A kenés csak javíthat ! A súrlódás csökkentés mindig jótékony 6ású .
Sőt a bovdent és a "babafejeket" is meg lehet kenni .
A kézifék bovden is szereti a pár csepp olajat .
Régen a Zsiguli gépkönyv , ábrákkal , mikor , hova , mennyi olaj vagy zsír ... igaz azóta
eltelt 30 év(!) . A súrlódás nem követi a mai módit , le van maradva .:D
Ami mozog kenni kell ...
Ma mindenek kihordási ideje van , cseréld ki a csapágyat 60E Km után ! Régen , zsírozd
be 10ezrenként , így "kiment a világbó" .
De én nem tudom ! :D
emGéza2015-07-31 11:23:31 // 69840
gpek2015-07-31 11:14:10 // 69839
Na megjöttem több mint 2000km mentem pár nap alatt Hamburgig, nagyon jól ment az autó, szépen felvette az Autobahn utazóját :)
Wolfsburgba láttam egy ugyan ilyet (Nem tudtam lefotózni), az azért érdekes, mert ott 20 VW-re jut egy más fajta autó. kb 100-ra jut egy olasz, az is általában Fiat 500-as.
Észak németeknél szinte nincs Alfa. talán összesen ha 10-et láttam, sok a régi 56-os.
Wolfsburgba láttam egy ugyan ilyet (Nem tudtam lefotózni), az azért érdekes, mert ott 20 VW-re jut egy más fajta autó. kb 100-ra jut egy olasz, az is általában Fiat 500-as.
Észak németeknél szinte nincs Alfa. talán összesen ha 10-et láttam, sok a régi 56-os.
Liquid2015-07-31 11:11:47 // 69838
16-os kerékre tervezték? Ez komoly?
.......................2015-07-31 10:56:53 // 69837
nem lenne gond a 19 se,ha egy kicsit lágyabb lenne a gátló
sajna ,nincs eltérés a lengécsillapítók müszaki adataiban
így a 16 os ra tervezett feszes gátló(és tudjuk az eLearn ból hogy 16 os kerékre tervezték a 159 est)
túl kemény a 19 hez ,mert nincs kompenzálva a gumi merevsége
sajna ,nincs eltérés a lengécsillapítók müszaki adataiban
így a 16 os ra tervezett feszes gátló(és tudjuk az eLearn ból hogy 16 os kerékre tervezték a 159 est)
túl kemény a 19 hez ,mert nincs kompenzálva a gumi merevsége
Liquid2015-07-31 10:56:04 // 69836
semmi gond nincs a 19-essel, még TI-nél se
.......................2015-07-31 10:48:49 // 69835
ezt mindenkinek magának kell érezni
nem akarok senkit rábeszéni
megértem és tisztelem azokat is akik 16 oson járnak
nem akarok senkit rábeszéni
megértem és tisztelem azokat is akik 16 oson járnak
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-31 10:46:45 // 69834
én meg érzek...lehet nem a gyári mérettel szaladgálsz...a 19 üt akkorát mint állat, a 18-on siklik a hajó
.......................2015-07-31 10:45:36 // 69833
érdekes ,én semmmi külömbséget nem érzek a 18 és 19 között
bár a 18 téli,
mind a kettö ugyanúgy üt a rossz úton
bár a 18 téli,
mind a kettö ugyanúgy üt a rossz úton
Ricsi 1472015-07-31 09:53:16 // 69832
Sziasztok. Elado lett a gep: http://m.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_distinctive-9212813
Zsombor2015-07-31 09:52:12 // 69831
Nekem eddig nyáron 18-as volt fent, télen 17-es és soha nem bántotta a futóművet. nagy elánnal elszántam magam a méretváltásra, de a 19-es Zsuniornál pl elég szépen fogyasztja a lengőkarokat. Az a benyomásom, nagyon nem mindegy, hol használod. Én az esetek 90%-ban Pest, pedig most megtetszett a 19-es nagyon.
Emolnar1592015-07-31 09:41:05 // 69830
Sikerült, megvan a hiba :-)
A turbó volt megszorulva... :-(
Már javítják.
Esetleg ha valakit érdekel jövő héten már eladó lesz az autó :-( Szinte minden kopó alkatrész cserélve van..
A turbó volt megszorulva... :-(
Már javítják.
Esetleg ha valakit érdekel jövő héten már eladó lesz az autó :-( Szinte minden kopó alkatrész cserélve van..
direttore2015-07-31 09:23:18 // 69829
Hello, nekem az 1. veszi nehezen, az is kenéssel javítható a lentebb leirt módon?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-31 08:58:52 // 69828
sokkal komfortosabb a 18-as...
.......................2015-07-31 07:55:40 // 69827
Tegyél rá 19 est ,a 18 at meg fogod bánni
Ugyanúgy üt úthibákon ,és nem is olcsóbb rá a gumi
Ugyanúgy üt úthibákon ,és nem is olcsóbb rá a gumi
emGéza2015-07-30 23:06:46 // 69826
A váltókar szoknyája alatti kuliszát meg kell kenni ! pl. lánc spray , olaj vagy zsír .
Nekem is olyan vad volt a váltásoknál , de meg kenve , olyan lett mint a vaj .
Nekem is olyan vad volt a váltásoknál , de meg kenve , olyan lett mint a vaj .
.......................2015-07-30 22:40:55 // 69825
A láncnyúlásra nagyon kell figyelni
Ha megnyúlik szétnyalja az összes lánckereket
Aztán a új lánc sem lesz hosszú életű
Szóval többet kell figyelni mint a szíjat
Ha megnyúlik szétnyalja az összes lánckereket
Aztán a új lánc sem lesz hosszú életű
Szóval többet kell figyelni mint a szíjat
.......................2015-07-30 22:38:11 // 69824
Lassan eladhatod az alfa múzeumba a gépet
Pzk2015-07-30 21:47:08 // 69823
Köszi, SW az van, most vettem és elég szép (és jó), hogy meg is tartsam, csak a 16" nekem kevés alá.... ezért keresnék vmi komolyabbat. ;)
Peeeti852015-07-30 21:46:09 // 69822
Koszonom a valaszokat. Sajnos az autot nem igazan sikerult meg megismernem. Otthon a szerelom ledobalta az okajokat, szuroket es mar el is indultam az autoval Daniaba. Az 1600km es utazas alatt ugy ereztem minden rendben volt. A valtot szoknom kell meg. Kicsit furcsanak talalom, hogy felfele valtasoknal a valtot mikor 3. ba rakom egy pilanatra mintha megakadna es utanna szepen bemegy a helyere. Esetleg van okom az aggodalomra, vagy mas is tapasztalt mar ilyet? Visszafele valtasnal nem tapasztalom..
Liquid2015-07-30 21:40:22 // 69821
nem biztos hogy olyan jó ha láncos :) ritkábban kell cserélni, de a végén min. ugyanannyiba kerül.
Piritu - 1.000.0002015-07-30 21:27:52 // 69820
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-30 21:27:30 // 69819
annyira ne örülj a láncnak... vízpumpa sokig bírja 150-180e km-ig
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-30 21:25:59 // 69818
természetesen
Peeeti852015-07-30 21:24:14 // 69817
Kedves Alfások.
Nemrég egy 159es boldog tulaja lettem, az auto benzines es a legkisebb motorral van ellatva. Nagyon orultem neki amikor megtudtam, hogy lancos vezerlesu a motor. A kerdesem az lenne, hogy ennel a motor variansnal mikor kell vizpumpat cserelni? Sajnos az autohoz olasz manual van, merthogy az autot kintrol hoztak nemreg. Valaszaitokat elore is koszonom. Udv.
Peti.
Nemrég egy 159es boldog tulaja lettem, az auto benzines es a legkisebb motorral van ellatva. Nagyon orultem neki amikor megtudtam, hogy lancos vezerlesu a motor. A kerdesem az lenne, hogy ennel a motor variansnal mikor kell vizpumpat cserelni? Sajnos az autohoz olasz manual van, merthogy az autot kintrol hoztak nemreg. Valaszaitokat elore is koszonom. Udv.
Peti.
droberto2015-07-30 21:15:52 // 69816
Nem vész.
Én ma egy leömlővel mentem le a műhelybe. :)
Én ma egy leömlővel mentem le a műhelybe. :)
droberto2015-07-30 21:14:57 // 69815
Igazából most a hátam közepére sem hiányzott ez a munka, lakásfelújítás közepette...
Csak muszály volt megcsinálni, mert most tudtam felvinni a puffot Pestre.
Az tárcsa csere bölcs dolog. Arról mér írtam blogot is.
Csak muszály volt megcsinálni, mert most tudtam felvinni a puffot Pestre.
Az tárcsa csere bölcs dolog. Arról mér írtam blogot is.
Piritu - 1.000.0002015-07-30 21:13:12 // 69814
Italia?
mizooo2015-07-30 21:03:10 // 69813
Ezt a dupla kipuff dolgot nekem is meg kell valósítanom..... Ha nem rakok dobokat hátra nagyon hangos lesz?
Piritu - 1.000.0002015-07-30 20:59:19 // 69812
Látom, te sem unatkozol :-))
Mi holnap megyünk némi ambuláns kezelésre. A szokásos cserék (olaj és társai) mellett prevencióként kicseréljük a főtengely ékszíjtárcsáját is.
Mi holnap megyünk némi ambuláns kezelésre. A szokásos cserék (olaj és társai) mellett prevencióként kicseréljük a főtengely ékszíjtárcsáját is.
droberto2015-07-30 20:35:20 // 69811
A festékről nem rosszak a vélemények (már ha igaziak...):
Eastwood High Temp Coating - Factory Gray
Eastwood High Temp Coating - Factory Gray
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-30 20:30:48 // 69810
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-30 20:26:47 // 69809
már mikor :)
droberto2015-07-30 20:24:08 // 69808
Fél évvel a kudarc után... Kipufogó korrózióvédelem 2.0, pipa: :)
Bár a végeredmény majd regen és az első tél után mutatkozik meg.
Technológia:
- szódaszórás (nem én csináltam)
- valamiféle passziválás, előkezelés (nem én csináltam)
- festés 2 rétegben:
- ezzel:
- hátsó dobok festése hátul és alul 2 rétegben matt fekete hőálló festékkel:
- sajnos most 2k-ás akril festékre nem tudtam szert tenni:
- kötőelemek festése a jó öreg epoxis zink spry-vel.
- az eredmény olyan amilyenre vágytam:
Az alsó szegmens többé kevésbé elkészült.
- Ami hátra van az a gyönyörűséges nózi és a fényezés rendbetétele:
Bár a végeredmény majd regen és az első tél után mutatkozik meg.
Technológia:
- szódaszórás (nem én csináltam)
- valamiféle passziválás, előkezelés (nem én csináltam)
- festés 2 rétegben:
- ezzel:
- hátsó dobok festése hátul és alul 2 rétegben matt fekete hőálló festékkel:
- sajnos most 2k-ás akril festékre nem tudtam szert tenni:
- kötőelemek festése a jó öreg epoxis zink spry-vel.
- az eredmény olyan amilyenre vágytam:
Az alsó szegmens többé kevésbé elkészült.
- Ami hátra van az a gyönyörűséges nózi és a fényezés rendbetétele:
156er2015-07-30 20:08:48 // 69807
És, hogy néz ki az az SW? :)
norbi04092015-07-30 20:03:40 // 69806
A toora elkelt már? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-07-30 19:49:54 // 69805
én tudok 18"-as szettet szinte új nyári gumival...csak egy 59 SW is van hozzá :P
Pzk2015-07-30 19:40:04 // 69804
Sziasztok, ha esetleg tud valaki eladó 18"-as szettet a típushoz, az lehet érdekelne ;)
Haddel2015-07-30 19:21:06 // 69803
Látom futómű volt a téma.Legutóbbi utamon észre vettem ,mintha kopogna elöl valami,de nem vagyok benne bizos,majd elviszem valami rázópados helyre.
Shadin2015-07-30 18:34:04 // 69802
Hülyeséget beszélek bocsi, nekem kicsi fej van :-(
Pityukoma2015-07-30 18:16:48 // 69801
Termosztát cseréről a Blogom. (1.9 16V JTDm)
.......................2015-07-30 17:24:02 // 69800
sajna a Connect Nav + egy régi cucc
MP3 ból sem jétszik le mindent ,
még nem derítettem ki miért
ha meg egy nagy mixet halgatsz ,minden újraindításkor az elejéröl kezni
a MIto simán eszi minden írott MP3 at,és miníg ott folytatja ahol abbahagyta
MP3 ból sem jétszik le mindent ,
még nem derítettem ki miért
ha meg egy nagy mixet halgatsz ,minden újraindításkor az elejéröl kezni
a MIto simán eszi minden írott MP3 at,és miníg ott folytatja ahol abbahagyta
.......................2015-07-30 17:21:49 // 69799
akkor ez ílyen ,
olasz
olasz
boli1112015-07-30 17:15:26 // 69798
Ezt a beállítási lehetőséget megtaláltam, de hiába változtattam meg ugyanúgy elindult. :(
.......................2015-07-30 17:11:38 // 69797
.......................2015-07-30 17:05:00 // 69796
AUSSCHALTUNG
DES SYSTEMS
Das Radionavigationssystem kann mit
zwei unterschiedlichen Modalitäten ausgeschaltet
werden:
– vom Zündschlüssel abhängige
Ausschaltung
– vom Zündschlüssel unabhängige
Ausschaltung
Die Auswahl der Ausschaltungsmodalität
kann im Funktionsmodul SETUP erfolgen
(siehe Abschnitt SETUP/ Power OFF).
DES SYSTEMS
Das Radionavigationssystem kann mit
zwei unterschiedlichen Modalitäten ausgeschaltet
werden:
– vom Zündschlüssel abhängige
Ausschaltung
– vom Zündschlüssel unabhängige
Ausschaltung
Die Auswahl der Ausschaltungsmodalität
kann im Funktionsmodul SETUP erfolgen
(siehe Abschnitt SETUP/ Power OFF).
boli1112015-07-30 16:48:16 // 69795
Az enyém mindig elindul, ha a gyújtáskulcsot beleteszem. Sőt. Gyújtáskulcs be - rádió elindul. Motort indítom - Rádió újraindul.
Ha a motor leállítása előtt kikapcsolom (minden esetben így teszek), akkor is eljátsza ezt a procedúrát.
Ha a motor leállítása előtt kikapcsolom (minden esetben így teszek), akkor is eljátsza ezt a procedúrát.
Shadin2015-07-30 16:19:39 // 69794
Miért indulna el a rádió? Ha kikapcsolod akkor előtte akkor nem kapcsol be.
.......................2015-07-30 15:11:31 // 69793
boli1112015-07-30 14:47:46 // 69792
Ez nem vált be :(
.......................2015-07-30 13:35:42 // 69791
kis gomb Trip
aztán középen alul a Connect
majd Power OFF
aztán középen alul a Connect
majd Power OFF