Piritu - 1.000.0002007-02-13 20:10:55 // 30592
Ez érdekes dolog, jó lenne megdumálni.
Akinek elszállt a kuplung hogy történt?
Szerintem induláskor és autópályás kigyorsításkor is ugyan annak a motornak a nyomatékát viszi át, tehát ugyan akkora erő (forgatónyomaték) hat rá.
GTPeti2007-02-13 19:29:29 // 30591
A kuplung gondolom nem az autópályás kigyorsításokat sínylette meg, hanem a lámpás gyorsulásokat. De lehet, hogy tévedek.
ribipeti2007-02-13 19:25:59 // 30590
Sztem ez most azt akarta jelenteni, hogy jóképűbb TSávó vagy a kollégánál, nem igaz? :))))
Ha jönne egy rút banya egy Alfával és mondjuk jönne Catherine Zeta-Jones (aki már megjárt egy 156 SW csomagtartó ugye a régi reklámban :) )egy Skodával, akkor tudod úgyis hova szállnék be.
Szóval ne menőzz, hátha a barátnőd is olvasgatja az oldalt. :DD
GTPeti2007-02-13 19:16:12 // 30589
kru, a box-os hozzászólásodban nagyon jól összeszefoglaltad a dolgot.
Én úgy tudom, hogy a pumpa nyomása változik a terhelés függvényében. Ez utóbbi alapján küldi a doboz a módosított jelet. Amenniyben tényleg így van, akkor a pumpa terhelése sem nő (számottevően) csak akkor ha tényleg odalépsz. Márpedig én (és a legtöbben) inkább a tartalékok megnövelését célozzuk meg. Így ez is elfogadható megoldás.
Tehát.
előnyök:
- érezhető hatás (csakúgy mint a légszűrőnél)
- egyszerű beszerelés
- eladáskor kivehető (eladható v. upgradelhető)
- márkás doboz esetén valószínüsíthető a viszonylag precízebben belőtt karakterisztika
hátrányok:
- egyoldalú beavatkozás
- a remap nyílvánvalóan pontosabb
GTPeti2007-02-13 19:04:22 // 30588
Trombozis, nem inkább így akartad írni: "A sztorit nem mesélem tovább, mert mindenki tudja..." ...mi jött a hazafuvarozás után. :)))
GTPeti2007-02-13 19:01:46 // 30587
erhard, sztem ugyanakkora van a faceliftesben, mint a "simában". Vagyis 16-os. A mezei csere elég egyszerű: lapos kiscsavarhúzóval rácsot kipattint, hangszórót kicsavaroz. Új hangszóró hátulján felvekvőfelületet ellenőriz. Ha gyárilag nem szivacsos anyaggal bevont a belülre eső pereme, hangszórótömítő "gyurmából" makarónit gyúr és körbe feltapaszt. Ezután mehet vissza a hangszóró, a gyurma csillapítja a kosár rezgését. Ja esetleg nem árt a vezetéket is ráforrasztani. :)
csocsi2007-02-13 18:47:41 // 30586
Biztos, hogy csak ezért imádod?: ))
Trombozis2007-02-13 18:46:32 // 30585
Meséltem már? Vagy nem?
Ha igen bocs. Múltheti vagy két hetes sztori.
Megyek melóba és megláttam a kolleganőmet, hogy séteál befele. Kereszteződés, jobra kell fordulnom. Balról jött a kollega is egy skodra fábiával, agyon tuning matricával (ilferro). Ő is megállt. Én mögé álltam, hogy felvegyük a csajszit. A sztorit nem mesélem tovább, mert mindenki tudja melyik autóba ült. :-)
Majdnem mindennap úgy van, hogy reggel is meg haza fele is megállok mellete. :-) Úgy imádom, amikor örül, hogy milyen rendes vagyok. :-PPPPP
Erhard 242 (Pure Energy)2007-02-13 18:34:40 // 30584
hali
156-os faceliftes alfákban mekkora elől az ajtóban lévő hangszóró?
hogyan tudom kicserélni?
köszike
Piritu - 1.000.0002007-02-13 17:35:01 // 30583
Eddig két benzines ótót chippeltettem (benzineseknél motoroptimalizációnak hívják), mindkettőnek jót tett.
A TS-em ( amúgy ELADÓ ) pont azt a vidám, jókedvű felpörgést kapta vissza, amit az euro x elvett. (3 TS motoros kocsit hajtottam összesen) Mérhetően is jobban megy (változatlan fogyasztás mellett) de ami fontosabb ALFA lett belőle. Szerintem mindenkinek ki kellene próbálni aztán dönteni, hogy visszatér-e az eredetihez, amit 5 perc alatt vissza lehet tölteni. A motort nem terheli jobban, mint a gyári állapot.
Még anno 9x-ben magyarázta a szaki, hogy nem csinál mást, mint a 88(!) oktános benzinhez írt programot írta át az aszmában 93-asra. Jó a felső fordulatszámon is emelt, de nem ez volt a lényeg. A TS-nél is megemelték 7300-ra, de sohasem küldtem addig. A kicsit több nyomaték alul többet jelentett. Megjött a Cuore Sportivo...
Olajkályha más, ott alapvetően a plusz teljesítmény keresi mindenki. (legalább is eddig ez jött át)
Trombozis2007-02-13 13:17:19 // 30582
:-) Mindegy lényegtelen. Tegnap ideges voltam. :-)
De oda nem vinék akkor se autót.
Trombozis2007-02-13 13:16:01 // 30581
:-) Hát azt még nem tudom. Ott sem voltam még. :-S
De erre a kettőre eddig 100%, hogy megyek. Már kalkuláltam. :-D
A 156-ot meglátjuk mikor lesz. :-D
Karakot2007-02-13 12:46:16 // 30580
Értelek én, annyi már leesett, hogy a turbódízelt sokkal könnyebben lehet húzni, mint egy szívó benzinest. Ismerősöm tuningoltatta a TDI VW-jét. Annyira jól sikerült, hogy nem lehetett elindulni a kocsival, a legkisebb gázadásnál is elcsúszott a kuplung. Kicsit visszavettek a nyomatékból és beraktak egy szinterkuplungot, most így már használható. :))
Karakot2007-02-13 12:42:18 // 30578
De Belga nem elégedett meg a 3.2 V6-al, hanem rakatott bele egy Squadra chipet. :)
kru2007-02-13 12:38:09 // 30577
miért küldenének el? belga pont az csinálta, amit írsz.
gyak. vett egy gta-t a 2.5V6 helyett (most hogy az reinkarnáció avagy sem, az már tök :-))))
ja és mondom, én jtd-ről írtam, amit...
Karakot2007-02-13 12:30:55 // 30576
De majd jön Ronnie, vagy Belga, oszt jól elküldenek a sunyiba a véleményemmel. :)))))
Karakot2007-02-13 12:28:09 // 30575
Mondtam én, hogy nem értek hozzá, a leírásod ebben még jobban megerősített. :) Így már kapizsgálom, miért írtad, hogy nem elegáns megoldás.
Ami engem illet, nem vagyok híve a gyári, jól, gondosan beállított paraméterek elállítgatásának, azért, hogy pl 192 helyett 200-210 lóerő legyen a kocsiban. Nekem ennyit nem ér ez a kevés plusz. Ráadásul a nyomatékot még kevésbé tudják növelni szívó motor esetében, mint a lóerők számát. Igazi tuning a lökettérfogat növelés, vagy feltöltő beépítése lenne, az meg irreálisan sokba kerülne. Ha egyszer erősebb kocsit szeretnék, akkor veszek egy másikat, gyárilag erősebbet és kész. :)
ribipeti2007-02-13 12:24:19 // 30574
Ha már találkozók, akkor azért Siófokig is legurulhatnál a II. 156 talira. Azt még ne kérdezd, hogy mikor lesz, de lesz. :)
ribipeti2007-02-13 12:22:25 // 30573
Huhh, akkor bocsi, félreértettem. :DDDDD
Trombozis2007-02-13 11:24:17 // 30572
Nem fogok! Nem akarok. Nekem eddig, ami biztos az a március 15.-e. Sajnos. Óktóber 23.-a is ezért maradt el. Ünnepnapokon nem használják a számítógépeket s ilyenkor tudunk szoftvereket cserélni és karbantartani minden hülyeséget. :-S Kellemes.
Trombozis2007-02-13 11:22:39 // 30571
Nincs az messze. :-D Főleg, ha 4 haver Hondája ellen száguldozhatok a pályán. :-D Mert már mindenki saját géppel jön. Mondtam, hogy én biztos az enyémmel megyek. :-D
Poló2007-02-13 11:21:52 // 30570
Lehet Te is melózol azokon a napokon :P
Én viszont szinte biztos :((
csocsi2007-02-13 11:21:36 // 30569
Akkor gyerünk javítani a gépet.
Trombozis2007-02-13 11:21:06 // 30568
:-))))))))))))))) Még nem tudja, hogy jön-e vagy nem. Azt mondta gondolkodik. :-DDDD
De szerintem jönni fog. Kibírja. Ha nem akkor itthonmarad. Még azt sem tudjuk hogy fog dolgozni. Lehet melózik azokon a napokon.
Poló2007-02-13 11:19:23 // 30567
Asszonypajtás bevállal két héten belül két hosszú utazást két találkozóra (Egom, Lacháza)?
Trombozis2007-02-13 11:17:06 // 30566
Már várom a jó időt találkozók stb. Sok embert meg akarok ismerni. :-)))
Egyben a gép oszt gó mindenfele. Vagyis még a tömítés nincs bent. :-D Meg kerékcsapágy morog. :-D Csak nem esik ki a kerék. Remélem Lacházáig kész lesz. :-D Vagyis a tömítés már most meg lesz.
Trombozis2007-02-13 11:15:08 // 30565
:-) 25ért bontottat adott volna. Hegeszteni nem lehet azt mondta.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ribipeti2007-02-13 10:31:23 // 30564
Imi cartársuknak azért kellett kivennie a Novitecet, mert belehalt a kuplungja. És asszem nem csak ő volt, aki így járt.
ribipeti2007-02-13 10:27:08 // 30563
MIlyen okos üzletpolitika. Tetszik. :)
És 25ért meghegesztette volna? Jó órabér...
ribipeti2007-02-13 10:25:21 // 30562
Előfordul ez a VW-kkel is, csak erről hallgatnak a nagy németautóbuzik. :)
kru2007-02-13 09:46:51 // 30561
Karakot, ami téged érdekelhet a 2.5V6 kapcsán, azok a piggyback cuccok, ami benzinesnél szokásos, unichip és társai, ahhoz még ennyire sem értek, annak is vannak követői és nagy ellenzői.
belga szerintem meg tud győzni az ellenkezőjéről :-)
De az megint más dolog, mint a jtd powerboxok.
kru2007-02-13 09:44:31 // 30560
Előrebocsátom, jtd-kről beszélünk.
Jtd esetén nincs chip csere/forrasztás, azokat az EOBD interface-en keresztül programozzák át.
Az eredeti program visszatöltése pedig igenis megy, annál is inkább, mert pl. leginkább az szokott előfordulni, hogy a tulaj megcsináltatja jó pénzért a remap-et, majd elviszi valami gyári visszahívásra vagy kötelező szervízre, ahol meg minden szó nélkül feltöltik a legutolsó programverziót, ami szépen kilövi a tuningolt remap-et.
Rendesebb műhelyek ilyenkor pótolják az elveszett progit, illetve még rendesebb műhelyek mindig frissítik a remap-et is, amint kijön egy új verzió a gyáriból.
Tehát a chipcsere lehet, hogy régi benzines bosch ecu-knél élt, de ez más téma.
Ami a boxokat illeti: nem túl szerencsés fél (vagy inkább negyed, tized, stb.) megoldás. Hatását persze, hogy érzed, a működési elvéből kifolyólag.
De kiváncsi vagyok én is gtpeti véleményére pro és kontra. Annál is inkább, mert mint mondottam, nekem nem volt soha novitec vagy hasonló dobozkám, csak mások tapasztalatát ismerem és azt elfogadtam, megértettem, elhittem és szajkózöm :-)))
De engem is meg lehet győzni az ellenkezőjéről.
De mindenki azt mondja, ha már felhúzol egy jtd-t, akkor csináld rendesen és körültekintően! Ami = remap OBD catin keresztül.
A rendszer egyik fő láncszeme a nagynyomású CR pumpa, ami alapól 1350bar körül üzemel (nemrég olvastam, hogy a Bosch 1600bar körüli gyári értékűeket is gyárt és gondolom egyre mennek feljebb).
Namost a dobozka (legalábbis a Novitec prII) elméletileg nem csinál mást (mert nem tud mást csinálni), mint hogy az ECU egyik lábára rácsücsül, nevezetesen pont arra, ami az üzemanyagellátást vezérli és meghamisítja az azon érkező adatokat.
Ennek hatására annyi az egész tuning lényege, hogy kb 300 barral meglöki a CR nyomást. Ez látványos eredménnyel szolgál, de nem túl szép, nem egy összehangolt valami, arról nem is beszélve, hogy ki tudja, mennyire szereti ezt a CR pumpa hosszútávon.
Ennél már talán szebb egy összehangolt tuning, ami nem a lánc egy elemét stresszeli agyon, hanem a teljes láncon húz itt-ott kevésbé, de összhatását tekintve még jobb eredmény is ér el és nem terheli agyon az egyik láncszemet.
Eddig az elmélet. Most jönnek az okosok :-)
Amivel meg lehetne győzni engem az ellenkezőjéről, ha kiderülne, hogy a remap is meglöki legalább 300barral a nyomást :-)))))
De egy normális remap nem sokkal drágább a dobozkánál, akkor meg miért ne azt? Mégiscsak állítanak egy csomó más dolgot, mikor nyisson az EGR, stb.
csocsi2007-02-13 09:17:39 // 30559
Eddig én csak + tapasztalatokat hallottam ezekkel kapcsolatosan.
Karakot2007-02-13 09:13:15 // 30558
Előre bocsátom, hogy én sem vagyok szakértő, de érdekel a téma. Milyen negatív érvek szólnak az ilyen dobozka működése ellen? Már láttam benzines chiptuningot, a csipet felülírják, belekotornak, állítgatnak, aztán mikor vissza akarják tölteni az eredeti progit, akkor nem megy, új chip beforrásztása és kezdődik elölről. Ennél sokkal barátságosabbnak tűnik számomra, hogy csak rádugok valamit, ami felülvezérli a gyárit, de azt nem módosítja, vagyis teljesen reverzibilis az átalakítás. Ráadásul a tulajok szerint jelentős nyomatéktöbbletet eredményez, a fogyasztás meg nem nő drasztikusan. Akkor mi a gond vele? Tényleg kiváncsi vagyok, eddig csak jókat hallottam a tuning-boxokról.
kru2007-02-13 08:31:12 // 30557
gtpeti, nem kövezek én senkit, mert
1. én nem vagyok profi, mások véleményét összerakva alakítottam ki a saját véleményemet
2. nekem gyári állapotban van az autó
Ezek után nincs sok jogalapom.
Egyébként hol írtad le? Csak kiváncsiságból, hátha kiegészül álláspontom vagy átalakul :-)
Ja és nem a műszaki igényesség, ami ellenérv volt, a novitec dobozka mint ötlet és kivitelezés szerintem nem hagy maga után kívánni valót, inkább ahogy csinálja, úgy tudom... De tényleg érdekel, amit írtál.
Főleg mert egyszer már majdnem vettem prII-t...
csocsi2007-02-13 08:21:43 // 30556
Nem mondod, hogy azok a csodagépek ilyeneket tudnak csinálni :)))))))))
csocsi2007-02-13 08:19:10 // 30555
Részvétem :((
És ebben nem az autó a hibás, hanem az a ........., szóval aki csinálta :(((
csocsi2007-02-13 08:18:16 // 30554
Igen, enyhén szólva jobb :))))
Úgy érzem kezded elfelejteni a benyás múltad :))))
GTPeti2007-02-12 23:15:52 // 30553
Mielőtt elkezdenél köveket gyűjtögetni, mentségemül leírom: a legjobb tuning a gyári...
GTPeti2007-02-12 23:14:08 // 30552
kru, pont a minap írtam, le, hogy szerintem miért jó és miért nem. "Kövezz" meg, de minden igényességem és műszaki ismeretem ellenére nekem pl. megfelel.
Piritu - 1.000.0002007-02-12 22:13:41 // 30551
Ezt már kitárgyaltuk, azért nem reagáltam.
kru2007-02-12 22:12:37 // 30550
Ha teszel bele dobozt és szűrőt (pl. Novitec-kit) nem győzöl majd a kormányba kapaszkodni. :))
szvsz. ha meg valamit, akkor dobozt ne...
Trombozis2007-02-12 22:09:30 // 30549
Úgy látom elég olcsó ez a honlap felnikben.
Sajnos amit néztem használtam valaki megelőzött és elvitte. :-S
Trombozis2007-02-12 22:05:12 // 30548
Ide többet nem megyek és ha tehetem másnak is ezt mondom. Haver is tudna mondani dolgot csak nincs még reggelve meg még egy csaj is a muterjával. Szerintem ennyi elég a környékről. Inkább ha kell trélereztetem a gépet vagy elvontatom, de hozzájuk semmit. Még a boltból sem kell.
Vannak még itt mások is, de azok nem olasz autó speckók.
Trombozis2007-02-12 22:02:53 // 30547
Pedig istenítettm oszt lófaszt! Azt hittem nagy királyak.
Lőrincz autósbolt és mittudomén mi Mezőcsáton bolt és műhely Tiszaújvárosban bolt.
Szojon g... a szar béemvéjével együtt. Lehúzós.............ma szar napom van ezért vagyok ilyen.
Trombozis2007-02-12 22:00:17 // 30546
Az egyik tagunk itt a fia a a faszinak.
GTPeti2007-02-12 21:58:59 // 30545
Mivel közérdekű információ, elárulhatnád, melyik műhelyről van szó!
Trombozis2007-02-12 21:55:58 // 30544
Majd egyszer berágok oszt lehúzom a boltjukat mint állat.
Trombozis2007-02-12 21:54:06 // 30543
Na ezt akartam írni. :-D
Elfelejtettem. Ugyanez a brigád. Havernak eltört a karterje. És kérdezte, hogy mikor nyitnak. Mondom nem tudom mert már telószámuk sincs meg mert kidobtam. :-S Felhívja oszt az a duma. Ismerős volt a faszolása mert nálam is próbálkozott ilyennel. "Nem lehet hegeszteni. Cserélni kell új ára 200ezer körül, de PONT van most egy bontott. 25be odaadom" Ájh csak meg ne verje valaki.
Adtam neki két másik szerelő számát. Egyből az első, hozd el és meghegyesztjük. Holnap viszi max egy tizes + olaj.
Ez az a srác aki a 145 után 147est vett. ő volt a sofőröm az esküvőmön. Nah kibékültünk kb 3/4 év durca után. :-DDDDDDD
Online tag
1
Vendég1
520