Fórum >> Típusok >> 159

Ricsi 1472015-08-12 21:15:03 // 70264
Az igaz, hogy az enyém manual, automatának jobb étvágya van az biztos.
Ricsi 1472015-08-12 21:11:43 // 70263
Cáfolnám a 2.4-re tett kijelentésedet :) én általában mindig "sietek" ;) 140-180 kozott megyek altalaban es van egy jo kb 10 km-es 4 2X2 sávos szakasz ott meg 200 vagy felette es klímával 7.4-et eszik. Ez a het 5 napjara igaz, ugyan azon a szakaszon, elozesek stb... Városban 9.5 ez teny, de ez az auto es ez a motor nem is varosozni valo :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 20:21:54 // 70262
5000-8000-ig márkaszervizben
KollerT2015-08-12 18:07:00 // 70261
Bár belegondolva elég drága munkadíj volt. Egy computeres "change motor oil" kiütése mennyibe kerül normál áron?
KollerT2015-08-12 18:03:55 // 70260
Végül találtam egy bontottat, 10000,- volt. Így a beszerelés volt drága, majdnem 12000Ft.
Csabi2015-08-12 16:20:16 // 70259
ezért írtam, h bizonyos motorterhelés fölött, nem a sebesség a meghatározó. csak körülbelül ott zár...ha húzol egy lakókocsit, akkor már 80-nál zárva lesz...:)
.......................2015-08-12 16:13:35 // 70258
szerintem nem
ha ELM el nézed menet közben 120 kmh nál simán nyitva van az egr
ha padógázt adsz egyböl lezár
Csabi2015-08-12 16:06:38 // 70257
vagy egy bizonyos motorterhelés fölött, gondolok itt pl 2,4-re ami 120km/h óra körül zárja az EGR-t.... az 6.-ban 2200 f/perc talán....
GTPeti2015-08-12 15:37:44 // 70256
Ezt jó hallani. B)
David | Centocinquantanove2015-08-12 15:18:58 // 70255
Ez nagyon baba, egyszer úgy kipróbálnék egy ilyen selespeedet... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 14:46:28 // 70254
hááát, ha nem vagy műszaki analfabéta akkor nem olyan nehéz kicserélni...1-2 óra...
David | Centocinquantanove2015-08-12 14:39:14 // 70253
Szedd le az ajtó belső burkolatát, hogy lásd mi az ami nem kafa. Általában csak 1-1 műanyag szar fárad el a szerkezetben, amit otthon is lehet orvosolni, és pl. az ablakemelo.hu -ról sokkal olcsóbb mint venni egy komplett szerkezetet!
.......................2015-08-12 14:37:29 // 70252
igen, 3000 ford felett az EGR zárva van
David | Centocinquantanove2015-08-12 14:37:11 // 70251
Ellenben a majd' 2 tonnához viszonylag karcsú.
Nem azt mondom, hogy nem lehet haladni vele, mert autópályán is jól teljesít, csak hát valamivel lomhább mint a 150-170 lovasok.
Egyébként mint 8V tulaj azt mondom, hogy bőven bőven együtt lehet élni vele még így is.
norbi04092015-08-12 14:36:18 // 70250
Az az érdekes hogy tök simán mozgott amikor kézzel mozgattuk.
Giuntini2015-08-12 14:22:00 // 70249
Tegnap egy kicsit odaléptem a szentemnek az M7-en, 185-nél 3000-et pörög. EGR-nek jót tesz úgy tudom. Ennel a temponal is hihetetlenül halk.
Piritu - 1.000.0002015-08-12 14:10:54 // 70248
Autópályázni én is tudom ajánlani a 2.0-t.
Csabi2015-08-12 13:48:40 // 70247
Nem normális, szorul/akad az EGR-ed, azért látod a 90%-os nyitottságot, ami persze csak a működtető feszültéség nagyságát jelzi, nem a szelep tényleges helyzetét.
Akkor jó, ha max 55-60%ig nyit ki...
KollerT2015-08-12 13:34:28 // 70246
Az a baj, hogy nem 100%, hogy a motor romlott el.

De találtam egy bontottat, viszont az is csak péntekre érne fel Budapestre, amikor már nem lesznek szamosiék. :S
Liquid2015-08-12 13:30:35 // 70245
mindig az, amelyik a legegyszerűbb felépítésű :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 13:02:06 // 70244
a 8V-be nincs változó szívósor se...
.......................2015-08-12 12:57:05 // 70243
melyikre a megbízhatóbb?
az 1,9 8V
vagy az 1,9 16V ?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 12:50:16 // 70242
a szerkezet nem egy drága jószág...a motor dobja meg az árat
KollerT2015-08-12 12:46:49 // 70241
Rendben van, akkor első körben felhívom az összes bontót. :S Nem gondoltam, hogy ilyen drága.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 12:44:04 // 70240
bontó vagy új komplett szerkezettel 39000...
.......................2015-08-12 12:41:05 // 70239
az is jó lehet
kijárni elég ám

lényegesen könnyebb szerelni a 4 hengeres 159 eket,mint az 5 hengerest!!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 12:39:02 // 70238
dejzelből a legmegbízhatóbb bizony az 1.9-es....
Haddel2015-08-12 12:35:02 // 70236
2.0 jtdm-et én is tudom ajánlani autópályázni elég kafa.
alfaszabi2015-08-12 12:33:26 // 70235
Nem csak automata érdekel.Köszönöm szépen a választ.néztem 56 is,kicsit sokkalom az árát:http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212205297&fuels=DIESEL&zipcode=19055&zipcodeRadius=100&sortOption.sortOrder=ASCENDING&isSearchRequest=true&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&ambitCountry=DE&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=9&pageNumber=1
KollerT2015-08-12 12:30:55 // 70234
Sürgős problémám lenne, elromlott a bal első ablakemelőm, valószínűleg a motor.

Szamosiék holnap után szabadságra mennek, szóval sürgősen kéne szereznem egy motort. Hová forduljak? (A gyári 47000, amit kicsit drágállok.)

Egyébként az ablak nem esik le, felhúzva maradt.
.......................2015-08-12 12:30:15 // 70233
akkor csak a 2,0 jtdm emeket nézd:

a 2,4 8,5..9 et bekepja ha nagyon sietsz akkor 10

a 170 lovas 2,0 jtdm meg 6,5..7 böl megáll

ugyanakkora dinamika mellett (autópályán)
Liquid2015-08-12 12:25:44 // 70232
akkor viszont tényleg célszerűbb egy dízel.. ha nem kell a nagy erő akkor esetleg az 1.9 automata is szóba jöhet
Liquid2015-08-12 12:24:49 // 70231
Ennyire nem sötét a kép, szosza mindig kidomborítja a negatívumokat. :)
Az injektorok kopóalkatrészek, a DPF nem szereti a városozást, de akinek nem nyírta ki az előző tulaj annak most sincs vele gondja a tapasztalataim szerint.
Az automata felújítása költségben mérhető egy kuplung-kettőstömegű ésatöbbi cseréhez, csak kevesebben értenek hozzá.
A szívósor és EGR ugyanúgy problémás az 1.9-nél is.
Az tény hogy szerintem a 159-hez az egyik legjobb motor a 2.4, mivel van kellő ereje. Esetleg egy TBI mérhető hozzá, ha belefér a nagyobb ár. Az nyilván többet fog enni valamivel (a 2.4-es automata 159 se egy fogyasztásbajnok) cserében viszont kicsit kevesebb az esetlegesen problémás összetevője.
alfaszabi2015-08-12 12:22:25 // 70230
Németország-Magyarország között használnám.
.......................2015-08-12 12:20:39 // 70229
egyébként volt a 159 es 2,2 jts selespeed el is
az is egy alternativa lehet
185 ló,két kipuffal


talán nem is ilyen költséges mint a 2,4jtdm autom
tdemeter2015-08-12 12:20:03 // 70228
Nem a bluetooth kapcsolat volt a gond. Az osszejott, de az alfaodb ettol meg nem tudott semmit se kiolvasni a kocsibol. Raadasul a masodik cuccnal feketen feheren kiirta, hogy az eszkoz egyszeruen nincs a tamogatottak listajan, ezert o nem hajlando hasznalni.
Ja es ajanlotta, hogy vegyek tamogatottat, ami persze sokkal dragabb.
En nem vettem....

Mas szoftverek (pl torqueue) siman mukodtek az ocso kinai gagyival is.....
Liquid2015-08-12 12:19:09 // 70227
ezek igazak bármely dízelre politikai hovatartozástól fügetlenül
alfaszabi2015-08-12 12:14:26 // 70226
Köszönöm szépen:)
norbi04092015-08-12 12:09:08 // 70225
EGR-hez nem volt. De úgy tudom csak akkor dob ha végleg megadta magát.
.......................2015-08-12 12:05:33 // 70224
Berlina ,és SW a hátsó ablak mechanika hiba nagyon gyakori

maga a 159 egy jó konstrukció

de én ma 2015 ben a 2,0 jtdm et venném ,
vagy a TBi motorost manuállal
David | Centocinquantanove2015-08-12 12:04:43 // 70223
EGR-hez tartozó hibaüzenet nem volt?
.......................2015-08-12 12:03:35 // 70222
ha szeretsz szerelni ,és van sok jó szerelelö kapcsolatod akkor OK a 2,4jtdm autom.

sajnos sok dolog van ami nem örök:(nem biztos hogy ezek rosszak ,de gyakori hibák)
motor:
injektorok
egr
szivosor
generator
DPF

automata :
konverter
szeleptömb

kaszni futomü:
kormánymü
kerékcsapágyak
norbi04092015-08-12 11:11:55 // 70221
Szép napot Cartársak! :)

Ma volt EGR takarítás...vagyis lett volna (???)
Szerintetek ez normális viselkedés egy EGR-től?
alfaszabi2015-08-12 10:59:24 // 70220
Üdv Cartásak:)Szeretnék 2.4JTDM-re váltani,valaki valamit az automatáról hibák,mire kell figyelni?!Válaszokat előre is köszönöm.
David | Centocinquantanove2015-08-12 10:54:16 // 70219
Van USB-s kábeles is, az is ócó kinai, azzal ment, csak a driverekkel kellett bohóckodni.
Sajnos nincs laptopom, ezért volt kézenfekvő, hogy BT interfészt is beszerezzek, és akkor mehet androiddal.
Az az érdekes, hogy pedig van valamilyen kommunikjáció, mert kapcsolgat mindent a klímától kezdve a fordulatszámjelzőn át az üzemanyagszint-jelzőig mindent, még a légzsákot is piszkálta.
Úgy gondolom, hogy élő Bluetooth kapcsolat nélkül ezeket nem csinálná, mármint hacsak be lenne dugva. Android ad ki utasításokat amire az autó reagál is csak valami nem kerek...
tdemeter2015-08-12 10:47:14 // 70218
Én már feladtam.
Először vettem az ócsó kinai gagyit, az nem ment, gondoltam, mit várhatok, ennyiért.
Aztán beruháztam egy drágább, csili-vili fullfeatured cuccba, na az se ment!

Tobbet mar koltok ra, majd regeneral a kocsi amikor akar...
vexdecore2015-08-12 10:41:20 // 70217
Én is próbáltam, más androidos progival is, ugyanaz az üzenet: nincs kapcsolat az ECU-val. Pedig nagyon úgy tűnik,hogy van, mert a led felvillan néha. Ugyanezt a cuccot használtam az előző autómban, ott működött gond nélkül.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-12 09:45:51 // 70216
az első példányoknál volt visszahívás cserélték a lambdaszondát és a gyújtáskábelt gariban és szoftvercsere 2011-re...amelyiken megcsinálták 10L alatti a fogyi, ahol nem ott 12 is lehet...
David | Centocinquantanove2015-08-12 08:42:09 // 70215
Vízkőre eddig nem is gondoltam.
Nekem a matt fekete tükörház és a B oszlopon lévő ugyanolyan textúrás betétek csúnyácskák már.
Lehet, hogy tényleg az apró rücskökben megmarad némi víz és ott kövesedik. Na most mehetek ecetért és tesztelhetek, remélem nem bántja a műanyagot.

Eddig próbáltam olajakkal, műanyagápolóval, viasszal, de nem segített, de majd most talám ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak