Piritu - 1.000.0002012-09-27 18:56:49 // 24956
Szerintem nem olvastad el, amit írtam...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:49:32 // 24955
egy százas valahol vissza kell hozni a hosszú csereperiódust :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:48:14 // 24954
vagy is csak egy TBI tulajt ismerek kis hazánkba őt is csak áttételes de 10e km előtt vissza adta a lízingcégnek a TBI-t mert 3x kellett trélerezni külföldről hát no comment....
Coolby2012-09-27 18:47:45 // 24953
Ha kifújna, akkor nem fújna ki mindig? Ha megyünk kb 2km-t, utána már egyáltalán nem fütyül...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:44:48 // 24952
és tudod mit cseréltek benne? adták hozzá a listát hogy az előző tulaj mit cserélt?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:43:49 // 24951
sok sikert hozzá a JTS egy hulladék, a TBI meg megbízhatatlan de mivel nem a sajátoddal vered a csalánt ezért neked mind1 hogy mennyit költ rá a cég :)
'''''2012-09-27 18:43:37 // 24950
75.000?Faterom mercije a duplája volt.Jól ki is röhögtem. :-)
Piritu - 1.000.0002012-09-27 18:41:38 // 24949
Nem is mondtam, megvolt a 70ezres szerviz, szakszervizben. Szűrőcsere (levegő, pollen, gázolaj), fékolajcsere és az átvizsgálás. Szerintetek mennyi volt?
Eddig egy 45-ös tipp volt, más esetleg?
Eddig egy 45-ös tipp volt, más esetleg?
Csabi2012-09-27 18:40:39 // 24948
Azért ne temessük ennyire a 2.4-et.
DPF mizéria: Eddig soha senki nem bizonyította, h a rángatás a sok DPF-el kapcsolatos hibakód csakis a DPF eltömödése miatt van(csak példának említem meg h nem egy eset volt amikor a deltaP mérés vezetéke tömödött el ezért, tiltott a vas mintha DPF tömödés lett volna, és egy kifúvatás kellett csak..) ki vitte el olyan emberhez aki ért is a modern dízelek diagnosztikájához, ki találta meg a rángatás valódi tényleges okát? Az átfúrás, az EGR kikötés mégis csak egy olyan megoldás, mint ha egy fogfájás miatt levágnák a fejed...persze értem, h mint használó amikor már elvitted 10 helyre és sehol nem tudnak rá megoldást akkor ez a leg kézenfekvőbb a "fejezés" :) Másodsorban rendszeresen nézem és követem a regeket a vasban 120e km van óra szerint mivel buherálva lett az óra így +50-et rászámolok... és minden reg alkalmával ~20% körülire pucol=>nem látom a romlást a megtett 30ekm alatt, azt ugye meg senki nem gondolja,h egyik napról a másikra dugul el...
Olvasni való 1
Olvasni való 2
Olvasni való 3
DPF mizéria: Eddig soha senki nem bizonyította, h a rángatás a sok DPF-el kapcsolatos hibakód csakis a DPF eltömödése miatt van(csak példának említem meg h nem egy eset volt amikor a deltaP mérés vezetéke tömödött el ezért, tiltott a vas mintha DPF tömödés lett volna, és egy kifúvatás kellett csak..) ki vitte el olyan emberhez aki ért is a modern dízelek diagnosztikájához, ki találta meg a rángatás valódi tényleges okát? Az átfúrás, az EGR kikötés mégis csak egy olyan megoldás, mint ha egy fogfájás miatt levágnák a fejed...persze értem, h mint használó amikor már elvitted 10 helyre és sehol nem tudnak rá megoldást akkor ez a leg kézenfekvőbb a "fejezés" :) Másodsorban rendszeresen nézem és követem a regeket a vasban 120e km van óra szerint mivel buherálva lett az óra így +50-et rászámolok... és minden reg alkalmával ~20% körülire pucol=>nem látom a romlást a megtett 30ekm alatt, azt ugye meg senki nem gondolja,h egyik napról a másikra dugul el...
Olvasni való 1
Olvasni való 2
Olvasni való 3
.....2012-09-27 18:39:41 // 24947
Olyan mintha gázadásra fütyülne. Turbó?
'''''2012-09-27 18:39:32 // 24946
Ahogy a turbód felpörög,lehet hallani a sípolást.Olyan,mintha kifújna valahol.Legalábbis nekem úgy tűnik.
Coolby2012-09-27 18:29:01 // 24945
Sziasztok!
Pár napja egy új hangra lettünk figyelmesek az autónál. Indításnál jelentkezik rövid ideig, utána egyáltalán nem jelentkezik... Sípol... mi lehet? Valakinek tipp?
Hang
Pár napja egy új hangra lettünk figyelmesek az autónál. Indításnál jelentkezik rövid ideig, utána egyáltalán nem jelentkezik... Sípol... mi lehet? Valakinek tipp?
Hang
droberto2012-09-27 18:04:47 // 24944
Grat! Jól döntöttél! Bár én lehet kipróbáltam volna egy Pilot-ot.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:59:03 // 24943
Egyértelmű, csak mint Erhard írta: "mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je"
Az egyikben ez van, a másikban az. Mindössze az ellentmondásra próbáltam rávilágítani. :-DD
Az egyikben ez van, a másikban az. Mindössze az ellentmondásra próbáltam rávilágítani. :-DD
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:57:32 // 24942
"kivi lennék ...Te mit választanál " - benzinest :-P
A kérdés amúgy még érteném is, ha nem tudnád, hogy a Spiderben is csak GYÁRI megoldásokban gondolkodom és egy DPF nem lenne összemérhető azzal, amit már ráköltöttem...
A kérdés amúgy még érteném is, ha nem tudnád, hogy a Spiderben is csak GYÁRI megoldásokban gondolkodom és egy DPF nem lenne összemérhető azzal, amit már ráköltöttem...
droberto2012-09-27 17:56:06 // 24941
Ez nem teória, hanem tény! Selénia WR = High SAPS = DPF kill!
droberto2012-09-27 17:54:13 // 24940
Ez könnyen lehet, hisz 1.9-ből jóval több van.
droberto2012-09-27 17:53:22 // 24939
Én a 250-hez közelebb vagyok, mint a 100-hoz! :)
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:50:55 // 24938
A számok nem ezt mutatják:
146 1,6 TS - 0-100 = 10,2 sec max 195 km/ó
159 1,9 mjet - 0-100 = 9,4 sec max 210 km/ó
146 1,6 TS - 0-100 = 10,2 sec max 195 km/ó
159 1,9 mjet - 0-100 = 9,4 sec max 210 km/ó
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:47:32 // 24937
"a 2,4 ben nem fér el.." - ilyen apróság nem szokta zavarni a lelkes embereket :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 16:13:43 // 24936
a Tiedet nem veszem alapul mivel teljesen más a DPF....
kivi lennék ha nem céges autód lenne és saját zsebre menne minden Te mit választanál új DPF 4 kilóért, áthelyezése a DPF-nek (szerintem nem lehet ) több százezer, vagy kiiktatod 15e
kivi lennék ha nem céges autód lenne és saját zsebre menne minden Te mit választanál új DPF 4 kilóért, áthelyezése a DPF-nek (szerintem nem lehet ) több százezer, vagy kiiktatod 15e
.......................2012-09-27 16:07:22 // 24935
nem mindegy a lóerö/kg
a 159 pedig 1,5* nehezebb mint a 146 TS
tehát 1,5* 120 ló=180 Lóerö
az alatt lomha a 159
a 159 pedig 1,5* nehezebb mint a 146 TS
tehát 1,5* 120 ló=180 Lóerö
az alatt lomha a 159
Liquid2012-09-27 16:01:46 // 24934
éreztem, hogy hozzá kellet volna még tennem, hogy "véleményem szerint" :)
valóban kevés a 2.0 mint a TBI is, alig van a hahu-n
valóban kevés a 2.0 mint a TBI is, alig van a hahu-n
.......................2012-09-27 15:54:31 // 24933
"Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön."
a 2,4 ben nem fér el..
a 2,4 ben nem fér el..
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:46:35 // 24932
Jut eszembe, megrendeltem a második garnitúra Michelin Primacy-t. A gumissal jót dumáltunk a témában, és úgy döntöttem, hogy a bevált csapaton nem változtatunk. Hétfőn itt is lesz.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:44:00 // 24931
Ilyen felkiálltással lapátra lehetne teni az összes 1,6TS motoros Alfát. Az 1,9-el is el lehet közlekedni, nem is akárhogy.
A 2,0-val meg inkébb az a gáz, hogy kevés fut belőle. Nagyon nem mentek az eladások. Amíg nem vesznek új autót, nem lesz használt. Emlékszem már régen volt 2,0-ás, de még mindig az 1,9/2,4 párost akciózták. Én is majdnem bedőltem egynek.
A 2,0-val meg inkébb az a gáz, hogy kevés fut belőle. Nagyon nem mentek az eladások. Amíg nem vesznek új autót, nem lesz használt. Emlékszem már régen volt 2,0-ás, de még mindig az 1,9/2,4 párost akciózták. Én is majdnem bedőltem egynek.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:36:38 // 24930
Eddig nem arról volt szó, hogy melyik olaj mekkora szám, hanem arról, hogy a 2,4-be nem jót ajánlott a gyár és azért megy gallyra a DPF a 2,4-ben.
Nálam még tart az gyári előírás szerinti olaj tesztje, ráadásul hosszú csereperiódussal. Ha tényleg szar ez az olaj is, akkor hamarosan megtudom. :-)
Továbbra is tartom, hogy ad-hoc alapon nem tudunk jobbat kitalálni mint a gyáriak. Nekik kicsit több információjuk és teszteredményük van. Max azt érhetjük el, hogy a következő tulaj erősíti a szarolasz legendát.
Nem véletlenül tették át máshova a DPF-et az újabb kocsikban, mert ez a megoldás. Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön.
Nálam még tart az gyári előírás szerinti olaj tesztje, ráadásul hosszú csereperiódussal. Ha tényleg szar ez az olaj is, akkor hamarosan megtudom. :-)
Továbbra is tartom, hogy ad-hoc alapon nem tudunk jobbat kitalálni mint a gyáriak. Nekik kicsit több információjuk és teszteredményük van. Max azt érhetjük el, hogy a következő tulaj erősíti a szarolasz legendát.
Nem véletlenül tették át máshova a DPF-et az újabb kocsikban, mert ez a megoldás. Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön.
Liquid2012-09-27 15:26:35 // 24929
azért mert abban van megfelelő erő :) legalábbis ha a 2.0-ák kiesnek, mert túl újak/drágák
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:18:50 // 24928
miért a WRP talán olyan nagyszám? nem hinném :P szóval én az olajra gyanakszom meg a legolcsóbb DPF beszállítóra :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:17:30 // 24927
ciki vagy nem de legalább kurvára megy és hiba nélkül nekem immáron 50e km óta :) ez kárpótol minden szopásért előtte, technikailag jó konstrukció az 59 csak ezek a filléres megoldások nem kelletek volna az E4-nél....
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:15:48 // 24926
Ezzel viszont annak a teóriádnak mondasz ellent, hogy a 2,4 a rossz gyári olajajánlás miatt küldi el a DPF-et az örök vadászmezőkre :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:14:19 // 24925
mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:12:11 // 24924
persze hogy mindegyik tönkre megy csak az nem mindegy hogy 250e-nél vagy 100e-ig sem bírja, na itt jobb a konkurencia
.......................2012-09-27 15:09:02 // 24923
nem temetem,
csak ciki,
hogy ledugózott EGR el ,
kikötött pillangókkal megy rendesen hiba nélkül
tudod hozzászoktam ,hogy a Mito ba csak tankolni kell és GO
csak ciki,
hogy ledugózott EGR el ,
kikötött pillangókkal megy rendesen hiba nélkül
tudod hozzászoktam ,hogy a Mito ba csak tankolni kell és GO
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:07:56 // 24922
Kivétel erősíti a szabályt :-)
droberto2012-09-27 15:07:12 // 24921
Azért ne temessed a motorodat. Egy nyomorult tőcsavar miatt...
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
.......................2012-09-27 15:03:27 // 24920
olvass vissza ,én nem ..
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:59:57 // 24919
Pontosan, a használat módja erősen befolyásolja a 100-200-stb ezer km-es állapotot. A karbantartásról nem is beszélve.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:55:05 // 24918
Miért ne mondanák meg neked? Érdekes lenne alkatrészt venni úgy, hogy nem mondod meg a boltosnak, hogy mire van szükséged! :-DDD
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:52:46 // 24917
Mert akié jó, azzal Te nem is találkozol :-P
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:49:55 // 24916
No, ezért nem értem az itteni kocsivételi tanácsokat. Ha itt az Amorén valaki bekérdez, hogy milyen motorral vegyen 159-et, mindenki a 2,4-et javasolja.
.......................2012-09-27 14:37:37 // 24915
A BRERA 2,4 nem eszi
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
droberto2012-09-27 14:35:44 // 24914
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
.......................2012-09-27 14:13:42 // 24913
igazad van,
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
droberto2012-09-27 14:09:54 // 24912
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
.......................2012-09-27 13:49:54 // 24911
AdBlue=karbamid=urea=húgysav
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
.......................2012-09-27 13:46:35 // 24910
ja és így nem kellene a kipufogó gázt sem megetetni a motorral,
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
.......................2012-09-27 13:43:41 // 24909
mondom ,hogy a konstrukció a hibás:
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
.......................2012-09-27 13:34:59 // 24908
eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
droberto2012-09-27 13:26:08 // 24907
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".