Nekem EGR szelep kitisztítás után sokkal szebb hangja lett a gépnek! Asszony is észre vette, pedig az ilyet le szokta sz*rni...
Agipnál szoktam Én is prémium dízelt tankolni (csak asszony meg ne tudja :o)) és nem találtam összefüggést!
Vermacy2013-06-18 17:25:54 // 37090
Vermacy2013-06-18 17:23:58 // 37089
Nekem hibás EGR szeleppel nem rángatott csak nem ment! Azóta felülírta magát, talán le is blokkolta és megy megint szépen. Cartátrs segített és vszínű, hogy cserés lesz az enyém!
Angelo! Ha gondolod és otthon leszel, akkor hétvégén tervezem, hogy meglátogatom szüleimet Fonyódon és esetleg lekapjuk az EGR-t és megvizsgáljuk. Nem ígérem, hogy jobb lesz, de csak 6 csavar meg egy dugasz...
Angelo! Ha gondolod és otthon leszel, akkor hétvégén tervezem, hogy meglátogatom szüleimet Fonyódon és esetleg lekapjuk az EGR-t és megvizsgáljuk. Nem ígérem, hogy jobb lesz, de csak 6 csavar meg egy dugasz...
Vermacy2013-06-18 17:21:37 // 37088
Berlinával nekem 210 a vége a 150 lovas dízelnek! 190-et simán futja, így sztem is vidd el diagnosztikára!
DrB2013-06-18 17:08:45 // 37087
Kellet ma még egy kört tenni az autóval, de még 60 fok körül volt motor, szóval nem hidegen lett indítva. Így persze nem is dadogott az alapjárat, s füst sem volt. Kérdeztem azokat, akik pár napja jó 20 km-en keresztül mögöttem jöttek, láttak-e füstpamacsokat tőlem, de nemleges volt a válasz. Majd hideg motornál is megnézem, s beszámolok.
Vermacy2013-06-18 17:02:20 // 37086
Az 190 volt, a vége meg 210. Legalábbis odáig bírta. Talán még egy-két km lett volna benne, de az már kínszenvedésként jött volna elő!
ALFI1562013-06-18 16:45:41 // 37085
Nincs a geometria lekormolódva?
Lexlutor2013-06-18 16:33:16 // 37084
Raktam be relét , biztositék volt benne. Még nem megy, csak ha direktbe adok áramot.
Lehet Mes-el engedélyezni kell?
Lehet Mes-el engedélyezni kell?
Lexlutor2013-06-18 16:30:22 // 37083
Köszi! Közben kaptam infót.
Scaniamen2013-06-18 16:21:26 // 37082
Nem a DPF lesz a hiba majd meglátod az EGRt minél hamarabb nézd meg.
Angelo Bianco2013-06-18 16:17:42 // 37081
DPF hibát nem ír, csak gondolom hogy nem 100%-os már 90E km megtétele után és hátha előszedhető egy tisztítással pár lóerő!
Ezért kérdeztem hogy vki csináltatott-e már ilyet?! Van-e értelme ha nem jelez semmilyen hibát?!
A motor az 16V az tuti piros a műanyag és 939A2 a motorkód és megvannak a MO-i eredeti papírok is!
Ezért kérdeztem hogy vki csináltatott-e már ilyet?! Van-e értelme ha nem jelez semmilyen hibát?!
A motor az 16V az tuti piros a műanyag és 939A2 a motorkód és megvannak a MO-i eredeti papírok is!
DrB2013-06-18 16:02:19 // 37080
Kösz a választ! Egy diagnosztikai kiolvasás nem ártana. Szentgotthárd közelében tud valaki szerelőt ajánlani?
Scaniamen2013-06-18 15:57:50 // 37079
Ha nem idegesít az indítás következő az lesz hogy elveszti a központi nyomást és nem fog egyáltalán indulni de nem tudom mennyi km után.
Dömpi (il dottore)2013-06-18 15:55:32 // 37078
Biztosan 16 szelepes? Nem lehet, hogy 8 szelepes?
Piros szín van a motor műanyag burkolatában?
Még ha 16 szelepes is, ha a belga piacra gyártották eredetileg, akkor vissza van butítva 136 LE-re. Megvan az eredeti forgalmija/papírjai?
Motorkód mi? Az alapján is meg lehet nézni.
Írod, hogy DPF-et lehet-e takarítani. Baj van vele? Ha igen, én kétlem a 90e km-es futásmennyiséget.
Piros szín van a motor műanyag burkolatában?
Még ha 16 szelepes is, ha a belga piacra gyártották eredetileg, akkor vissza van butítva 136 LE-re. Megvan az eredeti forgalmija/papírjai?
Motorkód mi? Az alapján is meg lehet nézni.
Írod, hogy DPF-et lehet-e takarítani. Baj van vele? Ha igen, én kétlem a 90e km-es futásmennyiséget.
DrB2013-06-18 15:54:48 // 37077
A füstölést eddig nem néztem, de a következő indításnál rásasolok. Ha a porlasztók a ludasak, mennyire sürgős a cseréjük?
Scaniamen2013-06-18 15:46:13 // 37076
A lassú turbó nyomás lehet EGR hiba hogy átereszt és később tölt.
Scaniamen2013-06-18 15:41:17 // 37075
Még mondok valamit nekem jók a porlasztok mégis ilyen időbe könnyebben indul ha ráteszem a gázra a lábam és kicsit nyomom nem forgat annyit és úgy indul persze be indul gáz nélkül is de így könnyebben.
Angelo Bianco2013-06-18 15:37:04 // 37074
Turbó nyomás felmegy 1.5ig de elég lassan reagálva valamikor 1-2 mp múlva egy padlógáz lenyomásakor
Coolby2013-06-18 15:34:45 // 37073
Egyetértek Scaniaman-nel. Persze EGR, DPF is ellenőrizendő, de ha röfögős indítás közben kis fehéres füstöt is tol, akkor porlasztó a hibás. Nekem is melegben csinálja, egész télen nem csinálta egyszer sem. Most újra kezdte, én is kis gázzal rátartok 1-2 mp-et (persze nem bőgetve csak 1200 körül) aztán kisimul és beáll. Nekem látni ezt a hibát hidegindítás korrekcióit is nézve, bemelegedve már alapjáraton és terhelésen meg pláne kisimulnak a korrekciós tényezők. Nekem ebből porlasztó csere lesz majd egyszer.
Angelo Bianco2013-06-18 15:34:33 // 37072
DPF-et valaki tisztíttatott már?! Létezik ilyen leszerelt állapotban való takarítás. Az érhet vmit?!
Valaki tud vmi címet aki megbízható és jó áron van?!
Valaki tud vmi címet aki megbízható és jó áron van?!
Angelo Bianco2013-06-18 15:29:06 // 37071
Én úgy gondolom hogy annyi lehet a vasban mivel Mo-i, vezetett szervíz könyves, magánszemélytől, akinek volt vagy 4 autója, de persze gondolok a rosszabbra is... :(
Próbálkozunk a hiba megtalálásában...
Köszi az infókat.
Próbálkozunk a hiba megtalálásában...
Köszi az infókat.
Scaniamen2013-06-18 15:15:22 // 37070
Kérdezném még hogy még nem adsz gázt ugye kéken füstöl?
LaciR2013-06-18 15:14:12 // 37069
Köszönöm.
Scaniamen2013-06-18 15:13:31 // 37068
Szia én tapasztalatom az volt hogy mikor ilyet csinált nekem akkor a porlasztócsúcs volt a hibás.
DrB2013-06-18 15:09:36 // 37067
A következő tüneteket produkálja a vas:
Egy-két napos városi, rövid szakaszos használat után a következő, hideg motorral történő indításnál kissé egyenetlen az alapjárat, ami alapjáraton tartás mellet kb. 1-2 percen belül kisimul, ha adok egy kis gázfröccsöt, akkor azonnal megszűnik. Lehet, nincs összefüggésben, de mintha a melegebb idő beköszöntével (még a kánikula előtt) gyakoribbá vált volna. Most vasárnap délután kettőig állt az autó egy enyhe lejtőn orral lefelé parkolva, tank félig, a tűző napon, a hőmérője mutatott vagy 38 fokot. Az első két indítózás után baromi egyenetlen, fulladozó alapjárat mellett pár másodpercen belül lefulladt. A harmadik indítózásnál gyorsan adtam egy gázfröccsöt, onnantól minden rendben volt. Aztán várt rám egy 110 km-es közúti etap. A lehetőségekhez képest jól meghajtottam, erős gyorsítások, tartósan 3000-3500 feletti fordulatszám, hogy kipucoljam-kiégessem a rendszert. A vas megy rendesen, motorellenőrző lámpa nem gyulladt ki. Azóta garázsban állt két napot ma délutánig, odabent harminc fok, hideg indítás után újra ez az enyhén egyenetlen alapjárat, de semmi lefulladás. Ami még megfordult a fejemben, hogy az egyenetlen alapjárat azután kezdődött, hogy pár hete, a vas életében először, Agip DieselTechet tankoltam bele.
Kiolvastatni most nem tudom. Ennyi infó alapján mik jöhetnek szóba?
Egy-két napos városi, rövid szakaszos használat után a következő, hideg motorral történő indításnál kissé egyenetlen az alapjárat, ami alapjáraton tartás mellet kb. 1-2 percen belül kisimul, ha adok egy kis gázfröccsöt, akkor azonnal megszűnik. Lehet, nincs összefüggésben, de mintha a melegebb idő beköszöntével (még a kánikula előtt) gyakoribbá vált volna. Most vasárnap délután kettőig állt az autó egy enyhe lejtőn orral lefelé parkolva, tank félig, a tűző napon, a hőmérője mutatott vagy 38 fokot. Az első két indítózás után baromi egyenetlen, fulladozó alapjárat mellett pár másodpercen belül lefulladt. A harmadik indítózásnál gyorsan adtam egy gázfröccsöt, onnantól minden rendben volt. Aztán várt rám egy 110 km-es közúti etap. A lehetőségekhez képest jól meghajtottam, erős gyorsítások, tartósan 3000-3500 feletti fordulatszám, hogy kipucoljam-kiégessem a rendszert. A vas megy rendesen, motorellenőrző lámpa nem gyulladt ki. Azóta garázsban állt két napot ma délutánig, odabent harminc fok, hideg indítás után újra ez az enyhén egyenetlen alapjárat, de semmi lefulladás. Ami még megfordult a fejemben, hogy az egyenetlen alapjárat azután kezdődött, hogy pár hete, a vas életében először, Agip DieselTechet tankoltam bele.
Kiolvastatni most nem tudom. Ennyi infó alapján mik jöhetnek szóba?
ALFI1562013-06-18 15:00:12 // 37066
Nem hallottam még 59-ről amibe tönkrement a főtengely jeladó.
David | Centocinquantanove2013-06-18 14:56:06 // 37065
Szia Fehér Angyal!
Szerintem valami akkor ott nem teljesen gömbölyű, a leírásod alapján. Az enyém a 120 paripás verzió, de pl. 5.-ben mondjuk 100-as tempónál simán lehet vele előzni, van annyi ereje. Ha visszaváltok 100-nál 4.-be akkor beugrok az előzni kívánt OFF csomagtartójába...
Turbónyomás-mérő mit mutat olyankor? Lendületes kigyorsításokra hogy reagál?
Szerintem valami akkor ott nem teljesen gömbölyű, a leírásod alapján. Az enyém a 120 paripás verzió, de pl. 5.-ben mondjuk 100-as tempónál simán lehet vele előzni, van annyi ereje. Ha visszaváltok 100-nál 4.-be akkor beugrok az előzni kívánt OFF csomagtartójába...
Turbónyomás-mérő mit mutat olyankor? Lendületes kigyorsításokra hogy reagál?
Scaniamen2013-06-18 14:53:47 // 37064
Szia nem egyszerű így nem egyszerű megállapitani a hibát de a típus hibákat végig kell nézni kezd az EGR szeleppel utána nézzétek meg a szívósor lapátokat,turbó nyomásod van-e?
Tibcsi1662013-06-18 14:50:38 // 37063
Hello,
Akkor valami nem OK a motorral!! Vidd el diagnosztikára. Simán kéne tudnia a 200-at, kb. 220 kürül lehet a vége az 1.9 nek. (ezt a többi cartárs biztos igazolja, mert az enyém fölötte van:) A fogyasztásod sem OK, mert az enyém is jobb ennél a 2.4-es motorral. Talán porlasztócsúcs, de akkor lehet jóval 200eKm fölött van a vasad. (Az óra semmit nem jelent)
Akkor valami nem OK a motorral!! Vidd el diagnosztikára. Simán kéne tudnia a 200-at, kb. 220 kürül lehet a vége az 1.9 nek. (ezt a többi cartárs biztos igazolja, mert az enyém fölötte van:) A fogyasztásod sem OK, mert az enyém is jobb ennél a 2.4-es motorral. Talán porlasztócsúcs, de akkor lehet jóval 200eKm fölött van a vasad. (Az óra semmit nem jelent)
Angelo Bianco2013-06-18 14:32:46 // 37062
Sziasztok!
Egy eléggé relatív és így szövegben nem nagyon meghatározható dologgal fordulnék a tapasztaltakhoz és a hozzáértőkhöz!
Március óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 JTDm SW-nek. Autópályán használom, azóta beleraktam 15E km-t (most 90E KM van benne).
A lényeg amiért írok hogy szerintem az autóban nem érezni, sőt nincs is meg a 150 LE!!! :(
5. és 6. sebességben már nem nagyon húz,.6.-ban nem forog 3600-3700 fölé, így végsebessége sem több mint 190-195 KM/H. Ami nem kevés tudom, de szerintem többet kellene mennie. És még a fogyasztással sem vagyok megelégedve!!! Ha csak 120-130-al járok vele akkor sem megy 6.5 L/100KM alá, de ha már egy kicsivel is gyorsabban akkor rögtön 7-7.5 Végül is a fogyasztás nem zavarna ha legalább egy kicsivel dinamikusabb lenne... :(
Tudom hogy nehéz autó, egy barátomnak egy Vectrája van ugyanezzel a motorral. Ő eljár bőven 6 liter alatt és simán megy 220at az autó, pedig csak 100 kg-mal könnyebb...
Nem tudom hogy kellene várnom többet az Alfától?!?!?
A lényeg ennyi, amúgy egy szuper, gyönyörű autó nem bántam meg!
Ha valakinek van segítő jellegű véleménye, tapasztalata, hozzászólása azt megköszönném!!!
Üdv!
Egy eléggé relatív és így szövegben nem nagyon meghatározható dologgal fordulnék a tapasztaltakhoz és a hozzáértőkhöz!
Március óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 JTDm SW-nek. Autópályán használom, azóta beleraktam 15E km-t (most 90E KM van benne).
A lényeg amiért írok hogy szerintem az autóban nem érezni, sőt nincs is meg a 150 LE!!! :(
5. és 6. sebességben már nem nagyon húz,.6.-ban nem forog 3600-3700 fölé, így végsebessége sem több mint 190-195 KM/H. Ami nem kevés tudom, de szerintem többet kellene mennie. És még a fogyasztással sem vagyok megelégedve!!! Ha csak 120-130-al járok vele akkor sem megy 6.5 L/100KM alá, de ha már egy kicsivel is gyorsabban akkor rögtön 7-7.5 Végül is a fogyasztás nem zavarna ha legalább egy kicsivel dinamikusabb lenne... :(
Tudom hogy nehéz autó, egy barátomnak egy Vectrája van ugyanezzel a motorral. Ő eljár bőven 6 liter alatt és simán megy 220at az autó, pedig csak 100 kg-mal könnyebb...
Nem tudom hogy kellene várnom többet az Alfától?!?!?
A lényeg ennyi, amúgy egy szuper, gyönyörű autó nem bántam meg!
Ha valakinek van segítő jellegű véleménye, tapasztalata, hozzászólása azt megköszönném!!!
Üdv!
Lexlutor2013-06-18 13:24:16 // 37061
Köszi! Próbálkozom.
Csabi2013-06-18 12:44:04 // 37060
Liquid2013-06-18 12:42:37 // 37059
akkor okés, csak Piritu a tempomatra írta hogy nem megy 185 fölé
Vermacy2013-06-18 12:36:35 // 37058
Nem, ez nem tempomat volt, hanem egy céges Passat után eredtem... Sima lábas volt és nem hagyott le :o), de ezen nem is csodálkozom!
Liquid2013-06-18 12:35:58 // 37057
16 az a 20 :)
Vermacy2013-06-18 12:35:02 // 37056
Én csak tempomatolnék, de ~47 körül van a kapcsolási pontom. 3-asban egyszerűen nem akarja, legalább 4-es kell nálam!
Én ahol tehetem, tempomatolok, mert az a királyos!
Én ahol tehetem, tempomatolok, mert az a királyos!
Csabi2013-06-18 12:32:33 // 37055
Dömpi (il dottore)2013-06-18 12:30:55 // 37053
Piritué 2.0-ás 20V-s, alapból 170LE.
(két katt, és már látni is a CarTárs adatlapját)
(két katt, és már látni is a CarTárs adatlapját)
Vermacy2013-06-18 12:27:29 // 37052
150 lovas? Az klímával megy 210-et, ami a "Nagykönyvben" meg van írva. "HA" kipróbáltam volna ;-), akkor a fehérvári elkerülőn próbáltam "volna" ki...
droberto2013-06-18 12:19:12 // 37051
A relékről hallgat a használati.
Javaslom az eLearn használatát.
Javaslom az eLearn használatát.
Lexlutor2013-06-18 11:46:18 // 37050
Hello. Fényszoró mosó relé helyét valaki nem tudja?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-18 09:08:08 // 37049
jah a 1997-2003-ig bezárólag :)
Mark2013-06-18 09:02:48 // 37048
Hasonlóan nálam se működik normálisan, 10-ből 1x tartja a sebességet.
Dömpi (il dottore)2013-06-17 23:29:11 // 37047
már én sem :(
Alfonis2013-06-17 23:21:53 // 37046
43 alatt? Ti itt is tempomatoztok? :P én úgy tom, h 4 5 6 ban működik és 3 ban még nem vagy? mintha valahol olvastam volna. ha 3ban működik akkor még jó a 43... de alatta majdhogynem 2est kell nyomatni. én a fordulatot tartom mindig 1500 felett. Én nem erőltetem a kettőstömegű halálát...
droberto2013-06-17 22:48:23 // 37045
Az enyém meg óra szerint 43 alatt nem műkszik. Ez különösen városi krúzoláskor a nyári kerekénél érint érzékenyen, aminél a 43 az 43, nem pedig 39 mint a télivel. Lejjebb egyszerűen nem megy.
Vszont itt érdekesség, hogyha lefele nyomva tartom a kart, 10-ből 1x kikapcsol a tempomat (9x pedig 43-ra áll be). Ezt még nem sikerült megfejtenem.
Vszont itt érdekesség, hogyha lefele nyomva tartom a kart, 10-ből 1x kikapcsol a tempomat (9x pedig 43-ra áll be). Ezt még nem sikerült megfejtenem.
droberto2013-06-17 22:43:15 // 37044
Áhhá... ezek szerint a meghibásodás összefügg a magas hőmérséklettel és a hőterheléssel.
droberto2013-06-17 22:19:00 // 37042
Ilyenkor jó, hogy az ember ilyen frankó közösség tagja és nyitott szemmel jár, kel.
GTPeti2013-06-17 22:14:24 // 37041
Ott a pont. :))