Én 16-17 körül vettem Erhardtól, de van itt olyan cartárs, aki 11-12 körül megkapta.
És van olyan is, akinek a nem gyári termosztáttal is jó lett a vízhőfoka. Ha cseréled, akkor érdemes hűtőfolyadékot is cserélni, a Paraflu-nak 1500-2000 Ft literje, 2-3 liter elég bele. Ez többet ad, mint a teszkós, keni a vízpumpát, nem csak -5 fokig fagyálló stb...
A 10W60 akkor neked tényleg nem a legjobb választás. Viszont vigyázni kell, hogy túl vékony olajat se tegyél bele, mert a TS-ek szeretik csipegetni az olajat és akkor meg az lesz a probléma, hogy hamar elfogy belőle.
A 10W40 és a 10W60 viszkozitása között csak melegen van különbség. Szóval hideg motor esetén ugyanolyan folyékonyak, mivel a W előtti szám mindkét esetben 10-es, viszont üzemmeleg motornál a 10W60 kicsit sűrűbb.
Selénia témában szerintem Ofinál jobban senki nem tud felvilágosítást adni, szerintem kérd ki az ő véleményét, ő el tudja mondani, hogy az általad kiszemelt olajakat melyik motorhoz fejlesztették és hogy megfelel -e a TS-nek. Akár meg is tudod venni nála (meg a termosztátot is).
Poló2009-12-22 17:02:01 // 104140
gyna1562009-12-22 16:44:57 // 104139
Poló! Először is köszönöm szépen a válaszodat a termosztáttal kapcsolatban.Be fogok ruházni egy gyárira.Árban kb. mennyivel számoljak?
Másodszor: szeretnék egy teljesen szintetikus olajra áttérni és azért néztem alacsonyabb viszkozitású olajat az Alfába mert 95%-ban városban használom elég rövid távokra.Azért lenne jobb mert már az indításnál is magasabb védelmet nyújtana egy vékonyabb olaj.10W-60 Racing-et meg azért nem választok mert: 1. A vezetési stílusom nem követeli meg. 2. A 60-as olaj pont nem a városi rövid utakhoz ideális az üzemi hőmérsékleten jelentkező viszkozitása miatt.
Egyébként tudtommal mind a két általam említett olaj minősítése megfelelő a 156-ba.
Másodszor: szeretnék egy teljesen szintetikus olajra áttérni és azért néztem alacsonyabb viszkozitású olajat az Alfába mert 95%-ban városban használom elég rövid távokra.Azért lenne jobb mert már az indításnál is magasabb védelmet nyújtana egy vékonyabb olaj.10W-60 Racing-et meg azért nem választok mert: 1. A vezetési stílusom nem követeli meg. 2. A 60-as olaj pont nem a városi rövid utakhoz ideális az üzemi hőmérsékleten jelentkező viszkozitása miatt.
Egyébként tudtommal mind a két általam említett olaj minősítése megfelelő a 156-ba.
Poló2009-12-22 16:41:06 // 104138
Szerintem nézd meg a sarki zöldségesnél, hátha van neki...
ystuc2009-12-22 16:40:49 // 104137
Na, hátsó stabilizátor rudak rendbe rakva. Részletek a blogban. :-)
Krisztián1562009-12-22 16:39:24 // 104136
Hol lehet kapni ablakmosó fúvókákat?
Poló2009-12-22 15:23:31 // 104135
Az a gyári, amin rajta van a Fiat-Alfa-Lancia közös jel :)
Amúgy Behr a gyári beszállító, viszont nekem mindhárom termosztátom Behr, ezek közül ami új korában is szar volt, az nem gyári.
Amúgy Behr a gyári beszállító, viszont nekem mindhárom termosztátom Behr, ezek közül ami új korában is szar volt, az nem gyári.
Trombozis2009-12-22 15:02:57 // 104134
És melyik a gyári? Itt keresgetem már mióta. :-) Pedig valahol itt van az előzményekben. Behr?
Poló2009-12-22 14:36:39 // 104133
Nekem is volt egy felesleges termosztát cserém, az újjal is ugyanazt csinálta, mint a régivel. Úgyhogy azt hittem, jó volt a régi is és 90 fokos a víz és valami érzékelővel van gond és a műszer mutat rossz értéket. Aztán mikor Csöri mester rákötötte a gépet és megfogdozta a csöveket és azt mondta, hogy szar az új termosztátom, akkor vettem megint egy újat, de ezúttal gyárit. Amúgy a régivel azt csinálta, hogy menet közben olyan 70-75 fokos volt a víz, alapjáraton egy helyben állva elérte a 90 fokot, de ha adtam egy kis fordulatot a motornak, mondjuk 2500-at, akkor a megnőtt nyomástól kinyitott a termosztát és leesett a hőfok 70-75-re. Fűtésem nekem is volt, legalábbis én azt hittem, hogy van, míg Ribipeti azt nem mondta, hogy nincs, az övé sokkal melegebbet fúj.
Szóval most gyári van benne, immár 2 éve és nincs panasz, ezekben a hidegekben is felment olykor 95 fokra, de nem ez a jellemző, hanem a 85-90 fok. A -10 fokos hidegben kell neki idő, mire felmelegszik, talán 10 km is, mire felmegy 90-re.
Miért akarsz olajat váltani? Ha már váltasz a 20K-ról, akkor inkább Racinget tegyél bele, az gyári ajánlás is. Ellenben amiket te említettél, azokat nem említi a gyár. Én Racinget használok most már évek óta, kevesebbet kell utántöltenem belőle, mint a 20K-ból.
Szóval most gyári van benne, immár 2 éve és nincs panasz, ezekben a hidegekben is felment olykor 95 fokra, de nem ez a jellemző, hanem a 85-90 fok. A -10 fokos hidegben kell neki idő, mire felmelegszik, talán 10 km is, mire felmegy 90-re.
Miért akarsz olajat váltani? Ha már váltasz a 20K-ról, akkor inkább Racinget tegyél bele, az gyári ajánlás is. Ellenben amiket te említettél, azokat nem említi a gyár. Én Racinget használok most már évek óta, kevesebbet kell utántöltenem belőle, mint a 20K-ból.
Grego2009-12-22 14:36:08 // 104132
Azért nincs meg az ellendarab, mert a kormányon valószínű nincs CD távvezérlés. Az enyém ilyen.
Grego2009-12-22 14:34:56 // 104131
Az antenna csatlakozó szerűség egy mobil telefon antennája (pl.: Nokia kihangosító), a másik pedig szerintem a kormányról vezérlése a gyári CD-s rádiónak. Sok készülékhez lehet kapni átalakítót, az LG esetén pl egy vagyon, majdnem lehet érte kapni egy új fejegységet!
gyna1562009-12-22 14:09:05 // 104130
Én már cseréltem termosztátot de még mindig nem az igazi! Csak nagyon hosszú idő után éri el a 90 fokot és csak úgy ha egy helybe állok kb. 5-6percet.Miután elérte a 90 fokot hallom hogy bekapcsol a ventilátor és lehűti kb. 85-re.Aztán megint várok 1-2 percet-->vissza 85-re. Menetközbe meg esélytelen,hogy elérje a 90 fokot. Akkor a max. ami sikerül neki kb. 80 fok,de ahhoz is kell kb 10km,főleg ilyen hidegbe.A fűtéssel abszolút nincs problémám,jó meleget fúj.Egyébként az autó garázsban alszik minden este tehát még az sincs,hogy -10ről indítom mert a garázsba kb 6 fok van.
Ezt találtam a neten (www.alfa156.net) de nem igazán értem teljes mértékben:
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Valakinek valami ötlet? Én teljesen tanácstalan vagyok...
Jah és még valami: Selenia Digitech 0W-30-ról valami tapasztalat?Szívesen várom azok véleményeit is akik Selenia Star 5W-40-et vagy Selenia Performer 5W-40-et használnak ugyanis lehet,hogy áttérek az említett olajak valamelyikére a 20K 10W-40 helyett.
Köszi előre is!
Ezt találtam a neten (www.alfa156.net) de nem igazán értem teljes mértékben:
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Valakinek valami ötlet? Én teljesen tanácstalan vagyok...
Jah és még valami: Selenia Digitech 0W-30-ról valami tapasztalat?Szívesen várom azok véleményeit is akik Selenia Star 5W-40-et vagy Selenia Performer 5W-40-et használnak ugyanis lehet,hogy áttérek az említett olajak valamelyikére a 20K 10W-40 helyett.
Köszi előre is!
Poló2009-12-22 12:50:21 // 104128
Ha működik, akkor ezeket a csatikat szépen gyűrd vissza mögé és kész ;)
GabCsi2009-12-22 12:48:45 // 104127
KÖszi. Gyári cd-t tettem bele, de azon nem volt több hely :)
Csak a kiváncsiság hajtott, hogy mi lehet.
Csak a kiváncsiság hajtott, hogy mi lehet.
Poló2009-12-22 12:47:39 // 104126
Az egyik egy antenna kábel, a másik meg úgy tűnik, mintha a rádió csatija lenne. Ne foglalkozz ilyesmivel, hacsak nem gyári cuccokkal upgradelni szeretnéd az autód. Lehet, hogy a fullos autóban van mondjuk gyári navigáció, annak az antenna csatija meg a másik is annak a csatija. De elképzelhető, hogy a Bose csatija.
GabCsi2009-12-22 12:29:43 // 104125
Szabi(kispalinagyobbikfia)2009-12-22 11:44:47 // 104124
ha nagyon hideg van az én tekerőm is nehézkesen mozdul de további para jelenségek eddig nem voltak :D
someday2009-12-22 11:41:13 // 104123
megosztom veletek a tegnap tapasztaltakat. csak úgy költőien, mert nincs kérdésem, szimplán elkönyveltem az apró esetet.
tegnap reggel 7kor beszállők a kocsiba. küzd velem hogy -14 (sajnos nincs garázsban) aznap éjjel lehetett -20 is :)
mondom jó van - jó van, de azért ugye beindulsz nekem szépen?
Nézem a hőfok beállító tekerőkét a konzolon (első kiadásos) hát nem maxon volt így meg akartam tekerni :) hát nem ment. nem tekerődött el nagyon erőltetni meg nem akartam.
Indítom: hinanana-hinanana. bruuum. faszán indult bár ilyenkor az önindító nem a szokásos fickós. éreztem azért hogy fájt neki hogy "felébresztettem"
Azért a szélvédőt le kéne majd fújni amíg jár egy kicsit indulás előtt - gondoltam magamban...
Hát nekifeszültem hoyg mégis megtekerjem a hőfokszabályzót :)
két marokkal nagy-nehezen sikerült.. Erre ez annyira fájt a kocsimnak hoyg elkezdett izmosan süllyedni a fordulatszám. haldoklott.. próbáltam gázzal de-fibrillálni, de nem.
leállt :\
1. eset 3 év alatt hogy leáll :(
uha, kicsit megijedtem.
puding próbája az evés. gond nélkül beindult, mikor újra elfordítottam a kulcsot és jár azóta is :)
Furcsa összefüggés a lefagyott hideg-meleg-tekerő és a kocsi fájdalomküszöbe között :)
tegnap reggel 7kor beszállők a kocsiba. küzd velem hogy -14 (sajnos nincs garázsban) aznap éjjel lehetett -20 is :)
mondom jó van - jó van, de azért ugye beindulsz nekem szépen?
Nézem a hőfok beállító tekerőkét a konzolon (első kiadásos) hát nem maxon volt így meg akartam tekerni :) hát nem ment. nem tekerődött el nagyon erőltetni meg nem akartam.
Indítom: hinanana-hinanana. bruuum. faszán indult bár ilyenkor az önindító nem a szokásos fickós. éreztem azért hogy fájt neki hogy "felébresztettem"
Azért a szélvédőt le kéne majd fújni amíg jár egy kicsit indulás előtt - gondoltam magamban...
Hát nekifeszültem hoyg mégis megtekerjem a hőfokszabályzót :)
két marokkal nagy-nehezen sikerült.. Erre ez annyira fájt a kocsimnak hoyg elkezdett izmosan süllyedni a fordulatszám. haldoklott.. próbáltam gázzal de-fibrillálni, de nem.
leállt :\
1. eset 3 év alatt hogy leáll :(
uha, kicsit megijedtem.
puding próbája az evés. gond nélkül beindult, mikor újra elfordítottam a kulcsot és jár azóta is :)
Furcsa összefüggés a lefagyott hideg-meleg-tekerő és a kocsi fájdalomküszöbe között :)
Attie2009-12-22 11:24:16 // 104122
Jah, kicsit elhamarkodtam. Már írták :)
Attie2009-12-22 11:22:50 // 104121
Trombozis2009-12-22 08:30:54 // 104120
Szeritnem én is be fogok állni már az idén. :-)
Sajnos nincs az asszonynak kocsija. :-))))
Sajnos nincs az asszonynak kocsija. :-))))
Trombozis2009-12-22 08:29:35 // 104119
Nem hát. :-) De ma ismét verettem a kézit. :-)
Karakot2009-12-22 03:22:57 // 104118
Én nem kérdeztem, csak leírtam a saját tapasztalatomat. :)
Karakot2009-12-22 03:20:37 // 104117
Miért nem tesz jót neki?
Zsolesz2009-12-22 00:35:01 // 104116
Nekem is Banner volt benne, de 3,5 évet bírt. Azt mondták az volt a gond, hogy sokat mentem hosszú távokat és kiszáradt teljesen a belseje. Múlt héten megtöltötték, megmérték műszerrel azt mondták próbáljam meg, ha nem jó csere. Hát nem lett jó...
Poló2009-12-22 00:10:30 // 104115
Lassan 5 éve vettem az autóm, akkor egy Banner volt benne és 5,5 éves volt az autó. 2 éve elhalálozott, egy Exide került bele. A legjobb márka amúgy az Optima, ezen nincs mit kérdezni :)
Poló2009-12-22 00:08:51 // 104114
Nem viszik túlzásba a dolgot, se nem nagyon sóznak, se nem nagyon salakoznak. Hajnalban hóban mentem át Győrbe.
Amúgy én úgy tudom, nem tesz jót az autónak, ha így beindítgatod. Állítsd le, aztán majd tavasszal beindítod.
Amúgy én úgy tudom, nem tesz jót az autónak, ha így beindítgatod. Állítsd le, aztán majd tavasszal beindítod.
Karakot2009-12-22 00:00:39 // 104113
Nemrég ment itt a filózás, melyik a legjobb akksi márka. A választ nem tudom, ami viszont tény, hogy nálam az ötödik évét tapossa a Banner, kétszer sikerült teljesen lemerítenem nemhasználat miatt (azóta a téli álom idején rendszeresen fullra töltöm), de kiadós töltéssel talpraállt mindkétszer, azóta is köszöni jól van. Anno a VW-be Jászakut vettem, az egyszer lemerült, és kukás is lett sajna.
Karakot2009-12-21 23:54:33 // 104112
A kipuffrendszer nagyobbik része már savállóra cserélődött nálam, a maradék részét meg nem sajnálom. :) Amúgy kb. 10 perces pöfékelés egyenértékű nálam a munkába járással is, szóval ha télen is napi használatban lenne, ugyanennyi kondenzvíztől kéne rettegnem. :) Egyébként rozsda ide-oda, én már láttam, hogy milyen szép dolgok tudnak a benzinből kirakódni, ezért a kismotoromból télen mindig leengedem az üzemanyagot és kiszárítom a tankot meg a porlasztót is. Kocsinál ez macerásabb lenne, ezért időnként megjáratom a motort.
Az enyémnek legalább nem marja az alvázát az a sok szemét só-salak, amit ilyenkor az utakra szórnak. :)
Az enyémnek legalább nem marja az alvázát az a sok szemét só-salak, amit ilyenkor az utakra szórnak. :)
Zsolesz2009-12-21 21:31:53 // 104111
Az jó én ma akksit vásároltam. Beadta a kulcsot a "régi". Hiányzott így év végére :(
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:31:24 // 104110
királyság, a kipuffban így nem melexik át, tehát a kondenzvíz fincsin lecsapódik benne és dolgozhat a rozsda.
A Pókkal ugyan ezt csináltam a múltkor, ma lekaptam a dobot és a cső belseje pöttyrozsdás, sose teszek később ilyet :-(
A Pókkal ugyan ezt csináltam a múltkor, ma lekaptam a dobot és a cső belseje pöttyrozsdás, sose teszek később ilyet :-(
nothin2009-12-21 21:14:14 // 104109
Rendben, akkor jövő év elején rendelem is. Köszönöm a válaszokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-21 21:00:41 // 104108
nincs átverés, ennyi a gyári :P
Karakot2009-12-21 21:00:03 // 104107
Nekem nincsenek ilyen gondjaim. Csak nem kell használni az Alfit. :))) Bent van a garázsban, szépen megtisztítva várja a jobb időket. Ma egy kicsit beindítottam. Pár percig járattam, szépen bemelegedett a motor (90 fok, mint a cövek), párszor odarúgtam a gázpedálnak, mert már elvonási tüneteim vannak a hangja nélkül, aztán leállítottam majd elmentem a dolgomra az asszony kocsijával. :)))
GTPeti2009-12-21 20:42:50 // 104106
Ez akkor nem volt egy nyerő nap. :)
Trombozis2009-12-21 20:22:53 // 104105
Így kezdődött a mai napom. :-)
-15 fok
Apámnak nem indult a zsiguja. Tesóm bőgve hívott, hogy leállt alatta a világ végén a a pdtdi polo. Anyós opeljába nem nyílik a csomagtérajtó. Kíváncsian vártam az enyémmel mi lesz. :-)
Hát örültem. volt egy kis hangja, amikor beindítottam. Minden megfagyott. Össze kellett tolnom a kiput megint. :-) eltörtem megint a bal hátsó kilincset. Majd nyáron veszek másikat. Kinek van? :-) Utána mentem vizsgázni Honvédelemből. :-) Erre fél úton látom, hogy már 110nél jár a hőfokom. Megálltam nem ment a ventim. De csak továbbmentem. Max fűtéssel már néha le volt húzva az ablak, hogy ne süljek meg. :-) De jó minden. hazafele minden OK volt. Szerintem be kell ruházni termosztátra is majd. :-) Mert nekem is a király hetven fokon áll. :-) Na mindegy. Áh. :-D De legalább a két vizsga közül az egyik tuti megvan. Pedig egy órát késett a tanár is. :-S
-15 fok
Apámnak nem indult a zsiguja. Tesóm bőgve hívott, hogy leállt alatta a világ végén a a pdtdi polo. Anyós opeljába nem nyílik a csomagtérajtó. Kíváncsian vártam az enyémmel mi lesz. :-)
Hát örültem. volt egy kis hangja, amikor beindítottam. Minden megfagyott. Össze kellett tolnom a kiput megint. :-) eltörtem megint a bal hátsó kilincset. Majd nyáron veszek másikat. Kinek van? :-) Utána mentem vizsgázni Honvédelemből. :-) Erre fél úton látom, hogy már 110nél jár a hőfokom. Megálltam nem ment a ventim. De csak továbbmentem. Max fűtéssel már néha le volt húzva az ablak, hogy ne süljek meg. :-) De jó minden. hazafele minden OK volt. Szerintem be kell ruházni termosztátra is majd. :-) Mert nekem is a király hetven fokon áll. :-) Na mindegy. Áh. :-D De legalább a két vizsga közül az egyik tuti megvan. Pedig egy órát késett a tanár is. :-S
nothin2009-12-21 20:20:06 // 104104
Csak nem van érdekeltsége benne? :) (az email címéből gondolom) Szóval akkor gondolom nincs átverés :D
Poló2009-12-21 20:11:23 // 104103
Kérdezd meg Erhard 242 cartársat, ő tudja mi a trükk ;)
nothin2009-12-21 20:07:26 // 104102
Tényleg itt egy tizessel olcsóbb, mint ahol én találtam. Ez tényleg a gyári gyertyája? Hogy lehet hogy itt enyivel olcsóbb, nincs itt valami átverés? :) Kösz
Poló2009-12-21 18:13:59 // 104101
És ha mégis? :D
Krisztián1562009-12-21 18:13:11 // 104100
Albaautoalkatresz.hu Annál olcsóbban nem kapx platina gyertyákat (NGK)
Ferke2009-12-21 16:45:05 // 104099
És ez évek óta így megy itt:))) Pohártartó viszont tuti nincs a Tiedben sem...:D:D:D
linzenbold2009-12-21 15:46:23 // 104098
Na kiderült miért folyt el az olajam!!! bekövetkezett amitől a legjobban féltem!!! megadta magát a turbón!!! az összes olajat elnyomta a kipufogó oldalon!!! :(
turbó cseréről ha van valakinek tapasztalata azt szívesen várom!!!
2.4jtd turbóját fel lehet rá varázsolni??? hallottam már ilyet csak nem tudom hogy lenne e értelme!!! Minden segítséget szívesen fogadok!!! :)
kösziiii!
turbó cseréről ha van valakinek tapasztalata azt szívesen várom!!!
2.4jtd turbóját fel lehet rá varázsolni??? hallottam már ilyet csak nem tudom hogy lenne e értelme!!! Minden segítséget szívesen fogadok!!! :)
kösziiii!
Piritu - 1.000.0002009-12-21 12:58:56 // 104097
Látom csöri Mesterhez hordod a Vasat, kérdezd meg őt, jobb tanácsot senki sem tud adni.
Piritu - 1.000.0002009-12-21 12:55:39 // 104096
Tudtommal kétféle létezik:-
- gyári eredeti, amivel 100.000 km-t lehet menni
- egyéb, amivel 30.000 km-t lehet menni, fele harmada áron
Árat majd írnak a kereskedők :-)
- gyári eredeti, amivel 100.000 km-t lehet menni
- egyéb, amivel 30.000 km-t lehet menni, fele harmada áron
Árat majd írnak a kereskedők :-)
nothin2009-12-21 11:53:27 // 104095
Igazad van nem voltam elég pontos :) gyújtógyertyára lennék kíváncsi, tehát a kérdés pontosítva:
Érdeklődnék hogy 156-ba ti milyen gyujtógyertyát használtok, különböző árfekvésben is érdekel pl az olcsóbb de megbízhatóan működő és a drágább mennyivel nyújt többet?
Köszönöm
Érdeklődnék hogy 156-ba ti milyen gyujtógyertyát használtok, különböző árfekvésben is érdekel pl az olcsóbb de megbízhatóan működő és a drágább mennyivel nyújt többet?
Köszönöm
Tommi2009-12-21 10:40:53 // 104094
Dízel autókkal nincs tapasztalatom :)
Cgo2009-12-21 10:39:36 // 104093
a dizelnel nem biztos. rohadt nagy hidegben siman visszahul...
Tommi2009-12-21 10:30:06 // 104091
Én sosem használtam semmilyen takaróbigyót, a 156-nál sem és most a 147-nél sem. Igaz, hogy lassabban melegszik fel, de utána beáll 90 fokra és úgy ott marad a mutató, mintha odaszögelték volna :)