Fórum >> Típusok >> 159

Norby2013-02-22 07:54:31 // 31404
Hello!

2006-os felszereltégi listát keresek, de nem nagyon találok.
Mintha itt valaki már linkelte volna, de nem akadtam a nyomára.
Valaki tud segíteni?
Csabi2013-02-22 07:39:08 // 31403
Ti kinél csináltattátok?
Tibcsi1662013-02-22 01:20:09 // 31402
Akkor az nem mester!! Az enyém például arra akart rábeszélni, hogy NE szedjem ki.

Aki ért hozzá az bármit megcsinál. Nem gond ha van DPF (lásd Pityukoma, az én Mesterem csinálta azt is) az sem gond ha pl. nincs EGR ... Amit a vevő szeretne :)
Tibcsi1662013-02-22 01:08:27 // 31401
Ilyet még én sem láttam !? Ez érdekes.
Tibcsi1662013-02-22 01:05:45 // 31400
Ez így van. Én izzítást épp hogy csak látom. De -20foknál kb. 2-3 mp-ig is világít.
Tibcsi1662013-02-22 01:02:01 // 31399
Na ismét itt vagyok. Csak síelni voltunk és nem nagyon volt net. Jó sokat írtatok múlt péntek óta :)
Tibcsi1662013-02-22 00:59:36 // 31398
Kedves topictársak, aki szívesen részt venne a formálódó 159 topictalin, az írja be magát az alábbi listába. (A lista egyenlőre, csak egy előzetes felmérés.)

Részletek:

Időpont: 2012. május 25-26.
Helyszín: Velencei-tó, Gádony - SportBeach kemping (http://www.sportbeach.hu/)
Programok: Autómustra, baráti csevely, evés-ivás :), vetélkedők, esetleg konvoj, jó idő esetén fürdés...stb.
Kaja: Szombat - bogrács (vegyes pöri); Vasárnap - tárcsázás (pl.: tarja meg valami szárnyas pl.)
Ital: Egyénileg.
Árak: A helyszín árlistája (http://www.sportbeach.hu/camping_arak.htm) szerint, de 30 fő felett 10-, 50 fő felett 15% kedvezményt + néhány egyedi kedvezményt kapunk. (Részletek később.) A kedvezmények elérése érdekében egyben kell fizetnünk.
Az étel ára az alapanyagoktól függően oszlik meg.
Jelentkezés: A találkozó egy hagyományteremtő 159-es találkozó. Ettől függetlenül minden Alfás részt vehet rajta, aki szeretne egy príma csapattal egy vidám hétvégét eltölteni. Ebben az esetben is kérjük, hogy másold be magad a listába autód típusának megjelölésével.
A végleges jelentkezés majd az események menüpontnál tervezzük.

Résztvevők: (Kérem írja be mindenki, hogy hány fővel érkezne és melyik szállásforma érdekelné)

1. droberto + Dalma (Sátor)
2. SKULL
3. Dömpi + Réka + 2 gyerek (Faház)
4. Erhard + xvideo.com
5. Csabiii159, csak a szombatra nevezek
6. Piritu + Pirituné (Faház)
7. Zsolt155 (most 159), valószínűleg csak szombati részvétellel
8. Balki + aki Balkihoz társul :D
9. Pityukoma + Kriszti + 1 gyerek (Faház)
10.Alfa159+Hajni és Dorka.Sajna csak vasárnapra.
11. Vik159sw +Gyöngyi + 1 gyerek és egy még a pocakban , de sajna csak vasárnap ha addig nem szülümk meg :-)
12. Vermacy és Család 1+1 fővel
13. Mizooo és az Asszony csak 1 napra
14. Liquid + Márti (a gyerekek még nem 100%), első körben csak a szombat valószínű, de még alakulhat
15. Coolby + Ágija (valószínű szombati részvétel)
16. Tibcsi166 + Anita + 1 gyerek valószínű csak 1 napra, de még a vasárnap sincs kizárva teljesen (Faházban)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:49:42 // 31397
majd elkérem a szomszédomtól az ekét, aztán meglátjuk felszántja e az aszfaltot
Csabi2013-02-21 22:48:54 // 31396
Az a baj, h pályán sem éri el soha a 600fokot a DPF...sőt még a katalizátor sem...140-es tempónál is csak ~460°körül mozog a katalizátornál a hőmérséklet.
Padlógázas gyorsításnál 0-180km/h-ig is csak 580°-ig megy fel a katalizátor hőmérséklet(ezek mért értékek), a DPF meg utána van kilométerekkel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 22:46:12 // 31395
sose láttam még olyat... azér t csak nem akkora traktor :)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:45:14 // 31394
Majd ha legközelebb sütök itthon, küldök neked fénypostával :-)
GTPeti2013-02-21 22:43:58 // 31393
OK, fotózd majd le! (Ja... és a kenyeret el ne felejtsd! ;)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:41:30 // 31392
Ti most hülyének néztek, ugye?
Na jó! Legközelebb, ha meglátom, lefotózom.
GTPeti2013-02-21 22:39:28 // 31391
Vegyél kenyeret hazafelé. :)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:36:26 // 31390
he, he, he

komolyan kérdem!
.......................2013-02-21 22:35:49 // 31389
Itt az ideje aratni menni,
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:26:34 // 31388
Viszont amit eddig nem sikerült megtalálnom a könyvben: időnként a képen bekarikázott sarokban egy búzakalász-szerű ábra jelenik meg. Nem tudja valaki mit jelent?
.......................2013-02-21 22:25:54 // 31387
Ha pàlyàn mész és megvan a 650 c fok dpf hőmérséklet ,akkor csak többlet oxigén kell és el is és a korom,
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:12:38 // 31386
Ez a "km-óra szerű" vagyis a tempomat lámpájának a kontúrja a fotón látszik az enyémben is (szabad szemmel nem). Nekem viszont nincs tempomatom úgyhogy már értem miért nem láttam eddig.
Dömpi (il dottore)2013-02-21 22:10:16 // 31385
Nos, a kanna és az izzítás tényleg villan...de szó szerint villan. Olyan gyorsan elalszik, hogy le sem tudtam fotózni :-(



Ja, és tényleg felvillan az ABS, de az is gyorsan kialszik. kicsit lassabban, mint a kanna meg az izzítás. Ezt már le lehetett fotózni.
Csabi2013-02-21 21:59:14 // 31384
Pedig az izzítás és a víz a gázolajszűrőben lámpának minden indításnál villanni kellene...
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:58:05 // 31383
most jött el az a pillanat, hogy kimegyek és lefotózom...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:56:26 // 31382
onnan hogy ha háromszor nem sikerül regenerálni akkor villog ...nekem télen csinálta ezt amíg volt DPF azóta nem láttam :)))
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:53:34 // 31381
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:49:18 // 31380
Asszem nekem ilyen kijelzőm van. Bejelöltem mi villan fel indításkor, és mit nem láttam még soha...van közöttük, amit nem is akarok :-)

Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:45:24 // 31379
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:32:33 // 31378
nem is tőled kérdeztem ha nem egy másik 59 és Phedra tulajtól :P
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:31:29 // 31377
Tényleg rosszul emlékeztem.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:31:07 // 31376
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:30:05 // 31375
Nekem ilyen lámpa még soha nem gyulladt. A gyújtás ráadásakor sem indításkor. Szerintem nincs is benne :(
De DPF van, azt láttam a kocsi alatt.

Sőt! Mondjak valamit? Még ezt a lámpát sem láttam soha felvillanni!
Liquid2013-02-21 21:29:33 // 31374
kemény vagy mint Csokibácsi :)
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:26:23 // 31373
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:24:23 // 31372
na az még gyári :) van benne állófűtés is ...az hogy müxik? nincs gombja
'''''2013-02-21 21:16:52 // 31371
Legközelebb a Phedrákkal gyorsulunk!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi2013-02-21 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''2013-02-21 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.0002013-02-21 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)2013-02-21 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)

Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.

Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo2013-02-21 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
GTPeti2013-02-21 20:16:01 // 31358
:))))
'''''2013-02-21 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi2013-02-21 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"

Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti2013-02-21 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)

(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak