Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-13 12:12:00 // 106799
húzzál le 3 gyertyapipát :DDD Majd VTT-n kísérletezünk vele :DDDD
'''''2018-03-13 11:30:26 // 106798
Azt még nem tudtam kipróbálni valamiért! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-13 11:21:14 // 106797
papás üzemmód 3 henger? :DDD
'''''2018-03-13 10:42:07 // 106796
Már csak 18lityinél járok!Leszorítottam 28-ról! :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-13 10:16:53 // 106795
attól függ kinek a lába alatt és milyen távon, nálam bő 1 lityi volt különbség a Tibi javára, a rovarnak meg kb pár deci előnye van ezért nem lesz delej a következő, nincs értelme nálam :P Tamásunk már rosszabb, mint egy delej de hát attól a hangtól még a zúzmók is jobban szaporodnak :DDDDD
Macccy2018-03-13 09:58:32 // 106794
Vákuumpumpát írtam szerintem ...? Vagy elírtam?
Nem, jól írtam, a vákuumpumpa felől hallok kerregést. (Vezérlés cseréltünk mindenestül)
Shadin2018-03-13 09:53:28 // 106793
még jó hogy csak másfélszer és nem 3x annyit fogyaszt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-13 09:45:47 // 106792
jah csak kb harmad annyi nox-ot bocsájt ki, mint a delej szóval jobban védi a zúzmóimat :DDD
mezoba2018-03-13 09:41:49 // 106791
Egyik ismerősöm pont pénteken beszélt róla. Mondta hogy ő ült benne azoknál akik behozták mielőtt újpestihez került. Ő se akarta elhinni de mondta hogy a kormányon az alfa logón még rajta volt a fólia meg beleülsz és tényleg új illata van az autónak.
Roll19832018-03-13 09:10:38 // 106790
Pont ez jutott nekem is eszembe mikor olvastam, hogy a dízelek kipufogója korommentes. De akkor nem csak az én TBi-m kormos.
Shadin2018-03-13 09:08:53 // 106789
Mindenki a dízelek nem látható szűretlen koromrészecskéivel van elfoglalva, pedig a korai direkt befecskendezős benzinesek is eregetnek rendesen kormot. Szépen sunyiba át is tértek a kombinált, szívócső+égéstér befecskendezésre üzemállapottól függően.
Liquid2018-03-13 09:03:30 // 106788
ennyit a zuzmókról :D
Shadin2018-03-13 09:01:20 // 106787
Ezzel szemben a TBi kipufogója rendesen kormos...
tirex2018-03-13 09:00:58 // 106786
Tényleg át lehet rajta látni. Vertem a fejem a falba hogy megint bedőltem ennek a “biztos eltömődött a dpd” agyrémnek mert utána okádta a füstöt! Éjjel a pályán ha odaléptem neki kb nem láttam a mögöttem lévőket.
Morfiusz Cédula2018-03-13 08:47:25 // 106785
Még pár év és megérkeznek a null kilométeres 159-esek.
Macccy2018-03-13 08:04:19 // 106784
Nade egy olyan kerámiáról beszélgetünk, aminek éppen ez a szerepe és az égetés meg se kottyan neki, lehet hamarabb olvadna le a kipuff is. Ráadásul a hf problémák kapcsán éppen arról beszéltünk, hogy még a 650°C fok elérése és tartása is nehézkesen megy ennél a rendszernél. Bezzeg a frissített 2.0 -é előbb égne porig. No offense, de nekem ez nem áll össze :) Egyébként sok átégett dpf szűrőről hallottál? Az elégtelen regeneráció miatti dugulásról hallani mindenhol ..
b00772018-03-13 07:35:18 // 106783
Akkor nem is bajlódok a tisztítással, jelenleg benne hagyom a bontottat, ha az is vacakolni kezd rendelek bele újat. Kösz a segítséget!
Piritu - 1.000.0002018-03-13 07:17:19 // 106782
Azt minden tudjuk, hogy a 159 dpf-je még eléggé régen készült, a kezdeti nehézségekkel terheltek. Nem véletlen, hogy a 2.0-nál drasztikusan változtattak rajta. Simán lehet, hogy a használattól sérült a kerámiatest (elégett) és egy kicsit átenged, de még a rendszer így is életben tartja magát.
Macccy2018-03-13 01:05:47 // 106781
Oké, értem. De azt mondd meg, mire gondolsz, mitől lehet, hogy többeknek (köztük nekem is) mégis van némi korom a kipufogó végen? És nem fúrtuk át, kisebb készpénzt tennék rá, hogy a német első tulajdonos sem fúratta át. Ma direkt lementem, feldugtam neki az ELM-et (óóhogyaza kínai hosszabbító kábel, megint kimozdult, nyithattam ki a fedelet). AlfaOBD-vel megnéztem, rendesen regenerálgat, átlagosan 650 kilométerenként, átlagosan 11 perceket, utoljára 260 kilométerrel ezelőtt sütött brikettet és jelenleg 53% tömődésre következtet a rendszer a mBar nyomások alapján. Ez nekem nem tűnik semmilyen szinten sem csalós rendszernek, nem tér el az itteni srácok által említett regenerálási periódusoktól sem, egészen normális minden. Tehát ha ebben az autóban feltételezhetően ott van bent a normálisan működő dpf, akkor mégis mitől jutott ki némi (!nem szívódízel mértékű!) koromköd, amikor rossz volt az egr és mitől kormosodik össze 1-2 hónap alatt a szép króm Ti kipufogó vég pereme (!nem az egész!). És amit tirex ír, az is érdekes, ő meg átnézett a dpf-en. Mondjuk ez már paranormális még nekem is :)
Liquid2018-03-12 22:52:30 // 106780
Hoztam a papírformát :)
Sajna nincs pontos statisztikám, csak a blog, meg az excelem alapján tudom saccolni, de nagyságrendileg 25e km van bennük. Ezt a szezont még kibírják, a belső oldalukon már közel a kopásjelző.
Csabi2018-03-12 22:37:38 // 106779
Ennél az esetben tényleg igaz, hogy állapotot veszel...Ilyen állapotú 159-et még nem láttam, képen sem. Teljesen mindegy, hogy 27ezer van benne, vagy 89...Több nem hiszem.
Regen közben leesik a turbó nyomás, ahogy nálad is ;)
csokagm2018-03-12 22:14:22 // 106778
Én meg azt gondolom, hogy ő valahogy mindig irreálisan alacsony kmes autókat talál, pedig a kinti oldalak sincsenek tele.


Egyébként mint ha azt irtarok volna hogy regen kozben a turbo nyomas felugrik. Nalam pont hogy beesik nullara ha egyenletesen haladok. Ez 2.0 sajatossag?
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:09:08 // 106777
Nekem anno a 20ezret futott 156-omat tekerték vissza 12-re :-P
Céges vas volt és nem akartak az APEH felé elszámolni magánautó használatot...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:05:59 // 106776
Tuti, hogy nem hermetikusan. Mint írtam, ha már egyszer bement a korom, később is megtalálja az utat. Az elégetett gázolaj költségén már tuti megkereste egy új egr árát a vas...
Piritu - 1.000.0002018-03-12 22:01:52 // 106775
"De látod azt mondja semmi korom nem jön át. Ha átjön lyukas. :)" - elég elolvasni egy bármilyen műszaki leírást és rögtön kiderül, hogy a zsákszűrőn nem jöhet át semmi - feltéve hogy jól működik. A nyomáskülönbség simán lehet mérhető, hacsak nincs egy 25-ös fúróval átnyomva.
Ma megnéztem a céges parkolót. Egyetlen dpf-es dieselnek sem volt kormos a kipufogója. Kezdve a hárombetűs bajortól a csalószoftveres népautóig....
Haddel2018-03-12 21:58:28 // 106774
Érdemesebb lenne valami osztrák webshopból megvenned,143 euróért is van már a 235/40 r19 méret.
Piritu - 1.000.0002018-03-12 21:55:38 // 106773
"A dpf-en átjutó korom gondolom pont az az apró szemcse, ami már a kerámia pórusokon átfér és az elképzelhető legkárosabb." - no ez az,ami nem igaz. Anno amikor dpf-es kocsim lett hetekig böngésztem a netet. A fenti állítás igazolására SEMMIT sem találtam.
Ellenben egy svájci munkavédelmis mérési eredményeit igen. Ott munkavédelmi szempontból KIMÉRTÉK, hogy mit jelent a dpf egy alagútban dolgozó gépen. Az utólagosan beépített cuccok a legkisebb mérettartományban is kb 95%-ban kiszűrték a részecskéket. A látható tartományban gyakorlatilag 100%-ot mértek. Regennel együtt.
Giuntini2018-03-12 21:42:35 // 106772
2010-ben a 2.4-et már csak automata váltóval árulták.
Haddel2018-03-12 21:33:38 // 106771
Én még csak egy rövid szezont mentem vele,kb 15e km-t,de eddig szerintem jó .Alig kopott.
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:32:29 // 106770
Vártam a reakciód barátom és kb. erre is számítottam😆
Neked mennyit futottak már?
Liquid2018-03-12 21:23:47 // 106769
szerintem hibátlan :)
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:08:13 // 106768
Csak 1000 Ft az árdifferencia, egyik 52k másik 53k
Dömpi (il dottore)2018-03-12 21:07:09 // 106767
Sziasztok!
Uniroyal Rainsport 3: akinek régebb óta van, mik a tapasztalatok?
Leginkább az érdekelne, hogy milyen szárazon kánikulában? Ha kopik mennyire zajosodik?
Hajlok rá, de még bizonytalan vagyok, kéne egy utolsó lökés😁
Alternatíva a vredestein ultrac vorti.
gecsa2018-03-12 20:59:07 // 106766
Ikszeld ki, hogy tekert km óra, és tekerd meg előre. Akkor majd jól elhiszik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-12 20:22:56 // 106765
a fehér TI-re hívtak tegnap és nem akarják elhinni a km-et lehet rakatok bele még pár tízezer métert, mert az sem jó ha valós valami :DDD
SWut2018-03-12 20:14:24 // 106763
Tőlem aztán azt csináltak vele amit akartak, de ahogy ez kinéz az biztos, hogy egyedülálló.
Nem tudom mi logika lenne benne hogy mondjuk 60-80-ezerről vissza veszik 27-ezrre, de azért minden ráfér a bőrükre :D
Roll19832018-03-12 20:07:42 // 106762
Többször kiderült már, hogy miután behoznak egy autót, utána hónapokra eltűnik, hogy felkészítsék. :) Anno láttam egy kevés kilométeres példányt innen, tényleg jónak tűnt, egészen addig még egy fényező meg nem nézte és mutatta, hogy hol volt elmaszkolva és az egész oldala telibe volt fújva.
Haddel2018-03-12 20:02:34 // 106761
27 ezer??? Vicces😃
SWut2018-03-12 20:01:00 // 106760
Pont most találtam rá a hirdetésre.... Hát azért ez tényleg olyan mint az új. Szinte hihetetlen mennyire szalon állapotban van
Csabi2018-03-12 19:59:07 // 106759
Az minden csak nem jó jel. A hűtővízre nem tudsz ránézni MES-el vagy bármivel?...Egyébként használt , de nem felújított 159 hengerfejet kapott?
Csabi2018-03-12 19:57:26 // 106758
Azért ez tényleg patika, mind a motortér, futómű , az egész alja...Más kérdés, hogy 4,8 az ára...
gecsa2018-03-12 19:47:02 // 106757
A balos rottyant le, a bowden jó, adtam neki most kis kenést, meg megjárattam, hibátlanul működik.

A dugattyú is jár, csak a teteje kivirágzott. szerintem még menthető, egyelőre csak tömítéskészletet rendeltem hozzá. ha nem jön be, kap egy dugót is.
Shadin2018-03-12 18:37:50 // 106755
Ilyet hol lehet venni??
ProdyG2018-03-12 17:52:58 // 106754
Még annyi, hogy 2500 km ment bele a kocsimba a hengerfej csere óta, minden teljesen jó, de a hűtőventi a kocsi elejében azóta folyamatosan hangosan pörög, még 0 fokban is! Eddig csak nyáron, 30 fokban hallottam néha bekapcsolni. Szóval valami nálam sem stimmel. Vissza is fogom vinni. Remélem nem lesz még ezzel is valami nagy szívás...
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-12 17:49:30 // 106753
Igen, így laptopon olvasva vákumnak tűnik :-) Bocs, akkor nem szóltam :-)
ProdyG2018-03-12 17:47:20 // 106752
Látom pörög a hengerfej téma:
DZ Tuning-ék csinálták az enyémet, nyilván én is minél hamarabb túl akartam lenni a dolgon (másfél hónapot volt náluk a kocsim, nagyon ideges voltam már a végén). már néhány hét várakozás után mentem türelmetlenül, hogy van Szakál-m.-os felújított hengerfej a neten 180-ért, miért nem jó az, rakjuk bele...
Mondták, hogy legyen türelmes, ha azt a felújítottat megveszem, akkor ők nem rakják bele. De ha türelmes leszek, akkor ők szereznek jót. Nagyon nehéz volt türelmesnek lenni, de Emil esetéből úgy látom, csak megérte. DZ azt mondta, a felújítottal mennék vissza 1-2 éven belül hozzájuk.
Viszont 1 dolog nyugtalanít: az enyémen se gyári progi van. 2 és fél éve lett lecserélve a gyári progi, és kb 1 éve kezdődött a hengerfej probléma. Lehet semmi összefüggés nincs, de lehet megérné megnézetni a progimat. Csak hát alapból abszolút elégedett vagyok vele, nincs kedvem még ezzel is kínlódni...
Amúgy én kb 1 évet úgy jártam a kocsival, hogy már voltak hengerfej repedés jelek, de akkor még azt se tudtam mi az :) csak feszt után kellett töltögetni a hűtővizet. De más bajom nem volt eleinte vele.
Emilnek kitartást, szerintem ezen a ponton semmiképp sem szabad azt a kocsit eladni.
Jani72122018-03-12 17:44:21 // 106751
cseréld le kompletten a bowdent, én már a bal oldalt lecseréltem, volt a kötéllel is gond, de sajnos a bal hátsó munkahenger cserés lesz. A hátsó fékhez ezen kivűl nem nyultam, az elöző tulaj rakatott fel komplett hátsó féket, de abban is biztos vagyok, hogy egyszerre cserélték, csak szarul kopott. Tipikus opel betegség a hátsó munkahengerek berohadása. :)
Macccy2018-03-12 17:03:28 // 106750
Vákuumpumpát írtam szerintem ...? Vagy elírtam?
Nem, jól írtam, a vákuumpumpa felől hallok kerregést. (Vezérlés cseréltünk mindenestül)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak