A történet 10ezer km-el ezelőtt kezdődött mikor észrevettem hogy a motor belső oldala korom ködtől szennyezett. Vizslattam a motorteret hogy honnan kerülhetett oda korom. Pont alatta van a kipufogó rezonátor gégecső ami enyhén szólva is megérett a cserére (lásd Blog) Ezután lemostam a motort és meg voltam győződve hogy a hibát elhárítottam. Óriásit tévedtem!!! :-( Nem onnan került korom pára a motorra. Kb. 1 hónap múlva megint észre vettem ezt a leheletnyi kormolódást, de nem találtam az okát:-( Most már tudom hogy a műanyag szívósor és az EGR keverő modul közötti gumigyűrű eresztett már akkor is). Az azóta megtett km-ek alatt csak fokozódott a kormolódás és persze az a fránya gáz a kisebb ellenállás felé igyekszik ami jelen esetben a motortér volt. A mostani tartós autópálya 140km/h-ás sebessége nem igen vette igénybe a motorerőt. (hisz tudjátok milyen könnyed, erőlködés nélküli tempó ez) Ezért az EGR folyamatosan küldött némi kipufogó gázt vissza (gondolom) ami a kis szivárgásból nagy lyukat csinált szétolvasztva a műanyagot.
Amiket cserélni fogok: Szívósor + EGR szlp. + Szívósor tömítés + Fagyálló + EGR szűkítő lemez + 2db gumigyűrű és kap egy 10mm-es lyukkal ellátott egr korlátozó lemezt.
A szívósor bontott, nagy köszönet érte Shadin159-nek! :-) Szétszedtem és az ő gumigyűrűjén is lehetett látni hogy már kikezdték a km-ek. A kristály tiszta állapot elérése után kapott új gumigyűrűt. A többi alkatrész új ami beépítésre kerül (by: Erhard) A szívósort gőzborotvával varázsoltam tisztává kb 1!óra alatt, utána úgy néztem ki mint egy varacskos disznó :-)
Szóval ennél a szívósor variánsnál véleményem szerint nem a lapátkák (örvénycsappantyú) leszakadásától kell tartani, mert azok fémből vannak, fém házban fém perselyeken csapágyazva fogasléccel mozgatva mely szintén a fém házban kapott helyet melyre alulról csatlakozik a léptető motor. Ezt nem olyan egyszerű kiiktatni mint elmondásotok alapján a 2.4-nél. Szerintem ez egy stabil jó megoldás ellentétben a fos műanyag szívósorral. Ha ez is fémből lett volna nem jártam volna így és előbb-utóbb detektáltam volna a kifújást. Nos akinek egy picit is gyanús az a fránya gumigyűrű az még időben cseréltesse ki! Nem kell hozzá leszedni a szívósort, csak a pillangó szelepet és az EGR keverő modult. Gyáriban nem lehet kapni csak 20db/csomag kiszerelésben vagy komplett szívósor tömítés készlet részeként ami 33ezer Ft. Viszont lehet kapni jobb csapágy/"o"ring boltban. Én itt vettem: O-Ring Kft Viton márkájút, bízva az eladó szakértelmében. Azt mondta hogy ez olaj és hőfok álló, ezt szokták vinni az autószerelők is a motorokhoz. Köszi a linket MZO!:-)A méreteket a képekre írtam.
Hétfő reggel viszem a vasat dokihoz és ott is hagyom. Remélem nem jön semmi más közbe a szétszerelés után.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370118t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370119t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370120t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370121t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370122t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370123t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370124t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370125t.jpg)
Szívósor variások a teljesség igénye nélkül:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00370/00370126t.jpg)
Mindenkinek köszönöm a segítséget és az aggódó szavakat! Ilyenkor mindig újra és újra átérzem milyen jó érzés ehhez a közösséghez tartozni! :-)