Gabriel2006-07-19 18:40:20 // 1727
Pár pontra reagálnék így egyben:
1. Zool-al egyetértek, de szerintem az olaszok nem is tudnak az itteni bakikról, a dealerek csak bólogatnak szerintem ha tárgyalás van, azaz semmi visszajelzés. Meg kéne kérdezni Bo kolléganőt aki Csiki-Begénél van. Írok is az oldalára...
2. Én is úgy tudtam Marelli lesz. Van egy nagy BOSCH gyár Miskolcon lehet ott gyárják ha HUNGARY van rajta? Szerintem Marelli lesz akkor is, mert ezt írta mindenki.
3. 159-es bevezetéssel nagyon el lehet baltázni az egészet, szerintem az egész világ most figyel, hogy milyen lesz, erre meg ennyi baki.
4. Apósom nemrég egy Lancia motrot szerelt össze és elszidta nagyon, azt mondta, hogy ezt börtönben kéne raboknak büntetésből szerelni és összerakni. Alfisti lehet, hogy nem szép ha valaki így beszél, de én hallom a másik oldalt is akik nem rosszindulatból mondják. Sógorom meg a sebességváltózár iparban utazik. Minden OFF német/japán stb. márkába 1.5 óra beszerelni a zárat, na az olaszokba meg dupla ennyi. Tanúsítom is, mert az enyémbe 4-4.5 órát reszelgette és szerelte be a srác aki évek óta ezt csinálja. Meg is kaptam, hogy ne reklámozzam őket, mert csak az idő megy el az olaszokkal. Most ok magunk ellen beszélek, mert nekem is fáj, de van mit még az olaszoknak tenni, hogy okés legyen minden, mert minőségi rendszer ide vagy oda azért laza nép (igaz felépítettek egy gazdaságot a semmiből a II. világháború után mint vesztes állam).
5. Autóipari QS9000-es minősítés: Ha jól emlékszem akkor 1 millió termékből 6 db. lehet hibás maximum, de lehet inkább Charlie166-ot kéne megkérdezni ő Alpine-os és jobban tudja.
na UFF
Kalex2006-07-18 15:08:27 // 1726
Badboy kérésére eddigi tapasztalatok:
-klimából hiányzott 10 gr gáz (gyárilag 55gr nekem 45gr volt, hatékonysága zselé...volt) most már kell a pulóver,
-fogyasztás: csak város nem kímélve, klimával 8,4 liter, sztráda 170 7,8 liter,
-a jobb oldali sárvédőből kiugrott az index, a rúgót meghajlitva visszaraktam, azóta jó,
-van egy folyamatos mocorgás az anyósülés előtti részből, még nem tisztázott hogy mi, de szerintem mivel minden kábelkötegen ott fityeg egy bazinagy matrica, valamelyik olyan helyen van hogy a menetszél lóbálja...
Komoly probléma nincs!!! Az élmény mindenért kárpótol...
Alfista2006-07-15 10:40:09 // 1725
Természetesen nagy-nagy tisztelet a kivételnek!!!
Alfista2006-07-14 14:10:30 // 1724
Sajnos a magyar olaszautó kereskedőkről nekem nagyon rossz a véleményem és sok-sok embernek is. Nem tudom, milyen elvek alapján dolgoznak, de ezért is ilyen a híre a márkának. Persze az anyacég is keményebb feltételeket szabhatna, tehát az Alfa központilag is okolható a hibákért, mert miért tűri el ezt!?
A másik a szervíz. Hát én itt Fehérváron már sokszor nyeltem jó nagyokat, hogy be ne szóljak valamelyik sz&rjankónak, mikor úgy beszélt a javított Fiat-ról, Lancia-ról és Alfa-ról, mintha mind ócskavas lenne. :(
Szóval itt sok tennivaló akad! Nem csak jó autót kell megtervezni és legyártani, hanem ami ezután következik, értékesítés, szervizelés, stb. is nagyon fontos.
Kalex2006-07-14 10:43:03 // 1723
Nincs sehol totális végellenőrzés - még a hőn dicsőitett AUDI is kierszt jópár hibás példányt. Ezeket a "szak" ujságírók soha nem sarkitják ki annyira... vajon miért?
Nekem pl. a klima hatásfoka gyenge volt, visszamentem 10dkg gázt még kivánt a rendszer és jó lett. A klimát összeszerelés után soha nem tesztelik,
mondta a szerelő, ezért van a garancia!
Ezt a "szak"újságíró úgy kisarkitotta volna, hogy mentő vitte el mert napszúrást kapott vezetés közben...
zolee1452006-07-14 10:11:50 // 1722
azért itt két dolog van. Mondjuk ha én vagyok az importőr és ilyeneket olvasok az autóról akkor megnézem mi a baj. Ha trehány az kereskedő akkor kicsit megnyirbálom a hasznát (építettünk Renyó szalont és mondta a tulaj hogy ez náluk rendesen működik. x csöngés után nem veszi fel a telefont akkor hibapont, ha nem úgy bánik a vevővel hibapont, ezt mindet tesztelgeti az importőr...x hibapont -nyereség), ha pedig tényleg az autó hibás akkor azonnal elkezdem baszogatni a gyárat. Ez most nem vicc. Lefordíttatnám az összes cikket és elküldeném nekik egy kérdéssel, hogy: gyerekek hogy adjam el ezt a kocsit? Ha egy ilyenre nem úgy reagál a gyár hogy kijavítja, hanem úgy hogy megsértődik akkor kapja be. Ez az ő zsbeére is megy...
Alapvetően jókat írnak az autóról, de ilyen apróságokon csúszik el.
Tibe2006-07-14 10:03:37 // 1721
Zool tökre egyetértek veled!
zolee1452006-07-14 09:54:12 // 1720
leginkább a motorvezérlésre mondták hogy visszatérnek az olaszra.
az évek során egy csomó dologról bebizonyosodott hogy baromság: ilyen a német elektronika, meg pl a vezérműszíj is. A hírek arról szóltak hogy a baromságokat elfelejtik, tehát olasz elektronika, láncos vezérlés stb.
Zool2006-07-14 09:46:50 // 1719
Szerintem az Alfa minősége és megbízhatósága sokkal jobb, mint a híre. Pont ezért durran el az agyam, ha a márkakereskedő épp tesztautónak ad át nem tökéletes példányokat. Engem is picit beégetett a 159, amikor elvittem pár kollégát. Semmi komoly, csak annyi h a hátsó sárvédő borítása hozzáért a kerékhez, és ez egy picit zavaró, súrlódó hangot adott, főleg terhelésváltásos kanyarban (pl. szűk autópálya-felhajtó). Csak hát éppen egy IS250ből ültünk át, ami nem csinált ilyet. Az egyik kolléga most cserélné le az Avensisét, a másik is nagy IS fan, gondoltam bemutatom nekik a 159-est, azon felül h én is gyúrtam rá, és hetente mentem tesztvezetni. Erre a tesztautó nem 100%-os. Félre kellett állni megigazítani a sárvédőborítást. Mondanom sem kell, h egyik sem gondolkodott ezután Alfában, pedig a probléma igazából egy semmiség volt. Csak hát az összkép. így lesz akár 3-al kevesebb eladott 159. Oké, ma is egy 159 jött közvetlenül előttem, tehát a kocsi fogy, de ez egy kihagyott ziccer.
Ezek után én azt mondom, h nem az újságíró hibája ha lehúzza, hanem a márkakereskedőé (Lásd Totalcar teszt, hasonló hibával, nem az ő dolguk megigazítani a sárvédőt, pedig valszeg csak ennyi volt az általuk kifogásolt súrlódás oka). Amúgy én is jártam már így a 147-esemmel, valszeg vmit nem jól csinálnak a sárvédőborítás rögzítésénél.
De szerintem a lényeg: a 159 az Alfa és a Fiat csoport nagy lehetősége. Nagyon jó autó egy népszerű szegmensben, ami ráadásul még pénzes is. Ha a márkakereskedőnek nem jut el az agyáig, nem az újságíróknak kell helyettük ezt pótolni. Most persze nem a tapló A2 tesztekre gondolok, de pl. a Totalcar nagyjából részrehajlástól mentesen és nagyjából korrektül írt a kocsiról. Nem lett volna szabad nekik okot adni arra, hogy negatívumot írhassanak. Nem igaz h nem képes vki átnézni rendesen a tesztautókat MINDEN EGYES átadás előtt. Ez nem olyan mint egy elégedetlen ügyfél, én is ablakmosótartáj-sapka nélkül kaptam meg a 147-esemet, de ez egy apróság volt, és utána nem kell elmondom a TV-ben párszázezer embernek. Visszamentem, feltették rá a sapkát, és elnézést kértek. Az első utántöltésig fel sem tűnt, utána sem izgatott. De egy tesztelő abból él h legjobb tudása szerint leírja véleményét. Olyan ez, mintha a díler feladna egy fizetett hirdetést azzal, h a terméke nem megbízható. Ok, az A2 cikk inkább tűnt egy pénzbehajtó kötekedésének, de sok olyan fórum van ahol lehetne nyomulni.
TarP2006-07-14 08:28:57 // 1718
Ki az, aki még hisz az ótósújságíróknak?
Én az ilyen magazinokban csak a képeket, meg a műszaki paramétereket nézem meg. A cikkek címével általában eláruilják magukat (Legtöbbször semmihez nincs köze az odavetett szavaknak)...kicsi hozáértés, hosszú cikk...
Kalex2006-07-14 07:39:02 // 1717
A fékrendszer központján ez áll: Made in UK. Ez már mégse német, bár az az érzésem ez is ha szétszednénk a legméllyén távolkeleti chipek vannak...
zolee1452006-07-13 20:39:56 // 1716
gyerekek! Akkor most valaki sűrgősen világosítsa meg az elmémet! Nem úgy volt hogy az Alfa végre kukázza a minőségi német elektronikát, és visszatér a jól bevált szar olaszra?
Tibe2006-07-13 17:55:12 // 1715
Bazze már itthon is Bosch-t gyártanak? :P Kár hogy ezen spórolnak az Alfánál, én a vezetés helyében tuti Magnetti Marellivel szerelném a kocsikat. A bosch miatt elég sok bírálatot kaptak eddig is az Alfák holott köze nincs az olaszhoz :P
Kalex2006-07-13 13:25:16 // 1714
Szerintem inkább összeségében ez egy köcsög aki írta!!!!
"A tipikus Alfa-gyengeségek kiküszöbölésére, megszüntetésére már számtalan kísérletet tett a márka - eddig hiába."
"Nagyvárosi forgalomban a kézi váltó és e motor párosa nem ideális társ a közlekedéshez." FALÁBÚ KÖCSÖG!!!!!
"A vezetési élményre sokkal inkább a zaklatott szó a jellemző."
"FALÁBÚ, KEZDŐ VEZETŐ, KÖCSÖG!!
De egy ilyen hogyan tesztelhet igazi autót. Ez tesztelje a körhintát az tuti megbízható neki...
Pietro2006-07-13 13:14:55 // 1713
:-O
Az lenne a legjobb, ha kiderülne, hogy a mutyuki gyár Egomi valamelyik gyáregységében gyártják. pffff
Kalex2006-07-13 13:05:28 // 1712
BOSCH >>> Made in Hungary >>> döbbenetes, de igaz!
Tibe2006-07-13 09:11:03 // 1711
A 159-esekbe nem Magnetti Marelli van? Vagy csak azt akarták beletenni?
zolee1452006-07-13 08:38:23 // 1710
Valami windows alapú elektronikája lehet, mert csak leállította, várt pár percet és amikor újraindította megont működött, csak a hibaüzenet maradt meg...
amúgy az is vicces volt amit magáról írt: volt Alfája, de nem venne újra.
Halesz2006-07-12 23:53:46 // 1708
Az Autó-Motor legfrissebb számában 159 2,4 mJTD teszt van! Összességében pozitív, leszámítva, hogy rakoncátlankodott a motorelektronika...... :/
Alfista2006-07-12 09:45:02 // 1707
Azt elfelejtettem ideírni, hogy láttalak a múlt héten Fehérváron és nagyon szép a járgány! :)
Alfista2006-07-12 09:43:38 // 1706
Ehhez valóban nem kell semmit hozzátenni!
Bevallom, nem számítottam arra, hogy ennyire jól fog sikerülni a 159! :)
Vezettem is és nagyon-nagyon ott van! :)
Kalex2006-07-12 07:36:08 // 1705
Este 10,OMV kút, csak én állok a kútnál, a shopban beszélgetek...beáll 2 "IN" rendszámú Audi A6 (Az "IN" Győrben azt jelenti, hogy az Audi német mérnökei, Ingolstat-i rendszámú cégautóval) Kiszálnak és nem tankolnak...nem ám, odasétálnak a 159 -hez és nézik ... nézik ... nézik ... körbejárják ... Amikor megláttak kijönni a shopból, persze mintha semmi sem történt volna tankolták a kocsijukat.
Kell-e ennél nagyobb bizonyiték a "német márkások" Alfához való viszonyulására?:))
Ez az új 159 nagyon rávert a németek formavilágára - szerintem.
Zool2006-07-09 14:16:22 // 1704
Sziasztok
Ma csináltam egy kis túrát ebéd után itt Luxiban. Az Eredmény: 4 db 159es és 1 db Brera. Mindezt vasárnap nagyjából ebédidőben, különösebb keresás nélkül... Asszem beindultak az eladások... :)
Z
Gabriel2006-07-05 19:14:40 // 1703
ne cikizd én is ezt írtam neki
BadBoy2006-07-05 18:19:21 // 1702
Néztem a képeket, nagyon jók, de már főkép szerintem nem aktuális.
Kalex2006-07-05 14:54:13 // 1701
Tettem egypár fotót az oldalamra az új masináról...159 függők örömére!
Gabriel2006-07-04 22:21:00 // 1699
Pötty nagyon hallgat. Hazaértél épségben srác? :-)
Gabriel2006-07-04 22:20:23 // 1698
az tuti hogy hatásos lenne, sőt aki bámulja osztogatni a kártyanaptárt... :-)
Halesz2006-07-04 18:29:47 // 1697
Látod, hogy kellett volna rátenni pár www.alfaamore.hu feliratot? :))))))))
GEORGE2006-07-04 18:15:41 // 1696
Örüljél neki, illetve örüljünk neki! :-)
Ezek szerint csak lenyugözi az embereket a 159-es! :-)
csocsi2006-07-04 15:23:28 // 1695
Szerintem ez így természetes :))))
Gabriel2006-07-04 15:21:57 // 1694
ennek örülünk Kaleex kolléga, nesze neked hüle tesztek a TV-ben a való világ az igaz, amikor bámulnak nem? :-)))
beeep1462006-07-04 15:16:14 // 1693
Mer' nem tudják, hogy A8, A6 vagy A4... :-)) Tök egyformák... A 159 azért sokkal egyedibb.
Kalex2006-07-04 15:13:36 // 1692
Új jelenség: nyilvános parkolókban rendszeresen körülálják a kocsit, nem gyerekek, FELNŐTT emberek(nem közterületfelügyelő meg ilyesmi:))) már
totál lámpalázas vagyok...mondjuk szép-szép, de mondjuk egy A-8 nem ennyire csodálat tárgya ...
Gabriel2006-06-30 12:35:55 // 1691
OFF
választ felvidékbe írom
ON
BadBoy2006-06-30 12:19:19 // 1690
Ne offoljátok szét a topicot!!!!!!!!!!!!!! Arra ott van a felvidék!!!!! :)))
Halesz2006-06-30 12:17:28 // 1689
Ja igen, látom. szerintem nem gáz :)
BadBoy2006-06-30 12:17:07 // 1688
Ezt akkor majd a fateromnak is mond el. Azért rendelünk bőr belsőt, hogy nehogy kiégjen, és le lehessen takaritani, ha egy kis hamu kerül a hátsó ülésre. De ő soha nem használja a hamutartót, sema az a pöcst, amivel meggyújtod a cigit.
Gabriel2006-06-30 12:16:38 // 1687
jaj, ilyeneket nem is feltételeznék, szerintem te sem vetted észre valami mind van a mint helyett, de meg sem nézem, mert elég a bajom mert össze kell gyűjtenem amiket még badboy-al el kell intézni
Halesz2006-06-30 11:52:09 // 1686
És én írtam bele a hibát, vagy csak én sem vettem észre? :)
kando.2006-06-30 09:08:51 // 1685
Üres csokipapírokat tárolni benne, amig nem találok szemetest :))
Gabriel2006-06-30 09:04:50 // 1684
mert a hamutartó sem olyan pontosan illeszkedik, mint a Merciben,
147-ben dohányozni? Ütném is ki a szájából a bagót azonnal :-))))))) Hamutartót cukorkák tárolására kell használni na :-)))
Gabriel2006-06-30 09:02:47 // 1683
pl. engem ahogy feszítek boldogan egy latin 159-ben.
ezt már nevezem öntudatosságnak :-)
Gabriel2006-06-30 09:01:29 // 1682
Helyesírási hiba becsúszik mindig, megszerkesztettem a bősi tali információs lapját amiből mindenki kap, erre Halesznak is átkültem és kijavította. Fénymásoltam is 100 db-ot (a kis optimista mondhatnátok) erre egy kolléganő talált benne hibát. Pipa voltam, de nem akartam még 1x ennyit lenyomni, úgy marad és kész, fogjuk rá, hogy tájszólás :-))
TarP2006-06-30 08:57:27 // 1681
Azért néha kipróbálnak Alfákat "idegen autósszívüek" is: Szomszédom csak német autóval jár már sok-sok éve, utóbbi időben főleg Audi, Mercedesek...És lám egyik nap egy fekete 147-essel állított haza.
Gratulációk közepette megkérdeztem, hogy MIVANVELED-HE?
Mondja: Nagyon szépek ezek csak szar Olasz izé, mert a hamutartó sem olyan pontosan illeszkedik, mint a Merciben, de nagyon szép, meg jólmegy, de biztos rohadni fog.
Mondom neki: Enyém Alfa ócska, TEN years old, oszt nem rohad.
Mondja: De, biztos rohad, mer' olasz, csak ennél a fénynél nem láccik :)
Szóval nem lehet könnyen meggyőzni, de legalább kipróbálja...
Plusz infó: A szénszálas műanyagot vizsgálgathatja, hogy mikor rozsdásodik má' :) :) :)
Pötty2006-06-30 07:22:14 // 1680
Szintúgy...
Autópálya...koccanás...oltári nagy dugó...
Az imént említett mélyen tisztelt Kovács János derékig kinn lóg a vadiúj passatból és figyeli, ahogy öttel elgurulok mellette és az ablaktörlővel alig bírtam a szájából csorgó fröcskölő nyálat letörölni a szélvédőmről...
Ilyen az élet...
Jól látod Kalex! Szombaton dumcsizunk!
Kalex2006-06-30 06:40:02 // 1679
"Aki érti, az tudja, miről beszélek. Aki még nem, annak kívánom, hogy megtudja!"
Ezt a cikket ez a mondat teszi tökéletesen meggyőzővé, lehengelővé!!
Elképzelem ahogy Kovács János kőgazdag vállalkozó eszi a reggelijét a medencéje partján, miközben meggyőződése hogy ő mindenből a legjobbat veheti meg magának...ezt a cikket olvasgatja...van is egy csúcs passzátja(vagy ilyesmi).... és nem érti, hogyan lehet egy autóról ilyeneket írni...megijed hogy valami - ami biztos nagyon jó - , kimarad az életéből...neki is kell ilyen...hoppá!!...de hát ő egész életében az olasz autókat fikázta...nagy dilemma!!! És mivel főhősünk kemény csávó, inkább epedve bámul a lámpánál pl. engem ahogy feszítek boldogan egy latin 159-ben.
Na ekkor fogalmazódik meg az agyában :csak a német autó...önmagát nyugtatja szegény!
zolee1452006-06-29 22:20:13 // 1678
hajrá, nem vagyok sértődős:)