Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-02 12:01:12 // 21054
nálam is volt ilyen 2x leállítod eltelik 20 perc és utána minden ok...
cseko762012-05-02 11:51:19 // 21053
de jó kis szőnyeg, látszik, h szinte nem is volt használva. jó kis 2,4 :)
SKrisz2012-05-02 11:17:34 // 21052
Klíma parajelenségek nálam is vannak :( Tegnap Szombathelyre befelé menet tökéletesen működött, aztán 30 perc múlva, amikor indultam volna haza, se kép se hang... Ma viszem szervízbe megnézetni, fogalmam sincs róla mi lehet a gond...
Pityukoma2012-05-02 11:05:11 // 21051
Szia, ALFI156 hirdet szőnyeggarnitúrát. Hsz: 21047. Szerintem jól néz ki.
sas-1592012-05-02 10:16:07 // 21050
Üdv!
Mopa kartársnak válaszolva, nekem pont ugyanezt a rángatást produkálja, mióta EGR cserém volt.
Előtte semmi tünet nem volt, de mégis hibaüzenetet küldött mindig az EGR, ezért lecseréltük. A szerelő a felújítottat ajánlotta, mert szerinte az is vadiúj, csak az újrafelhasználási előírások miatt úgy adnak el több új alkatrészt, mintha felújított lenne.
Miután bekerült az "új", felújított EGR, azonnal elkezdte a rángatást, de mindig csak bizonyos fordulatszám és turbo nyomás értéknél.
Szal nálam tuti az a ludas, viszem is vissza egy újabb cserére.
Mopa kartársnak válaszolva, nekem pont ugyanezt a rángatást produkálja, mióta EGR cserém volt.
Előtte semmi tünet nem volt, de mégis hibaüzenetet küldött mindig az EGR, ezért lecseréltük. A szerelő a felújítottat ajánlotta, mert szerinte az is vadiúj, csak az újrafelhasználási előírások miatt úgy adnak el több új alkatrészt, mintha felújított lenne.
Miután bekerült az "új", felújított EGR, azonnal elkezdte a rángatást, de mindig csak bizonyos fordulatszám és turbo nyomás értéknél.
Szal nálam tuti az a ludas, viszem is vissza egy újabb cserére.
Alfa156SW2012-05-02 08:50:14 // 21049
droberto2012-05-02 06:34:39 // 21048
Én így járok:
Első: 2,9 bar; Hátsó: 2,7 bar
Legyen miből ereszteni... :)
Első: 2,9 bar; Hátsó: 2,7 bar
Legyen miből ereszteni... :)
Csosznorbert2012-05-02 00:19:08 // 21047
3 bar????? :O nálunk a traki R42 es gumijában van 1.2 :)))
Jó oké, a 12 tonnás pót 8 barra fel van küldve :)
Jó oké, a 12 tonnás pót 8 barra fel van küldve :)
Piritu - 1.000.0002012-05-01 21:43:48 // 21046
260. oldal
Piritu - 1.000.0002012-05-01 21:43:25 // 21045
A könyve alapján elöl 2,7 hátul 2,5. Max terhelésnél 3,0 ill. 2,8.
Petya159ti2012-05-01 21:28:49 // 21044
Tudja valaki hogy 159 ti-nek mennyi a megfelelő guminyomàs?
235/40 R19 a mèret.
235/40 R19 a mèret.
droberto2012-04-30 22:22:44 // 21043
Meg a nagynyomású sűrített levegő itt-ott a festéket is leszedi! Ezért is festettem vissza...
droberto2012-04-30 22:21:28 // 21042
Épp csak annyira dörzsöltem, hogy a bogarak fejét ki tudjam szedni. Egyébként elhajtja! Meg csak fel-le lehet húzgálni! :)
Csosznorbert2012-04-30 20:44:01 // 21041
drótkefe nem hajtogatja el a lamellákat?
ALFI1562012-04-30 19:59:17 // 21040
GTPeti2012-04-30 19:46:17 // 21039
A FES egy klassz kis progi! B)
Csabi2012-04-30 19:26:32 // 21038
Ma megcsináltam a klíma diagot, és arra jutottam amit már többen is említettetek...koszos a hűtőm...
Meglepett a 3.5 FES mert a klíma funkció kibővült elég sok infoval, napsugárzás mérő, belső hőmérséklet, párologtató hőmérséklet és még vagy ezer paraméter....
No de visszatérve: Csináltam egy diagrammot,a piros vonal a nyomóoldal és a maximuma ~32bar körül van, ahol már működik a kompresszor védelme..ez okozza a kompresszor "ki-be kapcsolgatását" valójában csak a nyomás ingadozik 25-32bar között...
A klíma alacsony terhelésén( alacsony ventilátor fokozat) semmi gond a nyomás normál(15-18bar),de amikor a ventilátort felemeltem rögtön emelkedett a nyomás is,aztán ki is akadt(32bar!)....gondolom a megnövekedett térfogatáramot már nem tudja visszahűteni a klímahűtő. =>jöhet a tisztítás
Megnéztem az elpárologtató hőfokát is, a kompresszor bekapcsolása után ~1 percel már 1°C-os volt ami oké...
Meglepett a 3.5 FES mert a klíma funkció kibővült elég sok infoval, napsugárzás mérő, belső hőmérséklet, párologtató hőmérséklet és még vagy ezer paraméter....
No de visszatérve: Csináltam egy diagrammot,a piros vonal a nyomóoldal és a maximuma ~32bar körül van, ahol már működik a kompresszor védelme..ez okozza a kompresszor "ki-be kapcsolgatását" valójában csak a nyomás ingadozik 25-32bar között...
A klíma alacsony terhelésén( alacsony ventilátor fokozat) semmi gond a nyomás normál(15-18bar),de amikor a ventilátort felemeltem rögtön emelkedett a nyomás is,aztán ki is akadt(32bar!)....gondolom a megnövekedett térfogatáramot már nem tudja visszahűteni a klímahűtő. =>jöhet a tisztítás
Megnéztem az elpárologtató hőfokát is, a kompresszor bekapcsolása után ~1 percel már 1°C-os volt ami oké...
droberto2012-04-29 21:32:37 // 21037
Megértelek! Nekem is lepattant a peremről matricán belül a festék. Lépnem kell mielőbb! Én vettem már Nero Carboniot hozzá ecsetelgetni!
Várjuk a beszámolót! :)
Várjuk a beszámolót! :)
droberto2012-04-29 21:29:54 // 21036
Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő eggyütt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban.
A helytelen gumikopást a kettő eggyütt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban.
.......................2012-04-29 21:15:19 // 21035
A helytelen összetartás miatt eszi meg
Pityukoma2012-04-29 21:10:21 // 21034
Még nem foglalkoztam vele. Most jobban idegesít hogy 2-3 napra ott kell hagynom a fényezőnél a sárvédő perem rozsdátlanítása, festése miatt :-( Majd csinálok képeket előtte/utána állapotról.
droberto2012-04-29 20:56:06 // 21033
Az akkor tiszta szerencse, hogy nem dőltél el! :) Volt tartásod! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-29 20:52:51 // 21032
este a vízszinteshez reggel a függőlegeshez viszonyítva :)
droberto2012-04-29 20:50:44 // 21031
Jólvan most megnyugodtam, hogy nem csak engem idegesít! :)
Ötleted van, hogy mit lehetne oda aláragaszttani, ami merevítené is és a gurtnis rész nem fejtené le? Szilóval lehetne ragasztani, az rugalmas!
Ötleted van, hogy mit lehetne oda aláragaszttani, ami merevítené is és a gurtnis rész nem fejtené le? Szilóval lehetne ragasztani, az rugalmas!
droberto2012-04-29 20:48:33 // 21030
Nézd meg, járasd meg, menj vele egy kört amikor jó meleg van és készíts a nyomásról egy diagrammot! Szerintem is segít majd a tisztítás, csak nem tudom hogy férsz hozzá egyszerűen... Alulról talán tudsz fúvatni, de a bogarakat nem tudod kiszedni szerintem, hacsak le nem szeded a lököst!
Pityukoma2012-04-29 20:46:58 // 21029
Viccet félretéve :-) nekem is mindig felette marad. Már rutinból nyúlok oda és igazítom meg.
Csabi2012-04-29 20:45:06 // 21028
Köszi, követem az instrukcióid! :)
droberto2012-04-29 20:41:41 // 21027
Csabi2012-04-29 20:37:38 // 21026
Köszi a hozzászólást! :) Közben olvasgattam én is, és az elkoszolódott hűtő miatti hőmérséklet és nyomásnövekedés okozhatja a kompresszor védelmi kikapcsolását, valamint a gáz túltöltés is. Nálam mindkettő fenn állhat mivel ősszel lett gázzal utántöltve, és a hűtőm is elég "bogaras" . Holnap megnézem FES-sel a klímanyomást hátha jutok valamire...:)
Pityukoma2012-04-29 20:35:59 // 21025
Az tényleg jobb ha merevebb :-DD
Pityukoma2012-04-29 20:34:04 // 21024
Szia, ahogy DrB cartárs írta nekem is hasonlókat produkált mikor megvettem. Nézd meg a klímahűtő és a vízhűtő közötti vékony rést. Telerakodik falevéllel, bogarakkal, zacskó darabbal...stb. Hűtőfelület lecsökken, gáznyomás felmegy, a biztonsági nyomás kapcsoló lekapcsolja a rendszert, és a kompresszor szerencsétlen meg erőlködik azért van kerregő hangja. Óvatosan nyúlj be a két hűtő közé (ügyelj nehogy elgörbítsd a lamellákat) és piszkáld ki amit tudsz. Ha van lehetőséged sűrített levegővel fúvasd ki hátulról előre felé, esetleg slaggal is moshatod. Ne túl nagy nyomással! Nekem azóta jól működik. Remélem a tiéd is csak a dzsuva miatt rakoncátlankodik. Várom a fejleményeket. Üdv :-)
droberto2012-04-29 20:33:41 // 21023
SW-sek! Nektek is mindig a csomagtérroló behúzásakor a nút fölé megy két oldalt hátul a matéria? Míg hidegebb volt a fogantyú trükkös felfele feszítésével meg tudtam oldani a problémát. Mostanra ehhez is ellágyult az anyag. Lehet ragasztok arra a részre velami merevebb anyagot...
droberto2012-04-29 20:18:25 // 21022
A függőlegeshez, vagy a vízszinteshez viszonyítva? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-29 20:01:54 // 21021
tegnap majdnem 90 fokos volt a dőlésem annyira jól sikerült a bográcsparty :)
droberto2012-04-29 19:58:04 // 21020
Az ígért beszámoló a beállításról!
A jobb első kerekem csámpássabb kicsit a kelleténél! :)
Résen kell lenni mert a könyve 35'-et ír első kerék dőlésre, az Autodata pedig csak 20'-et.
A dőlés elméletileg nem állítható...
Sokaknak szerintem ezért is eszi/ette meg az első gumi belsejét/külsejét!
Nektek mekkora a dőlésetek elöl?
A jobb első kerekem csámpássabb kicsit a kelleténél! :)
Résen kell lenni mert a könyve 35'-et ír első kerék dőlésre, az Autodata pedig csak 20'-et.
A dőlés elméletileg nem állítható...
Sokaknak szerintem ezért is eszi/ette meg az első gumi belsejét/külsejét!
Nektek mekkora a dőlésetek elöl?
DrB2012-04-29 19:20:11 // 21019
Regebben olvastam, hogy valamilyen magneskapcsolo szeret benne tonkremenni. Asszem eleg azt cserleni, nem kell az egesz kompresszort. De majd a hozzaertok megmondjak.
Nekem korabban volt egy visszatero bajom vele. Alkalmankent jelentkezett egy fura hang, ami a klima kikapcsolasaval megszunt. Egyre gyakoribb lett, kozben egyre kevesbe hutott. Fel lett ujra toltve, hianyzott belole a gaz, mondtak a szervizben. Par honapig jo volt, aztan kezdodott elorol. Akkor olvastam utana, s talaltam nemet forumokon infot errol a magneskapcsolorol. A forri nyar kozepen epp otthon mondta be az unalmast, nem hutott egyaltalan. Egy ismeros klimashoz vittem el, aki ramert a toltogaz nyomasara, s nem hogy keves lett volna, hanem tulnyomast talalt. Megnezte a hutoradiatort, s azt mondta, a rengeteg bogarhulla (kb. 80e km volt benne, ha jol emlekszem) miatt az aktiv felulet nagyon lecsokkent, pucoltassam ki. Megtortent, meg ujra toltottek a rendszert, azota minden rendben, pedig belement vagy 30 e km. Remelem, most a nyaron sem fog rakoncatlankodni.
Nekem korabban volt egy visszatero bajom vele. Alkalmankent jelentkezett egy fura hang, ami a klima kikapcsolasaval megszunt. Egyre gyakoribb lett, kozben egyre kevesbe hutott. Fel lett ujra toltve, hianyzott belole a gaz, mondtak a szervizben. Par honapig jo volt, aztan kezdodott elorol. Akkor olvastam utana, s talaltam nemet forumokon infot errol a magneskapcsolorol. A forri nyar kozepen epp otthon mondta be az unalmast, nem hutott egyaltalan. Egy ismeros klimashoz vittem el, aki ramert a toltogaz nyomasara, s nem hogy keves lett volna, hanem tulnyomast talalt. Megnezte a hutoradiatort, s azt mondta, a rengeteg bogarhulla (kb. 80e km volt benne, ha jol emlekszem) miatt az aktiv felulet nagyon lecsokkent, pucoltassam ki. Megtortent, meg ujra toltottek a rendszert, azota minden rendben, pedig belement vagy 30 e km. Remelem, most a nyaron sem fog rakoncatlankodni.
W.2012-04-29 16:15:27 // 21018
Maradt 4db gyári 16-os lemezfelni a 159 után. Annyira újak,hogy felszerelve sem voltak. Eladnám őket. Ha valakit érdekel, jelezzen!
Csabi2012-04-29 16:02:57 // 21017
A hiba megszűnt,ma reggel próbaként bekapcsoltam a klímát , és semmi baja nem volt, szépen hűtött egész nap, nagy öröm volt ez, mert már fejben elköltöttem pár tízezrest. :)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-04-29 08:28:26 // 21016
Csabi2012-04-28 22:41:41 // 21015
Klímakompresszor meghibásodással van valakinek tapasztalata? Ma 300km után elkezdett ki-be kapcsolgatni a kompresszorom, furcsa hangok kíséretében...kuplung, csapágy(?) fene tudja...valakinek volt hasonló?
Scaniamen2012-04-28 17:13:07 // 21014
Sziasztok most lettem kész a torok cserével én azt mondon csak leszedve lehet takaritani, nekem elkopott a lapát teljesen és kogyogott nem lehet javítani mert kifúj mellete újat tettem fel 100000ig remélem jó lesz.
Nimitz2012-04-28 15:04:05 // 21013
Lehet, hogy az lesz. Levesszük, aztán a szprével megküldjük a benne lévő dzsuvát. így tiszta is lesz, a szprét is elhasználom, és nem a motorba megy a cucc.
'''''2012-04-28 11:23:30 // 21012
Ha láttad volna az enyémet,akkor te is azt mondanád,hogy inkább gáz formájában mennyen a motorba mint darabosan.Persze ígyis-úgyis szar.
Piritu - 1.000.0002012-04-28 09:14:34 // 21011
Eredetileg is oda ment volna mielőtt lerakódott.
'''''2012-04-28 09:05:37 // 21010
Ez igaz, de ugyan oda kerül be a koksz.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-28 08:00:46 // 21009
inkább a pillangóház dzsuvás nem is annyira a szívósor
'''''2012-04-28 07:35:54 // 21008
Ha olyan mint az enyém volt,akkor inkább vedd le és tisztítsd ki úgy!
Nimitz2012-04-27 22:23:25 // 21007
A szívócsőbe kell fújni. Azt mondták célszerű egy kicsit elbontani a beömlőt, hogy aránylag közel a szívósorhoz lehessen fújni a cuccot. Igen a dzsuva a motorba jut, de nyilván nem sziklányi tömbökben.
Még nem próbáltam, majd beszámolok.
Még nem próbáltam, majd beszámolok.
droberto2012-04-27 21:51:02 // 21006
Én is ma voltam! Majd holnap beszámolok...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-27 21:36:14 // 21005
passz nem hallottam még róla