Fórum >> Típusok >> 156

Piritu - 1.000.0002007-10-19 22:31:46 // 48593
Jó 8 mindenkinek!

(Korzika - Bastia)
Piritu - 1.000.0002007-10-19 22:27:30 // 48592
Nem is kell hinni neki-:)))
Viszont ilyen kis számokat még nem láttam rajt.
GEORGE2007-10-19 20:15:41 // 48591
Tegnap megszálták a zsarúk a 6-ost paks és szekszárd közt.
Ugyhogy vissza vettem a tempoból :-) 3,2-4 liter közt mászkált a kijelzőn az érték 100-as tempomat állásnál :-)
gaben1562007-10-19 20:11:02 // 48590
üdv.
én már nem hiszek a fedélzetinek.inkább a saját mérésnek.igy jött ki az 5.3-as fogyi.
Piritu - 1.000.0002007-10-19 20:01:21 // 48589
Ma felraktam a téli gummákat, aztán mennem kellett vegyesen faluban és országútun vagy húsz km-t. A téli gummával való ismerkedés miatt nem volt kedvem előzgetni, beálltam az OFF-ok közé.
Minden sebességhatárt betartva 64-es átlagot jöttünk és 3,9 (!!!) literes átlagot jelzett a fedélzeti. Aztán a vasúti átjárónál gyorsultunk egyet a mögöttem jövő mutyukinak hogy a lelki békéjét helyretegyük és 4,0-val értem haza....
Még ha csal is fefelé 0,5-1 lityit, ennyit még sose mutatott.
Szóval, akinek az olajkályhája ettől többet eszik mehet a kasszához befizetni a bírságot-:))))))
Don Vittorio2007-10-19 19:50:38 // 48588
Sziasztok! Szerelte már ki, valaki a tompitott fényszórónak a terelőlemezét? Van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban?
GEORGE2007-10-19 17:30:40 // 48587
Mázlista vagy!
GEORGE2007-10-19 16:37:19 // 48586
Na igen ha tényleg gázzal megy.....:-)
Piritu - 1.000.0002007-10-19 12:27:04 // 48585
Nevezzük akkor potméterpedálnak gázpedál helyett -:))))
Piritu - 1.000.0002007-10-19 12:24:09 // 48584
Valószínűleg én is azért érzek némi különbséget, mert az olajkályha orrnehezebb a TS-nél pár kilóval.
mesa2007-10-19 11:23:00 // 48583
De az átalakítással megoldható :)
isa1562007-10-19 08:58:45 // 48582
Szia! A közvéleménnyel ellentétben, nekem 3 éve van benn egy nem Bosch lambdaszonda, és azóta is tökéletesen műkszik. Kb 1/3 árba volt.
Mike.2007-10-19 08:50:07 // 48581
Igen, csak azt vagyed meg!
Seriff2007-10-19 08:47:19 // 48580
Nincs túl nagy felni:

Ferri2007-10-19 08:38:08 // 48579
Helló!

Jól emlékszem, hogy a közvélemény szerint csak Bosch lambdaszondát érdemes venni (2.0TS)? Mintha lett volna erről szó nem régen, de nem találom.
tazo2007-10-19 08:33:55 // 48578
Sziasztok!

Fék téma látom kezd kialakulni :) Az eddigi tapasztalataimat tudom leírni, aztán mindenki leszűri belőle azt, amit akar :)
Volt ugye nekem 2.0 TS is meg most van a 2.5 V6 - a kettőn gyárilag teljesen azonos fékek vannak! A 2.0-ra elég volt, de a 2.5-re - én úgy érzem - kevés. Nem azt mondom, hogy nem lehet a gyárival megállni, meg lehet - csak én azért éreztem már ennél sokkal komolyabb fékhatást is (nem ferrarira meg szupersportolókra, meg agyon tuningolt kocsikra gondoltam - hasonló teljesítményű széria autó - pl bubaru wrx - nem sti).
Röviden: a gyári fék - szerintem - nincs összhangban a teljesítménnyel. Ugyanez igaz a futóműre is - de az egy teljesen más téma! :)

Felkerültek előre az azonos átmérőjű zimmermann lyuggatott tárcsák és ate betétek: a nyári gummákkal nem nagyon vettem észre jelentős különbséget - ok, a fék elmelegedése későbbre tolódott. DE! Tegnap felkerültek a téli gummák (195/sok R15) és azóta állandóan - ABS ellenére - csikorogva állok meg! Tehát jelentős a változás, csak a nyári gummával nem olyan észrevehető.

Van azért negatívum is: szépen nyikorognak a fékek - persze csak alacsony tempónál, mint garázs beállás, meg ilyenek!
Liquid2007-10-19 08:07:16 // 48577
Ha könnyebb lenne a kocsi 2-300kg-val akkor valszeg érzetre is sokkal jobb lenne.
Liquid2007-10-19 08:06:14 // 48576
Én is nyúlósnak érzem időnként a féket, semmiképp sem harapós, pedig új tárcsák és betétek vannak fent. Én is satuztam már 170-ről és nagyot lassult, tehát valszeg mégis jó a fék, de érzésre lehetne sokkal jobb.
lausz2007-10-19 05:24:20 // 48575
sőt,egy potmétert tekergetsz a pedállal.
Karakot2007-10-19 00:54:02 // 48574
Fék témához: én még nem vezettem autót, aminek jobb lett volna, mint a mostani, többek szerint alulméretezett fékem. Kellett már satuznom 230-ról is, és a fékúton végig dolgozott az ABS, vagyis 230-nál is fogott akkorát, hogy blokkoltak volna a kerekek, ha nincs ABS. Akkor miért alulméretezett? Ha dolgozik az ABS, akkor ott már nem a féken, hanem a gumin múlik a fékhatás. Azt az egyet azért elfogadom (bár még nem tapasztaltam), hogy sok, egymást követő fékezés után elmelegedhet a fék, és akkor már nem kapcsol be az ABS 230-nál.
ribipeti2007-10-18 22:54:32 // 48573
Te kis örök elégedetlen. :)
GEORGE2007-10-18 22:18:22 // 48572
Így könnyű sporolni a fékkel :-)
GEORGE2007-10-18 22:17:50 // 48571
hagyhatjuk gázpedálnak4
A benyás se gázt ad neki :-)
GEORGE2007-10-18 22:17:02 // 48570
nekem "harapós" a fék. nem érzem hogy nyúlana....
csocsi2007-10-18 22:11:33 // 48569
Mindegy, csak menjen az autó :))
Zsolesz2007-10-18 22:00:15 // 48568
Azért gázt a benzinesé sem...
Piritu - 1.000.0002007-10-18 21:57:54 // 48567
Nekem pont fordítva kell-:))
Eddig 380 km volt a rekordom, ekkora szakaszon nem nyúltam a fékhez. Német autópálya éjjel...
Piritu - 1.000.0002007-10-18 21:56:22 // 48566
Mert már az se a régi -:)))
Milyen pedálnak lehetne hívni egy olajkályha jobb szélsőjét? Mert hogy gázt nem adagol az biztos - esetleg levegőt...
Trombozis2007-10-18 21:53:58 // 48565
Ájjájj. :-))))) De legalább, akkor minden így sorba kapcsolódna fel. :-)
Ferke2007-10-18 21:50:55 // 48564
Lehet, hogy csak simán későn ébredős típus!:)))
Ferke2007-10-18 21:46:17 // 48563
Szóval oda akartam kilyukadni, hogy itt a belben nem annyira számít a LE, nekem az a fontos, hogy ha 2 órán keresztül percenként 2x 80-100-ról szinte állóra satuzok, azt is bírja...és eddig nem panaszkodhatom, mert bírja.:)
Most viszont az új Performace fékekkel sokkal később avatkozik be az esp, gondolom ez azért van, mert még jobb lett a fékhatás.
ZOI2007-10-18 21:43:00 // 48562
:))))))))))))))
boyci2007-10-18 21:42:33 // 48561
jóóóóó, csak a te autódnál keresd a vonószem végét.... :))))
Trombozis2007-10-18 21:42:31 // 48560
Mike. még nem utaltam a naptár lóvét. Ne haragudj. Az online számlámom nullás és azóta nem voltam bankba. Pótolom valamikor. :-S
ZOI2007-10-18 21:41:23 // 48559
kétszer otthon hagytalak most már ha a vonószemet kell is becsavarnom érte de eljössz! :))))))
Ferke2007-10-18 21:40:08 // 48558
A Tiedhez valszeg én is kevesellném. A féket annyira használom, hogy volt, amikor 15ezret mentem el egy fékbetéttel. (taxizós üzemód az I.-II.- XII.kerületben, pl fogaskerekűtől az alkotás IlTreno 5 percen belül). Aztán nagyjából ez a stílus rám is ragadt, tehát eléggé izzósan használom a féket. Sajnos az utcák általában nem 150méteresek....:)))
Trombozis2007-10-18 21:39:46 // 48557
Van egy olyan érdekessége a kocsimnak, hogy a hőfokmérő később kapcsolódik fel. :-))) Kb 500 méter után. :-D Nem tudok vele mit csinálni. Milyen kicsi ici-pici alkatrész csinálhatja ezt? Kondenzátor, ellenállás vagy nem tudom. vagy lehet akkor mozdul meg a mutató (kontakthibás) és a háttérben megmozgat valamit, ami érintkezni fog. Hihetetlen. Ezen csak nevetni tudok. :-D
boyci2007-10-18 21:36:25 // 48556
Te Drágám, mondtam h offal megyek....

Csak nem bír nélkülem elindulni! :DDDDDDDDDDD
Mike.2007-10-18 21:35:05 // 48555
Na igen! Még ez is lehet a fék problémája! :-)))
GEORGE2007-10-18 21:34:56 // 48554
ZOI fog vinni téged vasárnap?
Majd oda figyel, most már tudja mire képes a fék :-)
boyci2007-10-18 21:34:08 // 48553
csak jönni akar értem vasárnap....

akkor ezt most ki nézte be?? ő vagy én? .))))))))
GEORGE2007-10-18 21:33:07 // 48552
legalább öszinte!
boyci2007-10-18 21:31:22 // 48551
..ezt kár volt ide írnod! :DDDDD
ZOI2007-10-18 21:30:06 // 48550
Sziasztok!
Én is azt hittem hogy gyenge a fékem aztán rájöttem a vezetési stílusom a hibás!
Zsolesz2007-10-18 21:23:01 // 48549
Miért nem a gázt nyomod inkább? :)))
Piritu - 1.000.0002007-10-18 21:20:29 // 48548
Érdekes ez a fék téma. Az 1,6 TS-en olyan volt a fék, mint amit Poló írt: a szemem majd kigúvadt. A mjet ehhez képest lájtosnak tűnt, mintha "nyúlna". Aztán ültem egy OFF béjemvében (118D) és tapsoltam örömömben amikor visszaültem a Vasamba...
Mike.2007-10-18 21:14:47 // 48547
Okés, belátom, hogy a tiédhez esetleg nagyobb és erősebb kell, de a többséghez szerintem jó a gyári.
Amúgy autópályán 180-190 es tempóról kellett nagyot fékeznem és lassultam is rendesen.
A 100-150 méteres utcában meg nem nyomom ki a szemit a gépnek. Azért megyek gyorsulási versenyre meg rallyra. :-))
Zsolesz2007-10-18 21:14:24 // 48546
Én ha 160 felett nyomok egy satut akkor már dödög a fékem. Szóval részemről beruháznék csak nincs miből :((
Poló2007-10-18 21:09:52 // 48545
Az 1,6 TS-eken és az 1,9 JTD-ken nem hűtött elöl a tárcsa. Igaz Ferkének faceliftes van, azon már az.

Szerintem is teljesen jó a fék ezekre az autókra. Nem versenyautónak tervezték őket. Egy 100-150 méter hosszú utcában max 50 km/h-ra gyorsíthatsz fel. Aki ilyen kis utcákban akar száguldozni, az menjen inkább versenypályára.

Autópályán nem az a standard, hogy 200-zal megyek. A legnagyobb sebesség amiről lelassítottam az autót egy váratlan helyzetben, az 160-180 km/h volt. 160-nál egy traktor jött ki elém keresztben. Ilyen tempóról való fékezéskor érzem a szemeimen, hogy jönnek kifelé előre a fejemből.
Ronnie2007-10-18 20:59:31 // 48544
Kedves Ferke és Mike!

Örülök, hogy meg vagytok elégedve az Alfa fékeivel, de engedjetek meg nekem pár kérdést:

- Mekkora volt a legnagyobb sebességetek, amiről váratlan helyzetben le kellet lassítani az autót? (Pl. pályán kijönnek eléd)

- egy 100-150m-es utcában mekkora sebességre szoktatok felgyorsítani úgy, hogy még az utca végéig meg is álljatok?

Tudnotok kell, hogy a 2.5V6 -ra gyárilag teljesen ugyan azt a féket rakták, mint pl. az 1,9 JTD -re, ahol 80Le különbség van! És azt még ne is nézzük, hogy én további 70Le-vel növeltem a különbséget.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak