Fórum >> Típusok >> 156

Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-14 19:06:33 // 25443
gondoltam erre én a szénkefére gyanakszom az szokott beállni
ribipeti2006-12-14 19:04:38 // 25442
Van nekik, vagy hoznak, hívd fel őket, vagy keresd itt Ofi cartársat. Olcsók, de kersheted a hegyaljánál, vagy az unixnál is.
Poló2006-12-14 19:02:52 // 25441
Vedd le a szíjat és próbál körbeforgatni a tárcsákat. Bár azokat kézzel nem nagyon tudod körbeforgatni :-/
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-14 18:58:14 // 25440
jó estét kellene segítség sos így karácsony előtt... elért az alfás végzet :)) szóval nincs töltés... azt hittem hogy az ékszíj szakadt el de az ott van a helyén de nem forog... mi lehet a baj? generátor? klíma? szervő? melyik állt be????
Andrewxy2006-12-14 18:46:21 // 25439
sajna itt nincs éppen, nem tudsz másik címet??
GTPeti2006-12-14 18:37:18 // 25438
Egy jótanács, minden előrelátó kolléga nézze meg alaposan a bikakábelét. Ugyanis a jórészüknél a szigetelés extrém vastag, a réz meg igen kevés! Komolyan én sem hittem el, de nekem is pont ilyen volt. Aztán visszavittem a forgalmazóhoz és szó nélkül adtak egy rezet is tartalmazót.
GTPeti2006-12-14 18:35:32 // 25437
Herr Piritu, te is No-ban kavarsz? Lassan összejön egy minitalira való ungarischer Alfisti mennyiség! Pontosan merre vagy és milyen gyakran? Emlékeim szerint is többet fogyaszt az autó Mo-ról No-ba. Hogy a földrajzi viszonyok v. az üa. miatt, azt nem tudom.
ribipeti2006-12-14 18:29:52 // 25436
Köszi, asszem megvan akkor a ludas: a Focus csábereje. :)
ribipeti2006-12-14 18:28:24 // 25435
www.elaforg.hu
ribipeti2006-12-14 18:27:43 // 25434
Hát mondjuk nemcsak a hibák számát kellene nézni, hanem azok költségvonzatait is. Anno a Fiatomnak volt néhány kicsi hibája (ajtóerőhatároló 3x, lengéscsillapító 2x stb-stb), de egyik sem tette használhatatlanná a kocsit és mindegyik olcsón orvosolható volt. Lehet, hogy hibának veszik az ajtóerőhatárolót a germánok, de csak néhányszáz forintos a megoldása. Szóval ez is azért megvizsgálandó. Mondjuk azért az Alfámra többet kellett költenem, de ezt nem is újonnan vettem. szóval a használtautóról tudni kell, hogy több baja is lehet.
tipoatti2006-12-14 18:25:15 // 25433
Az üzenőfalamra írta anno kérdésemre, hogy miért árulja azt a gyönyörű verdát, azt, hogy kap egy céges Focus-t, és így nincs rá szüksége... aztán egyszer csak bekattant, hogy elege van az Alfából, a szervízekből, az oldalból, mindenből és ennyi...
Ronnie2006-12-14 18:24:59 // 25432
Engem még sosem hagyott ott Alfa út szélén. Max. olyan volt, hogy otthonról nem akart elmenni, de akármi is volt, mindíg hazahozott. Még egy totálkáros baleset után is hazavitt (75) Ne feledd, hogy én az Alfát második autóként használom, szóval előfordul hogy 2-3 hétig nem megyek vele. Ez az életmód sajnos pont az ilyen kontakthibákat vonza, bár tényleg nagyon ritkán fordul elő, de ha bármi baja van, 90% hogy meg tudom oldani WD40-nel! :o)
Andrewxy2006-12-14 18:18:44 // 25431
Szevasztok!!! Infó kellene, hogy 156os hoz (jtd 105le) hol és mennyiért lehetne rendelni ékszíjtárcsát????? köszi;)
ribipeti2006-12-14 18:18:04 // 25430
Itteni dolgok miatt, vagy az autó, vagy egy márkaszerviz miatt? Vagy lehet, hogy túl sokat kérdezek. :)))
ribipeti2006-12-14 18:16:22 // 25429
Cseszd meg Poló, hát ki az aki állandóan építi/bontja a 156-osát? A WD40 a csavarbehajtáshoz, a drótkefe a szennyeződés eltávolítására kell. :)
Piritu - 1.000.0002006-12-14 18:06:36 // 25428
Látod valami hasonló problémám van akkor is, amikor az olasz autók minőségét egyesek ADAC statisztikával (meg másikakkal) támasztják alá. Aztán ha az ember megnézi a számok mögötti tartalmat kiderül, hogy a segítségnyújtások nagy része azért van, mert kifogyott a benzin, lemerült az akksi, bezárta a kulcsot, elszakadt az ékszíj, stb. Egyszerű emberi mulasztások. Mégis mindegyik "győztes" veri a mellét, hogy milyen fa..a autót gyárt, holott azért kellen büszkének lennie, hogy kevés tulaj (és szervíz) hanyagolja el a kocsiját. A másik oldal meg az, amikor a fater mutyukijával bementünk a városba venni egy kiló szeget. Aztán a bolt előtt ottmaradtunk, mert az akksiban nem volt ménkü. Előjel semmi, egyszerűen leomlott 3 cellában egyszerre a réteg a lemezekről. Ekkor azért felmerült a kérdés: ha egy gyár ennyire nem nézi meg, hogy milyen akksit tesz a kocsijába vajon a többi alkatrész kiválasztásánál gondosabb volt?
Karakot2006-12-14 17:35:44 // 25427
Én arra céloztam, hogy a rossz aksi ki nem cserélése nem az autógyár hibája. Csak akkor róható fel az eredmény a gyártónak (jelen esetben a VW-nek), ha azért merül le, és adott esetben megy idő előtt tönkre az akkumulátor, mert nem tölti a generátor. Azonban ennek kisebb esélyét látom (főleg egy ilyen kaliberű kocsi esetében), mint annak, hogy beleszarós volt a tulaj, és nem cserélte időben. Fél éve kezdtem tapasztalni, hogy nem a megszokott izmossággal indul az Alfa. Gondoltam, kicsit kitolom a akkumulátor csere idejét, jó alaposan rátöltöttem. Egy darabig jó volt. Aztán megint gyengélkedett, megint rátöltöttem. Addig játszottuk ezt, míg egyszer már a központi zárt sem tudta megmozgatni, annyira lemerült. Mehettem az off kocsimmal aksit venni az Alfába. Akkor szar az Alfa, mert otthagyott?
Piritu - 1.000.0002006-12-14 17:26:32 // 25426
Eddig összesen vagy 350 ezret mentem (igaz 3 Alfával, sorrendben 190000-127000-48000) és sohasem cipelte magammal semmit a gyári készleten kívül. Összesen kétszer maradtam fekve a 147-el: 1xkuplung kinyomó munkahenger (Made in Germany felirattal) ment szét, egyszer meg a vezérműszíj fogazódott le (ha jól emléxem szintén Made in D). Egyik esetben sem tudott volna semmilyen cipelt cucc segíteni. Ja, és egyszer meg a 146 olajbetöltő kupakját vesztettem el valahogy Salzburgnál és kiverte az olajat (lehet hogy nem húztam rá rendesen) ott meg csak 4 lityó olajat kellett vennem, meg ragasztószalagot, hogy a kupak helyét leragasszam.
Piritu - 1.000.0002006-12-14 17:11:44 // 25425
Lehet, hogy igazad van, de akkor mi a helyzet az olasz tengerparttal? Az is magasabban van? Ott is ezt tapasztalltam.
Csöri2006-12-14 17:03:57 // 25424
Besokalt, de nem tudni miért.:(
M a r c i2006-12-14 16:48:02 // 25423
Ez igy van, mivel a föld gömb alakú! ezért kell a Németekhez felkapaszkodnunk, aztán meg visszaereszkedhetsz hazánkba. de visszafelé meg igy jobban kophat a fékbetét.
Ronnie2006-12-14 16:13:54 // 25422
Kontakthiba, elhárítás
Poló2006-12-14 16:08:12 // 25421
Minek a drótkefe és a WD40?
Poló2006-12-14 16:07:19 // 25420
Oda hegynek felfelé mész, visszafelé pedig inkább lejtőnek.
Satti2006-12-14 16:07:12 // 25419
Ezt sztem senki nem tudja,Halesz oldalára írt egy elég érdekes rövid üzenetet.
ribipeti2006-12-14 16:02:27 // 25418
Valaki írta, hogy Gordon cartárs kilépett, de nem mondta meg, hogy miért. Nem osztanátok meg velem az infókat? Anno nagyon szerette azt a feka 156-ost.
ribipeti2006-12-14 15:41:47 // 25417
Pedig az ebayen keresztül is elküldtem a levelet. Nemsokára rámozdulok a témára az ebay felé. Mondjuk ha nem jelentkezik a hétvégéig.
Ronnie2006-12-14 15:16:04 // 25416
Képzeld Peti, a germán faszi cseszik válaszolni a mailemre! Hogy rohadna meg! :o(
Ronnie2006-12-14 15:14:23 // 25415
Hát fiúk, szeretjük az alfát, de be kell valjuk, .. a bikakábel, WD-40, drótkefe alaptartozék egy Alfa csomagtartóban! Bár nagyon ritkán kell, de akkor nagyon! :oD
Ronnie2006-12-14 15:05:26 // 25414
Én tudom hogy vicces vagy, de én is, de ezt te is tudod. Ezért nem is értettem, miért merült fel benned egyáltalán hogy bármiért is felkaptam a vizet!?! Nem szokásom, de szerintem ismertek már ennyire.. ;o) De viccen kívül, tényleg nem véletlenül mondják, hogy "az írás, csak a komunikáció egy része!" Hangsúly és gesztusok nélkül qrvára félre lehet érteni dolgokat, az tuti! Ronnie (azaz nemszámító senki egyéb földi halandó by Satti) ;o)))
Liquid2006-12-14 13:41:24 // 25413
Igen, ezt már sokan megfigyelték, hogy akár 1 liter különbség is lehet. vagy jobb a benya, vagy nem csalnak a mennyiséggel...
Piritu - 1.000.0002006-12-14 13:17:38 // 25412
Viszont az már évek óta feltűnt, hogy No-ba odaúton mindig egy picivel többet fogyaszt a Verda, mint hazafelé. Út ugyan az az út, csak visszafelé német benzinnel jövök. Elgondolkodtató...
Liquid2006-12-14 12:22:16 // 25411
Én is emléxem a cikkre (asszem auz AM-ben volt). Se gyorsulásban se másban nem volt látható különbség. Azt hozták ki, hogy csak és kizárólag környezetvédelmi megfontolásokból érdemes prémium benyát venni.
Piritu - 1.000.0002006-12-14 12:10:44 // 25410
No sziasztok, mentem kajálni.
ribipeti2006-12-14 12:10:04 // 25409
Meg nézte is, hogy milyen rendesek ezek a magyarok, hogy még áramot is adnak. :) A fogyihoz visszatérve: olvastam anno én is azt a tesztet, összességében levonható tanúlsága az volt, hogy minden benzin egyforma.
Piritu - 1.000.0002006-12-14 12:06:42 // 25408
Viszont lehet, hogy én igen. A csaj igencsak megsasolta a bőr belsőt, láttam rajt, hogy teccik neki.
Piritu - 1.000.0002006-12-14 12:05:27 // 25407
A csávó ósztriából jött a csajával, ezt onnan todom, hogy mondta, hogy csak a mittudoménmiért (mutatta a dobozát) jöttek át. A szelíden számolva is 30 km-es út volt mögötte. Egyszerűen nem akart beindulni a motor. A végét járó akksit meg ki szokták cserélni - legalábbis egy majnem új 10 millás pédétádé tulajának telleni kellene rá...
Satti2006-12-14 12:02:13 // 25406
Remélhetőleg nem adott át a gépedre semmi vírust!:-))
Karakot2006-12-14 12:00:09 // 25405
Mondjuk ez nem feltétlenül a VW hibája. Ha keveset használod a kocsit, plusz adott egy a végét járó akksi, akkor még egy Rolls-ot is be kell bikázni. :)
Piritu - 1.000.0002006-12-14 11:56:11 // 25404
A dologban csak az volt a feltűnő, hogy a csávó a csomagtartót ki se nyitotta. "Kéznél volt." Én pozítívan állok a Verdámhoz, semmi ilyen huncutság sincs nálam.
