Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2013-03-22 22:19:26 // 33053
nocsak, mit oktattál neki? :))
oszt kapott füstöt?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 22:18:29 // 33052
végre péntek, azért mire haza értem a melóból (nem rég) az oktatófilmet befűztem egy E60-nak szóval legalább ez mosolyt csalt a számra
Liquid2013-03-22 22:15:27 // 33051
hogyne :)
egy közepesen sz@r nap után kell hogy lelőjek valakit :)
Dévid2013-03-22 22:14:24 // 33049
Te ilyenekkel játszol? Ohh...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 22:13:45 // 33048
ohh vasárnap lesz a Conan, de jó kis film volt :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 22:10:48 // 33047
azt nem ismerem, de kiskanállal :P
Liquid2013-03-22 22:10:11 // 33046
mint Joey? :)
"mogyoróvajas ujjacskák" :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 22:08:50 // 33045
én meg mogyorókrémet és szedem az infókat a netről :)
Liquid2013-03-22 22:07:52 // 33044
dehogy nézem :) csokit eszek és MW2-t játszok :)
Dömpi (il dottore)2013-03-22 22:00:20 // 33043
Látom mindenki a meccset nézi. Nem pörög a topic...mondjuk a többi sem.

De azért én is nézem ám...szép volt ez a 2. 11-es :)
Dömpi (il dottore)2013-03-22 21:51:12 // 33042
ja.
mondjuk úgy könnyű, hogy amíg mi alszunk, ők dolgoznak :)

Bár a nálunk élő rokonaik lennének ilyen serények - mármint a munkában, nem a gyűjtögetésben!
Dömpi (il dottore)2013-03-22 21:28:28 // 33040
Naná, hogy a Conti a befutó...aminek viszont örülök, hogy amit kinéztem magamnak jövőre (Hangkook Ventus S1 Evo 2 K117) nagyon jól szerepelt. Remélem, az árfekvése nem fog változni felfelé.
Dömpi (il dottore)2013-03-22 21:24:55 // 33039
Pár napja ment a gumi-téma.

Most bukkantam az ADAC 2013 nyári gumi tesztjére.
droberto2013-03-22 20:04:25 // 33038
Ezt majd a rendőrbácsi fogja tőled kérdezni! :)))
Nem is te lennél öregem, a poénok nélkül! :)
.......................2013-03-22 19:44:38 // 33037
fényszórómagassàg àllító tekerőd van?
Csosznorbert2013-03-22 19:33:00 // 33036
blogidézet: - Ha van xenon, akkor a vízcsatlakozások szétszedése.

Nekem van xenon de nincs vizcsati. Ilyenkor mi a teendő? :D

Látom spéci oldalkiakasztóid vannak. Én ezt egy reszelő nyeles végének kampórahajtásával oldottam meg, és a kerék felől haladtam egyesével előre. De a végeredmény a lényeg.
droberto2013-03-22 13:58:29 // 33035
Nincs szükség erre. Leszedéskor ezt nem piszkálják. Ha jó volt most is jónak kell lennie. Először próbáld meg nagy erővel ráfeszíteni, visszanyomkodni. Elöl is van egy patent aminek be kell akadni (Nyomd a tompított alatt is). Lehet csak ezt nem pattintották vissza.
Ha nem megy a kerékjárat felől bonts vissza, fejtsd le majd úgy pattintsd vissza, hogy nyomod erősen hátrafele.
Helyesen a link: Első lökhárító le-, felszerelés
Coolby2013-03-22 13:15:12 // 33034
ohh. köszönöm. ezt kinyomtatom. A kérdésem az, hogy az a műanyag elem, amiben oldalt belekapaszkodnak a lökhárító fix rései (8.kép), az a műanyag elem meglazítva tud csúszkálni előre-hátra és ezzel tudom magát a lökhárítót pozicionálni?
droberto2013-03-22 13:00:39 // 33033
Gyakori hiba! 15 perc alatt be lehet állítani, ha a szerelőd nem gányolta el. :)
Első lökhárító le-, felszerelés
Pityukoma2013-03-22 12:42:23 // 33032
Sziasztok :-) Ma kicseréltem a jobb hátsó kerékcsapágyamat.
Nem bírtam ki hogy várjak vele a hétvégéig. Ismét csend van a fedélzetem.
Próbaúttal, a gané összesöpréssel együtt 2.5 óra volt a mutatvány. Most érzem csak hogy milyen zajos volt hogy már nem hallom.
Most végre csináltam képet a hátsó lengés csillapító alsó felfogatásáról is, ami számomra egy megfejthetetlen rejtély. Amikor a rugókat cseréltem nem gondoltam a fotókra. A telót rögzítő csavar gyárilag a másik irányból volt bedugva. Viszont kihúzni nem lehetett, mert bele ütközött a lengőkarba ami egy zárt háromszöget képez és össze van hegesztve. Úgyhogy kicsit kitoltam (berohadva nem volt, mintha új lenne) és levágtam a fejét. Így már az anya irányába ki lehetett húzni. Az új csavart pedig a másik irányból raktam bele. A guta majd meg ütött mikor megláttam. A mai napig nem értem hogy szerelték össze. A vas ott volt félig szétszedve én pedig kölcsön autóval rohangáltam csavarért. Úgyhogy senki neki ne álljon neki hátsó lengéscsillapítót kiszedni, csak ha van új csavarja is hozzá!
Íme a fényképek amit a mai kerékcsapágy cserekor csináltam:

Remélem visszaadják mire is akarom felhívni a figyelmetek.
Most megyek, mert rohannom kell melózni :-( majd este felé visszanézek :-)
.......................2013-03-22 11:33:31 // 33031
Torx készlet kell hozzá
Coolby2013-03-22 11:29:53 // 33030
Ohh, nem hangzik egyszerűnek. Na majd visszanézek vele jövős hétvégén vagy ha jó idő lesz és kereketcserélek, akkor elszórikázok vele aknából...
.......................2013-03-22 11:16:23 // 33029
azt a szerelönek kellene renbe raknia,
oldalt a lökösnél két müanyag sínbe pattan be a lökös,
ott a sínen lehet hosszanti irányban állítani,
gyakran a kis karmok letörnek ezért áll el..
minimum meg kell emelni a kocsit,
motorburkolat ,kerekek ,doblemezek le...sok meló
Coolby2013-03-22 11:00:50 // 33028
Ért valaki lökhárítóhoz? Mekkora macera szerelni? Bal elejénél visszarakás után egy centit előrébb áll, nem oldal irányba, hanem előrefele. A lámpa saroknál a 2 lemez, lökhárító találkozásánál látszik csak, de egyre jobban zavar így két nap után. Szerelő mondta, hogy gelfogatás, csavarok így adták ki, de előtte nem így állt, lehet azért ezen finomítani? Nekiállhatok én, van esély hogy vonalba tudom tenni?

Egyszer Fabián próbáltam ilyet, de ott tényleg úgy volt, hogy felraktad és állt, ahogy álltBár ott oldalirányban állt el...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-22 08:20:52 // 33027
teljességgel egyet értek :) az autó van értem, nem fogok benne megrohadni a kiszáradás végett ...
Coolby2013-03-22 08:10:09 // 33026
Én is egyébként most télen vettem észre először, amikor bekapcsolt. Lehet nyáron nem lett volna semmi, de ha már ott voltam klímásnál, gondoltam megcsináltatom...

Amúgy részemről a klíma is az az eset, hogy ha meleg van és bent ülök, akkor hűtsön, nem fogom kikapcsolagatni érkezés előtt, hogy nehogy ne száradjon ki. Ha éppenséggel kell, akkor kitisztíttatom évente, szerintem ez nem olyan nagy ügy...
mizooo2013-03-22 04:38:33 // 33025
Na ugye, hogy érezni az éget szagot :) Amúgy nekem is büdös a szellőzőm, már 2 tisztító spray-t elnyomtam, de komolyabb tisztítás kell. Mikor próbautón voltunk az autóval és már jó hosszú ideje ültünk benne azt hittem én vagyok büdös vagy a faszi :D de kiderült, hogy a szellőző. Ha fújatom befelé a meleget izzadtságszagszerű szagot érezni :S
Alfás Viktor (NagyVad)2013-03-22 03:42:24 // 33024
:-) én is fenn vagyok :-)
Pityukoma2013-03-22 01:07:00 // 33023
Szia Tibcsi:-) éjszaka 1-kor ki van fenn az Amore-n? Csak a baglyok :-D
Pityukoma2013-03-22 01:04:50 // 33022
Most értem haza, nálunk vízszintesen "esik" a hó. A szél + iszonyúan süvít.
Megállok a kapuban és megcsapja az orrom az a sokszor emlegetett égett szag. Rápillantok a turbónyomásmérőre az pedig nem áll a nullán. Mit volt mit tennem autókáztam még egy kicsit . Nem tehettem meg a drágámmal hogy csak úgy beállok a garázsba mikor ő nekiállt regenerálni.
Ezt a kis sztorit azért írtam le, mert ez is egy olyan szag amit valaki érez valaki pedig soha.
Egyébként a klímámnál idáig csak egyszer éreztem azt tipikus dohos szagot. Az előző fél OFF-os jtd-mnél viszont minden indítás után lehetett érezni. Ha befújtam klíma tisztítóval az elpárologtatót akkor kb. két hétig bírta.
A céges autóink francia oroszlánosak és német népautók azoknál szintén érzem.
Az ALFA ilyen :-) mindegyik külön egyéniség :-) -többek közt ezért is szeretem :-)
Tibcsi1662013-03-22 01:03:53 // 33021
Érdekes, nekem 94 óta van klímás autóm de sosem éreztem rossz szagot. Pedig illatosítóm nincs.
Évente 1szer lemosom a párologtatót tisztító habbal és kész.
Dömpi (il dottore)2013-03-21 23:13:15 // 33020
Egyik kollégáma sokszor emlegette nagyképűen, hogy az az igazi, amikor te f*ngasz először bele a kocsiba...aztán vett használtan egy Ford Mondeo-t.
Dévid2013-03-21 22:14:38 // 33019
Biztos, hogy a klímából jön? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-21 22:08:48 // 33018
nekem meg inkább így tél után van bekapcsolásnál áporodott szaga aztán kiszárad és minden ok.....
Csabi2013-03-21 22:03:55 // 33017
Nyilván amit írsz nehezen megoldható rövid távokon...ezzel én is küszködöm amikor a nyári 40 fokban ki-be ugrálok az autóba...de utána szagolom is az eredményét...az elöző 156-omban is ugyanez volt... Az h ki mit tapasztal, az meg már erősen szubjektív dolog
Dömpi (il dottore)2013-03-21 21:43:02 // 33015
Bocs Piritu, nem neked szólnak a kérdéseim, inkább a te véleményed támasztják alá...véletlenül klikkeltem a te HSZ-ed buborékjára.
Dömpi (il dottore)2013-03-21 21:41:21 // 33014
Nekem nincs sok klímás tapasztalatom, mert a Mareában ugyebár nem volt (legalább is az enyémben), Gabrielt pedig 2011 novemberében vettem, tavaly nyáron pedig, amikor végre élvezhettem volna a klíma előnyeit, a legnagyobb kánikulában adta be a kulcsot a klíma. Mire kiderült a baja és meg lett javítva, gyakorlatilag vége lett a nyárnak.

Viszont, én naponta 2x 15-20 km-et megyek általában, ami 12 perc. Ha tehát a célbaérés előtt 5 perccel ki kell kapcsolnom, akkor egyáltalán érdemes bekapcsolnom? Így akkor mi a f@sznak van klímás kocsim?
Vagy akkor csak a hosszabb utakon lehetne bekapcsolnom?

És azzal mi van aki nagyvárosban ügyintézős utakat csinál...2-3 km-es szakaszok sok megállással? Az se használjon klímát?
Piritu - 1.000.0002013-03-21 21:32:11 // 33013
Sok helyen olvasható hasonló. Épp ezért vetettem fel a dolgot, mert ellentmond az eddigi tapasztalataimnak.
Csabi2013-03-21 21:20:29 // 33012
Szerintem akkor sem tűnnek el...de találtam egy TC-s cikket...
"Az évenkénti klímafertőtlenítés azért is fontos, mert kikapcsolás után néha áporodott szag érezhető a kocsiban. Ez a bűz az elpárologtató rácsaiban levő víz szaga, ahol idővel - ha az elpárologtató nem tud kiszellőzni - gombás-baktériumos fauna, flóra meg egyéb életközösség jön létre. A fertőtlenítés során az elpárologtatóra juttatott takarítóhab elvileg eltörli a mikroszkopikus élet csíráit, de ha a használat módja nem változik, hamar visszajön a bűz. Körülbelül öt perccel megállás előtt kapcsoljuk ki az AC-t és hagyjuk forogni a ventilátort. Így az elpárologtató is kiszárad, mellesleg a testünk is hozzászokik a kinti hőséghez".

a cikk
Piritu - 1.000.0002013-03-21 21:10:08 // 33011
Ezért sem kell kapcsolgatni :-P
Most hogy újra végiggondoltam a dolgot, egyszer még a TS 156-nak Korzikán volt szaga. Ahogy mondjátok indítás után. Igaz, ott 40+ fok volt, és tényleg eszméletlen mennyiségű víz is folyt ki. Mire hazaértünk elmúlt. Ismerős klímás "megszagolta" és azt mondta felesleges hozzányúlni, de ha nagyon akarom fizethetek neki. Nem akartam.

Nem lehet, hogy a több órás autópályázásnál egyszerűen "kifagynak" a gombák belőle?
Liquid2013-03-21 20:59:12 // 33010
nekem se volt gondom sose, pedig a két ellenőrzés között eltelt vagy 5 év
igaz én is használtam folyamatosan, viszont napokat állt a garázsban közben
Csabi2013-03-21 20:56:12 // 33009
bekapcsolás ill főleg kikapcsolás után lehet érezni ahogy Alfa156 is írja
Csabi2013-03-21 20:54:39 // 33008
Pont ez a baj, h nem folyik le maradéktalanul, a kis lamellák között megragad a víz...ezért ajánlatos kiszárítani...Főleg nyáron!
Az otthoni split klímáknál ez jobban nyomon lehet követni.
Piritu - 1.000.0002013-03-21 20:46:18 // 33007
Bár ennek ellentmond az asszony OFF-ja, amelyikben ritkán megy a klíma, de 6 éve annak sincs szaga.
Ráadásul illatosítót sem használunk.
Piritu - 1.000.0002013-03-21 20:42:28 // 33006
A kondenzvíz lefolyik, a következő alkalommal meg újra hűtve van. (Mondjuk napjában többször is megy a Vas. Lehet, hogy kell pár nap állás a gombásodáshoz?)
Csabi2013-03-21 20:32:54 // 33005
Érdekes amit írsz....ha nem szárítod ki kikapcsolás elött, az ott ragadt kondenzvíz és a meleg eredménye tuti gombásodás lesz...
ALFI1562013-03-21 20:29:25 // 33004
Az lehet.De az első használat után ment a klímáshoz.Keményen dohos szag jött.Mikor kikapcsoltam főlleg.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak