Pityukoma2012-09-15 20:01:44 // 24554
Ja az igazsághoz hozzátartozik a + 6deci a tényleges fogyasztási értékhez. Program átírása előtt ez csak +2 volt.
Pityukoma2012-09-15 19:47:28 // 24553
Szerintem nem zárják ki egymást. Az enyém az élő példa. Az én vasam is ex Belga 100Kw-os, mint Shadin159 cartársé. DPF-EGR...stb. minden maradt gyári állapotban. Itt csináltattam:Rigotech,és a HQ Sport Setup beállítást kértem. Azóta kb 8ezer km-t mentem és kopp-kopp nincs gondom. Nem rángat, nem pöfög és nincs más para jelenség sem. Ricsi mester jó munkát végzett. Nekem Tibcsi166 ajánlotta, neki már a 166-t is ő csinálta. Ég és föld az előtti állapothoz képest.
A fogyasztásom pedig így alakult pl egy mai 140km-es etapon:
egy üres hajó szállító utánfutóval mögöttem:
Tempomat 90-en fokozat:6-os Fordulat:1500
Igaz ezt a motort nem ilyen tötyörgésre találták ki, ilyen alacsony fordulaton sokáig nem egészséges tartani. A parkolóból induláskor olyan füstöt eresztett hogy elszégyelltem magam. Utána csak 5-ig kapcsoltam fel. A következő parkolóból kijövet már nem füstölt. Sajna nem mehettem gyorsabban, mert a futó üresen nagyon pattog, így is 2x cseréltem izzót hátul mert kirázta az izzószálat. Még jó hogy volt nálam tarcsi :-)
A fogyasztásom pedig így alakult pl egy mai 140km-es etapon:
egy üres hajó szállító utánfutóval mögöttem:
Tempomat 90-en fokozat:6-os Fordulat:1500
Igaz ezt a motort nem ilyen tötyörgésre találták ki, ilyen alacsony fordulaton sokáig nem egészséges tartani. A parkolóból induláskor olyan füstöt eresztett hogy elszégyelltem magam. Utána csak 5-ig kapcsoltam fel. A következő parkolóból kijövet már nem füstölt. Sajna nem mehettem gyorsabban, mert a futó üresen nagyon pattog, így is 2x cseréltem izzót hátul mert kirázta az izzószálat. Még jó hogy volt nálam tarcsi :-)
Tozo2012-09-15 19:34:45 // 24552
Én személy szerint nem újíttatnék turbót, de biztos vagyok benne, hogy AR-t is lehet...
Mivel a lelke a középrész, a rendes felújítás annyiból áll, hogy a turbina-, sűrítőhazát és a vezérlődobozt átszerelik egy új törzscsoportra (középrészre). Az a turbó amiben a törzscsoportot szétszedik és cserélgetnek benne alkatrészt, az szerintem nem lesz hosszú életű...
Mivel a lelke a középrész, a rendes felújítás annyiból áll, hogy a turbina-, sűrítőhazát és a vezérlődobozt átszerelik egy új törzscsoportra (középrészre). Az a turbó amiben a törzscsoportot szétszedik és cserélgetnek benne alkatrészt, az szerintem nem lesz hosszú életű...
Csabi2012-09-15 19:33:38 // 24551
lehúzott ablaknál hallom én is...:)
bonyesz2012-09-15 19:32:35 // 24550
Enyém is fütyül.Voltam vele Csörinél azt mondta ez ilyen a 8szelepeseknél van általában.Azt mondta hogy sokáig halljam még.
Tozo2012-09-15 19:30:15 // 24549
Nekem csak hidegen és csak pár percig. Menet közben sosem hallom. Tegnap megtekertem egy új benzines, turbós Astrát, na abban fütyült rendesen 5ezer körül :-)!
Szerintem nem jó jel, ha menet közben hallod a hangját. Lehet csapágyas, vagy vmelyik kerék megsérült :-(.
Szerintem nem jó jel, ha menet közben hallod a hangját. Lehet csapágyas, vagy vmelyik kerék megsérült :-(.
Csabi2012-09-15 19:12:28 // 24548
Gázelvételkor??? Nem nagyon... 0.8bar fölött fütyül, de csak 2-3ban hallom utána már elnyomja a szélzaj...mellesleg egy ARszervizes szerint nem lehet felújítani a "mi" turbónkat, csak csere...mint a kormányműnél, na mondom ez f.sza.
droberto2012-09-15 18:55:01 // 24547
Nálatok is fütyülget a turbó váltáskori gázelvételkor?
droberto2012-09-15 18:54:19 // 24546
"JTD-k turbói állítólag nincsenek nagyon túlméretezve." - Tudom, és félek is tőle. :(
A kuplung sincs! ;)
A kuplung sincs! ;)
GTPeti2012-09-15 18:15:40 // 24545
"Meg a PRV már két stekkeres." Tudom. ;)
A turbót csak kényszerből, a DPF miatt. A PRII-nél is megtehették volna, de a JTD-k turbói állítólag nincsenek nagyon túlméretezve.
A turbót csak kényszerből, a DPF miatt. A PRII-nél is megtehették volna, de a JTD-k turbói állítólag nincsenek nagyon túlméretezve.
droberto2012-09-15 17:33:00 // 24544
És szerintem neki se menne rá ha régebbi JTD-ről van szó!
droberto2012-09-15 17:23:56 // 24543
Az érdekelne egy Novitec evolúció és kompatibilitási lista. (A Novi oldalán már csak az újak vannak kint :( )
Egy barátomnak is beígértem az 1.3 Grande-hoz (75 Le) egy novit, de azóta nem láttam eladót. Az enyém sajna nem ment rá (azt hiszem a MAP-ra, mert több pin-es). :(
Talán a T jel miatt.
Meg a PRV már két stekkeres. Nemcsak a befecskendezést variálják.
Egy barátomnak is beígértem az 1.3 Grande-hoz (75 Le) egy novit, de azóta nem láttam eladót. Az enyém sajna nem ment rá (azt hiszem a MAP-ra, mert több pin-es). :(
Talán a T jel miatt.
Meg a PRV már két stekkeres. Nemcsak a befecskendezést variálják.
GTPeti2012-09-15 17:19:39 // 24542
Az a barátomnak túl drága lenne. És egy sima 8V-shez felesleges is.
droberto2012-09-15 17:18:48 // 24541
Nem vagyok egy tuningmatyi, de tudomásom szerint, ha adsz levegőt is az égés mellé, akkor nem lesz feltétlenül több korom.
Egyébként az 1.9 még E4.
Egyébként az 1.9 még E4.
droberto2012-09-15 17:15:10 // 24539
A SW update lemaradt: :)
Igen, így könnyű elintézni a dolgot, nem használjuk ki a szűrő teljes kapacitását! Így már egész korai telítődésnél regenerál. Ezzel elkerülhetővé válik, hogy egy esetleg hosszabb városi etap mellett 100% fölé menjen a telítettség.
A sűrűbb regen pedig a fogyasztás rovására megy! Köszönöm ilyen sw update-et én nem kérek.
Inkább jobban figyelek 90% felett, és követelek egy DPF kijelzőt a műszerfalra! :)))
Igen, így könnyű elintézni a dolgot, nem használjuk ki a szűrő teljes kapacitását! Így már egész korai telítődésnél regenerál. Ezzel elkerülhetővé válik, hogy egy esetleg hosszabb városi etap mellett 100% fölé menjen a telítettség.
A sűrűbb regen pedig a fogyasztás rovására megy! Köszönöm ilyen sw update-et én nem kérek.
Inkább jobban figyelek 90% felett, és követelek egy DPF kijelzőt a műszerfalra! :)))
GTPeti2012-09-15 17:08:18 // 24538
PRII? Mert arra én is tudnék vevőt.
droberto2012-09-15 17:07:50 // 24537
Aha!
Eddig nincs is vele gondom! :) (kopp-kopp-kopp)
Eddig nincs is vele gondom! :) (kopp-kopp-kopp)
droberto2012-09-15 17:06:05 // 24536
;)
Ismered?
Fiat Bravo 1.9 8V-be volt neki!
Ismered?
Fiat Bravo 1.9 8V-be volt neki!
GTPeti2012-09-15 17:04:07 // 24535
Ja, csak azt valaminek a számlájára tudják csak megtenni. Ellenkező esetben már gyárilag úgy jött volna ki. Többletteljesítmény nincs többletüzemanyag (így több korom) nélkül.
A gázreakció pedig az Euro5 miatt olyan. Ha nem cél az E5 megtartása, akkor lehet "optimalizálni".
A gázreakció pedig az Euro5 miatt olyan. Ha nem cél az E5 megtartása, akkor lehet "optimalizálni".
Shadin2012-09-15 17:01:25 // 24534
Nekem az eredeti programozás dátuma: 03/28/2007 volt, a Tied 10. havi és már az újabb sw volt rajta. Elég hamar rájöttek, hogy nem jó valami...
Shadin2012-09-15 16:57:07 // 24533
Nem az lenne az "optimalizálás"? Gyorsabb reakció...stb
Shadin2012-09-15 16:54:14 // 24532
A box-ot előlem vetted meg Hargitai Zsolttól :-)
GTPeti2012-09-15 15:01:33 // 24531
Szerintem DPF barát tuning nem létezik. Maximum olyan, ami picit kevesebb többletkormot okoz, mint a többi.
droberto2012-09-15 14:28:36 // 24530
Ezzel kapcsolatban annyi még, hogy ilyen "sokáig teker és nehezen indul" történet többször is előfordult már, de az üzenetet eddig csak 4-szer láttam. A jelenséget általában egy kisebb füstpamacs kíséri a beindulás pillanatában. Ez a boxtól független.
droberto2012-09-15 14:13:41 // 24529
Szóval Examiner kell hozzá. Azt hittem otthoni hackerkedés. :)
A SW változatunk megegyezik. Az SW számod egyel több mint enyém. A HW számod 2-vel több mint az enyém, ami érdekes. Jó lenne egy ilyen szoftver változat leírás, hogy melyiket hol változtatták.
Ilyen Atipollution Filter Clogged-et az enyém már 4x kiírt. Szabadfordításban környezetszennyezés elleni szűrő. Úgy sejtem, hogy ez a PR neve a DPF-nek.
Ezt a feliratot jellemzően olyan indítózás után írta ki, amikor lassan teker csak az önindító és sokáig kellett indítózni. Mind a négy esetben a DPF telítettség 30-70% között volt. Egyéb hibára utaló jel nem volt egyszer sem!
Remap: Többek közt, ezért sem akartam én sem. Ezért jó a Novitec Powerrail V, mert az már DPF barát. A Turbót is "inzultálja", némi plusz levegőt bejuttatva a többlet üzemanyaghoz.
SZVSZ, ezért is van az, hogy a chipmesterek optimalizáláskor rábeszélik a delikvenst (jellemzően hamis érvekkel), hogy egyúttal írassa ki a DPF-et is. :( Ellenben ismerek olyan remappolt Usert, akinek bent maradt a szűrő. Eddig nem tudok nála károsodásról...
A SW változatunk megegyezik. Az SW számod egyel több mint enyém. A HW számod 2-vel több mint az enyém, ami érdekes. Jó lenne egy ilyen szoftver változat leírás, hogy melyiket hol változtatták.
Ilyen Atipollution Filter Clogged-et az enyém már 4x kiírt. Szabadfordításban környezetszennyezés elleni szűrő. Úgy sejtem, hogy ez a PR neve a DPF-nek.
Ezt a feliratot jellemzően olyan indítózás után írta ki, amikor lassan teker csak az önindító és sokáig kellett indítózni. Mind a négy esetben a DPF telítettség 30-70% között volt. Egyéb hibára utaló jel nem volt egyszer sem!
Remap: Többek közt, ezért sem akartam én sem. Ezért jó a Novitec Powerrail V, mert az már DPF barát. A Turbót is "inzultálja", némi plusz levegőt bejuttatva a többlet üzemanyaghoz.
SZVSZ, ezért is van az, hogy a chipmesterek optimalizáláskor rábeszélik a delikvenst (jellemzően hamis érvekkel), hogy egyúttal írassa ki a DPF-et is. :( Ellenben ismerek olyan remappolt Usert, akinek bent maradt a szűrő. Eddig nem tudok nála károsodásról...
GTPeti2012-09-15 13:47:39 // 24528
Amit te akarsz az németül az Eierlegendewollmilchsau. Vagyis a tojásrakógyapjastejkoca. :)
Szerintem a DPF és EGR és a programmoptimalizálás kizárják egymást.
Szerintem a DPF és EGR és a programmoptimalizálás kizárják egymást.
Shadin2012-09-15 12:10:29 // 24527
EZ a Fiat Szabó Érd diagnosztikai műszere frissítés előtt:
MES szerinti aktuális SW verzió:
MES próba, de ilyet soha nem láttam még:
Átlag 900-1000Km helyett 500Km, és nem engedi 70% fölé:
Így tényleg nem fog LIMP-elni, de fél literrel több a fogyi amire még rájön fél lityi a 17" upgrade miatt :-(
Csippelnem kell, de kormot nem akarok. DPF EGR megtartása mellett van értelme?
MES-ben van újratanító mód. Kipróbálta már valaki? Nem kell SW frissítés után "resetelni" az addig "megszokott" dolgokat?
Z
MES szerinti aktuális SW verzió:
MES próba, de ilyet soha nem láttam még:
Átlag 900-1000Km helyett 500Km, és nem engedi 70% fölé:
Így tényleg nem fog LIMP-elni, de fél literrel több a fogyi amire még rájön fél lityi a 17" upgrade miatt :-(
Csippelnem kell, de kormot nem akarok. DPF EGR megtartása mellett van értelme?
MES-ben van újratanító mód. Kipróbálta már valaki? Nem kell SW frissítés után "resetelni" az addig "megszokott" dolgokat?
Z
droberto2012-09-15 10:51:27 // 24526
Az valószínűleg egy CAN hiba! A rádiót piszkáltad? Akkufeszültség rendben! Restart után megszűnt a jelenség?
Dugd rá a FES pajtit, és néz rá az óra vezérlőre, hogy van-e benne hiba? Nyomnék egy óratesztet is kíváncsiságból!
Dugd rá a FES pajtit, és néz rá az óra vezérlőre, hogy van-e benne hiba? Nyomnék egy óratesztet is kíváncsiságból!
droberto2012-09-15 10:36:45 // 24525
DrB2012-09-15 10:10:14 // 24524
Van egy kis gombaalakú műanyagelem belül, a szélvédő alsó széle előtt, középen. Nem ez a napsugárzás érzékelő?
droberto2012-09-15 10:03:55 // 24523
Az hasznos információ! Eddig az gondoltam, hogy az utastérben van!
Már csak a napsugárzás szenzor helyét kéne felderíteni....
Már csak a napsugárzás szenzor helyét kéne felderíteni....
Csosznorbert2012-09-15 10:03:50 // 24522
Üdv. Az milyen jelenség amikor az össz kilóméterszámláló elkezd villogni?
droberto2012-09-15 10:02:33 // 24521
Ez a Examiner Emulator mire jó még? Azt hittem ez ilyen gyári szerviz/szoftverfrissítő alkalmazás. Mi köze van a FES-nek hozzá?
DrB2012-09-15 09:52:10 // 24520
Ez a szenzor szeret meglazulni és zörögni. Legalábbis nálam ez volt a zörgés oka. A tippet az Alfisti.neten találtam egyébként.
Shadin2012-09-15 09:30:17 // 24519
droberto2012-09-14 22:52:14 // 24518
Ahogy mondod! :)
Ez a nyomás kevés! 3-ig nyugodtan fújhatod. A fogyid is javul(hat) tőle!
Ez a nyomás kevés! 3-ig nyugodtan fújhatod. A fogyid is javul(hat) tőle!
Dömpi (il dottore)2012-09-14 22:13:30 // 24517
én mindig 2,7-ig fújom, de kizárólag reggel, amikor még hideg a gumi. (kb. 150 méterre van a benzinkút, ott szoktam nézni). Melegen eléggé felmegy benne a nyomás. Akkor már nincs értelme ellenőrizni, ugyebár.
droberto2012-09-14 22:05:17 // 24516
Dömpi (il dottore)2012-09-14 21:32:42 // 24515
a 2,9 nem sok egy kicsit?
Szerinted a 255/40/19-be mennyit fújjak?
Szerinted a 255/40/19-be mennyit fújjak?
droberto2012-09-14 21:30:56 // 24514
Az jók voltak, 3 hetente rájuk szoktam nézni. 2,7 bar-ral szoktam járni télen. Nyáron pedig elöl 2,9, hátul 2,7 bar-ral.
bonyesz2012-09-14 20:36:56 // 24513
Köszönöm holnap megnézem és jelentkezek.
Pityukoma2012-09-14 20:30:35 // 24512
bonyesz2012-09-14 20:15:16 // 24511
Oké de mond meg merre keresem.
danikab622012-09-14 19:59:15 // 24510
ez nem ida akart jönni, hanem a 145/46 fórumra, bocsi :)
danikab622012-09-14 19:56:23 // 24509
Hello Cartársak!
Olyan kérdésem lenne, hogy 145 1.4 boxernél, hol van a hűtő rendszer túlnyomás szelepe? Nekem nem a tágulási tartálynál, mert ott csak "sima" csavaros kupak van! Előre is köszi :)
Olyan kérdésem lenne, hogy 145 1.4 boxernél, hol van a hűtő rendszer túlnyomás szelepe? Nekem nem a tágulási tartálynál, mert ott csak "sima" csavaros kupak van! Előre is köszi :)
GTPeti2012-09-14 19:32:04 // 24508
Az nem lehet, hogy a téli kerekeid nem voltak felfújva eléggé?
GTPeti2012-09-14 19:24:22 // 24507
Akkor eltömődött az kondenzvízcső. Előfordul az ilyen. Mindenképpen rá kéne nézni.
bonyesz2012-09-14 19:06:01 // 24506
Nemrég töltetem fel a klímám átmosattam.Kérdésem az lenne.Olvastam róla meg már más autónál láttam is ha megy a klíma van viz kícsapodás ami ha áll az autó lesz alatta egy tócsa,az enyémen sajna nem látok és van bent egy furcsa szag,talán el lehet dugulva.Klíma brutálisan nyom mellette.De talán visszafelé is dolgozik nem tomm valaki tapasztalt már ilyent.elöre is kösz.
Dömpi (il dottore)2012-09-14 18:14:59 // 24505
255/40/19