Vendel2007-04-18 11:29:33 // 34592
Köszönöm! Már ez is valami támpont :)
Satti2007-04-18 11:23:54 // 34591
Ez így van,a gyári könyv is annyit ír max. a TS-nek.Persze van amelyikből nem fogy nagyon,de olyan,hogy egyáltalán nem,olyan sztem nincs,meg persze ez km függő is,ill.hogy mennyire van terhelve,mert egy tartós nagy sebességű hosszabb autópályás közlekedésnél jobban fogy,mint mondjuk a városi totyogásnál.
Ferke2007-04-18 11:22:45 // 34590
Ez a kisvas nekem is bejött. Semmi gond nem volt vele, pedig nagyon bántottam szegényt!:)
tipoatti2007-04-18 11:16:27 // 34589
A 16V fogja... ajánlom, hogy havonta legalább 1x nézzd meg a nívód!!! Nálam mindig max.-on van, áll. jót tesz a vezmódnak. :)
tipoatti2007-04-18 11:14:35 // 34588
OFF Azt viszont tisztelem-becsülöm a család másik kis autójában ( Twingo ), hogy 1 csepp olajat nem eszik bármennyi km. alatt... és fingatva van rendesen, gyak. csak Bp.-en. Egyébként is hihetetlen igénytelen kis vas, mindenkinek csak ajánlom 2. autónak. ON
mesa2007-04-18 11:12:43 // 34587
Nekem eddig egyik TS sem ette az olajat. Mondjuk 8 valvésok voltak eddig, ezzel meg még nem tettem meg ezer kilométert sem :)
mesa2007-04-18 11:11:14 // 34586
max azt mértétek, hogy működik ! De azt nem, hogy jól-e .
Ez típusos LMM hibának tűnik.
tipoatti2007-04-18 11:11:13 // 34585
Az jó is lenne... volt VW-m, és tudom, hogy a gyári előírás szerint 1000 km. (!) alatt 1 liter olaj még belefér... qrvára kajálják az olajat, az összes modelljük. Azt azért elmondhatjuk, hogy a TS is szereti csipegetni... nálam mindig van 2l. Selénia 20K. Nagyjából 1/2-3/4 évig elég. Hacsak nem jön Huszi barátom, hogy nézzükmá'meg az olajszintet... :))
Nyirkos2007-04-18 10:56:10 // 34584
És, az a fura, hogy csak az első indításnál ilyen. Mikor megyek haza melóból, már jó, pedig addig is áll kb. 6-7-8 órát...
Nyirkos2007-04-18 10:55:03 // 34583
Tegnap előtt mértük Csörivel. Hibátlan.
Ferke2007-04-18 10:46:22 // 34582
Ez nem a szokásos légtömegmérő-parajelenség szokott lenni??
Ferke2007-04-18 10:43:51 // 34581
Viszont ez nem eszik semennyi olajat sem, míg egy pásszát 10e km alatt akár 1-2 litert is!:)
Ferke2007-04-18 10:41:45 // 34580
Egy autóval mindíg lehet gond szerintem. Legyen az Alfa, vagy fosvágen, mindegy. Egy használt 156 jtd megvásárlásával semmivel sem vállalsz nagyobb rizikót, mint egy pdtdi pásszáttal. Csak annyi a szívás benne, hogy 100x nagyobb a választék pássszátból, mint 156-ból. Nekem ezért le kellett mondanom 1-2 extráról, mert ugye használt autónál ezekből nemigen lehet válogatni, ha a pillanatnyi kínálat csak ~20 db autó.
Egyébként semmi extra gond nincs vele, törődést azt igényel, mint inden alfa..:))
Vendel2007-04-18 10:24:06 // 34579
Sziasztok! Az Asszony már régóta ráakar beszélni, hogy cseréljek 156, 1.9 jtd-re. Elárulnátok, hogy mire kell figyelni, és minden elfogultság nélkül, akinek ilyen van, mennyire elégedett vele. Mivel, ha őszinte akarok lenni, akkor nekem igen sok problémám volt (és félek még lesz is) a mostani autómmal (hiába is szeretem). Túl sok már a tipikus hiba, ezért fűz az asszony, hogy váltsunk, és még akkor is maradhatok az Alfánál, ha erre cserélek. Előre is köszi a segítséget. Bár még csak egy gondolat, hiszen építkezés közben autót cserélni nagy luxus lenne :)
Ferke2007-04-18 09:50:34 // 34578
Nyomom én a gázt, mindíg az utolsó pillanatig!:))) Tudod, sosem akarok rosszabb részidőt futni az előző körnél!:)))
mesa2007-04-18 09:41:47 // 34577
:))
nahát, nem mondták neked, hogy a gázt kell nyomni, nem a féket ?! .-)
Ferke2007-04-18 09:39:46 // 34576
Ebben lehet valami, mert mikor megvetem a vasat, 1 hónapra rá már kukás volt a hátsó betét. Kicseréltem, és vártam, hogy az elsők is lassan elfogyjanak, de másfél éve bíírják. Pedig ugyanaz a márka. Ráadásul tőlem nagyon durván kapnak a fékek, az előző puntomon egy betét kb 15-20 ezer km-t bírt csak.:)
mesa2007-04-18 09:00:41 // 34575
Sziasztok!
Fékbetét kopás ügyben (tudom hogy az értintettet nem érinti, de hasznos info lehet mindenkinek) :
Volt nálunk egy hónapja a FERODO cég szakembere és bemutatta az új anyagokat. Ami a lényeg, hogy az előadáson felhívta a figyelmünket, hogy új 'trend' :) szerint azoknál az autóknál, amikben van ESP, a hátsó betétek gyorsabban kophatnak !
Ráadásul akkor is hamarabb kophat, ha nem egyforma minőségű betétek vannak. Egyik régi OFFos autómban olyan kemény LPR (grrrr) betétek voltak elől, hogy szinte semmit sem koptak, viszont egy zsír új tárcsát elfogyasztottak, amíg a hátsó betéteket is kellett cserélni.
Nyirkos2007-04-18 08:12:06 // 34574
Nekem pedig olyan gondom van, mint tavaly a melegben reggelente:
Első indításnál, majdnem lefullad a motor, majd meggondolja magát, és szépen felugrik a fordulatszám 1000 környékére, és innen visszaáll pár másodperc alatt 800-ra.
Beszéltünk már tavaly róla asszem, hogy másnak is van ilyen problémája, de a megoldást nem derítettük azt hiszem ki, mert jött a tél, és megszűnt a gond.
Esetleg valakinek hasonló tapasztalat? Vagy megoldás rá?
lausz2007-04-18 06:27:05 // 34573
hali,ez valszinüleg felső leng.kar szilent,már többször cseréltem,
az utángyártott 1hó után újra nyikog,asszem gyári a megoldás.
GEORGE2007-04-18 05:21:22 // 34572
Akkor inkább hagyom. :-(
Köszi az infót.
Belga2007-04-17 22:23:59 // 34571
Tudtommal WD40-et nem szabad használni, mert megeszi a gumit. Valamilyen teflonspray jelenthet átmeneti javulást, de igazából a szilentcsere segít a bajon.
Belga2007-04-17 22:20:42 // 34570
Srácok, ment itt a nagy diskurzus a felnikről és a gumiméretről. Igaza van sztem Karakotnak, az ET szám az egyik legmeghatározóbb. Nézzetek rá erre az oldalra hány 156os fut 18as kerekeken 225/40R18as felnikkel. Sőt az Angoloknál van olyan srác aki 8.5collos felnivel használja a 225ös gumit és ültetve van az autója, viszont ott már csak 2-3mm van a gumi és a felfüggesztés között. Szóval sztem akinek a 215ös gumija beleér akárhova is, az nem megfelelő ET számú felnit használ.
Liquid2007-04-17 21:46:50 // 34569
sztem a stabilizátor rúd szilentjei lesznek a ludasak...zsírozás és/vagy csere, rosszabb esetben stabrúd csere
Ati2007-04-17 21:40:18 // 34568
Sziasztok!
(Bocs a hosszú hozzászólásért!)
A helyzet az, hogy szeretett autómnak (Alfa 156 1,6TS 1998-as, 110000 km) mint eddig talán minden nyáron, most is kijött a futóműnyekergési problémája, melynek szeretnék így, vagy úgy véget vetni.
Az egész úgy jelentkezik, hogy ha a hőmérséklet kb. 15˙C fölött van, akkor van hang, ha alatta, akkor meg nincsen.
A nyekergés hallatszik álló helyzetből való gyorsításkor, aztán fékezéskor, és úton levő domborulaton (nem gödrön) való puha átmenéskor is, amely lehet kisebb, vagy nagyobb, mind1, mindeképpen nyekereg az első futómű.
A hang csak az első futómű irányából jön. Futómű alkatrész csere 2 évvel ez előtt történt, mert akkor még kotyogott az első futómű. Akkor lett cserélve 4 lengőkar, stabilizátor rúd, valamint kutyacsontnak nevezett stabilizátor nyúlvány. Azóta szerencsére a kotyogás megszűnt, de nem lenne baj, ha a "nyikorgás/nyöszörgés" is megszűnne.
Különösebbet nem tudok a dologról mondani, télen nincs, nyáron van, és ez nem a legjobb, a barátnőm szerint olyan, mintha szét akarna esni a kocsi, pedig reggelente, meg hidegben semmi más zaj, szal amúgy kiváló gépezet.
Olvastam olyat, hogy WD40-nel kell befújni gumiharangokat, de azt egy Renault 5-höz írták egy másik fórumon, nemtom érdemes e kísérletezni vele.
Ha valaki találkozott már a problémával, és tudja, hogy mi okozza, valamint a megoldást is le tudná írni, annak nagyon örülnék!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv
Tóth Attila
t.attila@drotposta.hu
alfa1562007-04-17 20:39:47 // 34567
Köszi a tippet,én szeretem és megszoktam a kemény kuplungot,kicseréltetem ha tényleg az.Nagyon köszi a segítséget.
Karakot2007-04-17 20:35:56 // 34566
Aztán nem tudom, hogy lehet-e más oka is a nálad is tapasztalt tüneteknek, nálam ez az oka.
Karakot2007-04-17 20:34:16 // 34565
Van egy rugó, ami ezért felelős, vagyis, hogy a tetején is feszes maradjon a pedál. Nálam ez eltört, azóta felül nekem is puha, de én élvezem. Alapból nekem a bal lábam folyamatosan a kuplungpedálon pihen, szóval még külön tetszik is, hogy ha váltani kell, rögtön a kiemelésnél van a pedál. :) Egyébként Pirivel beszéltem, hogy majd gyárt le ilyen rugót, ott is hagytam nála az enyémet (a töröttet) mintának. Mondta, hogy már többen keresték ezt a rugót. Azóta ül a dolog, és mivel nekem így is jó, nem is nagyon rugdaltam a mestert emiatt. Ha téged zavar, nyugodtan kérdezz rá nála, vagy bontóban. Remélem segítettem.
alfa1562007-04-17 20:06:13 // 34564
Hali Skacok! Segítsetek,nincs ötletetek mi lehet a kezdődő hibám.Ma vettem észre, hogy a kuplungom egy kicsit löttyettebb lett,nem olyan kemény mint volt,kiemel rendesen,csak olyan forcsa lett.Az elején keletkezett egy kis holtjáték ami nemvolt,egyforma erősvolt az egész út.Továbbra is lent fogmár csak idegesít a puhasága és az elején az a kis holtjátékos beesés.Megköszönném a hibajelenséget ha már volt valakinek hasonló tapasztalata.
Poló2007-04-17 19:14:41 // 34563
Miért? Rajtad kívül még ki? :P
Poló2007-04-17 19:14:18 // 34562
Aham, szóval egy hátsókerekes autón előbb hátul kopik el a fék?
Poló2007-04-17 19:13:42 // 34561
Így van, az elsőknek kellene jobban kopni.
Mivel fékezéskor az autó súlya az első tengelyre helyeződik, így a hátsó tengelyen nem marad nagy súly, a hátsó kerekek könnyebben be tudnak satuzni. Ezért oda kisebb fékerő szükséges és nehezebben kopik a fék.
A műszerfalban levő kis visszajelző is csak az első fékekre van rákötve. Ha kivillanik a lámpa, akkor fékbetéteket kell cserélni az első tengelyen, a hátsókat pedig csak ellenőrizni kell.
Sanyi2007-04-17 19:10:26 // 34560
Legalább is én is így tudom!
Sanyi2007-04-17 19:09:20 // 34559
Na jah!! A hajtott keréken jobban vagyis gyorsabban kopik!
Trombozis2007-04-17 19:05:12 // 34558
:-) Akkor lehet lehúztak. :-D Nem néztem meg akkor. :-DDDDDDD
Nem tudom a hátsó már sovány úgy láttam. Sokat tolatok nagy sebességgel.
Nyirkos2007-04-17 19:02:05 // 34557
Azt hiszem, "papíron" az elsőknek kellene jobban kopnia.
Trombozis2007-04-17 19:00:15 // 34556
Úgy figyeltem nekem a hátsó fékbetéteim megérettek a cserére. De akkor már tárcsa is. Amúgy a hátsók jobban/gyorsabban kopnak? Azokat kb fél évvel később cseréltem, mint az elsőket. Visszaolvasok, mert emlékszem sok infó van róla, hogy milyet is kell venni, ami fasza.
Zsolesz2007-04-17 18:56:30 // 34555
A féken érezni valamit? Vagy csak a visszajelző világít?
isa1562007-04-17 17:09:12 // 34554
Biztos hogy ez a gyári ET, mert ha befelé tolódna a gumi, el érné az első gójalábat vagy mit. Kb 1 cm van a gumi, meg a vas között.
Nyirkos2007-04-17 17:07:11 // 34553
Ja. és
1.6-1.8-nál: 37.5
2.0-2.5-nál: 41.5
Nyirkos2007-04-17 17:04:45 // 34552
Azt hiszem a Speedline is ET38.
Poló2007-04-17 16:59:45 // 34551
Úgy tudom, a sportcsomagosra nem lehet feltenni. Azt hiszem, a rugótányérba érne bele. Majd valamikor megnézem, ha nem felejtem el (kézikönyv írja) :)
isa1562007-04-17 16:55:53 // 34550
Úgy tudom a 38-as et gyárina számít, de lehet hogy tévedek:)
Peti16V2007-04-17 16:50:16 // 34549
Na jó, de nem is normál ET-jű a felnid! Gyári felnivel nem szabad sehol beleérnie.
isa1562007-04-17 16:46:32 // 34548
Szerintem az SW nek valamivel erősebb lehet a hátsó rugója, a nagyobb terhelhetőség miatt. A rugón van egy színjelölés ami erre utal. Nálam ez piros zöld, ha jól emlékszek.
Ferke2007-04-17 16:41:07 // 34547
Nekem 2 éve van fent, és sehová nem ért be. Pedig volt, hogy úgy megpakkoltam az sw-t, hogy az önmagában felért egy ültetéssel.:))
isa1562007-04-17 16:38:23 // 34546
Ha ülnek hátul, vagy rendesen használod a csomagtartót, garantáltan bele rugózik a 225-ös a sárvédőbe. Akár sima futóművel is. Nekem lyukasra koptatta a posztó betétet, és a gumi élén is látszik a nyoma. Elöl soha nem volt vele gondom.
Nasty2007-04-17 16:18:55 // 34545
Jaja, Cachonak 18 collos novitec van. :)
Karakot2007-04-17 16:00:13 // 34544
Nagyon sok múlik az ET-n is. Nem tudom, hogy nálad ez mennyi, de egy ET35, vagy ET37 esetében szerintem a 225-ös guminak el kell férnie. Amúgy sem kell megijedni, ha mégis beleér, akkor meg lehet peremeztetni. Ez ügyben Cacho az illetékes, neki már megcsinálták, és nagyon profi munka. Kívülről semmi sem látszik, nem kellet újra fényezni sem. Persze jobb a békesség, ha lehet úgy válasszuk ki a felnit-gumit, hogy alapból is jó legyen.
Nyirkos2007-04-17 15:44:58 // 34543
Csak van egy 30-40mm-es ültetőrugóm az Alfi alatt. :)
Azt hittem, hogy inkább elöl veszélyes. Mi max. 3-an utazunk. De, majd pénteken megmondom, hogy mit mutat. Azért lepróbálom...
Online tag
0
Vendég0
522