SanyiJTD2017-01-13 11:24:54 // 89905
Akkor nem csak én látom úgy ,hogy azért bekapcsolva már túl sokat is enged. Van Ajkán pár olyan aszfalt ami ilyen világos, szinte már fehér az konkrétan a jégpálya... +3fokba annyira csúszik,mintha jégen mennék. Az egyik ilyen út pont a Tesco bejárata, múltkor sikerült keresztbe beesnem oda, aki látott biztos azt gondolta,hogy nagyon tudok ,csak éppen semmi szándékosság nem volt benne. És az elektronika nem is nyúlt bele. Mondjuk ha ezt a barátnőmnél csinálja, akkor az nem valami mókás.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-13 11:03:21 // 89904
én kötelezővé tenném az elektronikus könyvet minden márkához, bár az is csak a gari időig látszik vagy ameddig márkaszervizhez viszik
yani🍀2017-01-13 10:48:27 // 89903
Meg is érdemlik, hogy szívatják őket. Fos cég, fos üzletpolitikával. cikk
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-13 10:38:19 // 89902
én megvárom a jövő hetet itt konkrétan szakad az eső jelenleg...
ott22172017-01-13 09:57:32 // 89901
Sziasztok!
Valaki koptatott már Bridgestone S001 XL 235/40 R19 96W gumát. Persze nem ezt a méretet csak a típust ?
Valaki koptatott már Bridgestone S001 XL 235/40 R19 96W gumát. Persze nem ezt a méretet csak a típust ?
David | Centocinquantanove2017-01-13 09:51:38 // 89900
Minket is igen igen hívogat a mosó, de felénk olyan a helyzet, hogy tiszta is lenne kb 100-200 méterig, aztán megint gyatya
Dömpi (il dottore)2017-01-12 22:42:05 // 89899
jelentem kiolvadt :) :) :)
(ma kora este nálunk +1,5 fok volt, kiaknázva a lehetőséget, meg is mostam végre az Arkangyalt...úgy nézett ki mintha off-roadoztam volna)
(ma kora este nálunk +1,5 fok volt, kiaknázva a lehetőséget, meg is mostam végre az Arkangyalt...úgy nézett ki mintha off-roadoztam volna)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-12 20:24:19 // 89898
itt abból jó pár van :D
Liquid2017-01-12 20:02:14 // 89897
jó is lenne :)
Van valami nagy placc arrafele?
Át is ülhetnél...:)
Asszem holnap előkerül a garázsból a Monster és körbedriftelem az ipari parkot :)
Nagyon jó lenne egy sima nagy placc, ahol ki lehetne próbálni pár dolgot... De sajna errefelé nem tudok ilyet.
Van valami nagy placc arrafele?
Át is ülhetnél...:)
Asszem holnap előkerül a garázsból a Monster és körbedriftelem az ipari parkot :)
Nagyon jó lenne egy sima nagy placc, ahol ki lehetne próbálni pár dolgot... De sajna errefelé nem tudok ilyet.
_Ata_2017-01-12 19:56:12 // 89896
Ez se mostanában készült, 10 fok? :D
Shadin2017-01-12 19:38:58 // 89895
Hatalmasságos hála!
Shadin2017-01-12 19:32:15 // 89894
Tök egyszerű, 4db gyári alufelni és négy új gumi 30k/db felett.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-01-12 19:29:20 // 89893
Én ráírtam hogy WTT és le lakatoltam borospincében nehogy véletlenül elpárologjon :)
Shadin2017-01-12 19:20:24 // 89892
Én már kicsit szorult helyzetben vok, mert egy cartárs paraszolvenciából kifolyólag hozott nekem egy fél lityit, és hát elfogyá sajna, az utolsó cseppeket csavarom az üvegből :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-12 19:15:31 // 89891
holnap lehet kicsit csúszkálni ha minden igaz :) majd kapjuk az sms-et mindenki üljön át a másik autójába Liquid jöhetnél erre egy összkerekessel lehetne állatkondi, át is ülnék :DDD
Hardy2017-01-12 18:57:46 // 89890
Engem is engedett egy darabig. De a 3. Kör felénél mikor oda vissza forogtam megelégelte. Ha lesz meg hó ki próbálom az enyémmel is a helikopter leszállópályát kiváncsi vagyok hogy visszakapcsol e.
Ákos (dewvil)2017-01-12 17:43:27 // 89889
Liquid2017-01-12 17:23:58 // 89888
Kíváncsi lennék hogy működik ez pontosan, mert 3 hónappal ezelőttig azt se tudtam, hogy a gombot nyomva kell tartani a VDC kikapcsolásához. Ezek szerint csak az ASR-t kapcsoltam ki. Viszont ez esetben nagyon engedékeny, vagy nem mentem elég gyorsan? Mert simán engedett körögni, kilinccsel előre kanyarodni satöbbi.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-01-12 16:31:58 // 89887
Én raktam, váltóba is meg a szervó olajba is. Erhard küldte majd ő meg mondja a tutit :)
Martin Kovacs2017-01-12 16:31:29 // 89886
Én raktam ! Szerintem jó !! Én a Xado EX 120-at használom bele rendszeresen.
Hardy2017-01-12 16:20:15 // 89885
Kéne egy kis segítség. Megyek szervízbe kicseréltetek pár alkatrészt megelőző jelleggel. A váltóba is akarok olajat cseréltetni. Gondoltam rakok hozzá egy kis Xadot szintén megelőző jelleggel, csak nem árt neki. Felmentem az oldalukra de több fajta adalékot láttam váltóhoz. Rakott már valaki ilyen adalékot a váltóba? Ha igen melyik fajtát?
Hardy2017-01-12 16:04:01 // 89884
Ez úgy szokott lenni, ha nem csinálsz valami oltári nagy baromságot akkor hagyja hogy élvezkedjél, de ha túllősz egy ponton akkor azt mondja elég volt. De mondjuk az enyémmel pont nem próbáltam, de 6-os 7-es BMW-vel Audival stb. már sikerült túllőnöm és visszakapcsolt. Az egyik ilyent felvette a Totálcar is mikor elgurúlt a gyógyszerem egy leszállópályán. Akkor cseréltük el a TT-t az éppen náluk teszten lévő 6-os BMW-re.
droberto2017-01-12 15:03:14 // 89883
A A1-nél az 1,7,9,12 láb van összekötve. Elvileg ezeknek az állandó rövidre zárása nem befolyásolja a többi comp kiolvasását.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 14:31:27 // 89882
Egyáltalán fogalmam se volt hogy hogy működik. A manulaban ezt a részt nagyvonalúan átugrottam. Így aztán szent meggyőződésem volt, hogy ha nem világít, akkor nem működik. De most így kezd összeállni a kép, hogy pont fordítva. Mert ha megnyomom, narancssárgán világít a gomb körül, olyankor írja, hogy ASR disconnected. Mindjárt beírom a gugliba, hogy asr, mert azt se tudom mire jó :-D
Szóval ezek szerint bekapcsolt menet kontrollal sikerült előadnom a mutatványt és én voltam az erőszakosabb, ő adta fel. Ettől még akkor is állat jó volt. :-)
Rendeltem obd adapter szettet, látom kelleni fog ha én akarok az autóm felett uralkodni és nem fordítva... kiabál, hogy kell neki a "green" adapter az ABS csatlakozáshoz. Hát legyen...
Szóval ezek szerint bekapcsolt menet kontrollal sikerült előadnom a mutatványt és én voltam az erőszakosabb, ő adta fel. Ettől még akkor is állat jó volt. :-)
Rendeltem obd adapter szettet, látom kelleni fog ha én akarok az autóm felett uralkodni és nem fordítva... kiabál, hogy kell neki a "green" adapter az ABS csatlakozáshoz. Hát legyen...
Haddel2017-01-12 14:18:28 // 89881
Oh ezt nem is tudtam! Pedig néha jó kikapcsolni😃
droberto2017-01-12 14:13:37 // 89880
Akkor összekeverem a Dacia-ákkal. :)
Meg azzal, hogy a Giuliánál csak a QV-n lehet kikapcsolni az elektronikát. Még a Veloce-én se. :(((
Meg azzal, hogy a Giuliánál csak a QV-n lehet kikapcsolni az elektronikát. Még a Veloce-én se. :(((
RomeoOne2017-01-12 14:04:23 // 89879
Neten olvastam. Úgyhogy akár még fals info is lehet :)
Haddel2017-01-12 14:02:57 // 89878
Nálam is. Nem kapcsol vissza magától.
Liquid2017-01-12 13:56:50 // 89877
ha kikapcsolod akkor úgy is marad amíg vissza nem kapcsolod vagy újra nem indítasz (legalábbis nálam)
droberto2017-01-12 13:55:35 // 89876
Jó élmény lehetett, szivesen ott lettem volna én is melletted. :)
droberto2017-01-12 13:53:52 // 89875
És azt se feledd, ha 1x nyomod akkor csak az ASR-t kapcsolod ki, ha nyomvatartod a VDC-t (mindent). Már többször néztük és próbáltuk, de ha jól emlékszem, hiába kapcsolod ki az első megcsúszáskor visszakapcsol. Ha tévedek javítsatok ki. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 13:46:13 // 89874
Hát nem tudom. Tény, hogy nem indul úgy meg, mint a 146 (ami ugye erősen Tipo rokon). Ma a szerszámbolt udvarán volt az első próbálkozásom, az igencsak bénácskára sikerült. Ahogy írod, nem akart lendülni. VDC-t nem vettem észre, hogy bármit csinálna, de mondjuk fogalmam sincs mit kellene neki. :-) Szóval picit csúszott, de olyan erőltetett dolog lett belőle, nem az a nagyon balanszos csúszás, amit a 146 tud. Amikor a kézifék után már csak gázzal és gáz elvétellel tartod íven. Szóval azt nekem se sikerült összehozni. Aztán az erdei úton visszafogott voltam, nem mertem nagyon tenni venni, mert volt egy olyan érzésem, hogy nem kéne addig forszírozni, míg megindul az 1600 kiló valamerre. A 146 ebben is kezesebb, de lehet csak az a 200e vs 2000 km az igaz differencia. Mindemellett a sebességmérő 100 körül mozgott miközben azt érzékeltem hogy nem forszírozom :-)
Az út végén tipikusan elkapott a feeling. Amikor nem terveztem el előre, hogy most megfordulok, hanem adta magát a helyzet és a pillanat. Ja, igen csak 180 fok volt az a fordulat :-) Szóval visszafordítottam az autót. De basszus az nagyon komoly volt ahogy azt megcsinálta. Még 2 perce is az alját nézegettem, hogy tuti nincs e kardán elrejtve valahol. Egy pici gáz, kormány, kézifék rá, és ahogy megcsúszott, adagoltam neki a gázt. És nem a bénácska csusszanás lett belőle, hanem éreztem, hogy ez addig forog, amíg akarom. Sodródott körbe. És abban a pillanatban, ahogy vissza billentettem a kormányt, picit lendült az ellenkező irányba és már atom stabilan ment egyenesen. Ezt viszont nem tudtam volna így megcsinálni a 146-tal. Sokkal hamarabb kifulladt volna a mutatvány.
Az út végén tipikusan elkapott a feeling. Amikor nem terveztem el előre, hogy most megfordulok, hanem adta magát a helyzet és a pillanat. Ja, igen csak 180 fok volt az a fordulat :-) Szóval visszafordítottam az autót. De basszus az nagyon komoly volt ahogy azt megcsinálta. Még 2 perce is az alját nézegettem, hogy tuti nincs e kardán elrejtve valahol. Egy pici gáz, kormány, kézifék rá, és ahogy megcsúszott, adagoltam neki a gázt. És nem a bénácska csusszanás lett belőle, hanem éreztem, hogy ez addig forog, amíg akarom. Sodródott körbe. És abban a pillanatban, ahogy vissza billentettem a kormányt, picit lendült az ellenkező irányba és már atom stabilan ment egyenesen. Ezt viszont nem tudtam volna így megcsinálni a 146-tal. Sokkal hamarabb kifulladt volna a mutatvány.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 13:30:07 // 89873
Köszi mindenkinek, azért ránézek géppel, ha sikerül. Örülnék, ha eltűnne magától. A kulcsot beraktam újra, attól nem múlt el, de hátha tényleg majd indítás után elfelejti.
A VDC gomb emlékeim szerint nem világított, de nem mernék megesküdni rá. Soha nem nyomtam még meg eddig. Most meg hiába nyomkodtam. Ezentúl figyelek rá, hogy biztos ne világítson.
A VDC gomb emlékeim szerint nem világított, de nem mernék megesküdni rá. Soha nem nyomtam még meg eddig. Most meg hiába nyomkodtam. Ezentúl figyelek rá, hogy biztos ne világítson.
SanyiJTD2017-01-12 13:18:03 // 89872
Újraindítás/újraindítások után el fog tűnni, nekem a GT csinálta ezt mikor Kaposújlakon csapattam fel-le :)
Tocke2017-01-12 13:03:18 // 89871
Hát igen, egy Tipo-hoz képest van rajt kb 500 kg+. Sokkal nagyobb kormánymozdulatra indul meg a hátulja.
Liquid2017-01-12 13:00:56 // 89870
ki kell kapcsolni a 3 betüseket :)
Liquid2017-01-12 13:00:13 // 89869
valami problem van, max. villogna a visszajelző hogy most pedig beavatkozik, meg csipog aztán annyi
droberto2017-01-12 12:58:47 // 89868
Fura ez, hogy ennyire elüt a véleményünk. :)
Szerintem meg pont a kézifékezés az egyik gyenge pontja a vasnak. Minden porcikája tiltakozik ellene. Nehezen tör ki a fara és alig hajlandó csúszni a VDC pedig letrrorizál érte. Ebben a Tipo sokkal jobb partner volt.
Bár hozzáteszem hóban ritkán szedem elő, és akkor nem is próbálkozomvele, mert néha elgurulna a gyógyszer. :)
Szerintem meg pont a kézifékezés az egyik gyenge pontja a vasnak. Minden porcikája tiltakozik ellene. Nehezen tör ki a fara és alig hajlandó csúszni a VDC pedig letrrorizál érte. Ebben a Tipo sokkal jobb partner volt.
Bár hozzáteszem hóban ritkán szedem elő, és akkor nem is próbálkozomvele, mert néha elgurulna a gyógyszer. :)
Liquid2017-01-12 12:58:22 // 89867
Ha érzem, hogy valami nem kerek akkor elmegyek gumishoz.
Fordítsuk meg: eszembe se jutna sorbaállni egy drága átszerelésért, megcsinálom akkor amikor szükséges és ráérek :)
Ha én húzom meg, akkor akkora nyomatékra lesz húzva amennyire kell, a gumikról meg amúgy is pontosan tudom hol tartanak, és 3000-ért nemhiszem, hogy átszerelik és centírozzák a szettet... persze ha van gumis haver az más.
Fordítsuk meg: eszembe se jutna sorbaállni egy drága átszerelésért, megcsinálom akkor amikor szükséges és ráérek :)
Ha én húzom meg, akkor akkora nyomatékra lesz húzva amennyire kell, a gumikról meg amúgy is pontosan tudom hol tartanak, és 3000-ért nemhiszem, hogy átszerelik és centírozzák a szettet... persze ha van gumis haver az más.
Tocke2017-01-12 12:55:32 // 89866
Ma reggel én is mókáztam így egy kicsit, de kikapcsolt VDC-vel. Így nem volt probléma, fordult rendesen.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-12 12:53:38 // 89865
ezt honnan állapítottad meg? volt? vagy olvastad a neten :)))
Haddel2017-01-12 12:51:20 // 89864
Ilyen nekem is volt már,mikor szűz havat avattam fel,Mpreis parkolóban,és első kézifékes elött elfelejtettem kikapcsolni a menetkontrollt😃 Nekem is feljött az asr hiba. De újraindítás után el is tünt a hibajel.
droberto2017-01-12 12:49:03 // 89863
Akkor úgy látszik a Berlinák se tökéltesek ebből a szempontból.
pettinke2017-01-12 12:42:20 // 89862
két lehetőség van:
- befékeztél figyelt kerekeket, és a kocsi ezt nem bírta mire vélni (nem életszerű helyzet a VDC számára)
- valamelyik szenzorral baj van (nem érzékel, sérült kábel, etc.)
ki kell olvasni az ABS-t számítógépről, és törölni a hibát. ha nem a szenzorod sérült, akkor mehetsz tovább.
(hóban fánkgyártáshoz meg hátsókerekest kell venni, nem a 159-et kézifékezni :-P )
- befékeztél figyelt kerekeket, és a kocsi ezt nem bírta mire vélni (nem életszerű helyzet a VDC számára)
- valamelyik szenzorral baj van (nem érzékel, sérült kábel, etc.)
ki kell olvasni az ABS-t számítógépről, és törölni a hibát. ha nem a szenzorod sérült, akkor mehetsz tovább.
(hóban fánkgyártáshoz meg hátsókerekest kell venni, nem a 159-et kézifékezni :-P )
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 12:38:10 // 89861
Na most plz help.
Ma is rövid városozások voltak, de gondoltam rendes leszek az autómhoz, kerülővel jöttem haza. Jó kis erdei út, hóval, gondoltam csapatok egyet. A többi Alfámmal is jó párszor kerültem erre, pláne hóban. Szépen jött, nem mertem nagyon vagánykodni, annyira még nem érzem, de azért óvatosan próbálgattam mit tud, megcsúszik e erre arra. Olyan ismerkedős havazás volt :-) Egy utca végén ráéreztem a feelingre, kézifékkel megfordítottam 360 fokban. El se hiszem ahogy megfordult. Ha nem tudnám, hogy elsőkerekes, akkor most összkerékre tippeltem volna. Egy konkrét körbe drift a jeges havon kézifékkel. Már épp fülig ért a vigyor, mire tele lett a műszerfal mindenféle szirszar üzenettel. VDC diconnected, ASR, ABS not available, menjek servicébe. Egy darab igaz hogy elképesztően irreális kézifékes körbefordulástól megmakkan az egész? Ez így normális??? Nem kicsit szomorodtam el... Mi ilyenkor a tennivaló, hogy visszakapcsolja magát az ABS? A többi nem érdekel, csak ABS azért legyen. HA erre alkalmatlan ez az autó, akkor nem gazán nekem való :-( Pedig de gyönyörűen csinálta...
Ma is rövid városozások voltak, de gondoltam rendes leszek az autómhoz, kerülővel jöttem haza. Jó kis erdei út, hóval, gondoltam csapatok egyet. A többi Alfámmal is jó párszor kerültem erre, pláne hóban. Szépen jött, nem mertem nagyon vagánykodni, annyira még nem érzem, de azért óvatosan próbálgattam mit tud, megcsúszik e erre arra. Olyan ismerkedős havazás volt :-) Egy utca végén ráéreztem a feelingre, kézifékkel megfordítottam 360 fokban. El se hiszem ahogy megfordult. Ha nem tudnám, hogy elsőkerekes, akkor most összkerékre tippeltem volna. Egy konkrét körbe drift a jeges havon kézifékkel. Már épp fülig ért a vigyor, mire tele lett a műszerfal mindenféle szirszar üzenettel. VDC diconnected, ASR, ABS not available, menjek servicébe. Egy darab igaz hogy elképesztően irreális kézifékes körbefordulástól megmakkan az egész? Ez így normális??? Nem kicsit szomorodtam el... Mi ilyenkor a tennivaló, hogy visszakapcsolja magát az ABS? A többi nem érdekel, csak ABS azért legyen. HA erre alkalmatlan ez az autó, akkor nem gazán nekem való :-( Pedig de gyönyörűen csinálta...
David | Centocinquantanove2017-01-12 12:37:20 // 89860
Nem lesz a guminak semmi baja ha hozzáértő szereli át az abroncsot egyik felniről a másikra rendes gumizó géppel.
Legalább biztosan ki van centírozva, mert azt el szokták felejteni azok akik házilag cserélgetik a kereket.
Legalább látja egy tapasztalt ember a kerekeidet és szól, hogy te öreg ezt már inkább ne tedd fel.
Természetesen nem az itteniekre gondolok, de nálam az a tapasztalat, "hogy jó az még", "jóvanazúgy" kijelentéssel otthon át van rakva a téli/nyári szett azt úgy kocsikáznak.
Már nekem is van 2 szettem, de eszembe se jutna, hogy majd otthon okosba átszerelem magamnak. Nekem megéri azt a 2-3000 forintot, hogy egy szaki 10 perc alatt átcserélje.
Legalább biztosan ki van centírozva, mert azt el szokták felejteni azok akik házilag cserélgetik a kereket.
Legalább látja egy tapasztalt ember a kerekeidet és szól, hogy te öreg ezt már inkább ne tedd fel.
Természetesen nem az itteniekre gondolok, de nálam az a tapasztalat, "hogy jó az még", "jóvanazúgy" kijelentéssel otthon át van rakva a téli/nyári szett azt úgy kocsikáznak.
Már nekem is van 2 szettem, de eszembe se jutna, hogy majd otthon okosba átszerelem magamnak. Nekem megéri azt a 2-3000 forintot, hogy egy szaki 10 perc alatt átcserélje.
Haddel2017-01-12 12:24:31 // 89859
100ezerért van adok- veszekben is most 17 collos felni. 140-ért van vadi új is. Én inkább egy Nokian minőségben gondolkoznék,bár hozzáteszem ,nem ismerem a Momo-t. Viszont a Nokian Wr-D4-et bátran ajánlom.
Liquid2017-01-12 11:59:24 // 89858
Alternatíva lehet a 18-as felni is mert a gumi gyakorlatilag egy árban van a 17-essel.
Még egy dolog: a géped TI vagy csak aftermarket a 19-es kerék? Mert ha TI akkor javaslom megfontolásra a 225/55R17-et, ha nem akarsz zabszemmel közlekedni :)
Még egy dolog: a géped TI vagy csak aftermarket a 19-es kerék? Mert ha TI akkor javaslom megfontolásra a 225/55R17-et, ha nem akarsz zabszemmel közlekedni :)
Liquid2017-01-12 11:57:20 // 89857
Én mindenképp a 2 garnitúra felnit preferálom, mert szerintem nem jó se a guminak se a felninek, ha évente 2x baxtatva van.
1) nem olyan drága a felniszett (70-100e körül már elő tud fordulni.)
"télen, úgysem száguldozok" - bocs de ez egy baromság :)
Nem a száguldással van a probléma hanem a megállással, meg az útról leeséssel akár 27-nél is
2) a MOMO télit nem ismerem, eddig egyszer vettem téligumit de a 40e-res kategóriában nézelődtem, ez alatt nem voltak szimpatikusak
3) A 4 évszakos akár még jó is lehet, a kérdés az mekkora kompromisszumot igényel, mert ugye ami mindig jó az valójában sose jó :)
4) ehhez nem tudok érdemben hozzászólni
5) a nem gyári felni igen nagy eséllyel csak nyomtávszélesítővel fog felmenni
Szóval szerintem vegyél egy nagyfékkompatibilis felniszettet, meg arra gumit. Nem lesz olcsó így egyben, de ez van...
1) nem olyan drága a felniszett (70-100e körül már elő tud fordulni.)
"télen, úgysem száguldozok" - bocs de ez egy baromság :)
Nem a száguldással van a probléma hanem a megállással, meg az útról leeséssel akár 27-nél is
2) a MOMO télit nem ismerem, eddig egyszer vettem téligumit de a 40e-res kategóriában nézelődtem, ez alatt nem voltak szimpatikusak
3) A 4 évszakos akár még jó is lehet, a kérdés az mekkora kompromisszumot igényel, mert ugye ami mindig jó az valójában sose jó :)
4) ehhez nem tudok érdemben hozzászólni
5) a nem gyári felni igen nagy eséllyel csak nyomtávszélesítővel fog felmenni
Szóval szerintem vegyél egy nagyfékkompatibilis felniszettet, meg arra gumit. Nem lesz olcsó így egyben, de ez van...
RomeoOne2017-01-12 11:11:41 // 89856
Ja, meg persze a 4-es. Én 19-es felnire nem vennék téligumit. Meg 4 évszakosat sem, az azoknak való, akik városon belül használják, azzal mennek bevásárolni vagy esetleg a szomszéd faluba. De csak nyugodt tempóban.