Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-09-27 18:56:49 // 24956
Szerintem nem olvastad el, amit írtam...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:49:32 // 24955
egy százas valahol vissza kell hozni a hosszú csereperiódust :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:48:14 // 24954
vagy is csak egy TBI tulajt ismerek kis hazánkba őt is csak áttételes de 10e km előtt vissza adta a lízingcégnek a TBI-t mert 3x kellett trélerezni külföldről hát no comment....
Coolby2012-09-27 18:47:45 // 24953
Ha kifújna, akkor nem fújna ki mindig? Ha megyünk kb 2km-t, utána már egyáltalán nem fütyül...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:44:48 // 24952
és tudod mit cseréltek benne? adták hozzá a listát hogy az előző tulaj mit cserélt?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 18:43:49 // 24951
sok sikert hozzá a JTS egy hulladék, a TBI meg megbízhatatlan de mivel nem a sajátoddal vered a csalánt ezért neked mind1 hogy mennyit költ rá a cég :)
'''''2012-09-27 18:43:37 // 24950
75.000?Faterom mercije a duplája volt.Jól ki is röhögtem. :-)
Piritu - 1.000.0002012-09-27 18:41:38 // 24949
Nem is mondtam, megvolt a 70ezres szerviz, szakszervizben. Szűrőcsere (levegő, pollen, gázolaj), fékolajcsere és az átvizsgálás. Szerintetek mennyi volt?
Eddig egy 45-ös tipp volt, más esetleg?
Csabi2012-09-27 18:40:39 // 24948
Azért ne temessük ennyire a 2.4-et.
DPF mizéria: Eddig soha senki nem bizonyította, h a rángatás a sok DPF-el kapcsolatos hibakód csakis a DPF eltömödése miatt van(csak példának említem meg h nem egy eset volt amikor a deltaP mérés vezetéke tömödött el ezért, tiltott a vas mintha DPF tömödés lett volna, és egy kifúvatás kellett csak..) ki vitte el olyan emberhez aki ért is a modern dízelek diagnosztikájához, ki találta meg a rángatás valódi tényleges okát? Az átfúrás, az EGR kikötés mégis csak egy olyan megoldás, mint ha egy fogfájás miatt levágnák a fejed...persze értem, h mint használó amikor már elvitted 10 helyre és sehol nem tudnak rá megoldást akkor ez a leg kézenfekvőbb a "fejezés" :) Másodsorban rendszeresen nézem és követem a regeket a vasban 120e km van óra szerint mivel buherálva lett az óra így +50-et rászámolok... és minden reg alkalmával ~20% körülire pucol=>nem látom a romlást a megtett 30ekm alatt, azt ugye meg senki nem gondolja,h egyik napról a másikra dugul el...
Olvasni való 1
Olvasni való 2
Olvasni való 3
.....2012-09-27 18:39:41 // 24947
Olyan mintha gázadásra fütyülne. Turbó?
'''''2012-09-27 18:39:32 // 24946
Ahogy a turbód felpörög,lehet hallani a sípolást.Olyan,mintha kifújna valahol.Legalábbis nekem úgy tűnik.
Coolby2012-09-27 18:29:01 // 24945
Sziasztok!

Pár napja egy új hangra lettünk figyelmesek az autónál. Indításnál jelentkezik rövid ideig, utána egyáltalán nem jelentkezik... Sípol... mi lehet? Valakinek tipp?

Hang
droberto2012-09-27 18:04:47 // 24944
Grat! Jól döntöttél! Bár én lehet kipróbáltam volna egy Pilot-ot.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:59:03 // 24943
Egyértelmű, csak mint Erhard írta: "mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je"
Az egyikben ez van, a másikban az. Mindössze az ellentmondásra próbáltam rávilágítani. :-DD
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:57:32 // 24942
"kivi lennék ...Te mit választanál " - benzinest :-P
A kérdés amúgy még érteném is, ha nem tudnád, hogy a Spiderben is csak GYÁRI megoldásokban gondolkodom és egy DPF nem lenne összemérhető azzal, amit már ráköltöttem...
droberto2012-09-27 17:56:06 // 24941
Ez nem teória, hanem tény! Selénia WR = High SAPS = DPF kill!
droberto2012-09-27 17:54:13 // 24940
Ez könnyen lehet, hisz 1.9-ből jóval több van.
droberto2012-09-27 17:53:22 // 24939
Én a 250-hez közelebb vagyok, mint a 100-hoz! :)
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:50:55 // 24938
A számok nem ezt mutatják:
146 1,6 TS - 0-100 = 10,2 sec max 195 km/ó
159 1,9 mjet - 0-100 = 9,4 sec max 210 km/ó
Piritu - 1.000.0002012-09-27 17:47:32 // 24937
"a 2,4 ben nem fér el.." - ilyen apróság nem szokta zavarni a lelkes embereket :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 16:13:43 // 24936
a Tiedet nem veszem alapul mivel teljesen más a DPF....
kivi lennék ha nem céges autód lenne és saját zsebre menne minden Te mit választanál új DPF 4 kilóért, áthelyezése a DPF-nek (szerintem nem lehet ) több százezer, vagy kiiktatod 15e
.......................2012-09-27 16:07:22 // 24935
nem mindegy a lóerö/kg
a 159 pedig 1,5* nehezebb mint a 146 TS
tehát 1,5* 120 ló=180 Lóerö
az alatt lomha a 159
Liquid2012-09-27 16:01:46 // 24934
éreztem, hogy hozzá kellet volna még tennem, hogy "véleményem szerint" :)
valóban kevés a 2.0 mint a TBI is, alig van a hahu-n
.......................2012-09-27 15:54:31 // 24933
"Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön."

a 2,4 ben nem fér el..
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:46:35 // 24932
Jut eszembe, megrendeltem a második garnitúra Michelin Primacy-t. A gumissal jót dumáltunk a témában, és úgy döntöttem, hogy a bevált csapaton nem változtatunk. Hétfőn itt is lesz.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:44:00 // 24931
Ilyen felkiálltással lapátra lehetne teni az összes 1,6TS motoros Alfát. Az 1,9-el is el lehet közlekedni, nem is akárhogy.
A 2,0-val meg inkébb az a gáz, hogy kevés fut belőle. Nagyon nem mentek az eladások. Amíg nem vesznek új autót, nem lesz használt. Emlékszem már régen volt 2,0-ás, de még mindig az 1,9/2,4 párost akciózták. Én is majdnem bedőltem egynek.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:36:38 // 24930
Eddig nem arról volt szó, hogy melyik olaj mekkora szám, hanem arról, hogy a 2,4-be nem jót ajánlott a gyár és azért megy gallyra a DPF a 2,4-ben.
Nálam még tart az gyári előírás szerinti olaj tesztje, ráadásul hosszú csereperiódussal. Ha tényleg szar ez az olaj is, akkor hamarosan megtudom. :-)
Továbbra is tartom, hogy ad-hoc alapon nem tudunk jobbat kitalálni mint a gyáriak. Nekik kicsit több információjuk és teszteredményük van. Max azt érhetjük el, hogy a következő tulaj erősíti a szarolasz legendát.
Nem véletlenül tették át máshova a DPF-et az újabb kocsikban, mert ez a megoldás. Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön.
Liquid2012-09-27 15:26:35 // 24929
azért mert abban van megfelelő erő :) legalábbis ha a 2.0-ák kiesnek, mert túl újak/drágák
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:18:50 // 24928
miért a WRP talán olyan nagyszám? nem hinném :P szóval én az olajra gyanakszom meg a legolcsóbb DPF beszállítóra :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:17:30 // 24927
ciki vagy nem de legalább kurvára megy és hiba nélkül nekem immáron 50e km óta :) ez kárpótol minden szopásért előtte, technikailag jó konstrukció az 59 csak ezek a filléres megoldások nem kelletek volna az E4-nél....
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:15:48 // 24926
Ezzel viszont annak a teóriádnak mondasz ellent, hogy a 2,4 a rossz gyári olajajánlás miatt küldi el a DPF-et az örök vadászmezőkre :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:14:19 // 24925
mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:12:11 // 24924
persze hogy mindegyik tönkre megy csak az nem mindegy hogy 250e-nél vagy 100e-ig sem bírja, na itt jobb a konkurencia
.......................2012-09-27 15:09:02 // 24923
nem temetem,
csak ciki,
hogy ledugózott EGR el ,
kikötött pillangókkal megy rendesen hiba nélkül

tudod hozzászoktam ,hogy a Mito ba csak tankolni kell és GO
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:07:56 // 24922
Kivétel erősíti a szabályt :-)
droberto2012-09-27 15:07:12 // 24921
Azért ne temessed a motorodat. Egy nyomorult tőcsavar miatt...
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
.......................2012-09-27 15:03:27 // 24920
olvass vissza ,én nem ..
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:59:57 // 24919
Pontosan, a használat módja erősen befolyásolja a 100-200-stb ezer km-es állapotot. A karbantartásról nem is beszélve.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:55:05 // 24918
Miért ne mondanák meg neked? Érdekes lenne alkatrészt venni úgy, hogy nem mondod meg a boltosnak, hogy mire van szükséged! :-DDD
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:52:46 // 24917
Mert akié jó, azzal Te nem is találkozol :-P
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:49:55 // 24916
No, ezért nem értem az itteni kocsivételi tanácsokat. Ha itt az Amorén valaki bekérdez, hogy milyen motorral vegyen 159-et, mindenki a 2,4-et javasolja.
.......................2012-09-27 14:37:37 // 24915
A BRERA 2,4 nem eszi
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
droberto2012-09-27 14:35:44 // 24914
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
.......................2012-09-27 14:13:42 // 24913
igazad van,
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp

de

a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég

a baj fö forrása a korom
droberto2012-09-27 14:09:54 // 24912
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz"
- Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
.......................2012-09-27 13:49:54 // 24911
AdBlue=karbamid=urea=húgysav

magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
.......................2012-09-27 13:46:35 // 24910
ja és így nem kellene a kipufogó gázt sem megetetni a motorral,
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
.......................2012-09-27 13:43:41 // 24909
mondom ,hogy a konstrukció a hibás:

a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára

"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"

adBlue
.......................2012-09-27 13:34:59 // 24908
eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira
neked azért jó még

szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz

+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!

a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
droberto2012-09-27 13:26:08 // 24907
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak