEALER
Ez lehet az aksi miatt vagy más a gond?Thx
ALFI1562010-03-13 15:55:48 // 107339
5X100 mozgókúpossal simán felmegy.ET szám?
Krisztián1562010-03-13 15:53:30 // 107338
Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy néztem felnit a vasra! Csak az van hogy az 5*100-as, elvileg fel megy az is nem? Csak kellenek hozzá valami spéci csavarok? Vagy van eseteleg még valami másik buktato is amire figyelnem kell? Ja a felni 16-os 205-ös gumikkal.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy néztem felnit a vasra! Csak az van hogy az 5*100-as, elvileg fel megy az is nem? Csak kellenek hozzá valami spéci csavarok? Vagy van eseteleg még valami másik buktato is amire figyelnem kell? Ja a felni 16-os 205-ös gumikkal.
GTPeti2010-03-13 12:50:14 // 107337
Tegnap a céges kirándulás után odamentem egy kollégához, aki 159-cel jött. (Mivel 120+an vagyunk nem ismerek mindenkit.) Mondtam neki, hogy "kolléga, ezekszerint 3an vagyunk Alfások a cégnél". Erre kiderült, hogy a nagyfőnök barátja. :)
Kérdeztem a vasról, azt mondta, előtte 166-ot hajtott és az jobb volt. A 159-cel sok apró probléma van. Próbáltam kiszedni belőle, hogy mi, de csak a légmennyiségmérőig jutottunk. (Persze megemlítettem, hogy az konkrétan Bosch.)
(Alpesi képek a Fotózás topicban. Lila tehenet sajnos nem láttam. Biztos csak nyáron jönnek elő.)
Kérdeztem a vasról, azt mondta, előtte 166-ot hajtott és az jobb volt. A 159-cel sok apró probléma van. Próbáltam kiszedni belőle, hogy mi, de csak a légmennyiségmérőig jutottunk. (Persze megemlítettem, hogy az konkrétan Bosch.)
(Alpesi képek a Fotózás topicban. Lila tehenet sajnos nem láttam. Biztos csak nyáron jönnek elő.)
Tom122010-03-13 10:26:46 // 107336
F1 idénynyitóhoz egy témába vágó kép - jóóó...;-)
Tom122010-03-13 10:24:04 // 107335
Viszont.:-)
Piritu - 1.000.0002010-03-13 10:22:43 // 107334
Tom122010-03-13 09:46:39 // 107333
Az is lehet - a nagy átverés.
...meg, hát a mentőknek és a tűzoltóknak is meg kell élni valamiből...:-)))
...meg, hát a mentőknek és a tűzoltóknak is meg kell élni valamiből...:-)))
GabCsi2010-03-13 09:44:16 // 107332
Inkább az a titka, hogy mindenki spórol a "válság miatt", és azt gondolják milyen marha jó lesz nekik ha 4évszakos gumit vesznek mert nem kell cserélgetni. Önnmagában talán ha 10%-al drágább egy téli vagy nyári guminál.
Tom122010-03-13 09:30:36 // 107331
Az én tapasztalataim szerint a gumisnak volt igaza. Hóban ezzel sem volt nagy gond, de a száraz hideget valahogy nem bírja. Egyébként csak azért lett ez, mert ebből volt egy "fél kamionnal" a gumisnál és nagyon "tukmálta", én meg gondoltam, kipróbálom. Nekem téliben eddig a Barum /nagyon meglepett - pozitív értelemben/ ,Kléber, Conti jött be a legjobban, azokkal télen is élvezni lehetett a vezetést...:-)
Tom122010-03-13 09:22:31 // 107330
Talán az a "titka", hogy a 4 évszakosat drágábban lehet adni, mert elvileg nem kell külön téli és nyári gumi.:-)
Tom122010-03-13 09:20:17 // 107329
Ez MP 56 Silka.
Talán a szilikontól csúszik száraz hidegben /leginkább -5 fok alatt/? :-))
...legalább lesz mit "leégetni", aztán jöhet a nyári.:-))
Talán a szilikontól csúszik száraz hidegben /leginkább -5 fok alatt/? :-))
...legalább lesz mit "leégetni", aztán jöhet a nyári.:-))
Poló2010-03-13 00:23:12 // 107328
Ha néhanapján elrugdalnád neki, akkor lehet, hogy csúszna már a tied is :))
Poló2010-03-12 23:50:57 // 107327
Matador téli van a Ducatomon. Kérdeztem a gumistól, hogy érnek -e valamit, azt mondta, hogy nem nagyon. Mondom ingyen voltak, az autóhoz kaptam őket újan. Azt mondja az más, úgy oké, de megvenni nem szabad őket.
Én meg vagyok ezekkel elégedve. Múltkor voltam kint Németországban, Ausztriában szinte végig hóesés, 100-zal szépen tudtam menni. Igaz, hogy szinte végig takarították az utat, de 1-2 cm akkor is volt az úton végig. Aztán kint Németországban jártam úgy, hogy mentem a pályán 140 körül, GPS szólt, hogy le kell jönnöm a pályáról. Lassítottam ahogy kellett, lejöttem a lehajtón, ami ugye kereszteződéssel végződik. Körülnéztem és láttam, hogy szabad az út, nem jön semmi. Tettem egy harmadikat és ahogy kanyarodtam, lenyomtam a gázt. Kerekek meg elpörögtek, ejha mondom, kicsit elbillent a kasztni, az ívbelső kerék meg elpörgött. Tettem egy negyediket, kerekek már egyenesen állnak, nyomom a gázt és negyedikben is elkapar. Na mondom akkor itt finomabban megyek, le volt fagyva az út. 70-80 körül szépen, csúszás nélkül lehetett menni, a személyautók is kb. ennyivel haladtak. Én sem előztem senkit, engem sem előzött senki.
Én meg vagyok ezekkel elégedve. Múltkor voltam kint Németországban, Ausztriában szinte végig hóesés, 100-zal szépen tudtam menni. Igaz, hogy szinte végig takarították az utat, de 1-2 cm akkor is volt az úton végig. Aztán kint Németországban jártam úgy, hogy mentem a pályán 140 körül, GPS szólt, hogy le kell jönnöm a pályáról. Lassítottam ahogy kellett, lejöttem a lehajtón, ami ugye kereszteződéssel végződik. Körülnéztem és láttam, hogy szabad az út, nem jön semmi. Tettem egy harmadikat és ahogy kanyarodtam, lenyomtam a gázt. Kerekek meg elpörögtek, ejha mondom, kicsit elbillent a kasztni, az ívbelső kerék meg elpörgött. Tettem egy negyediket, kerekek már egyenesen állnak, nyomom a gázt és negyedikben is elkapar. Na mondom akkor itt finomabban megyek, le volt fagyva az út. 70-80 körül szépen, csúszás nélkül lehetett menni, a személyautók is kb. ennyivel haladtak. Én sem előztem senkit, engem sem előzött senki.
GTPeti2010-03-12 22:42:43 // 107326
Egy sima 115LE-s JTD-be való szett 140LE-től egyszerűen nem csúszhat. Ezt bizonyítják az erre a teljesítményre felhúzott és gyári kuplunggal futó autók. (Mint az enyém is.)
Viktor-alfa2010-03-12 22:38:23 // 107325
Köszi, megértettem :)
Piritu - 1.000.0002010-03-12 22:34:43 // 107324
a szervizesek is gyári gyenge rugóra gyanakodtak, de 110e után már nehéz volt garanciáról beszélgetni... Szinte meg sem volt kopva, se a tárcsa,, se a kinyomócsapágy :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 22:34:27 // 107323
figyelj nem akarlak megbántani de gondolom nem vagy óvodás hogy leírjam ugyan azt háromszor :P de ha nem hiszed a mesterek megmondják a Bárdiban majd :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 22:32:40 // 107322
lehet gyári hibás vagy a falábad :D
Viktor-alfa2010-03-12 22:32:04 // 107321
Szia! A katalógusuk szerint a 821324 csak a 156 1,9 16V mjet-be kell...illetve a Q4 be kell. Szerinted melyik legyen a 821324 valeo vagy a ..342 sachs? Vagy valami még erősebb (a 2,4 20V szetje nem tudom jó e hozzá?)
Piritu - 1.000.0002010-03-12 22:29:35 // 107320
Nem mondod hogy kifáradt a rugója?? Alig volt nyomkodva az autópályázás miatt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 22:28:21 // 107319
aham azért csodálkoztam volna ha a 110-et futott kuplung után nem éreztél volna különbséget :P
Piritu - 1.000.0002010-03-12 22:26:43 // 107318
ezt mind elhiszem, csak miután cserélték sokkal "keményebb" lett a kuplung. Addig szinte beesett ha rátettem a lábam, azóta nyomni kell :-)
Piritu - 1.000.0002010-03-12 22:24:55 // 107317
nekem a gyári eredeti kezdett el csúszkálni 110e körül. Egyáltalán nem volt megkopva, aztán ezt a szerviz által Q2-nek nevezettet betették és már 40 ezret mentem vele gond nélkül..
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 22:23:28 // 107316
jah más számon ami ugyan arra váltódik le a végén :P akár a vezmód vagy az olajszűrő stb stb stb...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 22:22:07 // 107315
ki szerint? pékek dolgoznak ott? az 1.9-be a 821324 kell ami a 309-es Sachsból de a 2,4-be a 342 végű kell :P
Viktor-alfa2010-03-12 22:21:35 // 107314
Szia!
Hasonló problémád volt? A Q2 szett megoldotta a gondot?
Hasonló problémád volt? A Q2 szett megoldotta a gondot?
Piritu - 1.000.0002010-03-12 22:09:59 // 107313
bocs hogy közbekotyogok, de anno amikor ezzel voltam a győrieknél a Q2-esnél más szám volt mint az enyémnél. Aztán rákerestek hogy az mibe jó, ott kidobta 156 mjetet is. Ha csak az enyémnél keresték más szám jött ki. Végül is az ment bele, amit a Q2-nél dobott a gép.
Viktor-alfa2010-03-12 22:02:26 // 107312
Szia!
Nem lehet hogy a lángos meg a bármi a fiatok szettjét adja az alfához is? Azok ugyanis nyomatékban kevesebbet tudtak (lybra, marea). Gondolom méretben megegyeznek tehát szerintük jó az alfához is. Szerintük a Valeoból a VKT821465 való bele. Meg tudod adnia korrekt Sachs illetve Valeo számot? Most a 309 végű szet van benne, szerintük az kell bele...
Nem lehet hogy a lángos meg a bármi a fiatok szettjét adja az alfához is? Azok ugyanis nyomatékban kevesebbet tudtak (lybra, marea). Gondolom méretben megegyeznek tehát szerintük jó az alfához is. Szerintük a Valeoból a VKT821465 való bele. Meg tudod adnia korrekt Sachs illetve Valeo számot? Most a 309 végű szet van benne, szerintük az kell bele...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 21:53:51 // 107311
akkor ennyit ér a Bármi meg a Lángos katalógusa :D az eleje a számnak stimmel de az utolsó az nem 309 ha nem 342 :D
nem tudok segíteni ugyan az a kuplungszettje a 105 lovas meg a 170 lovas 1.9 dejzel alfának :P Talán Valeo-t kéne beledobni az bírja...
nem tudok segíteni ugyan az a kuplungszettje a 105 lovas meg a 170 lovas 1.9 dejzel alfának :P Talán Valeo-t kéne beledobni az bírja...
Viktor-alfa2010-03-12 21:48:34 // 107310
Szia!
Katalógus (bárdi, láng) szerint ugyanez a szett van a 2,4JTD 150Le illetve a 147 1,9JTD 16V -k be, (M3000951309-Sachs). Valami ötlet? Esetleg erősebb szettben tudsz segíteni? Esetleg 156 1,9JTD 16V szettje? Teljesítményre azonosak most, persze kérdés az átmérő, agyméret, fogszám, stb...
Katalógus (bárdi, láng) szerint ugyanez a szett van a 2,4JTD 150Le illetve a 147 1,9JTD 16V -k be, (M3000951309-Sachs). Valami ötlet? Esetleg erősebb szettben tudsz segíteni? Esetleg 156 1,9JTD 16V szettje? Teljesítményre azonosak most, persze kérdés az átmérő, agyméret, fogszám, stb...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-12 21:30:44 // 107309
sosem volt azonos az 1,9 meg a 2,4 kuplungszettje ...valószínű kicsit túl van húzva a gép 30e km után nem lenne szabad csúsznia...
Viktor-alfa2010-03-12 21:22:19 // 107308
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Kupplungszett csere (1,9JTD SACHS) után kb 30000km rel megint elkezdett csúszkálni a kupplung. Az autó enyhén tuningolt (140Le 330Nm), de a szett elméletileg a 2,4 be is jó, sajna azt nem éri el sem teljesítmény sem nyomaték terén. Munkahengerek ok, olajnak nyoma sincs a kupplungharangban. Kettőstömegű nem zajong, induláskor nem rángat. Létezik ehhez a típushoz valami erősebb szet, 30-40 ezrenként kicsit drága kupplungozni...
Lenne egy kérdésem. Kupplungszett csere (1,9JTD SACHS) után kb 30000km rel megint elkezdett csúszkálni a kupplung. Az autó enyhén tuningolt (140Le 330Nm), de a szett elméletileg a 2,4 be is jó, sajna azt nem éri el sem teljesítmény sem nyomaték terén. Munkahengerek ok, olajnak nyoma sincs a kupplungharangban. Kettőstömegű nem zajong, induláskor nem rángat. Létezik ehhez a típushoz valami erősebb szet, 30-40 ezrenként kicsit drága kupplungozni...
Dévid2010-03-12 20:25:35 // 107307
Inkább veszek egy 8C Spidert, meg hozzá egy ilyet, TS hanggal, és ha hiányzik majd a TS akkor bedugom, és hallgatom indulásnál a dízeles kerregést, meg a fordulaton azt az imádott motorhangot. Nem hiszem, hogy sokat használnám. Még esetleg a Barkasos, Trabantos, Wartburgos, faros Skodás verzió is érdekelne...
Attie2010-03-12 20:11:24 // 107306
És itt legalább Alfában tesztelik :)
A V10-es nagyon gáz.
A V10-es nagyon gáz.
GabCsi2010-03-12 18:15:57 // 107305
Egyre több márkából tér vissza a négyévszakos gumi. Bár általánosságban csak 15 max 16 collig. Régen volt a Goodyearnak, Dunlopnak Pirellinek. Most már van Barumnak is, Sava is csinált, Goodyear folyamatosan fejleszti,Vredesteinnek is mindig van uj minta, sőt Hankook is beszállt a játékba.
De tovabbra is az az álláspontom a négyévszakos abroncsokkal, hogy hétvégi autóra jó teszkóba meg piacra járni, napi használatra nem megfelelő sem télen sem nyáron.
De tovabbra is az az álláspontom a négyévszakos abroncsokkal, hogy hétvégi autóra jó teszkóba meg piacra járni, napi használatra nem megfelelő sem télen sem nyáron.
zékapitány2010-03-12 18:01:16 // 107304
az majdnem fél liter ha nincs szerencséd ki nyomhatja a főtengelyszimeringet .csá
Liquid2010-03-12 16:09:35 // 107303
melyik fajta volt? mert nekem anno az UNO-n volt MP58 és 2 télen nagyon jóvolt, pedig akkor mentem sokat hóban, aktán mintha felkeményedett volna vagy mi, a köv télen csúszott-mászott vele az autó, le is cseréltem gyorsan
Tom122010-03-12 16:05:38 // 107302
Nem azétŕt, de idén kipróbáltam a Matador /SK/ téli gumikat, de szerintem életveszélyesek. Esőben "elmegy", hóban "tűrhető", de hidegben, még száraz úton is itt - ott éreztem, hogy kanyarban enyhén szólva nem tartják az ívet.
A Kléber 100x jobb.
A Kléber 100x jobb.
Liquid2010-03-12 15:57:01 // 107301
így van, nekem is ez a véleményem, öcsém kocsiján volt mislen 4évszakos, nyáron illetve télen hó nélkül jó volt, de hóban katasztrófa
Mike.2010-03-12 15:55:07 // 107300
Nekem sajna sokat megszólalt. Már határeset volt az idén is, hogy felrakjam e a conti téligumit. Tavaly még szuper volt most viszont már kopottasan nem volt túl jó. A melós autón a kléber vadi újan meg sem csúszott egyszer sem.
Sógor a nyárival pedig meg sem tudott állni a kereszteződésnél. Kicsit több lett a kár mintha vett volna 4 téligumit.
Sógor a nyárival pedig meg sem tudott állni a kereszteződésnél. Kicsit több lett a kár mintha vett volna 4 téligumit.
Tom122010-03-12 15:53:10 // 107299
Pontosan, tapasztalat is, meg nem egy gumis mondta már, hogy "4 évszakos" gumi nincs és úgy néz ki, nem is lesz.:-)
Tom122010-03-12 15:51:18 // 107298
Szinte csak olyanok voltak.
Tom122010-03-12 15:50:16 // 107297
Sőt, még az ABS és hasonlók is "csillagászatinak" tűntek "annak idején". A gumikon meg jó kis "kitalált" minták, se tesztek, se más "nyúzópróba".:-))
Egyébként érdekes, hogy úgy megszoktam a téli közlekedést akkor, hogy az ABS most is csak akkor avatkozik be, ha akarom...:-)
Egyébként érdekes, hogy úgy megszoktam a téli közlekedést akkor, hogy az ABS most is csak akkor avatkozik be, ha akarom...:-)
Mike.2010-03-12 15:49:15 // 107296
A melós autóra nekem is azt ajánlgatták, de miután a gumisoktól véleményt kértem le is beszéltek róla, hogy az nem jó sem télen, sem nyáron. Azt mondták ami az én véleményem is és az előbb mondtam is, hogy olyan nincs ami jó minden körülmények közt is.
Liquid2010-03-12 15:42:02 // 107295
azt is gondoljátok hozzá, hogy "annakidején" még nem volt ennyire markáns különbség a téli és nyári gumik között, (vagyis nem voltak kihegyezve ennyire a hidegre vagy a melegre) illetve nálunk leginkább a mai 4évszakoshoz hasonló gumik voltak, amennyire én tudom...
Mike.2010-03-12 15:35:50 // 107294
Persze, 15-20 éve nem volt ilyen és mindenki közlekedett. Én is így jártam még az első autóimmal. Persze amióta létezik, azóta tudok különbséget tenni a kettő közt. Már a kopottabb prémium téli gumi sem olyan mint az új közép minőségű. Sokkal kevesebbszer csúszik meg és kisebb a fékút, jobb az úttartás ...stb.
Tom122010-03-12 15:29:55 // 107293
Mikor még nem volt "divat" a téli gumi én is "nyárival" jártam egész évben, annyi volt a különbség, hogy korábban kellett /és finomabban/ fékezni és nehezebben indult nagyobb hóban. Kb. mintha lassított felvételen "mozognál".:-))