Majd a németeknél is megkérdezem ha kimegyek, úgyis kell valami indok, hogy bemenjek. Mindig akad ott valami csemege:
Piritu - 1.000.0002007-02-11 21:01:09 // 30392
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:57:49 // 30391
A jelvezetéket és a hangszórókábelt a másik oldalon vitted el?
A hangváltót az ajtóba fogom tenni, a könyöklő púpja mögött finyán elfért.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:55:33 // 30390
Hát azért a kocsinban sem árt néha, ha szól. A német autópályán úgy a nyolcadik óra után jól jön némi rockzene koncerthangulattal.
A kocsiban meg a tér kicsinysége miatt is belép egy 6 dB/oktávos mélyvágás a méretekből adódó ponttól, ezt sem árt ellensúlyozni.
A Majkának (amúgy nem nagyon csípem) van egy száma a "Mondd, ami fáj" no abban van egy eszement alap, ha a legalsó hang is megszólal, akkor nincs gond a rendszerrel.
Amúgy egy nyelvet beszélünk.
Ronnie2007-02-11 20:55:23 // 30389
Ez így túl tág fogalom, pontosabban mire gondolsz?
GTPeti2007-02-11 20:53:38 // 30388
Ronniekoma, te vagy itt a nagy tuningfenegyerek. Mi a véleményed a sportlégszűrős témához?
GTPeti2007-02-11 20:50:11 // 30387
Az amúgy meglep, hogy neked nincs olyan rácsos hálód. Sikeresen elracionalizálták a fiúk. Én mondjuk még egyszer sem használtam... Az ePER-ben úgy emléxem a hálós "híd" ára kb. 60rugó. A magyar kereskedők haszonkulcsával ez egyből a duplája... No comment.
GTPeti2007-02-11 20:46:50 // 30386
Ja, és igen alul a hangváltók vannak. Onnan meg mennek előre a szép és drága :( kábelek. Ezeket külön élvezet a gyári ajtó-vezetékátvezetőkön átküzdeni.
Amúgy van egy nagyon fontos érv a baloldal mellett: 1m-rel rövidebb tápkábelre van szükség!
GTPeti2007-02-11 20:43:03 // 30385
"Az zavar csak, hogy mögötte van egy jó kis üreg, ami így elveszik."
Dehogy veszik el. Mint ahogy írtad oda kerül a kondi. Ideális hely neki. Jó, tudom, nem látszik (pedighát Brax a lelkem), de nekem nem is a show & shine-ról szól a dolog.
A láda kérdéshez még annyit, hogy egy pillanatig sem mondom, hogy egy nagyobb hangszóróval nem egyszerűbb mélyre menni. De igazából a hangszóróparaméterek a döntők. Nekem az otthoni Wharfedale állódobozaimban is 16-os kevlár hangszórók vannak. A PA meg megint más. Ott azért kell a nagy átmérő, mert követelmégy a nagy hangnyomás.
csocsi2007-02-11 20:40:47 // 30383
Úgy értettem Polóéhoz képest. bocsi
Poló2007-02-11 20:39:16 // 30382
Az is 7,3 alatt gyorsul 100-ra, mint a 2,5 V6.
Ronnie2007-02-11 20:38:40 // 30381
Nem hinném, mentem én már 3.0V6 PDTDI ellen is, az 200 ló felett van..
Poló2007-02-11 20:34:18 // 30380
Lehet, hogy az én "ellenfelem" nem adott elég gázt az indulásnál.
csocsi2007-02-11 20:31:08 // 30379
Jó, de a tiédben több a paci is :))
Ronnie2007-02-11 20:27:54 // 30378
Nekem pont fordítva van, az elején megindult a diesel, aztán elmentem neki, utána meg soha többet nem láttam újra! ;o)
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:26:07 // 30377
No ezzel azért vitatkoznék!
Ha igaz lenne, akkor Póló 155 pacis TS-ében lenne hatos váltó az én mjetemben meg 5-ös. Mint tudjuk fordítva van.
Az igaz, hogy 100-ról előzésnél nem kell visszakapcsolnom (a TS-emnél 3-as volt ajánlott), de amotor használható fordulatszámátfogása jóval kisebb.
TS működörr 1000-től 7000-ig, ez ugye 1:7
mjet 1000-5000, ez ugye 1:5 és a két szélső értéket az ember nem nagyon használja, míg a TS-nél vígan lehet.
Gurulok 6-ban 100-at, falu jön vissza 50-60 közé ez már erősen az 1000 alatti tartomány, ezt nagyon nem szereti, tehát vissza 5-be. Falu után vissza 6.
TS 50-nél 1500felett pörög, onnan finoman de zokszó nélkül kigyorsít.
Csak egy falunál két váltás plusszba.
Ronnie2007-02-11 20:25:09 // 30376
Hát barátom ezt őt kérdezd, de sztem max 10 perces meló
Poló2007-02-11 20:17:45 // 30375
A TS 3000-től folyamatosan húz, a dieselnél meg lehet hogy egy váltásnál visszaesik annyira a fordulat, ahol még nem tölt annyira a turbo.
Egyszer volt egy lámpás gyorsulásom egy Passat tádé ellen. Az elején lemaradt, aztán lehetett hallani a turbo süvítését, akkor feljött, váltott egyet, lemaradt, megint turbo, megint feljött, váltott, lemaradt.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:14:11 // 30374
Ezt tudom és igaz is. Az igazi magyarázat a keréken mért erő lenne. TS-mjet a kerék egyforma, csak a váltóáttétel (régen nyomatékváltónak hívták!) más, emiatt kb azonos erő érkezik meg a kerekekre.
Bár az igazi magyarázat inkább a turbós viselkedés lesz, ha felváltok nem folyamatos a "húzóerő", TS-nél eldobott kuplunggal jót ránt a következő fokozat.
Holnap megmérem a 100-as sprintet, már 1300 km van a szekérben.
csocsi2007-02-11 20:13:30 // 30373
Igen, ezt több olajkályhástól hallottam és ezek között offok is voltak.
Poló2007-02-11 20:12:02 // 30372
Még egy dolog, ami a nyomaték mellett szól, hogy nem kell annyit kapcsolgatni.
csocsi2007-02-11 20:09:54 // 30371
Erről a vontatásos dologról Blacky meggyőzött engem :))
Poló2007-02-11 20:05:52 // 30370
Akkor lehet, hogy az mjet még a 4.-et is teszi 100 előtt, míg a 2.0 TS még csak 2.-ban járkál és 100 fölött váltja el. A nyomatéktöbblet ott látszódhat, mint pl emelkedő, vontatás. A nagyobb nyomatékkal nagyobb tömeget lehet megmozdítani, nagyobb emelkedőn lehet felmenni (a kerék elkaparástól tekintsünk el).
1 Nm azt jelenti, hogy van egy erőkar (nincs súlya), aminek egyik vége egy tengelyhez csatlakozik, ami forgomozgást tud végezni, a másik végén 1 Newton súly van és nem billenik le.
Tudásom szerint így van. Szebben, érthetőbben nem tom elmondani :(
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:03:05 // 30369
Hogy jött ki neki?
Piritu - 1.000.0002007-02-11 20:01:46 // 30368
Nem úgy értem, tényleg királyul néz ki, de a lik minek van alatta, ha a gyár már a szalagon betömi? Egyre érik bennem a kiszerelés gondolata. Egy próbát megér.
Blade2007-02-11 20:01:44 // 30367
meg a dizel jellege más.A kis lustaságot a turboval nem lehet teljesen kikuszobolni...
Ronnie2007-02-11 20:01:42 // 30366
Blacky kiszedte, és azt mondja tisztább azóta, én viszont csak annyit látok belőle, hogy jobban néz ki. A fény átvilágít a tetőspoiler alatt, így jobban érvényesül, mint kiálló spoiler
Satti2007-02-11 20:01:34 // 30365
Azé van a szárny,mert így nagyon szép!!
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:59:56 // 30364
Ezt mind értem, de hol látszik a nyomatéktöbblet? Bár a váltóáttélelek miatt a kerékre nem sokkal több marad. 100-nál forog ki a hármas, a TS.ben a kettes.
Poló2007-02-11 19:58:51 // 30363
Szerintem csak design a szárny. Elég jól néz ki. Más funkciója mi lenne?
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:58:00 // 30362
Akkor meg miért van a szárny? Az enyémben olyan erős a gumi, hogy kétlem, hogy a menetszél el tudná nyomni.
A víz ellen meg ott az ablaktörlő.
Poló2007-02-11 19:55:18 // 30361
Mások a váltóáttételek. Az mjet eggyel többet vált 100-ig, mint a benyás. Meg a súlykülönbség.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:53:27 // 30360
Póló, olvastam az utca áldozataiban az 1,8T témakört, ehhez kapcsolódnék:
2,0 TS 155 ló 18x Nm 0-100 kb. 8,5 sec
1,9 mjet 150 ló 305 Nm 0-100 kb. 9,5 sec
Másfélszer akkor a Nm és 5 lóval kevesebb, de 1 mp-el rosszabb. Nem kellene közelebb lenni a két adatnak? (kb 50 kiló van a két kocsi között)
Satti2007-02-11 19:52:21 // 30359
Pl azért is van ott,hogy a víz ne csorogjon le direktbe,hanem szépen eltereli kétoldalra,gyárilag nem véletlenűl van odarakva.
Ronnie2007-02-11 19:50:41 // 30358
.. igen, nem engedi, hogy levigye a menetszél! :oD
Satti2007-02-11 19:49:48 // 30357
Ezen tényleg nincsen felfelé kihúzható háló,Én azt hittem ez mindegyikben benne van.
Poló2007-02-11 19:48:47 // 30356
Nekem egy 25-ös kellene. De először lehet, hogy csak a 16-osokat cserélem a csipogókkal + egy erősítő. Az is mélyebbre menne, mint a gyáriak.
Poló2007-02-11 19:47:56 // 30355
Valamit a dzsuvával csinál, asszem.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:46:35 // 30354
Csak találgattunk akkor is, de senkisem tudta megmondani a tutit.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:45:34 // 30353
Szerintem is a 30 centi a megoldás, az már bőséggel elég. A mostani zárt 20-30 literes ládámban is az van és csudajól szól(na ha bennt lenne a kocsiban).
Ronnie2007-02-11 19:44:14 // 30351
nem jöttem rá..
De még jobban is néz ki nélküle, meg az ablak is tiszta marad
Poló2007-02-11 19:43:30 // 30350
Múltkor asszem Satti írta le.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:41:40 // 30349
MIÉRT van ott gyárilag?????
Ma néztem, csak pár patent tartja.
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:39:45 // 30348
Poló2007-02-11 19:38:01 // 30347
Egy autóba szerintem nem kell akkora mélynyomó ugyanakkora mélyhanghoz, mint egy szabadtéri előadáson. A 30 centis mélynyomók is tudnak egész olyan mély hangokat előállítani, amit az emberi fül már nem is érzékel.
Ronnie2007-02-11 19:37:33 // 30346
A koszolódó hátsó könnyen orvosolható, vagy legelábbis lényeges javulást lehet elérni a spoiler alatti gumi kiiktatásával, de ennek ellenére alig néhányan alkalmazzák. Miért is?
Piritu - 1.000.0002007-02-11 19:36:20 // 30345
"egy 20cm-es hangszóróval igenis lehet jó ládát építeni." akár igazad is lehet, de mint említettem nem hiszek benne. (A nagybőgő - ami mélynyomó a klasszikus zenekarban - sem véletlenül akkora, amekkora a hegedűhöz képest.)
Köszi a képet, valami hasonlóban gondolkodom én is, ezért kell másik végfok után néznem (bár még párszor megsasolom a dolgot.). Az zavar csak, hogy mögötte van egy jó kis üreg, ami így elveszik. A kondi viszont pont elférne oda, csak olyanom még nincs.
Lehet hogy a másik oldalra installálom, mert ott a betöltőcson úgyis elfoglalja a lap mögötti teret.
Alulra a hangváltókat tetted?
Satti2007-02-11 19:33:32 // 30344
Igazán a facelift előtti hátsó rész az igazi,a Da Silva lámpákkal! Bocsi:-)))
Poló2007-02-11 19:32:41 // 30343
Van ott még más gond is :P
Nagyobb légáramlat, nagyobb tömeg, koszolódó hátsó ajtó, a csomagtér roló, kisebb csomagtér :P