Fórum >> Típusok >> 159

Scaniamen2013-06-18 15:15:22 // 37070
Kérdezném még hogy még nem adsz gázt ugye kéken füstöl?
LaciR2013-06-18 15:14:12 // 37069
Köszönöm.
Scaniamen2013-06-18 15:13:31 // 37068
Szia én tapasztalatom az volt hogy mikor ilyet csinált nekem akkor a porlasztócsúcs volt a hibás.
DrB2013-06-18 15:09:36 // 37067
A következő tüneteket produkálja a vas:

Egy-két napos városi, rövid szakaszos használat után a következő, hideg motorral történő indításnál kissé egyenetlen az alapjárat, ami alapjáraton tartás mellet kb. 1-2 percen belül kisimul, ha adok egy kis gázfröccsöt, akkor azonnal megszűnik. Lehet, nincs összefüggésben, de mintha a melegebb idő beköszöntével (még a kánikula előtt) gyakoribbá vált volna. Most vasárnap délután kettőig állt az autó egy enyhe lejtőn orral lefelé parkolva, tank félig, a tűző napon, a hőmérője mutatott vagy 38 fokot. Az első két indítózás után baromi egyenetlen, fulladozó alapjárat mellett pár másodpercen belül lefulladt. A harmadik indítózásnál gyorsan adtam egy gázfröccsöt, onnantól minden rendben volt. Aztán várt rám egy 110 km-es közúti etap. A lehetőségekhez képest jól meghajtottam, erős gyorsítások, tartósan 3000-3500 feletti fordulatszám, hogy kipucoljam-kiégessem a rendszert. A vas megy rendesen, motorellenőrző lámpa nem gyulladt ki. Azóta garázsban állt két napot ma délutánig, odabent harminc fok, hideg indítás után újra ez az enyhén egyenetlen alapjárat, de semmi lefulladás. Ami még megfordult a fejemben, hogy az egyenetlen alapjárat azután kezdődött, hogy pár hete, a vas életében először, Agip DieselTechet tankoltam bele.

Kiolvastatni most nem tudom. Ennyi infó alapján mik jöhetnek szóba?
ALFI1562013-06-18 15:00:12 // 37066
Nem hallottam még 59-ről amibe tönkrement a főtengely jeladó.
David | Centocinquantanove2013-06-18 14:56:06 // 37065
Szia Fehér Angyal!

Szerintem valami akkor ott nem teljesen gömbölyű, a leírásod alapján. Az enyém a 120 paripás verzió, de pl. 5.-ben mondjuk 100-as tempónál simán lehet vele előzni, van annyi ereje. Ha visszaváltok 100-nál 4.-be akkor beugrok az előzni kívánt OFF csomagtartójába...
Turbónyomás-mérő mit mutat olyankor? Lendületes kigyorsításokra hogy reagál?
Scaniamen2013-06-18 14:53:47 // 37064
Szia nem egyszerű így nem egyszerű megállapitani a hibát de a típus hibákat végig kell nézni kezd az EGR szeleppel utána nézzétek meg a szívósor lapátokat,turbó nyomásod van-e?
Tibcsi1662013-06-18 14:50:38 // 37063
Hello,
Akkor valami nem OK a motorral!! Vidd el diagnosztikára. Simán kéne tudnia a 200-at, kb. 220 kürül lehet a vége az 1.9 nek. (ezt a többi cartárs biztos igazolja, mert az enyém fölötte van:) A fogyasztásod sem OK, mert az enyém is jobb ennél a 2.4-es motorral. Talán porlasztócsúcs, de akkor lehet jóval 200eKm fölött van a vasad. (Az óra semmit nem jelent)
Angelo Bianco2013-06-18 14:32:46 // 37062
Sziasztok!

Egy eléggé relatív és így szövegben nem nagyon meghatározható dologgal fordulnék a tapasztaltakhoz és a hozzáértőkhöz!
Március óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 JTDm SW-nek. Autópályán használom, azóta beleraktam 15E km-t (most 90E KM van benne).
A lényeg amiért írok hogy szerintem az autóban nem érezni, sőt nincs is meg a 150 LE!!! :(
5. és 6. sebességben már nem nagyon húz,.6.-ban nem forog 3600-3700 fölé, így végsebessége sem több mint 190-195 KM/H. Ami nem kevés tudom, de szerintem többet kellene mennie. És még a fogyasztással sem vagyok megelégedve!!! Ha csak 120-130-al járok vele akkor sem megy 6.5 L/100KM alá, de ha már egy kicsivel is gyorsabban akkor rögtön 7-7.5 Végül is a fogyasztás nem zavarna ha legalább egy kicsivel dinamikusabb lenne... :(
Tudom hogy nehéz autó, egy barátomnak egy Vectrája van ugyanezzel a motorral. Ő eljár bőven 6 liter alatt és simán megy 220at az autó, pedig csak 100 kg-mal könnyebb...
Nem tudom hogy kellene várnom többet az Alfától?!?!?
A lényeg ennyi, amúgy egy szuper, gyönyörű autó nem bántam meg!
Ha valakinek van segítő jellegű véleménye, tapasztalata, hozzászólása azt megköszönném!!!

Üdv!
Lexlutor2013-06-18 13:24:16 // 37061
Köszi! Próbálkozom.
Csabi2013-06-18 12:44:04 // 37060
Véletlenül találtam egy képet... a rajz szerint ők azok, mármint a relé, és a biztosíték
Liquid2013-06-18 12:42:37 // 37059
akkor okés, csak Piritu a tempomatra írta hogy nem megy 185 fölé
Vermacy2013-06-18 12:36:35 // 37058
Nem, ez nem tempomat volt, hanem egy céges Passat után eredtem... Sima lábas volt és nem hagyott le :o), de ezen nem is csodálkozom!
Vermacy2013-06-18 12:35:02 // 37056
Én csak tempomatolnék, de ~47 körül van a kapcsolási pontom. 3-asban egyszerűen nem akarja, legalább 4-es kell nálam!
Én ahol tehetem, tempomatolok, mert az a királyos!
Csabi2013-06-18 12:32:33 // 37055
Ennyit találtam...a motortérben lesz az akksi mellett.

Liquid2013-06-18 12:32:26 // 37054
tempomattal?
Dömpi (il dottore)2013-06-18 12:30:55 // 37053
Piritué 2.0-ás 20V-s, alapból 170LE.

(két katt, és már látni is a CarTárs adatlapját)
Vermacy2013-06-18 12:27:29 // 37052
150 lovas? Az klímával megy 210-et, ami a "Nagykönyvben" meg van írva. "HA" kipróbáltam volna ;-), akkor a fehérvári elkerülőn próbáltam "volna" ki...
droberto2013-06-18 12:19:12 // 37051
A relékről hallgat a használati.
Javaslom az eLearn használatát.
Lexlutor2013-06-18 11:46:18 // 37050
Hello. Fényszoró mosó relé helyét valaki nem tudja?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-18 09:08:08 // 37049
jah a 1997-2003-ig bezárólag :)
Mark2013-06-18 09:02:48 // 37048
Hasonlóan nálam se működik normálisan, 10-ből 1x tartja a sebességet.
Dömpi (il dottore)2013-06-17 23:29:11 // 37047
már én sem :(
Alfonis2013-06-17 23:21:53 // 37046
43 alatt? Ti itt is tempomatoztok? :P én úgy tom, h 4 5 6 ban működik és 3 ban még nem vagy? mintha valahol olvastam volna. ha 3ban működik akkor még jó a 43... de alatta majdhogynem 2est kell nyomatni. én a fordulatot tartom mindig 1500 felett. Én nem erőltetem a kettőstömegű halálát...
droberto2013-06-17 22:48:23 // 37045
Az enyém meg óra szerint 43 alatt nem műkszik. Ez különösen városi krúzoláskor a nyári kerekénél érint érzékenyen, aminél a 43 az 43, nem pedig 39 mint a télivel. Lejjebb egyszerűen nem megy.
Vszont itt érdekesség, hogyha lefele nyomva tartom a kart, 10-ből 1x kikapcsol a tempomat (9x pedig 43-ra áll be). Ezt még nem sikerült megfejtenem.
droberto2013-06-17 22:43:15 // 37044
Áhhá... ezek szerint a meghibásodás összefügg a magas hőmérséklettel és a hőterheléssel.
droberto2013-06-17 22:19:25 // 37043
Gratula! :)
droberto2013-06-17 22:19:00 // 37042
Ilyenkor jó, hogy az ember ilyen frankó közösség tagja és nyitott szemmel jár, kel.
GTPeti2013-06-17 22:14:24 // 37041
Ott a pont. :))
Piritu - 1.000.0002013-06-17 22:06:50 // 37040
fejlettebb konstrukció :-DD
GTPeti2013-06-17 22:03:03 // 37039
Rajtam nem fogsz ki, itt a számológép előttem!! :))

Akkor a 159-nél ez is előbb hal meg. :((((
Piritu - 1.000.0002013-06-17 22:01:33 // 37038
10 év? :-OO
893 NAP!
GTPeti2013-06-17 21:57:54 // 37037
Erről írtam egy pár szót a blogomban. Max. 10 évesen én automatikusan cserélném. (Attól függetlenül, hogy elromlott-e a régi. És a régi maradna az autóban tartaléknak.) A csere amúgy nem egy ördöngősség.
Piritu - 1.000.0002013-06-17 21:55:18 // 37036
Minden kormosnál. A topikokban hetente jönnek az érdeklődők :-(
Piritu - 1.000.0002013-06-17 21:54:08 // 37035
Tempomattal GPS 185-nél az enyém nem megy többet.
Piritu - 1.000.0002013-06-17 21:52:17 // 37034
Mert csak itt lehet igazán meghajtani a Vasat, otthon csak tötymörögni lehet :-)
(Előtte azért 100 km-en keresztül "büntettünk" rendesen a 32 fokban.)
Vermacy2013-06-17 21:11:39 // 37033
Nem fotóztam le a teljes számlát, nehogy "megsértsem" a szervizt.
Amire vittem:
-Vezérlés csere
-Első-hátsó féktárcsa és fékbetét
-Olaj- és szűrőcsere
-Kormánymű (ekkor már cserés volt ~1,5 dl/100km-es szervóolaj fogyasztással)
-Vonóhorog bekötése
-EGR tisztítás

1,9 JtdM, 150 olasz telivérrel.
Igaz, az EGR-t úgy néz ki, megölték... meg még volt pár apróbb bosszúság, de nem gond! Már megtaláltam Csörgőt Palotán és megfelelően vizsgázott a cabrióval :o)
Alfonis2013-06-17 21:08:18 // 37032
jó sokat költöttél rá :P nemtom mennyire számítanak ezek jó árnak...
Vermacy2013-06-17 21:06:23 // 37031
Ja-ja! Homályos lett a második kép...
Vermacy2013-06-17 21:05:15 // 37030
Mármint?
Alfonis2013-06-17 21:04:17 // 37029
amindenit...
ALFI1562013-06-17 20:59:14 // 37028
Másik kór?Ez előszokott fordulni 1.9m-jetnél?
Vermacy2013-06-17 20:58:43 // 37027
Vermacy2013-06-17 20:58:16 // 37026
Korábban volt egy kis "vita" itt, a fórumon, hogy a tempomat meddig "bírja". Hááát, kézikönyv szerint 30-tól 190 km/h-ig. Ha akkor tudom, akkor nem hagyom 190-nél, hanem bepróbálom a 200-at... >:-)


Továbbá egy általam régóta keresett ábra! Hátha másnak is segítség :
Vermacy2013-06-17 20:55:18 // 37025
Nekem ezek a "legfrissebb" infóim a kormánymű cseréről :

Pityukoma2013-06-17 20:05:54 // 37024
Gratulálok :-) nagyon szép!
Vermacy2013-06-17 19:59:22 // 37023
Irígykedem is! Ilyet kerestem máig, mert ma megalkudtunk a kinézett házra. Majd 4 év múlva egy "Gloria" :o)
'''''2013-06-17 19:40:53 // 37022
Gratula hozzá!
LaciR2013-06-17 19:37:53 // 37021
Ciao mindekinek. Bövült a családi flotta egy egy ilyen szépséggel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak