Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi2013-02-21 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''2013-02-21 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.0002013-02-21 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)2013-02-21 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.0002013-02-21 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)2013-02-21 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)
Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.
Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.
Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo2013-02-21 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
'''''2013-02-21 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi2013-02-21 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"
Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti2013-02-21 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)
(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)
(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
mizooo2013-02-21 20:08:56 // 31354
Ő tovább tervez az 56-al :P
Dömpi (il dottore)2013-02-21 20:07:05 // 31353
Peti! Te nem veszel még 159-et? Annyi HSZ-ed van ebben a topicban, hogy már kettő is lehetne :) Vagy Brera!
GTPeti2013-02-21 19:53:46 // 31352
"Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt."
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Dömpi (il dottore)2013-02-21 19:53:28 // 31351
Oks, akkor majd viszem a laptopom.
Dömpi (il dottore)2013-02-21 19:52:26 // 31350
Én állandóan nézem. A napi utam 15 km oda és 15 km vissza. Ez kb. 10-12 perc. Már lassan másfél éve van meg az Arkangyal, de még egyszer sem éreztem furcsa szagot, vagy koromfelhőt magam mögött. A múltkor volt, hogy egyszer mintha szokatlanul megemelkedett volna a turbónyomás is és a fogyasztás is, de akkor annak tudtam be, hogy marháskodik a comp. Lehet akkor regenerált?
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?
Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?
Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Vermacy2013-02-21 19:48:05 // 31349
Típustalin lenne stílusos....
Dömpi (il dottore)2013-02-21 19:45:42 // 31348
Ilyenek ből -közöttük ez is - van egy komplett gyűjteményem. Ha kell valakinek, áttolom e-mailben, vagy a típustalin áthúzzuk adattalicskára.
Vermacy2013-02-21 18:59:05 // 31347
Vermacy2013-02-21 18:51:40 // 31346
A Zafirán hangja is volt. Felpörgött a fordulatszám (mintha)...
ALFI1562013-02-21 18:50:06 // 31345
Ez sokat számit.A regenerálást csak akkor veszed észre ha állandóan a pillanatnyi fogyasztást nézed.Akkor veszed csak észre mert felugrik.
Vermacy2013-02-21 18:31:33 // 31344
Hali!
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
mizooo2013-02-21 16:51:35 // 31343
A fenébe nekem reggel megint a cég mellett kezdett regenerálni :(:(... Nem is figyeltem a dolgot, csak mikor már odaértem a céghez akkor látom, hogy 10L-nél nem megy lejjebb a fogyi. Nézem a turbónyomásmérőt az lemegy 0-ra. Beálltam a parkolóba nyitom az ajtót és érzem megint az égett szagot.... Faxa ebből még baj lesz, jobban kell ezt figyelnem mert gondolom ez nem tesz neki jót :D... Illetve mikor 5-6 C foknál melegebb van hazafelé induláskor 2 hetente kiírja, hogy glow plug pre-heating not available. Gondolom rossz az egyik izzító gyertya. Érdekes, hogy reggel -6 -ban még egyszer sem dobta :). Hétvégén kimérem őket.
ALFI1562013-02-21 16:43:44 // 31342
Valakinek igen.Nem én hoztam el.
Dömpi (il dottore)2013-02-21 16:34:08 // 31341
Azért érdekes számomra ez a dolog.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.
Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.
Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
.......................2013-02-21 16:25:47 // 31340
jobban tömödik a novitec-el is,
hisz a tuning miatt jobban füstöl
csak nem látod
a 159 1,9 2,4 en rossz helyen van a DPF ,
túl messze a motortól ,hogy városi ,elövárosi közlekedésben elérje normálisan a 650 fokot
+ gázolajat kap ,szinte mindíg ,így csak árt a motornak mert lemossa a hengerfalról a kenöfilmet
hisz a tuning miatt jobban füstöl
csak nem látod
a 159 1,9 2,4 en rossz helyen van a DPF ,
túl messze a motortól ,hogy városi ,elövárosi közlekedésben elérje normálisan a 650 fokot
+ gázolajat kap ,szinte mindíg ,így csak árt a motornak mert lemossa a hengerfalról a kenöfilmet
droberto2013-02-21 15:55:34 // 31339
Egy szónak is száz a vége, mindenki azzal irat programot akivel akar és akiben megbízik. Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt.
Coolby2013-02-21 15:47:13 // 31338
teljesen egyetértek, amire legalább egy chipmesternek lehetősége van (bár kérdés, hogy megteszi-e vagy sem), arról egy tuningboxnál még csak szó sincs... szóval egy chipmester esetében (feltételezve legalább egy bizonyos szintű hozzáértést, ami azért megítélhető szvsz) a végeredmény szerintem legalább az, amit egy tuningbox tud...
Shadin2013-02-21 15:39:46 // 31337
Mégis jó vétel volt?????
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 14:28:33 // 31336
a normális emberke nézi az értékeket adott autóra (nálam nézték) amit leírtál viszont teljesen igaz a boxra :)
ALFI1562013-02-21 14:19:15 // 31335
Már el is vitték.
droberto2013-02-21 14:11:51 // 31334
Azt megnézném, hogy ma MO-n hány olyan Chipmester van, aki valódi optimalizálást készít a motorod állapotához mérten. Mennyien teszik fel padra, veszik figyelembe a motor és a befecskendező rendszer kopását annak egyedi állapotát.
(Nem arról beszélek, hogy te most mennyi többlet teljesítményt, rugalmasságot, gázpedál reakciót vagy fogyasztáscsökkenést kérsz.)
Biztos jó a remap, de nem az amit innen-onnan szednek össze vagy írogatják át az értékeket.
(Nem arról beszélek, hogy te most mennyi többlet teljesítményt, rugalmasságot, gázpedál reakciót vagy fogyasztáscsökkenést kérsz.)
Biztos jó a remap, de nem az amit innen-onnan szednek össze vagy írogatják át az értékeket.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 13:53:29 // 31333
melyikhez? a Tiedhez? a Béláéhoz vagy a Janiéhoz? Jah hogy Mindegyikhez :DDD
droberto2013-02-21 13:37:50 // 31332
"azt kapod amit" - Amit ehhez a motorhoz fejlesztettek ki. :)
Shadin2013-02-21 13:01:14 // 31331
Csak OMV szupernyál-lal járok.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-21 12:30:59 // 31330
ők nem vesznek rá semmire amit kérsz azt csinálják ha csak remapot kérsz azt kapod, ha kéred a DPF kiírását is akkor azt is megkapod ezen mi a nem világos? :)
Ellenben a Noviteceddel ők leszarják mit kérsz azt kapod amit és ennyi :P
Ellenben a Noviteceddel ők leszarják mit kérsz azt kapod amit és ennyi :P
Piritu - 1.000.0002013-02-21 12:24:12 // 31329
Tapasztalataim alapján erősen üzemanyag függő is, hogy mennyire jár keményen a motor. pl. a vépúdertől elhallgat a motor, szinte nem is kerreg. Tehát, ha ezt tudja a tulaj, eladáskor csendesebbé teheti a kocsit. :-)
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
droberto2013-02-21 11:34:53 // 31328
Ez is benne van nyilván, de a germánokból is "szeretik" kiírni!
Shadin2013-02-21 10:46:39 // 31327
Nem kerül megvételre... A Remus sportauspuff fertelmes rajta (szerintem).
David | Centocinquantanove2013-02-21 10:13:19 // 31326
Az a vitorlásos matrica a hátsó felén igencsak tolakodik, gondolom nem tartod meg rajta.. :D
Pityukoma2013-02-21 10:06:37 // 31325
Nekem nincs vele bajom (kopp-kopp) 14ezer van a remap óta benne. Átlagos regen ~700km. Nem is került szóba hogy ezt ki kell íratni.
Piritu - 1.000.0002013-02-21 09:28:01 // 31324
"A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk." - esetleg nem azért amiért minden átlagos szerelő fél az Alfától? Mert esetleg nem ért hozzá?
Coolby2013-02-21 09:00:35 // 31323
engem meg sem próbált rábeszélni dpf eltávolításra...
Shadin2013-02-21 08:17:12 // 31322
Nálam semmi sem változott DPF ügyileg a remap után, szerintem nálam egy "biztonsági" hangolás történt.
Tegnap megnéztünk egy vasat és egy hihető (~130e) Km volt benne és az enyémhez képest (~180e) sokkal finomabban, halkabban járt. Emlékeim szerint remap után alapjáraton is hangosabb lett az autóm a nagyobb előtöltés miatt.
Ha nincs igazam akkor az enyém már "lötyög" kicsit:-(
Tegnap megnéztünk egy vasat és egy hihető (~130e) Km volt benne és az enyémhez képest (~180e) sokkal finomabban, halkabban járt. Emlékeim szerint remap után alapjáraton is hangosabb lett az autóm a nagyobb előtöltés miatt.
Ha nincs igazam akkor az enyém már "lötyög" kicsit:-(
droberto2013-02-21 07:50:39 // 31321
Már jó néhány helyről hallottam, hogy remap után cseszekedik a DPF!
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
Online tag
0
Vendég0
529