Piritu - 1.000.0002006-12-14 11:54:16 // 25403
A tele tank elhasználása sem igazán jó, mert nem tudod, hogy mennyi volt benne. Mindössze arra akartam utalni, hogy olyan különbségeket akarunk kimutatni egy esetlegesen "jobb" üzemanyag használata esetén, amit az általam említett dolgok lazán eltakarnak, mert nagyobb különbséget adnak. Ha jól emléxem az Autó Motorban volt pár éve egy ilyen tesztsorozat, egy kismotorral (négyütemű 125-össel) elpöfögtek mindegyik fajtából állandó sebességgel körözve egy adott mennyiséget. Ha jól emléxem pont a prémiumbrenyákkal tudtak a legkevesebbet menni.
Mike.2006-12-14 11:51:14 // 25402
Nálam is van kábel. Ez nekem olyan mint a vontató kötél, eü csomag. Sose legyen rá nekem szükségem, de azért jó ha van. Pl. kisegíteni más OFFost a xarból. :-) Bár pár hete xarakodott az aksim és akkor egy opel adott nekem áramot.
Liquid2006-12-14 11:48:41 // 25401
nem akarom kisebbíteni a dolgot, de nálam is van kábel, pedig még nem volt ilyen gondom...:)
Piritu - 1.000.0002006-12-14 11:47:20 // 25400
Adalék a "folyton elromló olasz kocsi" szemlélethez: Tegnapelőtt Passauban a médiamarkec előtt áramot kért tőlem egy OFF passatos faszi. Kábel rá, a jófajta Alfás áramtól majd széttekerte az önindító a pdtdikrtnadpdtdptsmndi-it, ami aztán némi korommal be is indult. A kocsi nem tűnt túl réginek, már az új fajta volt és abból kiindulva, hogy a csávónál volt kábel nem az első esete volt neki.
ribipeti2006-12-14 11:46:57 // 25399
IGEN! :-))) Aki egyetért a felvetéssel, az kopipaszte a föntit. :)
ribipeti2006-12-14 11:46:04 // 25398
Ez mind igaz, de ennél pontosabban nem tudsz mérni, mert a tankolásnál fellépő bizonytalanságokat arányaiban teljes tank elhasználása mellett tudod csak minimalizálni. Ez ennyire egyszerű. :)
Mike.2006-12-14 11:07:16 // 25397
IGEN! :-)))
Piritu - 1.000.0002006-12-14 10:40:53 // 25396
két napig nem voltam itthon és alig győztem visszaolvasni, olyan aktívak voltatok -:)) A fogyasztás témához lenne még egypár észrevételem: Hogyan mérjük? Az ember teletenkol, kinullázza a számlálót és megy bizonyos körülmények között valamennyit. Aztán megint teletankol és tankolt litert elossza a megtett út / 100 km-el. Méréstechnikai szempontból több "kényes" pontja is van ennek a dolognak, pl.: - első tankolásnál mennyire sikerült teletankolni a gépet (tapasztaltam már többször, hogy egyes kutakon - Sopron határ - bizonyos szlopokon nem is tudom teletölteni a gépet annyira, hogy kifeküdjön a tartály mutatója!) - milyen körülmények között megyünk - erre általában szoktunk gondolni - a "próba" során mennyire "kóstolgatjuk" a gépet - második tankolásnál mennyire sikerült teletankolni a gépet - mennyire pontos a második (meg az összes előző) tankolásnál a merőrendszer, elég sok helyen úgy keresnek egy kis mellékest, hogy többet mérnek - erről már sokat cikkeztek (nekem sikerült az amúgy 5 literes kannába - ennyi szokott beleférni - már 5,3 lityót is tankolni!)
ribipeti2006-12-14 09:59:51 // 25395
Ehhez mi köze a temperának, főleg a temperáslónak? :PP
ribipeti2006-12-14 09:58:53 // 25394
Fűtött tükrök szerintem, vagy tükörfűtés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak