Fórum >> Típusok >> 159

samu1262019-06-13 15:49:44 // 117273
Lendkerék mindenestől sztorinál 1 napot "csúsztak", felhívtam őket hogy mi újság és kész volt, csak nem szóltak (és 1 óra múlva már vittem is el) ez azért előfordul, nem telefonból erősek :D

Másik 3 alkalom pontosan annyi időt vett igénybe mint amit mondtak.
Zolibácsi2019-06-13 15:49:38 // 117272
A megbeszélt időpontot eddig nálam is tartották. Talán egyszer volt hogy csuszunk egy hetet amikor az ügyfél vitte az alkatrészt ami szar volt és nem akartak be szerelni.
De ha be esel az utcáról persze hogy ott áll az autód egy hónapig. Időpontos beteg az orvosnál is előrébb van.
RomeoOne2019-06-13 15:44:44 // 117271
Akkor te lehetsz a kivétel, aki erősíti a szabályt :DDD
Liquid2019-06-13 15:44:43 // 117270
pedig nincs igazad :D
Az hogy hetekig nem állnak neki, és rájuk kell járni az "minőségi tanúsítvány" negatívban.
De ez nem ár kérdése, hanem a hozzáállásé. Az ilyen kérhetne akármennyit, akkor is szarul szervezné a kevesebb melót is.
Márkaszervízzel volt már tapasztalatom, pont azért negatív a hozzáállásom.
samu1262019-06-13 15:39:31 // 117269
DZ-éknél (igaz hetekre előre szoktam bejelentkezni) de nem várattak meg eddig. (Minta 4 alkalom 2 év alatt)
RomeoOne2019-06-13 15:24:21 // 117268
Kereslet-kínálat. Ha ilyen a terheltség az ismerősödnél, emeljenek árat, mert ezek szerint még mindig olcsón dolgoznak az ottani viszonyokhoz képest.
RomeoOne2019-06-13 15:16:57 // 117267
Hát akkor de, még mindig igen :DDD
Mindegy, én láttam, hogy mi megy mondjuk egy D.Z.-nél, kb. az az állapot, amit leírt Gyuri. És mindenki küzd velük. Megbeszélsz velük egy időpontot, lerakod a kocsit náluk. 1 hét múlva sem szólnak, rájuk telefonálsz, kiderült ,hogy még rá sem néztek a kocsira. Még egy hét múlva ránéznek. Talán egy hónap múlva kész van. De egy idő után már a telefont sem veszik fel, úgy kell a nyakukra járni. Rossz mindenkinek. Aztán ha mégis elkészül, akkor persze általában nem kerül sokba, de inkább azt mondod, hogy fizettél volna másfélszer ennyit, csak az 1 hónapos kálvária egy napos lett volna.
Csöri pl. jól szervezi a dolgokat. Felméri előtte a dolgokat, beszerzi az alkatrészeket, a megbeszélt időpontra odaviszem a kocsit, aznap megcsinálja, aztán egy időre megint búcsút intünk egymásnak. Viszont tény, hogy nem is olcsó, még ha nem is egy márkaszeviz árképzés. A márkaszerviz az harmadik dolog. De általában azt úgy szokta fikázni a legtöbb ember, hogy még nem is látott olyat :DDD
Liquid2019-06-13 15:06:08 // 117266
nem, nincs igazad :)
Mondhatnám példának a 2 móvári ismerősömet és a győrit is, náluk is hasonló a terheltség.
Liquid2019-06-13 15:04:57 // 117265
most nemrég volt olyan hogy azt mondta csak bő 1 hónapra tud időpontot...
Igen Ő nem éjszakázik, úgy csinálja hogy jó legyen, de azért nem áll nála az utcán 200 autó, mert kénytelen azt mondani, hogy 1-2 hónap, és addig ne is vigyék oda. De ettől még kb. 2x ennyire is lenne kereslet, ha bírná :)
RomeoOne2019-06-13 14:56:41 // 117264
De igazam van. Csöri pont erre példa. Csöri is értelmes munkarendben tolja, nem éjszakáig és hétvégente nem dolgozik. Nem is mondanám olcsónak. Ő sztem pont arra példa, aki jól csinálja ezt.
Igaz én nem úgy szoktam hozzá menni, hogy másnapra kéne időpont, hanem kitalálom, hogy mikor akarok menni és 3-4 héttel előtte szólok. Eddig még sosem volt az, hogy 3-4 hétre előre azt mnodta volna, hogy az az időpont már foglalt. Cserébe megcsinálja úgy, hogy nem kell utána visszaszaladgálni, hogy ez még mindig nyikorog meg nem múlt el a tünet stb.
Liquid2019-06-13 14:45:34 // 117263
nincs igazad, mert pl. Csöri is el van havazva meg mindegyik értelmes szerelő, gyakorlatilag az ártól függetlenül. Ráadásul a márkaszervizek agyatlanul magas óradíja és hozzánemértése is a "maszek" szerelők felé tereli a népet, mert ki akar 120-et fizetni egy komplett olajcseréért (ahol nem is biztos, hogy mindent megcsinálnak ami a papíron van) , ha az megoldható a feléből is?
RomeoOne2019-06-13 14:23:25 // 117262
Ezt már egy másik fórumon is tárgyaltam. Véleményem szerint a probléma, hogy az emberek nem akarnak fizetni a szolgáltatásért, mindig a legolcsóbbat keresik. Olyan ez, mnit a közbeszerzés tenderek. Az ár győz, hiába lenne sokkal jobb egy drágább. Érdekes módon tdemeter másnapra kapott időpontot a márkaszervizbe. Miért is? Mert ott kb. 1,5x-ek az árak. Ott nem állnak sorban. Cserébe be tud jutni, megcsinálják a kocsit és ha ne adj' Isten valami baj lenne, azonnal tud visszamenni reklamálni.
Egy olcsó szerelőnél vársz 1 hónapot, lerakod a kocsit, még 2 hét mire ránéz, aztán ha valamit hibázik (mert a túlhajszoltság miatt előfordulhat), akkor megint jön a kálvária, hogy mikorra tud ránézni.
Az ilyen szerelők is hülyék amúgy. Ha én autószerelő lennék és ennyi munkám lenne, felemelném a munkadíjam 1,5-2x-esére, egyből kevesebben állnának sorban. És még így is valószínűleg jobban keresnék, de semmiképp sem rosszabbul, mnit előtte, cserébe lenne hétvégém, meg szabadidőm meg életem. Nem is értem, hogy mi viszi rá az iyleneket arra, hogy ezt így csinálják.
Liquid2019-06-13 13:42:26 // 117261
Ugyanezt tudja bármelyik hasonló kategóriás.
Giuntini2019-06-13 13:29:29 // 117260
Eszement különbségek vannak a gumik között. 5 éve 225/50 méretben nem létezett Pilot Sport, ezért Primacy került rá. Hihetetlen jó gumi volt a zajosságától eltekintve. És baromi tartós. 60 ezer km! De amit ez a Pilot Sport 4 tud, az hihetetlen! Az autó még agilisabb, és a Primacy-val ellentétben nincs zaja. Az tény, hogy a profilmélység is kisebb. Ez biztos nem megy el 60 ezret....
droberto2019-06-13 13:07:23 // 117259
Szégyen, hogy egy Alfára zöld gumit tesznek.

Mások véleménye másodlagos, mivel elég soktényezős a verdikt.
De elég, ha megnézed a teszteket.
droberto2019-06-13 12:58:42 // 117258
Mert nem volt rajtuk SportContakt, Pilot Sport, vagy Potenza. 🙂
Giuntini2019-06-13 09:51:13 // 117257
Igazad van, ez volt az első többet futott autóm. Eddigi autóimat 3 évesen vettem 100 ezer körüli futásteljesítménnyel, nem is szívtam velük! A képhez viszont az is hozzátartozik, hogy ez a dízel már nem az a dízel....
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 09:49:10 // 117256
Hát nem életszerű, de nála van a gari a lengőkarra. Ezért írtam, hogy valószínűleg hagyom. Csak ugye jó, megbízható szerelőt nehezen hagy ott az ember. És így vannak ezzel mások is, pont ezért végtelen történet bejutni hozzá. Kicsit sajnálom is őt, mert az emberek csak hordják a millió autót oda, a srác meg 9-től éjfélig nyomja minden nap. Szombat, vasárnap is. Hétközben van egy zseniális segítője, de nem bírnak a rengeteg autóval. Azt gondolnánk, hogy nem életszerű, ennek tényleg nem így kellene lenni. De ez van. Ott van Sanyi barátom is, akit 20 éve ismerek (a lomos garázsos :-)). Soha ennyi autót nem láttam ott nála. Rengeteg. A háza előtt, a szomszéd háza előtt és a szomszéd utcában sorban végig. Sanyi az, aki az utolsó mentsváram, ha bármi van, ő biztos megment :-) Két szilentért viszont nem fogom nyaggatni. Isemretlenhez meg nem megyek, ilyennel szívtam már. Inkább hallgatom hogy néha nyösszen, vagy telenyomom PTFE spray-vel.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-13 09:35:22 // 117255
Stimmel, kb ilyen futású, fiatal, jó állapotú autót tudnék én is elképzelni. Megéri a felárat bőven. Lényegében már közép távon sem kerül többe, mint egy öregebb, többet futottat szinten tartani és nem kell mások gányolásaival megküzdeni, közel gyári állapot az induló pont. Ahogy lentebb a cartárs is írta, a probléma az Alfával az, hogy kimaradt az a 2011-2017 időszak, lényegében nincs mit venni még használtban. Dízel Julisok kezdenek előkerülni, az lesz az első elérhető 159 alternatíva és a dízelségük miatt hamar lesznek olcsók. Már másodszor fogadtam meg, hogy a következő autóm nem lesz dízel.. aztán ki tudja :-D A benzinesek majd 1-2-3 év távlatban kerülnek lőtávolba.
Így nagy választás nincs. Használni a 159-et még egy darabig, új autó, vagy OFF.
Liquid2019-06-13 09:19:15 // 117254
Ez szerintem nemcsak a Pirellire igaz...
Amúgy meg tökmindegy, el kell dönteni a kategóriát, és abból kell választani egy szimpatikusat.
Giuntini2019-06-13 09:05:08 // 117253
Én imádom Olaszországot, az embereket, a munkámat, a Ferrarit, Maseratit, Alfa Romeót, de nem vagyok szemellenzős. Ha a gumisok nagy része azt mondja, hogy az alacsonyabb árfekvésű Pirellik nem jó minőségűek, akkor hiszek nekik, pláne, ha olyan is ezt mondja akinek tapasztalataik vannak. Én nem szeretem a francia autókat túlzottan, nem az én világom, a francia emberekért sem lelkesedem, de olyan gumit mint a Michelin, senki sem képes gyártani. Nekem az autóimon nagyrészt Michelinek voltak, meg néha Goodyear. Például a Mareán három garnitúra Goodyeart (nyáriak) elhasználtam, azokkal sem volt problémám, többfélét, Eagle NCT, F1 (GSD2, GSD3), jók voltak. Azon például gyárilag Goodyearok voltak, azért maradtam meg náluk.
Valamiért a Michelinnél a minőségellenörzés sokkal hatékonyabb mint a többi gyártónál, jóval kisebb a szórás. Én még távol keleti gyártású Michelint még nem láttam, más prémium márkáknál viszont igen. Például a Goodyearnál is.
RomeoOne2019-06-13 08:37:02 // 117252
#csakazolasz :DDD
Giuntini2019-06-13 08:30:47 // 117251
Hahó! Azért nem csak Giuliákat szerelik Cinturatóval! Más márkák is szerelve vannak ezekkel a Pirellikkel! A másik dolog, hogy azok a gumik, amik gyárilag vannak szerelve, azok valamiért mindig jobb minőségűek! Ha rendelsz egy garnitúra Pirellit, az egyáltalán nem biztos, hogy megelégedésedre szolgál!
RomeoOne2019-06-13 08:16:51 // 117250
Giuliákat is P7 Cinturato-val szerelik, még eddig nem panaszkodott senki.
Giuntini2019-06-13 08:15:41 // 117249
A "szutykos olcsó Pirellik" maguktól, állásban repedeznek, mállnak szét. Ha Pirelli, akkor már P Zero!
Giuntini2019-06-13 08:03:47 // 117248
Erre az a válaszom: Michelin Pilot Sport 4! Ennél jobb gumi nem létezik!!!:)
tdemeter2019-06-13 07:35:14 // 117247
Én a héten felhívtam a Kelet-pestet mert eljött az 5000-es szerviz és másnapra kaptam időpontot.
Én sem hittem el
droberto2019-06-13 07:13:21 // 117246
Akkor magas a mérce. 🙂
droberto2019-06-13 07:12:42 // 117245
Kivéve, ha vészhelyzetbe kerül. Akár egy fékezés, akár egy gyors kikerülési manőver esetén.
A szutykos olcsó Pirellik nem jól tapadnak sima aszfalton.
szelod92019-06-13 00:19:42 // 117244
Egy év alatt kb 30 ezer megy bele az autóba, főként pályán. Nagyon ritkán van kiautózva rendesen a gép. Most Conti Sport Contact 5 van fent, azzal elégedett vagyok.
Fordjee2019-06-12 23:52:20 // 117243
Szia!

Nekem ilyen van. D.Z. kipróbálta, azt mondta nem gondolta volna hogy ilyen jól megy. Nem versenyautó, az biztos, normális kozleledeshez pont jó.
Én dél pesti agglomeraciobol jarok Budaorsre, 200Le-t nehez lenne kihasznalni a vegtelen dugoban ulve. 51es vegig beallva, M0-s is. Hazafele kicsit jobb a helyzet. 8.5 így a fogyasztás ora szerint
Klímával viszont már több, 9 korul es ugy mar eleg gyengenek mondanam.
130al még nem is mentem vele, remenytelen ezen a kornyeken.
Fenntartasa sem eppen olcsó, 2 alsó lengőkar 130ezer volt, szervócső 50ezer pl. De a dieseles gondok nincsenek vele. Nem tudom merre vagy de Budaorson napkozben el tudsz erni.
Vagy keresd Zolit, aki írt az üzenődre, ő jóval régebb óta használja.
RomeoOne2019-06-12 23:37:46 // 117242
Nem fogsz leesni vele az útról. A P Zero a tapadósabb, de ha nem vagy boyracer, lehet sosem veszed észre a különbséget. Cserébe - elvileg - lassabban kopik.
Liquid2019-06-12 23:34:15 // 117241
3 hónapot várni az nem életszerű -> másik szerelő
Liquid2019-06-12 23:29:10 // 117240
Másfél tonnával is van bugi, csak erő kell hozzá, persze több int 140... bő 200 már megfelelő :)
Tudom milyen a "lendület alapú közlekedés", van egy 1.2-es Pandánk :)
na remélem soha nem kényszerülök olyanra a "fő" családinál. De mégegyszer mondom, városozni biztosan a legjobb, és azért lehet vele közlekedni, csak alul van motorizálva, főleg a kinézetéhez képest.
droberto2019-06-12 23:14:10 // 117239
Ha nagy gondod lenne, úgyis segítenének. 🙂
Az új autó is tud szívás lenni. Sőt.
Azt meg hordhatnàd Pestre.
droberto2019-06-12 23:11:36 // 117238
Keress egy szerelőt.
Tudom nem egyszerű.
droberto2019-06-12 23:09:28 // 117237
Ez így van.
Sajnos akkor sem lesz már olyan ha gyári alkatrészt veszel.
Uh. az állapotot veszünk, nem km. duma, ebből a szempontból egy üres frázis.
Ha következőnek vennék autót akkor azt vagy én hoznám be, vagy magyar lenne és max csak 60-80k-et futott lenne.
szelod92019-06-12 22:44:05 // 117236
Sziasztok! Használ valaki Pirelli Cinturato P7 típusú gumikat? 235/40 R19 méretben menne TI-re. Milyen tapasztalatok vannak róla?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 21:06:56 // 117235
Tudom én, láthatod a blogjaimban is, az enyém kiváltképp szereti ha forrasztok valamit rajta. Akkor nyugton van utána :-) Lassan eljutottam oda a cseréljünk motort, kapjuk szét a váltót állapotról, hogy már nem szerelek autót. Forrasztani még forrasztok, egyszerűbb dolgokat megcsinálok, de amihez emelni kell azt én már nem. Se időm, se energiám, és a fontossági sorrendben is már nagyon hátul van. Ez van :-)
Vittorio1592019-06-12 20:53:11 // 117234
Elvileg ha leveszed, akkor lehet a legtutibban megoldani, de próbáld meg úgy a helyén hátha megoldódik.
Veszteni valód nincs vele 👍
Ja termosztátot is én magam cseréltem amikor elszállt az egyik műanyag csőcsonk...
Ez az Alfa néha ilyen DIY cuccos 😁
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 20:35:31 // 117233
Köszi, megpróbálom. :-) Akkor érzed a probléma lényegét is. Vagy idő kéne mindenre, vagy jó szakember aki elérhető emberi időtávlatban. Egyik se nincs :-)
Vittorio1592019-06-12 20:25:55 // 117232
Van a felső lengőkar első szilentjében egy csűszka azt kell megzsírozni.ennyi elvileg 😉
VKG699!!! (4x156+75)2019-06-12 20:04:19 // 117231
A Punto 100-nál, a 75 meg... fingom sincs, mindig elrúgom neki kettőben alászedett kormánnyal és vigyorgok :DD
Punto 1030 kg, a 75 1060 :D
Vittorio1592019-06-12 19:59:02 // 117230
Ja úgy...anyósoménál volt ilyen, ott a szilentekkel csinált valamit sógorom, megkérdezem és majd megírom.
Ja jó szerelőt sehol sem találni aki rá is ér olyan meg egyszerűen nem létezik 😂
Nekem is úgy kellett bekönyörögnöm magam egy egyébként fósvágenes de mindentszerelő ügyfelemhez, akinek hetente viszek turbót,befecsiket, dpfet tisztítok stb...
Odavittem a vasat és 3 hét múlva nézett rá. Aztán hengerfej felújítás 3.5-ik hetében untam meg a várakozást, kib. gépműhely nem volt gyors.
Mondtam nekik b..sszák meg. Vettem egy 156-ost, ami patent most.
Aztán a jidegi dulásos szopás ment, arra meg egy másik cartárs jött rá ami megoldódott úgy néz ki...szal képben kell lenni a dolgokkal ahhoz hogy megkapjad hosszútávon a luxus érzést...
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 19:35:29 // 117229
Mindkét lengőkart cseréltettem nem gagyira (Lemförder). Egy évet sem bírtak ki és elkezdték újra. Nem nagyon, csak ritkán, de engem pont zavar. Elvileg garis lenne legalább az egyik, de lehet hogy hagyom a francba. Három jó szerelőt tudok itt. Az egyik, akiben legjobban bízok, nem bír rendet rakni, már egy lomtár a garázsa, nem szívesen állok be a 159-cel. Mellesleg kb 20 autó áll a háza előtt. A másik számlát nem tud adni, a harmadikhoz pedig több hónap bejutni. Az egésznek az értelmét nem látom már, mi lesz, ha komolyabb szervizre lesz szükség? Hónapokat várok? Nem filléreskedek, ráköltöm amit kell, de nagy könnyebbség lenne, ha egy darabig nem kellene szerelőknél időpontért pitizni. Sokan ülnek új autóba, nagyon megértem hogy miért... :-)
Vittorio1592019-06-12 19:23:47 // 117228
Azért egy felső lengőkar csere max 20 perc egy szerelőnek kávéval, cigivel együtt, de legyen fél óra ha sokat akarok mondani...nem hiszem, h ne tudná bárki kicserélni aki autószerelésből él.
Egyáltalán nem tipus specifikus dolog, abszolút nem igényel semmilyen márkaismeretet.
Én Debrecenben BMW-s szerelőt ismerek, de megbirkózik ezzel az tuti, ha gondolod adok hozzá elérhetőséget.
De ha nem akarsz komplett felaő lengőkart cserélni, a 2 db szilent pár ezer Ft összesen, azt is simán kicserélik benne.
Gergely2019-06-12 19:11:51 // 117227
Ment a klíma közben :))
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 18:42:59 // 117226
Nekem ez örök dilemma ezzel az autóval. Amit Ti végigcsináltatok az autóitokkal, egyszerűen nem tudnám kivitelezni. Sehogy, semmilyen formában.Annak még tizedét sem. Jelenleg 3 hónapja várok a szerelőre, hogy megnézze újra a felső lengőkar szilentjeimet. TUDOM hogy az nyekereg néha, de nem tudok addig eljutni hogy valaki pénzért megcsinálja jóra. Pitiáner problémái vannak az autómnak, és nincs ember aki megcsinálja. Jövő hónapban műszaki, ami úgy fog kinézni, hogy odaviszem és majd lesz valahogy. Nem tudom átnézetni sem, szerintem abszurd. És ezért hiába szeretem, hiába egy friss érzetű autó, bennem is pont az van, hogy amíg nincs baja és a következő tulaj sem élből szív vele, addig kellene kiszállni.. Megtenni ezt viszont nehezebb, annyira gyönyörű autó :-)
Vittorio1592019-06-12 18:27:15 // 117225
Ja azért nem kaphatod meg csakúgy azt a luxust amit az első tulajnak gyártottak.
Most őszintén ez az autó is ugyanúgy széthullik mint bármelyis másik.
Itt is több munkaórát fektettek abba, h melyik alkatrész mennyit bírjon, mint hogy tartós legyen. Kivétel nélkül így van ez az összes mai autómárkánál. A gyártó csakis 1 tulajnak gyárt autót, mert azon tud kaszálni.
1 dolog sántít az Alfánál.
Ha megunja az ember a szopást, akkor nem nagyon tud venni egy másik frissebb modellt, mer azok a gyökerek nem gyártottak autót 2011 és 2017(asszem ez a julis megjenése) között.
Míg bármelyik márkánál, bármilyen színű, felszereltségű, formájú, kivitelű, bármilyen motoros verzióbol van végtelen számú választék...
De hát ez ilyen, én motor generál után féltengelyezek majd, meg szívósor lapátot herélek...
Aztán meglátjuk mi lesz a következő(autómata váltó még sanszos) 😂
De az a piszok mázlija van a vasnak, h olyan mint egy rossz kurva, akkor is imádom neki tövig nyomni ha néha átbasz és sokat kér érte 🤪
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-12 18:22:49 // 117224
Ezt támogatom, a DPF jól működik ezekben, semmi gond nincs velük, és rengeteg kormot fog meg.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak